Logică de vânzător de scule

Dacă crezi că produsul pe care vrei să-l cumperi are un defect, soluția e să-l cumperi și să mergi cu el la service. Dacă tot nu merge îl aduci înapoi.

L a un Brico, un client vrea să cumpere o foarfecă mare de grădină sau ceva, dar observă că are șuruburile slăbite. Caută tot la raft o cheie cu care să încerce să le strângă. Găsește, dar constată că ceva nu merge. E descumpănit. Întreabă un om de-al casei:
– Aș vrea să cumpăr o foarfecă din asta, dar văd că toate au șuruburile slăbite. Ca să fiu sigur că merge, am încercat să strâng șuruburile, dar nu pot din cauza sistemului de siguranță al etichetei atașate pe ea, cred că trebuie scos ca să strângem șuruburile. Mă puteți ajuta?

– Cumpărați foarfeca și mergeți cu ea la service, îi zice tipul de la raft.

– …?…, clientului nu-i vine a crede atâta logică. Insistă cu cheia din raft, de capul lui.

– Nu, domnule, nu merge așa, îl admonestează lucrătorul, mergeți la casă, achitați foarfeca (costa 75 de lei) și dacă vedeți că nu merge, e service-ul imediat la ieșire, și v-o repară acolo.

– Păi și dacă constat și la service că nu merge, ce fac?

– Nu ați înțeles. Puteți s-o aduceți înapoi dacă nu merge, faceți stronare și gata.

– Păi de ce, când putem rezolva aici, ajutați-mă să strâng șuruburile astea…

– Păi unde am ajunge dacă ar face toți așa, iau alte scule din raft și se apucă să meșterească singuri, păi ce o să creadă clienții ăștia mai pretențioși (și arată spre mine și încă un client care ne întâmplasem pe acolo) dacă o să vadă așa ceva? Nu se poate!

Am plecat de acolo ca să nu ne întrebe și pe noi de ce zăbovim așa de mult în fața unor șuruburi, că meseriașul adevărat știe ce-i trebuie, cumpără rapid și dacă vede că a greșit merge la service. Omul cu foarfeca rămăsese tot acolo, a pus foarfeca la loc în raft, dar tot se uita cu jind la ea, că nu se îndura nici s-o ia și s-o ducă la service, dar nici s-o lase acolo nu-i venea.

Etichete: , , , , , ,

6 comentarii la “Logică de vânzător de scule” Subscribe

  1. adib 23/11/2015 at 11:08 #

    Cam felul asta de oameni gasesti la salarii de 1000 ron… Fara interes si necunoscatori ai produselor ce le vind.

    • Beatrix 23/11/2015 at 11:42 #

      Eu am gasit la un Dede din provincie o tipa foarte bine pregatita si intentionata. Cred ca tine de om, nu de salariu..

      • VASILIU MIRCEA PAUL 23/11/2015 at 13:03 #

        Dacă doar la un Dedeman provincial ați găsit personal foarte bine pregătit și intenționat, înseamnă că, din nou, Bucureștiul este exemplul negativ. Nu știu cum se face, dar aproape orice bună intenție se pierde în mocirla capitalei.

        Deh, acolo, în ”satul cu miniștri”, tronează lozinca super-”intelectualo”-dilematică ”nici așa, nici altminteri”.

        Pentru mine Dedeman a fost o surpriză (plăcută) tocmai prin comportamentul (clar dirijat) al personalului: pe lîngă solicitudine și cunoașterea foarte bună a sectorului subordonat, ceea ce m-a impresionat cu adevărat a constat în atenția acordată neabătut, indiferent cîți alți clienți încercau să dea buzna (în ”bunul” nostru stil mîrlănesc).

        În domeniul ăsta nici nu are rost să discutăm despre Brico, Praktiker etc. Realmente Dedeman este una din (foarte) puținele reușite românești.

        Aștept minusuri din partea ranchiunoșilor (ranchiunoaselor).

        • o femeie 24/11/2015 at 23:17 #

          sau ca in Bucuresti un om bine pregatit si frumos intentionat si-a gasit repede alt job.

          Logica mea e ca nu toti angajatii sunt varza, ai nimerit tu pe varza verzelor.

  2. Sonia B 24/11/2015 at 08:06 #

    Eu am patit-o acum multi ani, in Praktiker. M-am dus sa imi iau o bucata de pal, pe care am taiat-o, la ei, la dimensiunea dorita. Asta dupa ce in prealabil am achitat-o, ca altfel nu mi-o taiau nenii aia. Cat s-au ocupat aia de taiat, eu am sters-o la buda, asta este, se mai intampla. Imi iau bucatile de pal si dau sa plec din magazin, cand alti neni, de la paza, nu vroiau sa ma lase sa plec, ca unde imi este bonul (pe care l-am scapat la wc, din viteza). Stai si explica-le ce si cum, ei cu amenintari ca vor chema politia pentru ca am furat palul (taiat dupa dorinta mea 🙂 ), eu ca uitati-va pe camera sa ma vedeti ca am platit. Au tinut-o asa vreo 15-20 de minute, suficient cat sa se uite toata lumea la mine ca la urs. Mi-am promis ca nu mai calc pe acolo. Am cedat la insistentele sotului, la vreo 3 ani dupa incident.

  3. Stelian 25/11/2015 at 04:10 #

    Este unul din lucrurile cu care m-am obisnuit greu. Sa cumpar din magazin si sa probez acasa.
    Asa se practica in vest. Nici becurile nu se incearca…
    Deci se ia de pe raft, se merge la casa, platesti si verific acasa.
    Toate facturle au pe dos: „se poate schimba in 30 sau 45 de zile sau se poate returna.”
    Si am inceput sa nu mai am jena sa le duc inapoi. Chiar daca erau bune, daca nu-mi placea ceva la ele le returnam. Si nimeni nu obiecta.
    Si inca ceva. Este ceva in oferta. Mergi la magazin si nu-l mai au. Iti dau bon valabil 30 de zile si in acest interval ti-l poti cumpara la pretul din oferta.

Lasă un comentariu

Anunță-mă prin email când apar comentarii noi.
Te poti abona si fara sa comentezi.

Oldies but goldies

Cum stăm cu moralitatea, noi ăștia educați în comunism

pionieri

Dacă e adevărat că predarea religiei în școli are rol de moralizare a maselor, atunci noi decrețeii, pionierii, șoimii patriei, de unde am învățat onoarea și moralitatea?

Viceroy vrea să-și ia permisul, Bianca – doar să se mărite

IMG_2114

Pentru că statusul social adevărat stă în Dacia papuc, cu care se poate căra „marfa”, și în numărul de puradei agățați de fusta nevestei. Restul e deșertăciune.

Îmi pasă de turci, dar de noi mi se rupe

proteste-turcia

Mai știe cineva azi de ce au ieșit revoltații noștri la Universitate în iarna lui 2012? Merge sănătatea mai bine? Țara e mai bine guvernată? Au ieșit din foame cetățenii ăia însetați de demnitate?

Restul de 60% e tăcere

deget

Portret colectiv al celor 60% absenți de la vot: Vine inspecția sanitară și o întreabă pe asistentă dacă anumite aparate de pe care trebuie să ia probe sunt dezinfectate. Asistenta zice că nu, că nu a avut timp. Inspectorul pune mâna pe soluție, dezinfectează aparatul, ia proba și pleacă mulțumit

De ce ea?

tarau-victoriei-an

Povestea neromanțată a unei românce care a făcut pușcărie nevinovată, ca urmare a unui lanț de erori judiciare, deschis în 2000 de o anchetă a procurorului Cristian Panait, închis abia după 15 ani de procese

De ce ea? (3)

tarau-victoriei

Viața de după: reabilitarea, mai grea decât pușcăria, a muncit la negru pentru că nu o angaja nimeni, victoria de la CEDO și rejudecarea procesului în țară, pierderea și regăsirea dosarului, apariția unor „victime” noi atrase de ideea de potențial câștig, facultatea de drept, doctoratul și victoria finală.