Mega Image „acrește” sucul de portocale

Cum justifică Mega Image creșterea cu 3 lei a prețului la sucul proaspăt de portocale, între 14 și 19 septembrie? Păstrarea lor la frigider s-a scumpit brusc cu 20%?

U nul dintre produsele pe care le cumpăram aproape zilnic de la Mega Image era sucul proaspăt de portocale. L-am descoperit de mai bine de un an, poate doi, din  vremea când costa 11,99  lei litrul, ceea ce pentru un suc natural era foarte convenabil. Probabil că mai mulți gândeau ca mine, de vreme ce mai mereu frigiderul cu sucuri se golea în prima jumătate a zilei.  Dacă te duceai spre seară la Mega nu mai găseai decât cel mult sticle la jumate de litru.

suc-portocale-mega

Anul ăsta au început să-l scumpească. Și nu oricum, ci cu salturi de câte 2-3 lei. A fost la un moment dat 14 lei, apoi 16 lei, iar acum e 19 lei litrul. Mă rog, 18.99, dar casierele de la Mega nici nu-ți primesc, nici nu-ți dau rest în monezi de 1 ban, așa că nu ne mai împiedicăm de niște prețuri psihologice.

Ce a motivat scumpirile astea succesive care au făcut ca prețul sucului de portocale aproape să se dubleze într-un an? Nu am urmărit, mărturisesc, evoluția prețului la portocale, dar parcă n-aș crede că s-au scumpit așa de mult în ultimul an. Nici apa, curentul, sticlele din plastic sau storcătoarele de fructe nu cred că au înregistrat salturi spectaculoase la preț, iar salariile personalului Mega nici atât nu cred că au tras în sus economia națională. Ce-i drept, Nasdaq afișează un grafic înspăimântător al sucului de portocale numai în ultimul trimestru, așa că admit că s-o petrece ceva ce nu știu eu pe piața mondială de profil.

Deci hai să zicem conjunctura mondială sau că e dreptul producătorului să-și stabilească prețul și să-l mărească în funcție de cererea pe care o constată pe piață – e clar că sucul lor era cel mai convenabil de pe piață, pentru că sucuri similare mai aveau și ăștia de la Auchan, de exemplu, dar ceva mai scumpe. Dar ce a făcut Mega Image nu mai demult de luna asta, mie mi se pare că e și cam ilegal.

suc-mega

 

După cum se poate vedea în poză, avem de-a face cu un suc produs și îmbuteliat în aceeași zi, cu același termen de valabilitate, deci putem presupune că a fost produs în același timp, aceleași condiții, același preț de producție, chiar dacă, conform etichetei, e vândut în magazine diferite. O sticlă costă 15,99 lei la un Mega Image de pe Calea Vitan 13, cealaltă sticlă de la Mega Image București mall (pe aceeași stradă, ceva mai la vale) costă 18,99 lei, dar asta numai pe eticheta lipită peste cea originală, în care prețul era tot cel de 15,99 lei. Ce a putut să justifice creșterea prețului cu 3 lei între 14 și 19 septembrie? Păstrarea lor la frigider s-a scumpit brusc cu 20%?

Nu știu care e instituția abilitată să verifice prețurile și modul în care un comerciant jonglează cu ele (sau dacă există o astfel de instituție), dar cred că pe ăștia de la Mega Image nu-i verifică nimeni, de vreme ce-și permit asemenea măgării. Iar ultima găselniță este că nu mai pun deloc prețul pe sticle, dacă tot le schimbă tarifele ca pe chiloți, așa că prețul e afișat acum numai pe raft. Când i se scoală managerului să mai scumpească, sucul doar schimbă o etichetă pe raft, nu mai stă să ia toate sticlele la mână. Curat și economic.

Partea bună e că acum găsești suc de portocale căcălău, la orice oră, că deh, a devenit cam acru pentru unele bugete. Inclusiv pentru al meu.

sucuri

 

Etichete: , , , , ,

14 comentarii la “Mega Image „acrește” sucul de portocale” Subscribe

  1. serghei 27/09/2016 at 07:56 #

    Si Carrefoure a facut acelasi lucru

  2. ileana 27/09/2016 at 08:20 #

    Acum peste zece ani am constatat ca la Mega unul este pretul de la raft si altul este pretul de la casa de marcat, respectiv mai mare. Nu fac cumparaturi in mod regulat acolo, dar mai mereu am constatat la casa biscuitii mei erau cu 30-50 de bani mai scumpi, sau uleiul, sau … Cand le atragi atentia, vanzatoarele ridica din umeri .. stiti ca..

    • Dollo 27/09/2016 at 11:25 #

      Da, asta e boală veche, însă au mai corectat-o în ultimul timp. Probabil au devenit și clienții mai atenți.

  3. un om 27/09/2016 at 09:24 #

    daca e asa acru mai lasa-l o perioada is poate se coace din nou.
    In Brasov au avut o evolutie similara la lapte si alte produse uzuale (ii batea Kaufland rau de tot). Si si-au revenit.

  4. oana 27/09/2016 at 10:22 #

    Scumpesc tot ce devine popular, acum un an luam ton sub marca lor, era si cel mai ieftin si bun, acum e scump ca restul si se vinde doar in pachet de 3. Sper sa nu pateasca nimic piata Obor, locul unde ma refugiez de Mega 🙂

    • Dollo 27/09/2016 at 11:24 #

      Pieței Obor i se pregătește ditamai mall-ul peste drum. De văzut cum va supraviețui și ăluia, că la Kaufland-ul de lângă văd că încă face față 🙂

  5. mihai 27/09/2016 at 10:25 #

    Specula nu este țeapă ci este modelul normal de funcționare al unei piețe libere. Justificarea scumpirii dintr-o dată cu 3 lei e simplă: un manager a analizat acest produs și a constatat că nu aduce maximum de profit pentru că e vândut prea ieftin (cantitatea X bidoane se vinde la prețul P1 lei în jumătate de zi, deci frigiderul în care este expus vinde de X*P1 lei în jumătate de zi, și de 0 lei în restul zilei. Dacă se schimbă prețul la P2>P1, frigiderul se va goli mai încet, iar vânzarea zilnică va fi X*P2. Frigiderul este folosit mai bine iar bilanțul firmei are de câstigat. Am simplificat mai sus, dar asta e baza calculului.

    Dacă prețul P2 este nejustificat de mare vor apărea curând competitorii Profi, Kaufland, Lidl, cu un preț P3<P2 care vor incerca să câștige cotă de piață.

    • Dollo 27/09/2016 at 11:27 #

      E deja cam greu cu competiția Mega într-un cartier ca al meu, de exemplu, în care s-au deschis 4 sau 5 magazine MI și au murit celelalte sau abia se mai târăsc. Într-o zi am încercat special să văd dacă pot să nu merg la Mega și să cumpăr ce am nevoie de la celelalte. pe lângă că am făcut mai multe drumuri, nici nu am găsit tot ce voiam.

      • mihai 27/09/2016 at 12:06 #

        Faptul că deschiderea magazinelor MI a condus la înrăutățirea importantă a situației magazinelor independente nu arată decât ca cumpărătorii apreciază mai mult MI decât pe independenți. Cel mai probabil datorită economiei de scară: cu un singur lanț de aprovizionare centralizat pentru toate magazinele din teritoriu, MI obține costuri de achiziție mai mici decât independenții care se alimentează de la Metro. Iar aceste costuri mai mici se traduc în tot felul de beneficii: în primul rând prețuri mai mici la raft, dar și lumină mai multă în magazin sau case de marcat performante. La mine în cartier jumătate din independenții rămași și-au remodelat magazinele în stil supermarket: îți iei singur produsul de pe raft și mergi cu el la ușă unde e și casa de marcat, în locul modelului comunist în care vânzătoarea îți înmânează produsul și tot ea îți ea banii, făcând multe ture în spatele „tarabei”-barieră.

        Sucul tău de portocale e doar dovada unei ineficiențe a pieței de pe urma căreia tu câștigai necuvenit de mult. Ineficiența a fost rezolvată! 🙂

        • Dollo 27/09/2016 at 17:10 #

          Îi las pe alții să câștige de acum 😉

  6. bugsy 27/09/2016 at 11:50 #

    @Dollo: cred ca e timpul sa incepem sa ne obisnuim cu raspunsul pe care lanturile de magazine il vor da la „geniala” Lege 51% produse romanesti.

  7. gheo 27/09/2016 at 16:40 #

    Bun comentariul lui Mihai si la obiect! Va sfatuiesc sa-l faceti in casa! Sucul!

    • mihai 28/09/2016 at 09:43 #

      Un sfat mai bun este renunțarea la suc și consumul portocalelor ca atare. Sucul, chiar și cel „100% portocale stoarse” este un aliment dezechilibrat: conține prea mult zahăr și prea puține fibre (alea care rămân în storcător nu se mai consumă).

  8. Cris 26/10/2016 at 18:09 #

    In Franta, la supermarket, e 4 euro un litru de suc proaspat de portocale pe care ti-l faci singur: adica apesi pe o clapeta si masina incepe sa taie si sa stoarca portocalele. Deci cam tot 18 lei. In schimb, aceeasi masina plasata in zonele pline de turisti si pretul urca: 3 sau 3,50 euro un pahar de 300 ml…

Lasă un comentariu

Anunță-mă prin email când apar comentarii noi.
Te poti abona si fara sa comentezi.

Oldies but goldies

Viața și moartea într-un sat românesc. În 2012

Ale lor mâini bătrâne

Despre mutarea clasei muncitoare de la oraș la sat, înmormântarea organizată de firma de pompe funebre a preotului, despre UE care ne obligă să nu mai ținem mortul în casă, dar noi vrem să facem economie. Și despre politicieni.

Dacă Traian ar fi vrut să cucerească Dacia în 2013…

turnulete

… l-ar fi oprit jandarmii să urce la cetatea Sarmizegetusa Regia, pe motiv că e închisă între decembrie și februarie, și astfel geneza poporului român ar fi așteptat primăvara

Românul s-a născut poet, de aia e mai lent

casca

Când o lucrare unică intră pe mâinile unor muncitori români termenele contractuale devin opționale. Totul în România durează mai mult, zice spaniolul șef de șantier. Dar la final iese o operă brâncușiană, zice inginerul român

Metodologia bătutului în ușă

suricate

Sau cât de mult seamănă românul cu americanul, când trebuie să-și dea zăpada din fața casei sau să facă front comun cu vecinii în fața autorităților

Mergând pe sârmă

domnul i

Împrumutam bicicleta și mergeam noaptea în parc la Icoanei. Îmi era rușine altfel, pe zi, să nu râdă lumea de mine, că sunt ditamai bărbatul și cad de pe bicicletă. Că am căzut de câteva ori, dar de aia am și ales Grădina Icoanei, că are aleile de nisip și pământ, nu mă răneam prea tare când cădeam. În trei nopți am învățat.

Secretul Rozaliei din Criţ: “Ne-a ferit Dumnezeu de emigrare aicea, că avem mult de lucru”

Minunata ciorba ardeleneasca a adunat Europa la aceasi masa

Cu timpul oamenii au constatat că activităţi pe care noi le considerăm plictisitoare, pentru că le facem zi de zi, pot fi vândute foarte bine străinilor, care nu le-au văzut niciodată