17 milioane de euro, cheltuiți pe Taraxacum officinale

Cât a dat Primăria Capitalei pe firul de curul găinii, plantat pe linia de tramvai de pe Bulevardul Liviu Rebreanu?

papadii

Bulevardul Liviu Rebreanunu are nici 3 km lungime, dar cu toate astea reabilitarea lui durează din vara lui 2011 și încă nu s-a încheiat. Ai zice că sapă un tunel de metrou pe sub el, dar de fapt nu e nevoie, că ăla deja există. De cinci ani Primăria Capitalei a blocat unul dintre cele mai mari cartiere ale Bucureștiului (bulevardul ăsta leagă Camil Ressu de zona 1 Decembrie, traversând parcul IOR și Bulevardul Nicolae Grigorescu) cu șantierul prin care se chinuie să schimbe liniile de tramvai, să asfalteze benzile de șosea și să tragă niște dungi pe trotuare, chipurile piste de biciclete.

Ieri am trecut prin zona Piața Râmnicu Sărat, de unde începe Bulevardul Rebreanu, și m-am bucurat de imaginile astea: mii de păpădii înflorite pe liniile de tramvai ruginite. Am tras mașina pe unul din nenumăratele locuri de parcare în spic și am făcut câteva poze. De-a lungul bulevardului ăsta, în care Primăria Capitalei a îngropat 17 milioane de euro în ultimul cincinal, acum cresc păpădii, zise și taraxacum officinale, mai pe românește curu găinii. Să mai zică cineva că Bucureștiul nu investește în mediu!

papadie2

Asta mi-a amintit de afacerea panseluța (Curtea de Conturi a aflat abia anul ăsta că în ultimii 7 ani toate primăriile din București au spart 600 de milioane de euro pe panseluțe, copăcei și băncuțe) m-am gândit oare cât o costa firul de curu găinii de pe Bulevardul Rebreanu?

Pentru că dacă citiți pe site-ul primăriei despre amploarea lucrării (estimată inițial la „numai” 63 de milioane de lei), apoi veți lua la pas respectivul bulevard, atât cât e gata din el, o să vă dați seama și de marea țeapă coordonată de fostul primar Sorin Oprescu. În afară de faptul că au încastrat liniile de tramvai între borduri, ca să nu se mai urce mașinile pe ele, și au plantat gazon pe linii – care a înflorit acum – bulevardul ăla nu are nimic special. Nu are piste separate de biciclete, ci tot desenate pe trotuare, cum spune poliția că e ilegal, nu are automate de parcare, așa cum mincinos se afirmă pe site, nu are nimic din ce nu s-a mai văzut deja pe la noi prin urbe. Mă întreb dacă, până când l-or da gata în capătul dinspre 1 Decembrie, nu vor trebui să înceapă cu reparațiile din capătul celălalt, dat deja în folosință de prin 2014.

papadie

Nu zic că nu e frumos cu linii de tramvai verzi – o fiță europeană din câte înțeleg – dar parcă și mai frumos ar fi ca pe ele să circule tramvaie, iar lucrările pentru asfaltarea a 2,7 km de bulevard să nu dureze cât săparea Canalului Mânecii.

 

 

Puteți prelua maximum 500 de caractere din acest articol dacă precizați sursa și dacă inserați link către articol. Pentru mai mult vă rog să accesați butonul de like-uri în euro, amplasat imediat pe coloana din dreapta. Vă mulțumesc. 

Etichete: , , , , , , , ,

5 comentarii la “17 milioane de euro, cheltuiți pe Taraxacum officinale” Subscribe

  1. Xelomon 03/04/2016 at 21:57 #

    Merg zilnic pe strada L. Rebreanu. Inspre Auchan. E ca la razboi, niste cratere in asfalt de ti-e mila de masini, trotuarul e vai de el. Langa metrou Titan, dalele rosii, proaspat puse, au inceput sa se sparga si sa nu mai stea prinse. Vor fi reparate cu alti bani, alta distractie…

  2. mihai 04/04/2016 at 13:01 #

    Da. Cu nodul in papura obligatoriu, ca Canalul Mânecii este o forma de relief absolut naturala, numita stramtoare. Probabil voiai sa zici despre tunelul de dedesubt…

    • Dollo 05/04/2016 at 19:49 #

      Da, despre tunel era vorba

      • mihai 06/04/2016 at 10:55 #

        Offtopic: uite aici tunel adevarat, la care se munceste de-adevaratelea timp de 20 de ani and counting: https://en.wikipedia.org/wiki/Gotthard_Base_Tunnel

        Da’ cică îl gată la vară.

  3. o femeie 04/04/2016 at 16:35 #

    papadia e comestibila :).

Lasă un comentariu

Anunță-mă prin email când apar comentarii noi.
Te poti abona si fara sa comentezi.

Oldies but goldies

Tata

tata

Mama, aplecată asupra crucii lui, exclamând cu o imperceptibilă urmă de satisfacție: „Deh, Nelule, ai murit așa cum ai trăit, ca un câine!”. Mi-am dat seama că ea nu l-a iertat niciodată.

Parcul meu IOR

Parcul IOR

Mi-a fost alături 40 de ani, m-a crescut și relaxat. Acum e rândul meu să-l apăr de șmecheri. Dacă sunteți din sectorul 3, veniți mâine la Titan ca să ne păstrăm parcul.

Prezență inedită a lui Budha la răstignirea lui Iisus la București

soldati-jandarmi

Un Pilat din Pont grăsuț și chel a stârnit polemici în rândul audienței de la răstignirea lui Iisus – ediția 2014

„Căpșunarii” care construiesc metroul din Drumul Taberei

Faur, Gheorghe și Vișovan în fața scutului cu care vor săpa tunelul de metrou

Au plecat de 10-20 de ani din țară, s-au specializat în săpat tuneluri în Spania sau Italia, și acum vin ca specialiști „străini”. Vestea proastă e că vor să plece înapoi. Sunt dezamăgiți că România nu a ajuns Europa din urmă cât timp ei au fost plecați.

Românul s-a născut poet, de aia e mai lent

casca

Când o lucrare unică intră pe mâinile unor muncitori români termenele contractuale devin opționale. Totul în România durează mai mult, zice spaniolul șef de șantier. Dar la final iese o operă brâncușiană, zice inginerul român

Je suis doamna de la litera B

realitate

Doamna care răspunde de litera B mănâncă dintr-o caserolă, lucrează la un birou care nu se vede de dosare, zilnic cu o armată de oameni nerăbdători la ușă, care nu lasă nici măcar timpul să iasă bășina celui dinaintea lor din birou, că dau năvală să-i ia locul. Nu vreau să știu ce s-ar întâmpla dacă pe doamna ar apuca-o pântecăraia.