Cum a salvat Vodafone caii din Deltă

Ca un violator care promite să ia fata de nevastă, ca să nu facă pușcărie, Vodafone promite să hrănească cu 20.000 de euro caii salvați de alții anul trecut. După ce le-a folosit imaginea fără să-i întrebe, ca să-și facă publicitate.

„Suntem două feluri de oameni pe lumea asta: cei care așteptăm să se întâmple ceva și cei care chiar facem ceva”. Apoi mai sunt multinaționalele care vin și folosesc cu tupeu faptele celor din urmă, în scop publicitar. Cam așa a fost cu campania de salvare a cailor din Letea, folosită grosolan de Vodafone pentru ultimul lor clip publicitar, deși nu au contribuit cu nimic la acțiunea de anul trecut.

Caii din Letea au fost salvați în 2011 de oameni, într-adevăr, nu de firme. 30 de oameni adunați cu greu de Vier Pfoten, prin Facebook, twitter sau alte mijloace de comunicare. Oameni care au lucrat benevol, ca să pună la adăpost 54 de cai (nu 70 câți au fost „salvați” în clipul Vodafone), din care zece au fost eutanasiați pentru că erau foarte bolnavi. Ca să nu mai fie o amenințare pentru pădurea Letea, Vier Pfoten le duce în continuare nutreț cailor din Deltă. Asta costă foarte mult, pentru că transportul până acolo se face, în parte, pe apă. Numai un transport costă Vreo 20.000 de euro costă trei transporturi de nutreț pentru cai (rectifică sursa mea).

Ceea ce arată Vodafone în videoclip este doar un film de ficțiune. Caii care „joacă” rolul victimelor sunt alții, personajele sunt inventate, până și hashstag-ul de twitter e inventat. Ar fi putut să spună la final că e un scenariu bazat pe fapte reale, cu care Vodafone nu a avut nicio legătură, dar în loc de asta a preferat să se autoincludă în categoria „oamenilor care chiar fac ceva” și să le vândă fraierilor abonamente cu 50% mai multe gogoși.

Pentru că unele spirite s-au indignat – tot pe Facebook – după apariția clipului Vodafone, se pare că firma va contribui, până la urmă, cu vreo 20.000 de euro la hrănirea cailor. Cel puțin așa a promis, deocamdată. Cum s-ar zice prin popor, după viol urmează căsătoria din obligație, dacă tot au abuzat de onoarea fetei.

Eu zic acuma să mai facă un spot publicitar în care să le mulțumească oamenilor care într-adevăr au salvat anul trecut caii de la moarte, pentru că le-au dat ocazia anul ăsta să-și facă reclamă pe seama lor, și să contribuie și ei cu ceva la hrănirea cailor pe care i-au salvat anul trecut 😉

Complicat cu responsabilitățile astea corporatiste, prin România, măi Vodafonilor! Se pare că nici voi n-ați avut încredere în comunicarea pe care o promovați, de vreme ce nu v-ați așteptat ca spotul vostru să genereze atâta comunicare negativă la adresa voastră. Altfel mă gândesc că ați fi procedat invers: mai întâi făceați ceva și după aia vă lăudați că ați făcut. Sau poate că, dimpotrivă, ați vrut doar să generați scandal, știind că asta face orice campanie mai vizibilă.

* Poza cu caii este făcută de Mihai Vasile și luată de pe site-ul Vier Pfoten

Dacă n-ați văzut spotul Vodafone, uite-l aici.

LATER EDIT: Și pentru că tot s-a încins dezbaterea aici, pe textul reclamei, zic să facem un sondaj, să vedem câți din cei care au văzut spotul au înțeles, ca și mine, că Vodafone își arogă niște merite pentru salvarea cailor. Răspundeți la întrebare:

Se înțelege, din spot, că Vodafone își arogă un merit în salvarea cailor din Deltă?

Vezi Rezultatele

Etichete: , , , , , , ,

Trackbacks/Pingbacks

  1. 10 farse mediatice de zile mari | DISCERNE - 28/05/2016

    […] Ce s-a întâmplat de fapt: Vodafone a făcut publicitate mincinoasă, pentru că de fapt nu a salvat niciun cal. Cum a salvat Vodafone caii din Deltă, post-factum, citeşte aici. […]

Lasă un comentariu

Anunță-mă prin email când apar comentarii noi.
Te poti abona si fara sa comentezi.

Oldies but goldies

De ce picură în Casa Poporului

casa poporului senat

Un accident umed a fost descoperit ieri, pe Facebook, în Parlament. Pentru că am apucat s-o cunosc pe mama Casei Poporului înainte să moară, vă invit să citiți un text din care veți afla și voi cum e când se sparge o țeavă în Palat, cum intră zăpada în birouri iarna, de ce unii zic că ar fi nevoie de termopane noi, câtă apă, curent și nervi consumă Casa Poporului ca să fie ceea ce este: locul în care cei mai iubiți fii ai poporului muncesc zi de zi pentru propășirea noastră, a tutulor.

Când un gard pe mijlocul drumului e cel mai smart lucru din oraș

bucuresti

Gabriela Firea are mai multe atuuri decât au avut predecesorii ei: un buget mare, un consiliu obedient, guvernul de aceeași culoare politică și marele talent de a vorbi ca la televizor. Este un mister de ce nu reușește mai mult decât niște paranghelii jenante.

Învățăm greu, mimăm mult și uităm repede

iohannis

Săptămâna trecută, după 25 de ani de tergiversări, dosarul Revoluției s-a închis, fără să fie cineva pedepsit și fără să știm vinovații. Dar asta e deja istorie, acum ne arde incendiul din club, de data asta va fi altfel, acum au murit tineri nevinovați pentru profitul unora, nu pentru democrație și alte abureli.

De ce nu-i prieşte Mioriţei iarba din UE

turma-alergand

Oieritul românesc supravieţuieşte cu greu, între subvenţia europeană care vine târziu, dezinteresul tineretului pentru meseria de cioban, şi supremaţia supermarketurilor care ne bagă pe gât brânză de import.

Ce caută englezii în Grecia

karaoke

În timp ce milioane de estici se dau peste cap să emigreze în vest ca să facă bani, englezi, germani sau canadieni vin în Grecia ca să trăiască decent, în căutarea unui stil de viață care nu le mai e accesibil în propriile țări.

De ce ea? (3)

tarau-victoriei

Viața de după: reabilitarea, mai grea decât pușcăria, a muncit la negru pentru că nu o angaja nimeni, victoria de la CEDO și rejudecarea procesului în țară, pierderea și regăsirea dosarului, apariția unor „victime” noi atrase de ideea de potențial câștig, facultatea de drept, doctoratul și victoria finală.