O măgărie High Definition de la Romtelecom

Romtelecom a trecut la ofensiva de primăvară: te pune să pierzi timpul și să-i suni ca să le refuzi ofertele promoționale, altfel te taxează la factură.

A m găsit în cutia poștală, vineri, un plic de la Romtelecom, furnizorul meu de televiziune, internet și telefonie fixă, prin care mă anunță că-mi face un cadou. Pe bani. Am revenit la ei după o pauză de vreo zece ani, iar de trei ani de când îmi furnizează toate cele trei servicii la un loc nu am avut nemulțumiri majore. Prin scrisorica de vineri mi-au demonstrat chiar mai mult, că Romtelecom ține la mine și la elasticitatea creierului meu, obligându-mă să fiu permanent atentă ca nu cumva să mă las țepuită, desigur cu cele mai bune intenții.

Concret, prin scrisorica cu antet primăvăratic și floral, Romtelecom îmi mulțumește că am ales serviciile lor HD (o tehnologie avansată pe care oricum nu o folosesc la capacitate, având un televizor vechi la care abia se mai văd culorile) și mă anunță că de mai bine de o săptămână deja beneficiez de niște canale în plus, care o să-mi facă viața mai bună. Gratis în prima lună și contra cost după aia.

Pe prima pagină a scrisorii mi se face apologia noilor canale HD – Dolce Sport, National geografic, National geografic Wild, Sundance, Eurosport, Filmbox și History – iar pe verso vine măgăria: după prima lună pachetul suplimentar are un tarif special de numai 1,24 euro/lună cu TVA în primul an, și 2,48 euro/lună cu TVA din al doilea an. În cazul în care nu dorești păstrarea pachetului suplimentar sună tu la 0800.800.182 ca să-l dezactivezi. 

Așadar nu numai că-mi mai bagă pe gât niște programe pe care nu le-am cerut, dar trebuie să mai pierd și niște timp ca să îi anunț că nu le vreau și să-i rog să mi le scoată din grilă. Ceea ce am și făcut adineauri. Am pierdut cam un sfert de oră din viață ca să sun la numărul ăla, să mă identific cu numărul de telefon, cu CNP-ul și să apăs diverse taste ca să spun că nu, mulțumesc, nu vreau canalele alea, apoi să aștept alte câteva minute ca să mă preia un operator liber, căruia i-am spus același lucru. Că după capul meu procedura normală ar fi fost invers, adică dacă dorim să păstrăm respectivele canale în plus să sunăm la numărul ăla sau să bifăm o căsuță pe site-ul Romtelecom. Opt in în loc de opt out, cum ar zice francezu. Până la urmă cine vrea ceva trebuie să ceară, nu e normal să fac eu un efort mai mare ca să refuz o ofertă.

Consider că fac un efort suficient de mare tolerând duzina de posturi cretinele pe care mi le bagă pe gât Romtelecom – de la posturile religioase, la alea sportive, filme indiene sau cu tot felul de programe la care nu găsesc niciodată ceva interesant – acum trebuie să citesc cu atenție și pliantele publicitare din cutia de scrisori, că cine știe cu ce cadou nedorit mă mai pricopsesc. Pentru aproape 90 de lei lunar cât plătesc eu pentru cele trei servicii folosesc cu adevărat intens numai unul dintre ele – Internetul.

Duduia operatoare mi-a zis că îmi înțelege punctul de vedere – eram și cam enervată de lungile proceduri și de așteptarea cu muzică în urechi până când am ajuns la ea – și m-a asigurat că dacă tot am făcut atâta efort o să-mi ia înapoi canalele alea de acum, ca să nu mă mai chinui. Cine a inventat măgăria asta de ofertă a contat mai mult ca sigur pe neatenția oamenilor. Poate la unii nu ajunge plicul, poate alții nu-l deschid sau nu-l citesc până la capăt, văzând că e o ofertă promoțională și consideră că dacă nu-i interesează nu trebuie să se uite atent pe ce scrie până la final. Și uite așa se trezeau după o lună sau mai multe că li s-a mărit factura Romtelecom și poate nici atunci, că ar fi zis că o fi de la cursul euro, că doar ca toți operatorii care se respectă și ei au tarife în euro, în țara asta în care se muncește în lei.

Cu siguranță că din punctul de vedere al biznisului Romtelecom oferta asta e una profitabilă, or fi mai mulți care vor accepta să plătească decât să sune ca să refuze. Dar din punctul meu de vedere, de client, e o ofertă de tip spam (și chiar scam) care mă deranjează, jignește și îi retrogradează în ochii mei, ca și companie.

Tags: , , , , ,

31 Responses to “O măgărie High Definition de la Romtelecom” Subscribe

  1. Victor 17/03/2014 at 16:28 #

    Interesante informatii, multumesc pentru avertisment. Observasem unele din aceste canale HD in grila, dar nu mi-am pus problema ca ar putea sa fie un cost in plus la abonament.
    Ca sa verific, am luat ultima factura primita de la romtelecomici (pentru perioada 10.02.2014 – 09.03.2014). Acolo am vazut in anexa niste rubrici interesante:
    – TV HD pe luna februarie: 1 euro
    – TV HD pe luna martie: 2 euro (restul chestiilor de pe factura se refera la luna februarie, asta ar fi cumva in avans?)
    – Reduceri: TV HD pe lunile ferbuarie si martie: -3 euro

    In total, da bine, dar o sa ma uit cu atentie si la facturile urmatoare.

    Ca o observatie, pe site-ul romtelecom poti vedea situatia abonamentului si poti cere unele modificari la contract, cum ar fi activarea sau dezactivarea unor optiuni la IPTV si telefonul fix. Inca n-am folosit chestia asta, dar o voi face in momentul in care observ factura umflata.
    Pentru asta trebuie bineinteles sa te abonezi cu o adresa de mail si sa ai grija sa REFUZI ofertele promotionale de la Romtelecom si de la parteneri (2 chestii separate). 🙂

  2. Dana Eugenia 29/04/2014 at 16:05 #

    da’ de ce nu faceti voi reclamatie la ANCOM pentru practici comerciale necorespunzatoare ?

    http://www.ancom.org.ro/contact_4513

    si daca vreti oferta mai buna la serviciile pe care le aveti cautati aici:

    http://www.veritel.ro/

  3. borbelymaria 26/06/2014 at 10:57 #

    pe bune asa am gasit si eu ofertele astea de care a primit si Victor,deja imi pare rau ca am ales romtelecomul ,am citit multe reclamatii deja prin care oamenii au fost fraieriti cu diverse oferte de a lor,,,spun una si fac alta….faci un abonament cu o suma oferita de ei si cind in colo te trezesti deja in a 2 luna cu o suma de iti sar capacele….frumos din partea lor.

Trackbacks/Pingbacks

  1. PoliTichii de Mărgăritar | Nesimțire UPC – furt de 5 lei + TVA de la toți abonații - 03/05/2014

    […] vă face la buzunare de 5 lei pe lună. UPC a preluat de la Romtelecom modelul de business nesimțit prin care bagă pe gât o opțiune abonaților fără să le comunice. Cine se prinde și sună să […]

  2. Măgărie cu extraviteză de la UPC - 07/06/2014

    […] de televiziune, nu de internet. Titlul l-am pus special ca să fie în ton cu cel ales de ea: O măgărie High Definition de la Romtelecom. Trist și […]

Leave a Reply

Oldies but goldies

Cum s-a întors ţurcana în Haţeg, în loc să emigreze

iovaneasa

Şapte tineri de la poalele Retezatului s-au apucat să crească oi când alţii ca ei voiau să emigreze. În câţiva ani au adunat în jurul lor peste o sută de crescători şi speră să fie urmaţi şi de consătenii care acum stau la poartă şi-i bârfesc.

Plasturii lui Negoiță – cât au costat și de ce s-au dezlipit

lipire-plasturi

50.000 de bucățele de „not so safety walk” cumpărate de la 3M au fost lipite bucată cu bucată de oamenii ADPB, pare-se la fel de prost cum a fost gândită toată lucrarea de pe Bulevardul Unirii

Ziua 2: Dragă, eu unde dorm? că mă întreabă recenzorul….

Ospitalitate, dar nu degeaba

Dacă vă calcă recenzorul oferiți-i, vă rog eu, un pahar cu apă. Nici nu știți ce nevoie are!

Suni la 112 și te sună înapoi niște ciocli

morturary

O întrebare pentru domnul Raed Arafat: ce comision primesc operatoarele de la 112 ca să le furnizeze firmelor de pompe funebre numerele de telefon ale rudelor celor decedați?

O zi la probațiune

alb-negru

Ce face un VIP condamnat cu suspendare, când ajunge în biroul consilierului de probațiune, unde trebuie să-și demonstreze îndreptarea: răspunde la telefon cu „dragă, sunt în oraș, la un interviu, vorbim mai târziu” 😉

Copiii proști nu ies din școli proaste, ci din părinți

Lasă și tu copiii la școală

După ce dau lunar, la grădiniță, sume cât salariul mediu pe economie, părinții se înghesuie să plătească oricât ca să-și vadă plozii înscriși „la o școală bună”, dar își păstrează intactă lipsa de disponibilitate pentru a petrece timp cu copilul lor.