Cum a salvat Vodafone caii din Deltă

Ca un violator care promite să ia fata de nevastă, ca să nu facă pușcărie, Vodafone promite să hrănească cu 20.000 de euro caii salvați de alții anul trecut. După ce le-a folosit imaginea fără să-i întrebe, ca să-și facă publicitate.

„Suntem două feluri de oameni pe lumea asta: cei care așteptăm să se întâmple ceva și cei care chiar facem ceva”. Apoi mai sunt multinaționalele care vin și folosesc cu tupeu faptele celor din urmă, în scop publicitar. Cam așa a fost cu campania de salvare a cailor din Letea, folosită grosolan de Vodafone pentru ultimul lor clip publicitar, deși nu au contribuit cu nimic la acțiunea de anul trecut.

Caii din Letea au fost salvați în 2011 de oameni, într-adevăr, nu de firme. 30 de oameni adunați cu greu de Vier Pfoten, prin Facebook, twitter sau alte mijloace de comunicare. Oameni care au lucrat benevol, ca să pună la adăpost 54 de cai (nu 70 câți au fost „salvați” în clipul Vodafone), din care zece au fost eutanasiați pentru că erau foarte bolnavi. Ca să nu mai fie o amenințare pentru pădurea Letea, Vier Pfoten le duce în continuare nutreț cailor din Deltă. Asta costă foarte mult, pentru că transportul până acolo se face, în parte, pe apă. Numai un transport costă Vreo 20.000 de euro costă trei transporturi de nutreț pentru cai (rectifică sursa mea).

Ceea ce arată Vodafone în videoclip este doar un film de ficțiune. Caii care „joacă” rolul victimelor sunt alții, personajele sunt inventate, până și hashstag-ul de twitter e inventat. Ar fi putut să spună la final că e un scenariu bazat pe fapte reale, cu care Vodafone nu a avut nicio legătură, dar în loc de asta a preferat să se autoincludă în categoria „oamenilor care chiar fac ceva” și să le vândă fraierilor abonamente cu 50% mai multe gogoși.

Pentru că unele spirite s-au indignat – tot pe Facebook – după apariția clipului Vodafone, se pare că firma va contribui, până la urmă, cu vreo 20.000 de euro la hrănirea cailor. Cel puțin așa a promis, deocamdată. Cum s-ar zice prin popor, după viol urmează căsătoria din obligație, dacă tot au abuzat de onoarea fetei.

Eu zic acuma să mai facă un spot publicitar în care să le mulțumească oamenilor care într-adevăr au salvat anul trecut caii de la moarte, pentru că le-au dat ocazia anul ăsta să-și facă reclamă pe seama lor, și să contribuie și ei cu ceva la hrănirea cailor pe care i-au salvat anul trecut 😉

Complicat cu responsabilitățile astea corporatiste, prin România, măi Vodafonilor! Se pare că nici voi n-ați avut încredere în comunicarea pe care o promovați, de vreme ce nu v-ați așteptat ca spotul vostru să genereze atâta comunicare negativă la adresa voastră. Altfel mă gândesc că ați fi procedat invers: mai întâi făceați ceva și după aia vă lăudați că ați făcut. Sau poate că, dimpotrivă, ați vrut doar să generați scandal, știind că asta face orice campanie mai vizibilă.

* Poza cu caii este făcută de Mihai Vasile și luată de pe site-ul Vier Pfoten

Dacă n-ați văzut spotul Vodafone, uite-l aici.

LATER EDIT: Și pentru că tot s-a încins dezbaterea aici, pe textul reclamei, zic să facem un sondaj, să vedem câți din cei care au văzut spotul au înțeles, ca și mine, că Vodafone își arogă niște merite pentru salvarea cailor. Răspundeți la întrebare:

Se înțelege, din spot, că Vodafone își arogă un merit în salvarea cailor din Deltă?

Vezi Rezultatele

Etichete: , , , , , , ,

103 comentarii la “Cum a salvat Vodafone caii din Deltă” Subscribe

  1. olip 25/10/2012 at 11:58 #

    de pe pagina de Facebook – VIER PFOTEN Romania:

    „Anul trecut, cateva zeci de cai salbatici de la Letea erau salvati prin puterea voastra, a celor care au ales sa ia atitudine – pe Facebook, Twitter sau pe bloguri. Cei 1500 de cai salbatici din Grindul Letea au insa nevoie de ajutorul nostru in continuare. Ca si anul trecut, VIER PFOTEN va asigura hrana cailor pe timpul iernii, pregatind mai multe transporturi de nutret.

    Vodafone sustine eforturile Fundatiei VIER PFOTEN printr-o donatie ce va acoperi costurile necesare. Compania ne-a oferit deja 10.000 de euro, adica jumatate din suma necesara. Ca sa strangem impreuna cealalta jumatate, Vodafone doneaza 1 Euro pentru fiecare share de-al vostru. Totul intr-o aplicatie Facebook care va fi lansata in curand. Urmariti-ne pe Facebook!”

    sursa aici: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151053887411644&set=a.343494356643.161385.302068656643&type=1&theater

  2. un curios 25/10/2012 at 12:38 #

    a fost cineva curiosa sa verifice „calitatea” semnalului Vodafone de la Letea??? ca se roaga cu disperare de Orange sa-i primeasca pe pilonul lor de la Letea sa aibe si ei semnal in zona… 🙂

  3. Mir 25/10/2012 at 13:05 #

    F.Y. Vodafone. Wherever you are. Ne vedem la plata facturii 🙂

  4. Iosif 26/10/2012 at 10:33 #

    Mda.. Din pacate mai sunt si din astia..

  5. Raz 26/10/2012 at 10:48 #

    In reclama spune clar „Caii au fost salvati prin puterea celor care s-au implicat. La Vodafone ai acum mai multa putere sa te implici”. Nu spune nicaieri ca ar avea Vodafone vreun merit in salvarea cailor. Asa ca nu va mai cacati pe voi atat. Daca nu ati inteles mesajul reclamei, nu cautati voi nod in papura si treceti la concluzii aiurea.

    • ana 26/10/2012 at 14:17 #

      Atunci cand spune impreuna, strategic amplasat dupa cei care s-au implicat, nu cred ca nu poti trage concluzii. Este un mesaj subliminal daca vrei si este lipsit de respect fata de cei care chiar au facut ceva!

  6. Vlad 26/10/2012 at 12:01 #

    Vor doar sa faci asocierea Vodafone,caii de la Letea,spirit civic.adica vor sa profite de fata mare fara ca ea sa-si dea seama

  7. matterrozza 26/10/2012 at 13:16 #

    Hei, guys, in VDF ca in orice multinationala sunt oameni platiti bine care sa se asigure ca actiunile de acest gen , de imagine, sunt facute cu cap. Urmarit cu atentie, spotul nu lasa sa se inteleaga legatura dintre Vodafone si actiunea respectiva. „tehnologia” este cea care ne aduce mai aproape si permite spiritului civic sa se exprime eficient, iar Vodafone pune la dispozitie aceasta tehnologie. Poate chiar cei 30 de oameni care s-au implicat in salvare, au folosit reteaua VDF sa intre pe net … Deci, VDF nu poate in veci sa fie acuzat ca ar fi folosit abuziv asocierea cu aceasta initiativa. Daca ar fi fost o marca inregistrata, aceasta „salvare a cailor din Letea”, atunci da, aveau nevoie de anumite autorizatii si permisiuni. Asa insa… E ca si cum Oprescu mi-ar cere bani daca ma pozez cu pasajul Basarab.
    Oricum, majoritatea celor care vad clipul au prima impresie ca VDF s-a implicat in salvarea cailor, asta e si ideea. Doar ca nu pot fi acuzati… Acesti oameni trebuie sa fie constienti de adevar si sa stie ce vrea de fapt sa spuna VDf in clip.

    • Mihaela 26/10/2012 at 14:30 #

      Intradevar nu se mentioneaza explicit ca s-au implicat, dar cine depune atata efort intelectual la un clip publicitar, mai ales daca nu esti pe-aproape de subiect.

      Daca e asa cum spuneti si chiar n-au adus nici un ajutor: sunt niste nesimtiti cei de la Vodafone. Toti – si care au venit cu ideea, si cei care au implementat si cei care au aprobat clipul asta! Oricum impart piata cu Orange-ul nu au competitie naturala wtf, macar vorba voastra sa fi adus si ei acolo un ban, o campanie ceva ca au putere si financiara si de convingere pe alocuri.

      Poate totusi cei care au venit cu idea au fost mai bine intentionati dar s-a luat decizia undeva mai sus ca e mai ieftin asa.

  8. ovidiu 26/10/2012 at 16:47 #

    ar trebui dati in judecata , de cei care au initiat campania banuiesc. in SUA se da in judecata pentru tot felul de lucruri, si aici s-au folosit de ceva ce nu era al lor

  9. laura dulea 27/10/2012 at 09:51 #

    Este o asociere abuziva…e foarte bine folosita comparatia cu violatorul care ia de nevasta fata abuzata. Sunt de acord ca nu pot fi acuzati de nimic, dar cred ca totusi au sarit calul….nu te poti folosi de o drama, care inca trezeste reactii, sa iti faci publicitate. Si in conditiile in care nu esti implicat cu nimic in ea…puteam sa traiesc cu reclama asta daca se hotarau sa plateasca nutretul pt vreo 2-3 ani! Bugetul lor de media este de cateva milioane de euro pe an….si ei vor sa doneze 20000de euro????!!!!
    Eu cred ca reclama asta a fost o mare gafa de marketing!

  10. kellogs 28/10/2012 at 17:20 #

    pe astia i’as desfiinta cu totul. Vrei sa te dezabonezi, esti preluat de un specialist de la Departamentul de Speriat Transfugii. Vrei sa te abonezi cu ‘net pe telefon ? Iti vor inmana cu zambetul pe buze unul din telefoanele cu mici defecte ce iti vor da gaura in buget dupa prima luna de abonament. Asta dupa nenumarate sesizari si publicitate negativa depe internet. De astia nu putem scapa decat cu vreun Vadim sau mai stiu eu ce dictator dispus ii nationalizeze.

Lasă un comentariu

Oldies but goldies

Cine-l bate pe prinţul Charles, la popularitate, în Viscri

Patul care asteapta musafiri in casa Gerdei din Viscri

Transilvania li s-a arătat străinilor exact aşa cum este. Un ţinut minunat, locuit de oameni în esenţă buni, dar inconştienţi de valoarea moştenirii pe care o au în bătătură.

Cum e PSD-ul în Germania

metin-hakverdi2

Ce promite în campanie un parlamentar german de origine turcă, votat de peste 40% dintre alegători: impozitarea multinaționalelor, creșterea impozitelor pentru bogați, subvenții pentru femei și săraci

De ce nu s-a surpat Bucureștiul când „ne-a făcut Ceaușescu” metroul

metrou5

Pentru că pe vremea aia s-au folosit mulți mineri cu târnăcoape, care au săpat cu grijă tuneluri, pentru că specialiștii de atunci și-au făcut doctoratele pe bune la metrou, nu plagiindu-i pe alții, și chiar și atunci au existat tasări de teren.

Ce zice FMI de finanțarea găurii negre „biserica”, de la buget?

prefericitul Daniel arata calea

Biserica Ortodoxă Română nu vrea concurență pe piața lumânărilor și a locurilor de veci, dar vrea bani de la buget pentru salarii și catedrale. Oare FMI știe?

Nostalgii maso-comuniste de 1 Mai

steaguri

O frântură dintr-o zi grea, muncitorească, a unui chelner hâtru de la Restaurantul Riviera din Parcul 23 August.

Slăbiciunile unei femei puternice

katharine-graham

„Personal history”, de Kay Graham, cândva cea mai puternică femeie din America, la cârma Washington Post: despre jurnalism, politică, feminitate și neîncredere. O carte despre cum era America great în secolul trecut.