Cum a salvat Vodafone caii din Deltă

Ca un violator care promite să ia fata de nevastă, ca să nu facă pușcărie, Vodafone promite să hrănească cu 20.000 de euro caii salvați de alții anul trecut. După ce le-a folosit imaginea fără să-i întrebe, ca să-și facă publicitate.

„Suntem două feluri de oameni pe lumea asta: cei care așteptăm să se întâmple ceva și cei care chiar facem ceva”. Apoi mai sunt multinaționalele care vin și folosesc cu tupeu faptele celor din urmă, în scop publicitar. Cam așa a fost cu campania de salvare a cailor din Letea, folosită grosolan de Vodafone pentru ultimul lor clip publicitar, deși nu au contribuit cu nimic la acțiunea de anul trecut.

Caii din Letea au fost salvați în 2011 de oameni, într-adevăr, nu de firme. 30 de oameni adunați cu greu de Vier Pfoten, prin Facebook, twitter sau alte mijloace de comunicare. Oameni care au lucrat benevol, ca să pună la adăpost 54 de cai (nu 70 câți au fost „salvați” în clipul Vodafone), din care zece au fost eutanasiați pentru că erau foarte bolnavi. Ca să nu mai fie o amenințare pentru pădurea Letea, Vier Pfoten le duce în continuare nutreț cailor din Deltă. Asta costă foarte mult, pentru că transportul până acolo se face, în parte, pe apă. Numai un transport costă Vreo 20.000 de euro costă trei transporturi de nutreț pentru cai (rectifică sursa mea).

Ceea ce arată Vodafone în videoclip este doar un film de ficțiune. Caii care „joacă” rolul victimelor sunt alții, personajele sunt inventate, până și hashstag-ul de twitter e inventat. Ar fi putut să spună la final că e un scenariu bazat pe fapte reale, cu care Vodafone nu a avut nicio legătură, dar în loc de asta a preferat să se autoincludă în categoria „oamenilor care chiar fac ceva” și să le vândă fraierilor abonamente cu 50% mai multe gogoși.

Pentru că unele spirite s-au indignat – tot pe Facebook – după apariția clipului Vodafone, se pare că firma va contribui, până la urmă, cu vreo 20.000 de euro la hrănirea cailor. Cel puțin așa a promis, deocamdată. Cum s-ar zice prin popor, după viol urmează căsătoria din obligație, dacă tot au abuzat de onoarea fetei.

Eu zic acuma să mai facă un spot publicitar în care să le mulțumească oamenilor care într-adevăr au salvat anul trecut caii de la moarte, pentru că le-au dat ocazia anul ăsta să-și facă reclamă pe seama lor, și să contribuie și ei cu ceva la hrănirea cailor pe care i-au salvat anul trecut 😉

Complicat cu responsabilitățile astea corporatiste, prin România, măi Vodafonilor! Se pare că nici voi n-ați avut încredere în comunicarea pe care o promovați, de vreme ce nu v-ați așteptat ca spotul vostru să genereze atâta comunicare negativă la adresa voastră. Altfel mă gândesc că ați fi procedat invers: mai întâi făceați ceva și după aia vă lăudați că ați făcut. Sau poate că, dimpotrivă, ați vrut doar să generați scandal, știind că asta face orice campanie mai vizibilă.

* Poza cu caii este făcută de Mihai Vasile și luată de pe site-ul Vier Pfoten

Dacă n-ați văzut spotul Vodafone, uite-l aici.

LATER EDIT: Și pentru că tot s-a încins dezbaterea aici, pe textul reclamei, zic să facem un sondaj, să vedem câți din cei care au văzut spotul au înțeles, ca și mine, că Vodafone își arogă niște merite pentru salvarea cailor. Răspundeți la întrebare:

Se înțelege, din spot, că Vodafone își arogă un merit în salvarea cailor din Deltă?

Vezi Rezultatele

Etichete: , , , , , , ,

Trackbacks/Pingbacks

  1. 10 farse mediatice de zile mari | DISCERNE - 28/05/2016

    […] Ce s-a întâmplat de fapt: Vodafone a făcut publicitate mincinoasă, pentru că de fapt nu a salvat niciun cal. Cum a salvat Vodafone caii din Deltă, post-factum, citeşte aici. […]

  2. 10 farse mediatice de zile mari – DISCERNE - 12/12/2020

    […] Ce s-a întâmplat de fapt: Vodafone a făcut publicitate mincinoasă, pentru că de fapt nu a salvat niciun cal. Cum a salvat Vodafone caii din Deltă, post-factum, citeşte aici. […]

Lasă un comentariu

Oldies but goldies

Fără dosar cu șină la Consulatul Boliviei

20180224_105612

Aventurile birocratice din lumea care nu vrea să înțeleagă avantajele renunțării la vize turistice.

Nu sunt dezamăgit de România, pentru că nu m-am lăsat amăgit

Camil Petrescu fiul

Camil Petrescu fiul, despre cum se vede România de peste ocean și din mijlocul Bucureștiului. De ce a plecat acum 43 de ani, de ce s-a întors azi și de ce ar mai pleca o dată, dacă ar avea iar 22 de ani. Despre salamul cu soia de New York.

Maidanezul antrenat să fie Saint Bernard

Codruț și nepotul lui, Vasile

Codruț a fost cules de pe străzile din Craiova, în 2004, și a devenit azi unicul maidanez cu atestat de câine de căutare și salvare din dărâmături. O performanță la care ajung maximum 10% din câinii de rasă la nivel internațional.

Suntem mai proști decât ne credem, dar ne și cam place

ignoranta

Oamenii sunt mai puțin înclinați să caute informații după ce află că se înșală, deoarece le place să se simtă bine, nu incompetenți. În plus, când li se confirmă părerile, chiar false, creierul lor secretă dopamină și se simt ca atunci când fac sex sau mănâncă ciocolată.

Copiii proști nu ies din școli proaste, ci din părinți

Lasă și tu copiii la școală

După ce dau lunar, la grădiniță, sume cât salariul mediu pe economie, părinții se înghesuie să plătească oricât ca să-și vadă plozii înscriși „la o școală bună”, dar își păstrează intactă lipsa de disponibilitate pentru a petrece timp cu copilul lor.

Skopje, Macedonia: sărăcie și statui pe datorie

Prometeu, turiștii și clădirea parlamentului în plan secund

Premierul macedonean ia credite externe ca să clădească identitatea națională cu statui și clădiri impozante, în timp ce țara are 30% șomeri, iar oamenii emigrează ca să trăiască mai bine.