Daca vreodata va bate gandul sa alegeti o companie low cost pentru un zbor aiurea, ganditi-va de doua ori inainte si comparati bine ofertele altor companii aeriene, inainte sa bagati banii in conturile hraparete ale romanilor de la Blue Air. Eu n-am facut asa si am cumparat bilete de la Blue Air pentru Bruxelles, desi la Lufthansa erau mai scumpe doar cu 25 de euro la vremea respectiva. In final am ajuns, insa, sa platesc mai mult la Blue Air, deoarece la imbarcare am aflat ca trebuie sa achit si cate 20 de euro/valiza dus, plus tot atata la intors. Asta in conditiile in care atunci cand am achitat online biletele nu scria nicaieri ca trebuie sa platesc bagajele, ba dimpotriva, scria ca am dreptul la un bagaj de 20 de kg la cala si unul de 7 kg in cabina.
Ziua a inceput bine, la plecare, ne-am trezit dis de dimineata voiosi ca plecam in vacanta, am ajuns la timp la Baneasa, unde ne-am asezat la o coada sub forma de gramada dezorganizata la Chek in. Se inainta greu din cauza acestui amanunt pe care compania il trecuse cu vederea: se parea ca niciunul dintre calatori nu stia ca trebuie sa plateasca bagajele, asa ca dupa ce faceai coada de la Chek in, mai faceai una la platit bagajele. O masura introdusa, chipurile, de la 15 ianuarie, dar de care lumea abia afla chiar si la mijlocul lui martie.
Singurul lucru amuzant s-a dovedit locul din care vorbea speakeritza la megafonul aeroportului: din wc-ul doamnelor. In timp ce eram la buda am vazut ca dintr-o cabina alaturata, cu usa deschisa, vorbeste una care se aude totodata si tare in megafon. Prima data am zis ca mi se pare. Dar m-am uitat mai bine si chiar asa era. Vorbea din buda, domnule!
Aeroportul Baneasa arata jalnic, intrece cu mult orice gara de provincie, la aspectul decrepit. In ton cu ambientul s-a purtat si angajatul Blue Air de la Chek in, care in loc sa ne intampine cu un „buna ziua” sau macar sa ne ia pasapoartele si sa nu ne zica nimic, ne-a adresat un rastit: „Ce-i cu bagajele astea aici!?” de parca era surprins ca i-am pus valiza pe cantar. In fata noastra, toata coada aia de calatori facuse la fel, daduse pasapoartele si pusese valizele pe cantar. In replica i-am vorbit si eu indignata ca ma pune sa platesc bagajele, spunandu-i ca pe biletul meu nu scria asa ceva. Scria ca am dreptul la 20 de kg la cala, doar excedentul fiind taxabil. Or eu abia aveam 11 kile de bagaj. „Aratati-mi biletul, il aveti?!, m-a intrebat el cu un ranjet satisfacut, sigur pe el ca nu-l aveam, ca doar i l-as fi aratat din start impreuna cu pasaportul. De ce l-as fi avut, ca doar il platisem pe net si n-am imprimanta acasa.
Pana la urma am platit, ca n-aveam ce sa fac, frustrata si hotarata sa reclam la intoarcere, sa fac scandal. Cand ne-am intors, insa, am verificat pe site-ul companiei si adaugasera optiunea de platit bagajele in procedura de achizitie a biletului. Acum si daca as vrea sa reclam nu mai am dovada ca in luna februarie cand am luat eu biletele nu exista aceasta optiune. Si chiar nu exista, ca daca as fi stiut ca trebuie sa cumpar si bagajele, ori preferam atunci sa dau 10 euro/valiza (daca platesti cand cumperi biletul e la jumatate de pret) ori luam bilete de la Lufthansa. Mai sigur e ca alegeam a doua varianta.
Ca sa puna capac unei calatorii minunate, Blue Air mi-a mai oferit o surpriza la cursa de intoarcere. Buda din avion, desi am folosit-o prima, imediat dupa decolare, arata ca un wc tipic romanesc: apa netrasa si chiuveta infundata, plina de apa jegoasa cu resturi de sapun. Nu vreau sa stiu cum arata la finalul zborului, judecand dupa mirosurile care erau in avion si chipurile colorate si muncite ale calatorilor.
Altfel, numai celebritati pe cursele astea Blue Air. La dus ne-a pilotat insusi domnul Adrian Iovan, iar la intors am impartit coada la Chek in cu doamna Doina Levintza.
M-am tot gandit in perioada asta sa le fac niste propuneri astora de la Blue Air, ca prea sunt hrapareti. Si numai din bagaje nu scot suficienti bani, chiar daca au toate cursele pline ochi la si dinspre Bruxelles. Asa ca eu as zice sa mai taxeze si urmatoarele servicii:
– 5 euro punga de vomat – la intoarcere scaunul meu n-a avut, iar scaunul lui Gabi avea una gata folosita, cu o guma de mestecat lipita inauntru
– 10 euro bagajul din cabina – sunt prea multi care-si iau valizele cu ei in cabina, si merita taxati
– 5 euro instructajul pentru salvare in caz de depresurizare + 2 euro gura de oxigen sau 10 euro daca vrei sa ai o masca numai pentru tine
– 1,5 euro intrarea la buda folosita si 3 euro la aia curata
– 100 de euro daca vei sa aterizezi, pe principiul aplicat de posesorii de camile in desert, te dau jos de pe camila numai daca-i mai platesti o data biletul de urcare. De ce n-ar face si Blue Air la fel? Zau, daca tot e sa ne evidentiem prin senzatii tari oferite turistilor, zic sa-i socam pana la capat. Si numai cine rezista cu brio la toate incercarile merita sa ne viziteze patria!
Ce articol =)) si mai ales ce comentarii. Romania=*****, din aceasta cauza apar astfel de situatii pentru ca oriunde ati merge se simte mirosul patriei. O sa patiti astfel si la toaleta daca nu cascati bine ochii, asa cum sublinia ascuns minimi. In loc sa cititi articole interesante care sa va trezeasca atentia la detalii, folositi like pe facebook!!!! Abia ati invatat ce inseamna on-line payment si deja va plangeti ca ati fost comisionati =)). Imi este rusine atunci cand intalnesc oameni ca unii dintre cei de sus, de aceea in toate tarile in care am fost nu am folosit limba natala, de rusine!!!!!Ganditi ca de aia v-a dat Cel de Sus minte, nu sa va exprimati frustrarile si neajunsurile psiho-motorii in post-uri menite sa discrediteze oameni neabilitati sa va rezolve problemele.
Toate bune!
Bibicule, esti cam varza! Dar cand te dezmeticesti si intelegi ce vrei sa zici, te mai astept pe aici 🙂
Sa va povestesc si patania mea, apropo de compania vietii Blue Air. Pe data de 27.09.2018 aveam avion catre Madrid cu escala in Linate. Toate bune si frumoase. Bilet luat din timp la un pret rezolnabil, sa spunem, ora de decolare decenta (13:35). Ajungem in aeroport pe la 11:45 (parcarea bat-o vina, ne-a mancat 1 ora din timpul alocat statului ca prostul in aeroport) si ma duc glont la o duduie de la Blue Air. Avand in vedere ca nu aveam bagaj la cala, lucrurile trebuiau sa fie extrem de simple. Un check-in rapid si imbarcarea imediata. Gagica, statea la o sueta cu vreo 2 colegi plictisita. Cu hartiile printate de pe mail-ul de la Vola.ro in mana, i le imping in fata, rugand-o sa ne faca check-in-ul mie si sotului. Se uita la mine cu un soi de scarba si oarecum amuzata si-mi spune: „Dar nu la noi trebuie sa faci check-in-ul ci la RyanAir”.”Doamna, sigur?” o intreb nedumerita. „Mda” primesc un raspuns profi. Citisem hartiile trimise de cei de la agentie de 100 de ori, dar cand un angajat al companiei Blue Air, competent, scolarizat si extrem de eficace iti spune ca nu la ei trebuie facut check-in-ul, atunci tu, taran prost, trebuie sa iei aminte si sa te indrepti unde ti se spune. Cautam disperati ghiseele RyanAir. Inchise toate, deoarece nu aveau cursa la ora aia…
Am alegat in aeroportul ala, in stanga, in dreapta, am intrebat agenti de paza, angajati, ghisee de informatii din aeroport, nimeni nu stia nimic, toti ne trmiteau care-ncotro, pana cand la un momentdat, a fost prea tarziu.
E adevarat, am facut reclamatii cu solicitarea expresa a returnarii contravalorii biletelor si la aeroport si la Blue Air. Sunt o persoana pasnica, plina de empatie, dar de data asta lucrurile au mers prea departe. Si pentru ca au mers prea departe sunt hotarata sa merg pana in panzele albe pentru a recupera cei 1500 platiti pe bilele.
In mod normal, as fi trecut acest eveniment pe lista pierderilor, dar pentru ca duduia in cauza „n-a avut chef”, lucrurile nu se vor opri aici.
sunt foarte nemultumita de serviciile acordate de agentia bluari deoarece am venit pe data de 19 decembrie 2010 a avut intirziere 7 ore nu neau dat nici un pahar de apa veneam din malaga espania . ma intreb accei oameni care nu au avut 1 e sa cumpere ce fac . dupa care a decolat si ne-au anuntat ca din cauza bagajelor grele si ca persoanele suntem f grei vor ateriza en valecia . deci ne-au facut grasi sau nu?
inloc sa ajungem in rominia la 22 30 am ajuns la 5 dimineata . dar am sa fac reclamatii cand ajung en spania
bai nesimtitilor de la blue air sa va fie rusine escrocilor
In atentia consumatorilor care vor sa calatoreasca cu Compania Blue Air, compania care fura, inseala. In viitor voi evita cu orice pret aceasta companie!
Zbor de la Stuttgart – Bucuresti -Stuttgart 19/7/2012 – 22/7/2012, bilete cumparate la 17/02/2012 , la Firma Aero Network, distribuitorul Blue Air din Bucuresti, Str. Buzesti, Sectorul 1. Am achitat in data de 17/02/2012 costul de transport a doua bagaje de cala in valoare totala de 40 euro, reprezentand 4 x 10 euro/bagaj/segment de calatorie.
Citat din conditiile de calatorie a biletului de avion, confirmare prin E-Mail de la http://www.blueairweb.com ca parte integranta a contractului de calatorie.
„Taxa pentru transportul fiecarei piese de bagaj de cala este de 10 euro/bagaj/segment de calatorie in cazul in care bagajul este achitat la momentul achizitionarii biletului sau 20 euro/bagaj/segment de calatorie in situatia in care aceasta este platita in aeroportul de plecare, in cadrul formalitatilor de check-in/ticketing.“
Am facut check-in-ul la Stuttgart la 19/7/2012 pentru 2 bagaje fara probleme. La intoarcere in 22/7/2012 la Otopeni mi s-a pretins suma de 30 euro, taxa suplimentara pentru un bagaj de cala, sub pretextul ca nu am platit decat un singur bagaj/segment de calatorie. Am remarcat ca nu am fost singurul pasager caruia i s-a intamplat acest lucru, ci mai multi calatori au fost indignati de modalitatile de taxare suplimentara neidreptatit.
compania blue air si-a facut un obicei din a masura bagajele de mana in mod diferit la aeroporturi diferite. nu numai atat. data fiind atitudinea personalului,clientii se pot usor gandi ca in spatele acestor asa-zise „masuratori” este deja un sistem bine pus la punct de a incasa tot felul de taxe care in mod normal nu ar trebui sa apara. Nu se poate ca un bagaj care in bucuresti a fost corespunzator sa creasca dintr-o data in alte orase ale europei. iar dupa aceea personalul de sol ca de exemplu doamna Barcas Elena din Paris/Beauvais sa nu fie in stare sa rezolve situatia aparuta ci de-abia directoarea aeroportului, o frantuzoaica destupata,sa repare oalele sparte de personalul Blue Air. Sus-numita doamna a raspuns la întrebarea: „doamna , colegii dvs. din bucuresti care au permis folosirea acestor bagaje pentru zborul dus, sunt tampiti?!” cu un „DA” sec , care nu mai solicita nici un alt fel de comentarii. „vreti sa luati bagajele, trebuie sa platiti !!!!!” a mai continuat doamna pe un ton lipsit de orice urma de profesionalism.
Daca mai punem la socoteala si taxele suplimentare care la blue air rasar ca ciupercile dupa ploaie, si întârzierile , plus pierderea bagajelor,plus preturile biletelor care sunt departe de cele ale unei companii „low cost” , plus aeroporturi in plin camp la distanta foarte mare de orasele de destinatie, concluzia poate fi una singura: incercati si alte companii aviatice. blue air are un raport pret/calitate deplorabil iar personalul de sol intalnit (mai sus pomenita doamna Barcas Elena,de exemplu) nu are nimic de-a face cu slujba ce o practica.
La revedere, Blue Air !