„La Pedale” – primul bike-sharing gratuit din România

M -am trezit cu bicicleta in cap. Aseara m-am ratoit la toti mergatorii din calea mea, pe pistele din Parcul Tineretului si, la intoarcere acasa, am luat cea mai curajoasa decizie din viata mea : D

Asta: bicicletele-noastre-fara-aparare

Am lasat bicicletele in scara blocului, la etajul 5, dar legate de balustrada. Cainele blocului le pazea aseara, azi o sa ma duc sa vad ce mai gasesc din ele. Consolarea (daca nu vom mai gasi decat cadrul) e o chestie de care ma apucasem sa va povestesc ieri, in avanpremiera. Primul „bike-sharing” gratuit din Romania care se lanseaza azi, incepand de la 10.00, in niste parcuri din sectorul 1. Aveti mai jos comunicatul celor de la Green Revolution, despre proiectul lor si ce vrea sa zica el.

Pentru prima oară în istoria oraşului lor, mersul pe bicicletă este gratuit pentru bucureşteni! „La Pedale” – este primul sistem gratuit de bike-sharing din România organizat de Asociaţia Green Revolution şi Primăria Sectorul 1. Programul „La Pedale” pune la dispoziţia publicului de toate vârstele 150 de biciclete verzi, în parcurile Kiseleff şi Bazilescu.

Centrele de închiriere „La Pedale” sunt deschise publicului de luni până vineri, de la 10.00 la 18.00, şi în week-end, de la 09.00 la 19.00. Bicicletele sunt disponibile în trei modele – pentru copii, adolescenţi şi adulţi.

Bicicleta  – doar cu buletinul !

Închirierea unei biciclete verzi nu costă nimic şi se face pe baza buletinului şi a unui contract de dare în folosinţă semnat la centrele „La Pedale”. Bucureştenii se pot plimba timp de maximum două ore în perimetrul parcurilor de unde au închiriat bicicleta.

„Unii interzic mersul pe bicicletă în parcuri, noi îl încurajăm. Proiectul este o premieră pentru Bucureşti şi reprezintă un îndemn la mişcare, la un stil de viaţă sănătos. De aceea, invit locuitorii Sectorului 1 – copii şi adulţi, deopotrivă – în parcurile noastre, unde, pe lângă un ambient plăcut, pot să facă mişcare cu bicicletele puse la dispoziţia lor gratuit de către Primăria Sectorului 1”, a declarat primarul Sectorului 1, Andrei Chiliman.
„ Proiectul „La Pedale” este unul foarte ambiţios pentru Asociaţia Green Revolution dar în aceeaşi măsură şi pentru locuitorii capitalei. Este o probă de civilizaţie pe care eu sper să o trecem cu bine, este o dovadă a faptului că Bucureştiul poate evolua şi se poate transforma într-o capitală europeană”, a declarat Raluca Fişer, preşedintele Asociaţiei Green Revolution care a avut iniţiativa proiectului „La Pedale”.

Proiectul are şi o componenţă socială importantă. „Realizarea acestui proiect va face cu siguranţă mulţi bunici, părinţi , tineri şi copii fericiţi. În această toamnă vor putea să se bucure de o plimbare gratuită cu bicicleta. Dar ce este mai important este că am reuşit să realizăm, într-o perioadă de criză economică, 8 locuri noi de muncă pentru studenţi. Şi poate lucrul acesta contează la fel de mult ca întregul proiect” – a mai precizat Raluca Fişer.

Strategia Green Revolution de promovare a bicicletei

Proiectul face parte din strategia pe termen lung a Asociaţiei Green Revolution de promovare a bicicletei în oraş. În cadrul proiectului Capitala creşte Verde desfăşurat în primăvara lui 2009, Green Revolution a distribuit gratuit  500 de biciclete noi pentru bucureşteni. Proiectul „Treci pe verde cu bicicleta roşie” a fost realizat cu sprijinul Coca-Cola HBC România şi Primăria Generală a Capitalei.

Green Revolution este o asociaţie de ecologie urbană care îşi propune să creeze o comunitate ecologică activă. Green Revolution a luat naştere dintr-o initiativă a  grupului media Green Report.

Etichete: , , ,

No comments yet.

Lasă un comentariu

Anunță-mă prin email când apar comentarii noi.
Te poti abona si fara sa comentezi.

Oldies but goldies

De ce nu s-a surpat Bucureștiul când „ne-a făcut Ceaușescu” metroul

metrou5

Pentru că pe vremea aia s-au folosit mulți mineri cu târnăcoape, care au săpat cu grijă tuneluri, pentru că specialiștii de atunci și-au făcut doctoratele pe bune la metrou, nu plagiindu-i pe alții, și chiar și atunci au existat tasări de teren.

Viața și moartea într-un sat românesc. În 2012

Ale lor mâini bătrâne

Despre mutarea clasei muncitoare de la oraș la sat, înmormântarea organizată de firma de pompe funebre a preotului, despre UE care ne obligă să nu mai ținem mortul în casă, dar noi vrem să facem economie. Și despre politicieni.

Când și de ce s-au dat ultimele amnistii în Europa

oug_gratiere-curcan

De la Ceaușescu, în 1988, care voia să fie iubit, la Vaclav Klaus, în 2013, care a vrut să scape niște corupți, Europa a trecut prin mai multe aministii și grațieri colective. Președinții care le-au dat nu s-au bucurat, însă, de simpatia populară.

Slăbiciunile unei femei puternice

katharine-graham

„Personal history”, de Kay Graham, cândva cea mai puternică femeie din America, la cârma Washington Post: despre jurnalism, politică, feminitate și neîncredere. O carte despre cum era America great în secolul trecut.

Metodologia bătutului în ușă

suricate

Sau cât de mult seamănă românul cu americanul, când trebuie să-și dea zăpada din fața casei sau să facă front comun cu vecinii în fața autorităților

Ziua presei: Cum pui pe butuci o publicație

free press

Îi interzici secțiunea cea mai profitabilă, sub pretextul săvârșirii unei infracțiuni, apoi tărăgănezi ancheta penală și procesul până când concurența îi ia locul. La final nici nu mai contează verdictul judecătorului. Se întâmplă în România.