Genuri în politică: feminist, misogin și neutru

Genuri în politică: feminist, misogin și neutru
Theodor Stolojan, europarlamentar, candidatul PDL la alegerile europene, e neutru cu homosexualii și un pic misogin cu femeile, cât să se înscrie perfect în sentimentul românesc al electoratului.

N u cred că cineva se așteaptă în România ca un politician (poate cu o singură excepție) să fie de acord cu legalizarea căsătoriilor gay în campania electorală. În principal pentru că poporul nostru creștin n-ar accepta, nici măcar pentru o sacoșă cu zahăr, ulei și Delikat, plus o găleată pentru inundații, că nu e treaba lui ce face fiecare la el în dormitor. În secundar pentru că și candidații provin tot din poporul ăla și fie nu și-au depășit condiția intelectuală cu care au intrat în politică, fie nu vor să riște să piardă voturi, chiar dacă opinia lor e alta.

Totuși, la 13 ani de la abolirea celebrului articol 200 (care incrimina relațiile homosexuale) din Codul penal mă gândeam că măcar discursul politic corect le va sta bine unora, din familiile astea mari europene. Prin urmare, nu mă așteptam, participând ieri la o dezbatere electorală, să am surprize tocmai de la Theodor Stolojan, cel mai vârstnic candidat la europarlamentare de la noi.

Discuția a fost prima dintr-o serie organizată de Fundația pentru o societate deschisă, iar „dragă Stolo” a fost primul candidat care a acceptat invitația societății civile. Este și primul pe lista candidaților PDL, partidul care la alegerile astea are o singură femeie (Monica Macovei) pe lista cu locurile „cu șanse”.

Am plecat de la dezbatere cu senzații amestecate. De bine, că după niște ani în Parlamentul European omul admite că s-a lăsat educat în anumite privințe. De rău, că totuși strămoșescul misoginism românesc nu se lasă estompat nici la 71 de ani și după o bucată de viață trăită bine, prin lumea civilizată.

Cele două chestiuni care au trezit sala din politețea ascultării invitatului au fost: discriminarea persoanelor LGBT și a femeilor în fața bărbaților.

„Pot să facă ce vor, dar nu mă puneți pe mine să votez pentru”

ONG-urile venite la dezbatere au stabilit o listă de subiecte de interes, iar candidatul a primit înainte de întâlnire și subiectele, și un chestionar cu 8 măsuri antidiscriminare pe care era rugat să le evalueze, cum le-ar vota el în PE:

Cele 8 măsuri antidiscriminare

  1. - Adoptarea unei directive anti-discriminare comprehensive/egalitatea de șanse în UE,
  2. - Promovarea unei definiții inclusive a familiei în politicile UE, care să cuprindă toate tipurile de familie, inclusiv cele neînregistrate pe baza căsătoriei;
  3. - Adoptarea unei legislații europene care să combată discriminarea în privința accesului la locuire și segregarea locativă pe criterii etnice sau socio-economice;
  4. - Adoptarea unei legislații europene care să combată evacuările forțate și nejustificate legal ale cetățenilor europeni în țările de origine sau alte state europene;
  5. - Adoptarea unei strategii la nivelul UE privitoare la egalitatea persoanelor LGBTI pentru combaterea discriminării și promovarea egalității;
  6. - Adoptarea unor măsuri pentru recunoașterea persoanelor trans;
  7. - Adoptarea unor măsuri pentru eliminarea discriminării de gen și asigurarea egalității de gen;
  8. - Adoptarea unei strategii la nivelul UE pentru promovarea accesului adolescenților și tinerilor la informații și educație în domeniul sănătății sexuale.


La punctele 5 și 6 s-a declarat „neutru”, cu mențiunea că dacă ar fi fost pus să voteze acum câțiva ani, înainte de a ajunge în Parlamentul European, le-ar fi respins categoric. În urma „educării” sale în PE, Stolojan spune că înțelege că „oamenii ăștia” au dreptul să facă ce vor, dar tot nu e de acord să voteze niște măsuri pentru evitarea discriminării lor.

Din înregistrare se vede mai bine situația.

… eu, care toată viața mea am sprijinit femeile…!

La chestiunea cu egalitatea de gen am fost tentată să cad de acord cu el în privința cotelor procentuale obligatorii, stabilite în lege pentru promovarea femeilor în funcții de conducere. Cred că „măsurile afirmative” fac uneori mai mult rău, în percepția publică, decât bine. Iar modul cum începuse el să-și argumenteze poziția, cu cotele obligatorii din comunism, are o oarecare logică.

A rămas, însă, fără replică atunci când asistența i-a întors argumentele în defavoarea lui și a început să se piardă în explicațiile clasice ale misoginului „nu mă înțelegeți greșit, eu toată viața am lucrat cu femei în minister … și le-am sprijinit, dar …”, pentru ca în final să se retragă în spatele zâmbetului condescendent al bărbatului care abdică de la o dezbatere cu femeile pentru că știe că nu are șanse de izbândă, dar tocmai asta îi demonstrează că are dreptate.

Pentru că în asistență erau mai multe femei decât bărbați, elegant a întors-o ca la Bruxelles, cum că e nevoie de educarea (bărbaților) și poate că vom ajunge și noi să nu mai discriminăm femeile când vom fi o societate dezvoltată, la anu și la mulți ani.

Mă știți că nu-s vreo feministă acerbă, ba aș putea spune că pentru mine feminismul a murit într-o seară când, participând la o dezbatere cu feministe multe, am avut ocazia nesperată de a o auzi pe una cum îi transmite alteia, printr-o terță, că „dacă o mai vede îi dă și un cap în gură”.

N-aș putea să spun, deci, că discursul lui Stolojan m-a deranjat. Poate și pentru că eu una nu m-am simțit niciodată discriminată ca femeie, la job. Mai degrabă m-a mirat (din nou) faptul că un europarlamentar educat (că nu avem pretenții la alde Vadim sau Gigi) nu uzează de discursul corect politic pe care-l folosesc ăștia din vest. Omul a fost sincer.

Dar punând cap la cap declarațiile lui mi-am dat seama că ele au același izvor: Am învățat să nu mai spun că sunt împotriva homosexualilor, pot să facă ce vor, dar nu mă obligați pe mine să votez pentru tratarea lor ca oameni, nu vă așteptați să-i accept în viața mea, în cartierul meu, la școala mea, la firma mea. Am învățat, în ultima sută de ani, că femeile au și ele drepturi, ba unele sunt și deștepte, le pot folosi la muncă, dar dacă ar fi să aleg le-aș sugera să fie feminine și să nu se amestece în troaca noastră. 

Argumentele astea sunt folosite de majoritatea românilor în legătură cu orice segment de populație care pretinde să fie tratat în mod egal pentru că, până la urmă, ca oameni avem aceleași drepturi fundamentale. Doar că din cauza diverselor prejudecăți, stereotipuri, nedreptăți istorice ei sunt siliți să muncească mai mult decât media pentru a obține același lucru banal. Înlocuiți în discursul de mai sus femeile sau homosexualii cu țiganii, evreii, negrii, ungurii, orbii, handicapații… și veți obține același rezultat. De aceea s-au inventat feministele care exagerează, activiștii pro gay/romi/handicapați care ne sar tot timpul în ochi cu discriminarea și cer locuri speciale, acces preferențial, măsuri afirmative, bla, bla, bla.

Pot să înțeleg că activismul ăsta în sprijinul „defavorizaților” obosește „populația majoritară”, că fiecare avem necazurile noastre și ni se pare că ONG-urile astea sprijină caii verzi pe pereți, în loc să se ocupe de „lucrurile importante” care ne dor pe noi toți. Dar nu pot să înțeleg de ce un politician inteligent, de la care am pretenții, nu înțelege că de fapt de el depinde mai mult ca de alții să facă în așa fel încât să îndrepte lucrurile astea, și odată cu ele opinia misogină, xenofobă, rasistă, discriminatoare a majorității populației. Politicianul poate fi orice în forul lui interior, dar în fața oamenilor și atunci când e cu pixul deciziilor în mână n-ar trebui să fie nici misogin, nici feminist, nici rasist. Cu atât mai puțin neutru. Neutralitatea domnului Stolojan echivalează cu „cine tace, consimte”. În spatele ei se petrec toate chestiile alea nașpa pe care ne place să credem că le fac doar alții, nu și noi.

Dezbaterile astea continuă, campania electorală abia a început, așa că o să urmăresc să văd și ceilalți candidați ce păreri au despre drepturile oamenilor de a nu fi discriminați pe criterii de sex, rasă, religie, etnie… 

Citeste si:

Etichete: , , , , , , , , , , ,

22 comentarii la “Genuri în politică: feminist, misogin și neutru” Subscribe

  1. ady 30/04/2014 at 17:44 #

    Am citit candva undeva un citat al unui filozof din grecia antica ce spunea “pentru ca raul sa se intample este suficient ca cei buni sa nu faca nimic” (circa aproximativ). Nu ca Stolo ar fi vren “bun”, dar citatul se poate aplica si pt neutralitate.

  2. Fluieratorul 30/04/2014 at 19:52 #

    Ei, omul nu e generos si nici iertator din fire cu metehnele si greselile altora. Daca esti femeie, homosexual, tigan, whatever, ai o meteahna in ochii lui, si daca-i atragi atentia faci o greseala. E un om cu idei foarte fixe, orgolios si incrincenat. Nu se razbuna pe fata, dar nici nu lasa nimic neplatit. Am avut ocazia sa aflu despre cine e vorba si direct, si indirect, cu mult inainte de “draga Stolo”. Nu stiu cit l-a “educat” Europa, pentru ca nu e un om care sa stie sa primeasca.

    Cit despre poporul roman, nu e mai misogin/homofob/rasist/etc. decit altele. Ma uit la nemti si veneticii de pe-aici si in fiecare zi vad noi si noi manifestari de tot ce vreti… Unii nemti de-aici l-ar vota cu drag pe Stolojan daca ar scrisni usor la adresa unor etnii, si nu ma refer la tigani, ci la chinezi, indieni, musulmani de tot felul, sau la albanezi si croati, sau la evrei, ca sint multi, si fac tot ce pot ca sa adinceasca diferentele…

  3. ady 01/05/2014 at 13:08 #

    “Ei, omul nu e generos si nici iertator din fire cu metehnele si greselile altora. Daca esti femeie, homosexual, tigan, whatever, ai o meteahna in ochii lui, si daca-i atragi atentia faci o greseala” Daca este vorba despre om in general e trist, daca este vorba despre omul Stolajan, nu stiu de ce, dar mi se pare si mai trist.
    n-am fost la vreo adunare feminista, dar pentru mine feminismul n-a murit; pentru ca atata timp cat am urmat o scoala in aceleasi conditii ca si un barbat, cat timp am obtinut aceeasi diploma de studii la care notele ma indreptateau ca si un barbat (intr-o vreme, nus’ prin ce colegii faimoase englezesti femeile nu obtineau “diploma/titlul suprem”, parca “magna cum laudae” doar pentru ca erau femei, desi un barbat cu aceleasi calificative o obtinea), cat timp tata/fratelo nu m-au obligat sa ma marit, cat timp imi pot mosteni antecesorii in aceleasi conditii legale ca si fratele meu, cat timp pot fi titularul dreptului de proprietate asupra unui imobil, cat timp cat solicita si chiar obtine orice slujba, ca si un barbat (daca pot sa o fac, din punct de vedere fizic/mental/al cunostintelor/experientei), cat timp pot vota daca si/sau cu cine vreau, cat timp proprietatile mele nu trec in patrimoniul sotului daca aleg sa ma marit sunt feminista, chiar daca la modul general nu m-am simtit vreodata discriminata ca-s femeie.
    “Doar că din cauza diverselor prejudecăți, stereotipuri, nedreptăți istorice ei sunt siliți să muncească mai mult decât media pentru a obține același lucru banal.”
    de aceea sunt feminista, antihomofoba, antirasista, antidiscriminare de orice fel (ba chiar, intr-o oarecare masura chiar impotriva discriminarii pozitive, chiar daca pare un nonsens).
    am si eu bubele mele din cap, dar ma straduiesc.

    • Mayhem 01/05/2014 at 15:28 #

      Tine insa cont ca feminismul din trecut a murit de mult. Acel feminism in care femeile isi cereau drepturile economice, drepturile politice, drepturile sociale, etc. e un soi de feminism pe care il sustin si eu, dar feminismul din prezent e in cautare de privilegii si e imbaxit cu discurs de tip corect politic, pe alocuri care cu discurs anti-masculin convins (vezi ROKS – Suedia).

      Eu zic ca lucrurile au luat-o razna cu feminismul pentru ca s-a ajuns la un moment dat cand a devenit sinonim cu discriminarea pozitiva, care discriminare pozitiva creaza si mai mult discriminare negativa culmea. Dau exemplu vecinii nostri unguri. La ei, cea mai convenabila categorie de forta de munca e compusa din barbati cu varste cuprinde intre 18 si 50 de ani. De ce? Pentru ca femeile fac parte dintr-o categorie protejata de stat care necesita niste taxe in plus alocate de angajator (plus ca concediul maternal e de 3 ani cu posibilitate de prelungire pentru inca 3 in caz ca mai ai un copil ceea ce e un adevarat cosmar pentru angajatori iar abuzuri de genul asta se intampla foarte des acolo) iar barbatii trecuti de 50 de ani fac parte dintr-o alta categorie protejata de stat, si anume, au locul de munca garantat si protejat.

      Europa colcaie azi de discurs corect politic si de feminism infect. Singura tara unde inca nu a patruns deocamdata atat de puternic e Polonia, dar nu stiu cat vor mai rezista si astia. Insa, sincer, eu as scoate in ilegalitate feminismul actual pentru ca nu mai are nimic in comun cu drepturile femeii, ci cu ingradirea drepturilor barbatilor. Feminismul actual a devenit sablon pentru egalitate de gen, insa egalitatea de gen e doar in drepturi. In indatoriri de orice tip, chiar si in fata legii, o femeie tot timpul primeste pedepse mai mici decat barbatii pentru aceasi infractiune. Asa ca nu mai ma mira nimic.

      • ady 01/05/2014 at 16:24 #

        cati dintre ei (angajatori) n-ar cauta nod in papura si purici in branza sau chiar ar angaja oameni (barbati, femei) trecuti de o anumita varsta.
        ok, ducem varsta de pensionare aproape de pragul de varsta medie a mortalitatii, dar nu le lasam nicio sansa sa munceasca; ii lasam la mila oricarui angajator, astfel incat sa ajunga in zona asistatilor social.
        si sa-mi zici si mie care angajator ar fi pastrat postul pt o femeie care a nascut si care sta acasa cu copilul (1 luna-5- 2 ani sau oricat). da-mi voie sa ma indoiesc ca c-ar fi prea multi.
        vezi, draga doamne, cam trebuie sa avem copii (sa nu ne potopeasca indienii, musulmanii sau mai stiu eu cine, sau pur si simplu, asa, ca sa supravietuim ca specie), dar cate femei si-ar primi postul inapoi dupa ce-au nascut si au ingrijit macar nitel copilul ala daca angajatorii n-ar fi fortati de masuri pe care le consideri discriminare pozitiva. (ca orice psihilog si om cu mintea intreaga stie ca un copil are musai nevoie de ma-sa macar 1-2 ani). (si ma indoiesc ca in codul penal zice ceva de masuri mai putin drastice in cazul femeilor).
        si daca-mi zici ca o femeie ar trebuie sa aleaga, fie sa fie mama, fie sa munceasca, o sa zic ca asta e discriminare (din cea mai negativa posbil) si daca incerci sa ma convingi de contrariu, fac si eu ca Stolo “retragă în spatele zâmbetului condescendent al bărbatului (in cazul asta al femeii) care abdică de la o dezbatere cu femeile (recte barbatii) pentru că știe că nu are șanse de izbândă, dar tocmai asta îi demonstrează că are dreptate.”
        si n-am zis ca n-as fi fost discriminata, ci ca n-am simtit. pentru ca niciodata n-am vazut foile de examen ale colegilor mei barbati, si nu cunosc salariile colegilor mei (barbati sau femei). (vrei sa-ti zic cum am incercat sa conving muncitorii care mi-au dus canapeaua s-o ridice nitel mai sus si s-o incline mai nu stiu cum ca sa incapa pe usa si s-au mai chinuit vreo ora pana a venit un mos din vecini care le-a zis fix ce le-am zis eu; pe el l-au ascultat, ca eu sunt femeie).
        intr-o tara in care inca se mai considera ca femeia este cea care trebuie sa gateasca/aiba grija de casa/creasca copii chiar si cand are un job (doar ca sa ne referim la cel mai marunt exemplu) si in care o femeie care naste o fata inca mai este compatimita ne-ar mai trebui inca vreo 100 de ani de feminism feroce ca sa putem spune ca exista discriminare pozitiva aiurea in tren.
        si vezi in articol ce zice dollo dspre feminismul asta feroce si discriminarea pozitiva si de ce au aparut ele.

        • Mayhem 01/05/2014 at 17:48 #

          Nu pricepi un lucru, exista acea categorie de femei care prefera sa isi asigure un loc de munca printr-o sarcina. S-a intamplat in timpul crizei economice de la noi, anii 2009-2010 cand numarul de mame insarcinate a crescut brusc, la fel si cererile de concediu maternal.

          Pai eu il inteleg putin si pe angajator, mai ales ca in Ungaria nu stai 2, ci 3 ani, iar in cazul in care nu primesti inapoi angajatul (in speta, femeia) se lasa cu procese si despagubiri. Ah, ca in Romania nu se prea respecta, e alta treaba. Dar in Ungaria se respecta si tocmai de aceea e o problema. Pentru ca e foarte usor sa alegi sa mai torni un plod ca sa mai stai 3 ani pe bara pe banii statului si cu un loc de munca asigurat. In felul asta angajatorul plateste si femeia in concediu si plateste si angajatul care o suplineste.

          N-am spus ca trebuie sa aveti copii. E decizia dvs. Dar a incadra acest lucru juridic si a face din el un model de discriminare pozitiva, duce pana la urma la repercursiuni. De aceea in Ungaria sunt populare clauzele pentru femei sa nu faca copii pe o anumita perioada. Abuz sau nu, in toata ecuatia asta doar dreptul femeii are prioritate, angajatorul nu numai ca nu poate face nimic, dar nu are dreptul nici sa comenteze altfel e un capitalist chiabur exploatator, deci oprimator, in limbaj ‘progresist’.

          Nu pricepi o chestie, Eu nu am spus si nici nu vreau sa insinuez vreo clipa ca nu e necesar concediul materal, dar eu spun ca in toata ecuatia asta e necesar ca ambele parti sa aibe acelasi cuvant de spus, si nu sa fie un contract in care o parte castiga iar cealalta e fortata sa cedeze.

          “fie sa fie mama, fie sa munceasca, o sa zic ca asta e discriminare”

          A fi mama e o alegere, la fel cum a munci este tot o alegere. Depinde de ea ce vrea sa faca. Daca nu e in stare sa le faca pe amandoua, sa faca doar una si sa o faca bine. Insa si inainte mamele munceau, nu aveau concediu maternal de 2 ani (ci doar de cateva luni maxim) si tot turnau mai multi copii decat acum (bine, era si decretul).

          “pentru ca niciodata n-am vazut foile de examen ale colegilor mei barbati, si nu cunosc salariile colegilor mei”

          Poti sa consulti GPG-ul Romaniei (Gender Payed Gap – desi nu prea are legatura cu realitatea). In Romania, cu ‘oprimarea’ patriarhala pe care feministele o tot invoca, avem poate printre cele mai mici diferente de salarii din UE. Ar fi si mai mica daca s-ar inceta politicile de discriminare pozitiva, pentru ca acolo unde sunt, GPG e mare.

          “intr-o tara in care inca se mai considera ca femeia este cea care trebuie sa gateasca/aiba grija de casa/creasca copii chiar si cand are un job”

          Si daca ai trai singura nu trebuie sa te ocupi de intretinerea casei? Daca traiesti singura, nu trebuie sa iti gatesti? Sau treaba asta nu mai merge cand esti intr-un cuplu?

          “vreo 100 de ani de feminism feroce ca sa putem spune ca exista discriminare pozitiva aiurea in tren.”

          Nu e nevoie de 100 de ani. Un barbat are 5% sanse de obtine custodia unui copil, iar categoria celor ce o obtin sunt a barbatilor cu bani sau cei a caror neveste sunt mame denaturate. Si asta nu peste 100 de ani, ci in prezent.

          Un barbat, indiferent de ce infractiune comite, primeste mereu mai multi ani de inchisoare decat o femeie care comite aceasi infractiune. Ba, e noroc daca femeia face inchisoare, si sunt foarte rare cazurile cand femeile fac la regim inchis sau de maxima siguranta.

          Exemple sunt cu duiumul. In universitati, s-au dat burse speciale pentru masterande, asta desi numarul femeilor creste de la an la an, in timp ce numarul barbatilor ce fac facultate scade.

          Stiu de ce a aparut discriminarea pozitiva, dar ai sa vezi ca pe viitor, genul acesta de discrminare pozitiva se intoarce impotriva ta. Pentru ca nu poti sa zici egalitate de sanse si de gen cand tu discriminezi pozitiv o categorie. Aia e inconsecventa in discurs.

          Cat despre feminismul feroce, e un gunoi, un gunoi socialist ce dupa parerea mea ar trebuii interzis in prezent. Sunt de acord cu egalitate de gen, dar sub nicio forma nu am sa sustin feminismul din prezent care cauta doar egalitate in drepturi si in privilegii si nu egalitate in obligatiuni.

          • spufi 02/05/2014 at 08:05 #

            Cred ca pe Mayhem mama lui nu l-a iubit destul cand era mic, de aia e asa misogin. Plus si atat de laș incat nu are curaj sa isi declare deschis pozitia misogina.

  4. ady 01/05/2014 at 16:32 #

    si asa, despre discriminare pozitiva si ca ne-am saturat de ea, sunt doar 13 ani (13 ani, intrasem in secolul 21; cand am intrat eu in faculate inca mai exista ca infractiune) de cand homosexualitatea a fost dezincrimatana ca infractiune.
    infractiune avand puscaria ca pedeapsa, la fel ca furtul, talharia, evaziunea, crima, violul, omorul cu cruzimi/tortura sau mai stiu eu ce.
    intretinerea de relatii homosexuale pur si simplu, nu pedofiliala, nu sexul cu un minor (sau cu o persoana incapabila), nu “la mine in casa, ma fut si cu gicu, dc e major si in deplinatatea facultatilor mintale, chiar dc pe mine ma cheama ion”. nu, frate, homosexualitatea pur si simplu. dc te auzeau vecinii si chemau politia faceai parnaie. acu’ 13 ani.
    chiar si acum daca zici “sa fie la ei acasa, da’ sa nu-i vad eu/copilul meu” esti considerat pro-homosexuali si esti privit crucis.

  5. spufi 02/05/2014 at 08:18 #

    Femeile care se declara impotriva feminismului si li se pare ca traiesc nediscriminate nu au stat cred niciodata sa se gandeasca ca se numeste discriminare cand un barbat poate sa umble imbracat foarte sumar pe strada, si nimeni sa nu zica nimic pe cand daca o femeie iese din casa in fusta foarte scurta sau decolteu esti fluierata si hartuita sexual, iar daca e violata, opinia generala e ca e vina ei.

    Este discriminare atunci cand un barbat isi poate spune transant parerea, ba chiar poate sa fie violent in limbaj si atitudinea celorlalti e “eh, boys will be boys”, dar cand o femeie face acelasi lucru i se reproseaza ca nu e feminina si isi iese din rolul traditional de femeie care se traduce prin fiinta supusa si sfioasa, care trebuie sa isi spuna parerea pe ocolite.

    Societatea romaneasca e profund misogina, si cel mai graitor exemplu este ca atunci cand e vorba de Elena Udrea in media, 99% din comentarii insinueaza ca e “curva”. E Elena Udrea mai proasta decat alt politician cu acelasi status de vizibilitate publica? In mod clar, nu, au contraire.

    Dar pentru ca e femeie si arata bine, cot la cot femei si barbati din Rromanica sar sa ii puna eticheta CURVA, ca altfel, nu-i asa, nu ajungea ea atat de sus!

    • Mayhem 03/05/2014 at 15:35 #

      In primul rand, mama mea nu a fost niciodata feminista si nici nu s-a identificat cu fenomenul. A avut contact cu el si s-a tinut departe de el pentru ca stia cu ce se mananca in ziua de azi.

      Feminismul a fost ok cat nu a avut o conotatie politica ci a fost strict o miscare sociala, pe care si eu o sustin. Dar de cand a devenit unanima cu discrusul progresist din prezent (pe care si tu il folosesti din abundenta in doar cateva cuvinte), a imprumutat mijloacele de limba represive specifice marxismului cultural ce macina societatile in prezent.

      De altfel, tu nici nu te-ai sinchisit cred, sa imi citesti nitel comentariul, pentru ca eu nu atac femeile ca nu am personal nimic cu el, ci atac o ideologie, da, cea feminista. Pentru asta tu m-ai facut misogin, practic ai inchis orice dialog, o retorica des folosita de marxisti astazi. Pentru a stopa orice discutie, trebuie doar sa il faci pe cel ce vorbeste misogin, homofob, islamofob sau stie eu ce alte tampenii cu iz socialist s-au mai inventat in societatea asta decadenta.

      “E Elena Udrea mai proasta decat alt politician cu acelasi status de vizibilitate publica? In mod clar, nu, au contraire.”

      Nu, dar nici nu e mai buna. Apoi, vreau si eu sa imi dai exemplu de niste exponente ale feminismului romanesc in politica care au dovedit ca pot mai mult si fac mai mult decat barbatii misogini. Chiar sunt curios. Ca daca te rezumi la Elena Udrea, pai nu are rost sa mai continuam discutia.

      Apoi, eu cred ca si tu esti plina de un dublu standard. In ziua de azi, a fi misogin e taxat de opinia publica in mare masura, dar daca o femeie e misandra, nu prea auzi vorbe negative despre atitudinea ei, asta poate pentru ca barbatii nu prea baga de seama, sau pentru ca e perceput ca fiind ceva normal.

      Daca e violata opinia generala e de parere ca e vina ei? Poate confunzi Romania cu Arabia Saudita.

      Dar i-a spunemi tu mie, de ce un barbat are 5% sanse in instantele romanesti de a obtine custodia copilului? Sunt atatea cazuri de mame denaturate ce au obtinut custodia pe motiv ca au vagin, si atat! Pai asta nu e discriminare? Sau nu se pune ca e favorabila femeilor?

      Barbatii care reusesc sa obtina, fie sunt bogati (vezi Columbeanu) fie e dovedit clar ca mama e denaturata (iarasi, vezi cazul Columbeanu). Dar astea sunt raritati.

      In universtitati, la masterate, de 2 ani incoace se dau burse speciale masterandelor. Pai asta nu e discriminare? Poate si barbatilor le-ar prinde bine, mai ales cei ce studiaza dar si lucreaza in acelasi timp. De ce doar femeile? Trendul general in invatamantul superior e sa sporeasca numarul femeilor cu studii superioare ignorand abandonul barbatilor.

      In inchisori, o femeie tot timpul executa o pedeapsa mai mici decat un barbat care a comis aceasi infractiune. A fost un caz rasunator acum vreo 2-3 ani in Constanta, cu o femeie ce si-a supus fata unor relatii sexuale in timp ce ea era minora. Mama a primit 10 ani fiind invinuita de proxenetism, adica pedeapsa minima iar barbatul 10 ani in calitate de complice, adica pedeapsa maxima. Pai unde e egalitatea? Asta in conditiile in care creierul infractiunii nu a fost barbatul!

      O alta femeie a violat un taximetrist si acum umbla libera. Care a fost reactia publica? In niciun caz una ce dadea vina pe femeie, ci il umilea pe barbat. Si tu vorbeai de discriminare ca porti fuste scurte si decolteu. Pai ma gandesc ca poti sa gasesti o fusta mai putin lunga si un decolteu mai putin sumar, si poate nu mai se face atata discriminare. Dar daca doresti sa iti arati dotarile, trebuie sa te astepti la reactii pe masura.

      “Dar pentru ca e femeie si arata bine, cot la cot femei si barbati din Rromanica sar sa ii puna eticheta CURVA, ca altfel, nu-i asa, nu ajungea ea atat de sus!”

      Si femeile ce spun de barbatii care ajuns sus in locul lor? Ah, ca sunt niste porci oprimatori misogini, cam aceasi atitudine pe care ai avut-o tu mai inainte.

      • ady 04/05/2014 at 14:54 #

        “Daca e violata opinia generala e de parere ca e vina ei? Poate confunzi Romania cu Arabia Saudita.”
        in Arabia Saudita “daca o femeie e violata e vina ei” e lege, nu doar opinia generala.
        si da, in Romania asta e mentalitatea colectiva. (de ce era pe strazi la 9 seara, de ce umbla imbracata ca o femeie din secolul 21 si nu ca o calugarita, de ce locuia singura si de ce nu avea usa metalica si un sistem de alarma care ar bate la fundul gol pe cel al seifului banii angliei, de ce…. de ce…..; mai cerceteaza, in mentalitatea colectiva din romania violul este din vina femeii) si, te rog, nu-mi exemplifica cu o tipa care a violat pe unu si e libera. pentru ca sunt zeci/sute de femei care n-au raportat violul de teama oprobiului publici, alti zeci/sute de violatori care au primit pedepse de 2 bani jumate, au iesit in juma din timpul pedepsei “pe buna purtare” si si-au continuat ocupatia.

        “Dar i-a spunemi tu mie, de ce un barbat are 5% sanse in instantele romanesti de a obtine custodia copilului?” in principiu ai dreptate, dar:
        1. in ultima vreme, in cazurile fericite in care tatal chiar isi doreste sa ramana in viata copilului/copiilor se acorda custodie comuna si copilul locuieste perioade aproximativ egala atat la mama, cat si la tata. am o gramada de cunostinte in aceasta situatie, precum si alta gramada de cazuri in care pe tata il doare fix in pix de copil.
        2. de cand se practica asta? de vreo 100 de ani (sunt o generoasa de felul meu). cca 100 de ani dupa cateva mii din istoria umanitatii in care femeia si copii erau considerati proprietatea barbatului, iar daca femeia chiar daca sa zicem putea divorta sau doar separa de sot, nu avea nici cea mai mica sansa nu doar sa primeasca custodia copiilor, ci si sa-si mai vada vreodata copiii. iar prin vazut copiii nu inteleg intalniri “intamplatoare” in spatiul public sau ascuns dupa copaci sa-i vada in curtea scolii.

        • Mayhem 05/05/2014 at 10:25 #

          Auzi, hai sa iti spun eu o chestie. Un barbat daca merge pe la 12 noaptea, cu o valiza de bani in mana, prin Ferentari si se intampla ca un grup de tigani sa il jefuiasca si sa il lase si gol pusca, opinia publica nu da vina pe tigani ca l-au jefuit, ci da vina pe prostalul care s-a gasit sa mearga cu valiza plina cu bani intr-un cartier rau famat.

          Asa si cu femeile. Ma daca sti ca la 9 seara, mergi imbracata sumar, poate printr-o zona nu tocmai linistita si se intampla sa patesti ceva, cine e de vina? Porcul de barbat opresor, sau femeia ca nu s-a protejat?

          Tu te astepti ca toti din jurul tau sa se schimbe, dar in orice situatie compromisul e de ambele parti.

          “si, te rog, nu-mi exemplifica cu o tipa care a violat pe unu si e libera.”

          De ce sa nu il mentionez? Pai cum adica, daca e la barbati, e groaznic, chiar daca studiile arata ca violenta in familie e cam jumi-juma, adica si femeile cam contribuie, poate nu fizic, insa sunt al naibi de bune la capitolul violenta emotionala si psihologica. Iti recomand sa citesti nitel cum e viata barbatilor in societatile profund feminizate. Au ajuns multi dintre ei sa fuga de casatorie ca de dracu. Acelasi trend e si la noi. Iar desteptii nostri politicieni s-au gandit ca e mai ok sa le dai niste privilegii in plus la femei in dauna barbatilor ca sa compensezi totul, chiar daca discriminarea pozitiva nu are, de cele mai multe ori, impact pozitiv asupra femeilor.

          “in ultima vreme, in cazurile fericite in care tatal chiar isi doreste sa ramana in viata copilului/copiilor se acorda custodie comuna si copilul locuieste perioade aproximativ egala atat la mama, cat si la tata. am o gramada de cunostinte in aceasta situatie, precum si alta gramada de cazuri in care pe tata il doare fix in pix de copil.”

          Cazurile aceastea sunt totusi putine si le aplica mai mult cei ce nu prea au bani sa mentina un proces indelungat de custodie. Realitatea este insa ca in proportie de 95%, femeile obtin custodia copiilor. Eu iti recomand sa mergi putin prin taberele de reeducare a copiilor minori. O sa gasesti foarte multi copii minori ce au ajuns acolo prosteste, iar daca te uiti in dosarul lor, ce sa vezi, parinti divortati, custodia in mainile mamelor, iar mamele acelea nu si-au vazut deloc de treaba, in sensul ca au ignorat complet dezvoltarea copilului lor iar altele au si abuzat de ele. Deci da, in astea 95% sunt multe mame denaturate ce castiga. De ce? Pentru ca justitia la noi, la fel ca si in vest, e profund feminizata. Femeia, in fata unui tribunal tot timpul e privilegiata si privita ‘vai saraca de ea…’ un barbat insa nu.

          “cca 100 de ani dupa cateva mii din istoria umanitatii in care femeia si copii erau considerati proprietatea barbatului”

          Aha, si insinuezi ca dupa cateva mii de ani in care barbatul ‘si-a batut joc’ de femeie, acum a venit timpul ca femeile sa isi ia revansa si sa isi bata ele joc de barbat, cu toate ca barbatul respectiv din prezent nu are nicio vina pentru ce au facut altii in trecut?

  6. spufi 02/05/2014 at 08:28 #

    ah, si era sa uit: M**E STOLOJAN!

  7. ady 02/05/2014 at 08:45 #

    Eu nu neg ca au existat si femei care au ramas gravide ca sa-si asigure job-ul. Dar de ce oare!? Pentru ca femeile si persoanele peste o anumita varsta sunt primii pe lista de concedieri. Dc ar exista o egalitate de sanse adevarata si reala sunt sigura ca muuuuuuult mai putine femei ar fi incercat sa se asigure.
    Cand li se va spune barbatilor ca trebuie sa aleaga sa fie tati sau sa aiba un job abia atunci alegerea despre care vorbim nu va mai fi discriminatorie.
    Si da, locuiesc singura si gatesc fac cumparaturi si curatenie si ce mai face omul in casa lui dar o persoana face pt o persoana. O femeie casatorita face singura (sau aproape singura) pt sot copii si eventual niste parinti. Aritmetica asta…..
    Dar oare de ce imi mai chinui degetele pe taste……..

    • Mayhem 03/05/2014 at 15:42 #

      Eu nu cred. Ce domenii au fost afectate de criza? Industria imobiliara si finantele. Pai in domeniile astea lucra mai multi barbati decat femei.

      Femeile predomina in sectorul de munca al statului, si mai putin la privat. Sigur, si statul a facut disponibilizari, dar cu mult mai putine decat ar fi trebuit, si a suferit cu mult mai putin decat aceste doua sectore.

      Ce vreau sa zic e ca un barbat nu are un cadru legal de a isi asigura un loc de munca pe cand femeile au, chiar daca e pe 2 ani si 6 luni (cele 6 luni fiind obligatorii dupa concediu maternal pentru angajator sa te tina).

      “Cand li se va spune barbatilor ca trebuie sa aleaga sa fie tati sau sa aiba un job abia atunci alegerea despre care vorbim nu va mai fi discriminatorie.”

      Eu cred ca poate fi si una si alta, asta daca femeia e capabila sa munceasca sa intretina 2 oameni.

      “Si da, locuiesc singura si gatesc fac cumparaturi si curatenie si ce mai face omul in casa lui dar o persoana face pt o persoana. O femeie casatorita face singura (sau aproape singura) pt sot copii si eventual niste parinti. Aritmetica asta…..”

      Aiurea. Stii care e diferenta? Nu mai gatesti o portie, ci 2 sau 3. In loc de o cratita mica folosesti una mai mare. Timpul in mare masura e cam tot acelasi. La fel si cu curatenia. Nu mai bagi o masina de spalat, bagi 2. La cumparaturi, cumperi putin mai mult pentru ca daca esti 2, ai si un buget mai mare, dar si cheltuieli mai mari.

      Si apoi, nu stiu eu carei persoane ii convine sa vina acasa si sa nu gaseasca nimic in frigider.

      Daca problema asta e, ca femeia munceste mai mult acasa dupa casatorie si dupa ce are un copil, poti alege sa nu le faci pe niciuna si s-a terminat balciul. Dar nici asta nu iti convine.

      • ady 04/05/2014 at 15:03 #

        “Nu mai gatesti o portie, ci 2 sau 3. In loc de o cratita mica folosesti una mai mare. Timpul in mare masura e cam tot acelasi.”

        te rog eu, te implor chiar, spune-mi cum procedezi pentru ca utilizand aceasi viteza de lucru si acelasi proces tehnologic sa cureti 2 kile de cartofi (mazare, fasole teci, spanac) in aceelasi timp pe care il folosesti pe 1 kg. sau cum poti (utilizand acelasi numar de tigai) sa pajesti chifetele dintr-un kil de carne in acelasi timp necesar pentru chifetele din juma de kil de carne. (mie imi plac la cuptor, le bag pe toate deodata, dar marea majoritatea a oamenilor pe care ii cunosc le prefera prajite).
        ocazional gatesc pentru mai mult de o persoana si chiar si pentru ocazionalul asta mi-ar prinde bine smecheria. cinci ani am gatit de vreo doua pe saptamana pt 5 adulti si tot nu m-am prins cum se poate.

        dollo, te rog, blocheaza-mi comentariile la postul asta, ca nu pot sa am abtin sa nu dau replica si nu stiu sa fac din taste zambetul ala condescendent de care zici.

        • Mayhem 05/05/2014 at 10:43 #

          Am zis ca timpul in mare masura e cam tot acelasi. Fie ca stai 10-15 minute in plus, nu cred ca faci os mort din cauza asta.

          Eu nu pot pricepe cum cineva care isi gatea singur/a inainte se plange ca trebuie sa gateasca o portie in plus.

          Sunt barbat si eu sunt cel ce gateste in familie. Da, adica dupa 8-10 ore de lucru, mai stau si 4-5 ore pe saptamana sa fac de mancare pentru mine si partenera.

          Nu ma plang, nu zic ca sunt discriminat, e doar un compromis asumat atunci cand am decis sa ducem o viata de cuplu. Am stiut ca nu stie sa gateasca, sau ma rog, nu stie sa gateasca mancaruri mai variate, si am pus eu mana si am invatat taras-grapis.

          Dar nu am venit sa spun cum faceti voi ‘vai ca dupa ce muncesc, mai vin si mai si gatesc’.

          Asa ca vrajelile astea nu tin. Cand traiesti intr-un cuplu, trebuie sa faci compromisuri. Nu poti sa te asociezi cu cineva si sa fie fiecare cu aia a ma-si. Sau ma rog, poti, dar nu te astepta sa ai ‘casa de piatra’ cum se zice pe la noi.

          Apoi, tot intr-un cuplu poti sa imparti treburile casei. Bun, barbatul nu stie sa gateasca, atunci el face cumparaturile. Bun, femeia nu face curatenie, atunci spala haine (in fine, cu masina de spalat a devenit un lucru trivial fata de stersul prafului sau parchetului).

          Pe vremuri, stii de ce femeia se ocupa de treburile casei? Pai pentru ca barbatul de dimineata pana seara se ducea sa munceasca (nefiind inca legiferata incadrarea in munca si ziua de lucru de 8 ore) iar cand venea acasa vroia si omul ala, dupa o zi intreaga de hamal, sa manance ceva, sa doarma linistit, ca a doua zi sa fie un hamal in varianta reloaded.

          Deasemenea, era o perioada in care rolurile in familie erau strict determinate pentru ca nu aveai de ales. Si unei femei ii convenea sa stea doar acasa, sa faca cumparaturile si sa gateasca decat sa mearga si la munca si sa le faca si pe astea in aceasi zi.

          Toata lumea da vina pe barbati, dar asa era societatea, si asa gandeau si marea majoritate a femeilor, binenteles, cu exceptiile de rigoare. Abuzuri au fost tot timpul si sunt si in prezent, chiar daca rolurile in familie s-au mai modificat putin.

          Porcaria mare a constant in lipsa unor drepturi politice si sociale. Odata obtinute au venit si drepturile economice. Dar astea deja sunt istorie. In ziua de azi, feminismul cauta doar egalitate in drepturi, insa nu si egalitate in indatoriri. Si asta pentru ca femeia orice merge are statut de victima. In limbajul progresist de azi, daca esti orice inafara de barbat alb, esti victima. Esti barbat dar negru? Invocam perioada coloniala, apartheid-ul, etc. Esti, femeie? Invocam perioada in care le erau refuzate anumite drepturi. Esti tigan? Oho, sa mai zic? Esti musulman? Invocam islamofobia din prezent (ce-o mai fi si asta). Traim intr-o lume a claselor practic. O clasa de opresori eterni, si o clasa de opresati sau fosti opresati. Realitatea este ca opresorul, in ziua de azi nu are culoare, nici ideologie, si nici sex. Dar asta nu intra in cap la cei cu discurs ‘progresist’.

          • zibusor 05/05/2014 at 16:36 #

            “Si unei femei ii convenea sa stea doar acasa, sa faca cumparaturile si sa gateasca decat sa mearga si la munca si sa le faca si pe astea in aceasi zi.”

            E o emisiune pe nu stiu ce post, cu niste istorici care cate un an incearca sa traiasca exact cum traiau oamenii intr-o anumita perioada. Ei, la un moment dat femeile care faceau treaba acasa ajunsesera sa se planga de faptul ca nu mai ies din curte (cred ca aveau furnizori care le aduceau produsele)

  8. ady 02/05/2014 at 08:53 #

    Spufy, si dc o femeie e batuta de barbat “sigur a facut ea ceva, “calcat pe bec” sau ceva” este primul gand al oricui, barbat sau femeie. Am avut confirmarea acu 2zile, nu cu mai multa vreme in urma. Si nu lucrez la apaca sau pe santier.

  9. Cris 02/05/2014 at 10:53 #

    Hmm, subiect sensibil. Hai sa ma bag si eu (ca musca-n lapte). Am citit cu interes parerile antecomentatorilor, observ ca tind sa se formeze doua tabere. Personal, cred ca de fapt ambele au dreptatea lor. Astfel, la ora actuala, in Romania si restul Europei, exista legal ceva discriminare pozitiva in favoarea genului feminin (de la bursele in facultati, la pastrarea locului de munca pe durata concediului postnatal, la cotele procentuale de reprezentare in politica, etc).
    Totodata, confirm inclusiv din experienta personala ca la nivel informal este inca foarte prezent misoginismul, si este raspandit in continuare chiar si in mediille educate. Ex. aleator: am auzit de nenumarate ori “chirurgia nu e pentru femei”, asta in ciuda faptului ca sunt specialitati chirurgicale unde am intalnit mai multi medici femei. Dar ca sa raman tot in domeniu (medical si anecdotic), am auzit si felul in care doamne asistente medicale vorbeau despre (putinii) colegi asistenti – implicatiile privind orientarea lor sexuala erau la ordinea zilei, si nu in sens pozitiv – sper ca acel spital e un caz izolat, fiindca povestea asta mi-a lasat un gust amar! Privind imaginea de ansamblu, poate ar fi mai corect sa inlocuiesc cuvantul “misoginism” cu “segregare sexuala”, cel putin in ceea ce priveste domeniul de munca.
    Oricum, ma lungesc. Ce doream sa mai spun: cred ca legiferarile muncii in relatie cu sarcina, ingrijirea copilului, etc, sunt discriminatorii, daca privesti problema strict “matematic”. Pe de alta parte, ele pornesc de la o realitate biologica de neocolit; cat timp metoda de reproducere a speciei ramane cea “clasica”, femeile care doresc copii vor avea un handicap in cariera, iar acesta este partial corectat prin legislatie. Si trebuie sa existe si femei care isi doresc copii, ba chiar ar fi bine sa fie majoritatea, pentru binele intregii comunitatii – gandesc asa din postura oarecum ingrata a celei care nu doreste sa-si transmita genele.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Absenteismul tău la vot nu valorează nimic - 20/05/2014

    […] primul cyborg comunist, nu urăște homosexualii? O, ba da, dar face pe nebunul. Stolojan e mai misogin decât Capsali singura diferență e că are exercițiul minciunii. Sau Daciana Sârbu? Sau, doamne […]

  2. Genuri in politica: feminist, misogin si neutru | România curată - 21/05/2014

    […] Cele 8 măsuri antidiscriminare […]

Lasă un comentariu

Anunta-ma prin email cand apar comentarii noi.  Te poti abona si fara sa comentezi.

Oldies but goldies

Îmi pasă de turci, dar de noi mi se rupe

Mai știe cineva azi de ce au ieșit revoltații noștri la Universitate în iarna lui 2012? Merge sănătatea mai bine? Țara e mai bine guvernată? Au ieșit din foame cetățenii ăia însetați de demnitate?

Ce zice FMI de finanțarea găurii negre „biserica”, de la buget?

Biserica Ortodoxă Română nu vrea concurență pe piața lumânărilor și a locurilor de veci, dar vrea bani de la buget pentru salarii și catedrale. Oare FMI știe?

Dacă Traian ar fi vrut să cucerească Dacia în 2013…

… l-ar fi oprit jandarmii să urce la cetatea Sarmizegetusa Regia, pe motiv că e închisă între decembrie și februarie, și astfel geneza poporului român ar fi așteptat primăvara

Viața și moartea într-un sat românesc. În 2012

Despre mutarea clasei muncitoare de la oraș la sat, înmormântarea organizată de firma de pompe funebre a preotului, despre UE care ne obligă să nu mai ținem mortul în casă, dar noi vrem să facem economie. Și despre politicieni.

Ce înseamnă să fii cioban

În pofida unei potenţe proverbiale, datorată chipurile cărnii de oaie, ciobanii nu mai au căutare la fete, iar o viaţă de celibat şi mizerie la oi nu mai e pe placul tinerilor.

Ce bucurie aș vrea eu să-mi facă Volksbank

Banca pe care au dat-o mii de clienți în judecată oferă trei „lozuri” de câte 1000 de euro pentru satisfacerea unor bucurii omenești. Bucuria mea de client ar fi să-mi achit mai repede creditul la ei și să nu-i mai calc pragul niciodată.