* M-a sunat o duduie de la Orange ca sa-mi zica de minunata oferta pentru internet, telefonie fixa si nu mai stiu ce. Pentru numai 10 euro pe luna aveti…. si pe mama si pe tata. Numai ca eu abia facusem asta vara abonament de internet mobil la ei, contractul fiind neschimbabil timp de doi ani. Bineinteles ca n-am reusit sa-l schimb, desi oferta pentru care ma sunase duduia mi se parea mult mai rentabila si era tot la ei. Tot ei imi luau banii, deci pentru ei tot dracul ala era, ca pret, doar ca imi ofereau in banii aia si alte servicii. Asa nu mi le ofera deloc, pentru ca eu n-o sa ma duc in veci sa-mi iau telefon fix de la Orange, clar, nu?
** Gabi a aflat ca trebuie sa-si schimbe cardul bancar candva in luna asta, a cadourilor. Duduia de la banca i-a zis ca procedura ar putea fi foarte greoaie si ca pana ajunge cardul la el s-ar putea ca taman luna asta sa nu se poata folosi de el. Asa ca l-a sfatuit cum sa faca sa nu pateasca asta: sa pacaleasca sistemul, sa zica ca l-a pierdut, sa-l declare pierdut si astfel i se face un card nou, mult mai repede.
*** Mama s-a chinuit oficial sa renunte la serviciile RCS&RDS acum un an jumate, pentru ca venise in bloc concurenta cu o oferta mult mai buna. N-a reusit oficial sa-si rezilieze contractul cu RCS, pentru ca aia nu erau interesati sa vina sa-i taie cablul, asa ca si l-a taiat singura, si s-a abonat la ceilalti. Dupa un an jumate RCS&RDS i-a emis factura si a instiintat-o ca trebuie sa plateasca… debransarea. Altfel o s-o dea in judecata sa-i impute pretul debransarii, intelegeti?!
In Romania pacalirea sistemului e mult mai rentabila, se pare decat daca joci corect, ca prostul. Iar ca sa faci asta te invata chiar sistemul, ca doar de aia e pus acolo, nu ca sa-ti facilitezet accesul la servicii. Daca de exemplu Gabi s-ar fi dus la banca sa le zica; fratilor, am si eu nevoie de card in decembrie, nu vreti voi sa mi-l schimbati prevazatori din noiembrie, legal si oficial? Ei ar fi zis: nu se poate, pentru ca regula interna ne interzice, dar daca l-ati pierdut, ei bine fuck the regula, si hai ca-ti refacem cardul ca sa poti cheltui banul.
Cam asa i s-a intamplat unei cunostinte emigrate, a carei mama a murit acum cateva luni, iar zilele astea a venit in tara ca sa-i ncheie conturile. Conturile cu viata fiind incheiate, femeia a simtit nevoia sa-i incheie mamei si conturile lumesti, la cablu, banca etc. Uite ce i s-a intamplat:
Acum râd, dar mă gândesc cu groază că o să ne vină şi nouă rândul să ne ocupăm de lichidarea conturilor "înaintaşilor" noştri…
e cam de rasu-plansu
Stati linistitica nu tre sa moara nimeni pentru a avea probleme dinastea.
E plin site-ul lui Urban Iulian de oameni care si-au reziliat contractele si dupa un an jumate sunt sunati de recuperatori cum ca au de platit nu stiu ce si ca trebuie sa achite ca altmiteri vor fi dati in biroul de credite.
De asemenea eu insumi in diverse ocazii (neprofesional dar cu talent) am actionat pentru a scoate unii oameni din impasuri mari cu operatorii de servicii.
Spuneam ca nu sunt un profesionist, dar vicisitudinile vietii m-au invatat aproape toate legile de interes in domeniul serviciilor si cum sa ma folosesc de ele.
Iata un caz:
O prietena de a mea, fost cetatean al republicii mldova actual cetatean roman, era studenta inca la politehnica in martie anula cesta.
Ea fiind singura aici, fara parinti sau alt sprijin.
Cand s-a mutat aici, tatal sau, proprietarul apartamentului unde locuia,
a venit si a facut racordare la toate utilitatile, printre care si cablu tv.
Si ii stiti pe astia la rds cum sunt, iti dau in o suma de bani de toate, ia si telefon mobil, ia si telefon fix, ia si cablu, ia si aia, si pe mama patronului daca vrei.
Intodeauna am fugit de acest gen de servicii, pentru ca se creaza o bulibaseala acolo de nu stii ce si cat platesti defapt, drept pentru care se poate umbla usor la facturi.
Revenind.
Prietena mea, avand parintii in strainatate, a inceput sa foloseasca serviciile rds de telefonie pentru a-si suna parintii.
la inceput totul a fost ok, apoi in mod ciudat cei de la rds au venit pe la ea pe acasa chipurile sa faca niste verificari la instalatie, iar dupa facturile la telefonul mobil au inceput sa vina umflate.
Adica, fata vorbea in strainatate si vorbea de 5 6 milioane factura venea 7 8.
Ea ori ca nu a bagat de seama, ori ca si-a zis ca nu merita sa faca scandal pentru atita (cum multi dintre noi facem), nu s-a plans.
A platit luna de luna toate facturile.
In martie 2009 se trezeste cu o factura pe perioada 31 decembrie 2007
pana la 31 martie 2009
cu sold de plata 32 milioane lei vechi.
Din care 5 milioane lei vechi erau consumul curent si 27 milioane lei vechi erau la categoria
"restante trafic aditional"
Mergand acolo sa discute sa vada ce este, i s-a spus ca nu i se poate spune nimic deoarece nu este titularul de contract si ca ei discuta numai cu titularul.
Intuind ca porci au prins ca e singura si ca e si emotiva, am decis sa merg cu ea si sa ma dau drept prietenul ei si sa fac un eventual scandal de pomina.
Zis si facut am fost m-amd at prietenul ei si i-am intrebat:
"Domne, daca titularul e plecat din tara si vine peste 5 luni, ce facem? Dumneavoastra imi incasati restante si comision la restante numai fiindca eu nu am cum fizic sa vad care e problema"?
Au admis sa discutam, am fost la seful departamentului plati si iata ce mi-a zis:
"pai asta v-a venit asa, pentru ca in perioada 31 decembrie 2007 30 iunie 2008, aparatura noastra de taxare nu a mers corespunzator, iar astea sunt diferentele de plata pentru perioada respectiva in ceea ce va priveste".
Am ramas uluit.
Le-am spus ca eu nu am sa platesc, deoarece nu am cum sa verific eu ca reparatia lor e pe bune si ca nu cumva acum e stricata aparatura, nu platesc deoarece creez un precedent si nimic nu ma asigura ca luna viitoare nu primesc inca o diferenta de plata, nu platesc deoarece cum au gresit odata pot gresi si a doua oara si ca de fapt starea actuala a aparaturii sa nu fie cea corespunzatoare.
Gagiul a raspuns ca daca nu platim, ne face cazier fiscal, ne da la biroul de credite si ca daca departamentul lor de juridic a zis ca e ok sa faca asa inseamna ca asa e bine.
I-am spus ca ma pis cu bolta pe departamentul lor de juridic si pe toate proastele si toti prostii de acolo.
si am plecat, am depus plangere la anpc, aratand ca am incercat sa ajung la o intelegere amiabila cu prestatorul de servicii si nu am putut.
Cum anpc nu are nevoie de titularul de contract pentru a intervenii, factura a intrat in litigiu si pana la rezolvarea cazului, sfatuiti de cei de la anpc, am reziliat contractul cu rds.
Si reziliat am ramas.
Cazul s-a rezolvat cu anularea facturii.
Dar a durat vre-o 3 luni de tambalau ca sa rezolvi o atare problema.
Din propria experienta, am constatat ca niciun prestator de servicii nu e bun. Sunt buni atita timp cat nu iesi din cotidian, daca ai iesit din cotidian si ai inceput sa ai probleme sunt depasiti.
De aceea acum, cand cumpar un serviciu, nu ma mai uit la oferta, la ce spune lumea ca merge bine, ci intreb,
"Frate si cand ti-a mers prost, cat de repede s-a reparat, cum s-au purtat" si alte dinastea.
Deoarece in aia consta calitatea prestarii de servicii, nu in oferta, ci in modalitatea de functionare a serviciului prestat si in modalitatea de interventie cand sunt probleme.