Alunițele care omoară bărbații

Nu e vorba de alunițele femeilor după care se omoară bărbații, ci de acele pete maronii de pe piele pe care le expuneți la soare, le ignorați dimensiunile și în final ajung să vă omoare. Pe voi, bărbații, mai mult decât pe femei. Așa zic cercetătorii britanici, firește

Nu e vorba de alunițele femeilor după care se omoară bărbații, ci de acele pete maronii de pe piele pe care le expuneți la soare, le ignorați dimensiunile și în final ajung să vă omoare. Pe voi, bărbații, mai mult decât pe femei. Așa zic cercetătorii britanici, firește.

Rata mortalității în cancerul de piele aproape s-a triplat la bărbați în ultimii 30 de ani. Cifrele date publicității de Cancer Research UK , preluate de BBC News, arată o creștere a numărului de decese cauzate de melanom (alunițe), în special la bărbații în vârstă. În anii 70, mai puțin de 400 de bărbați (1,5 la 100.000) mureau din cauza melanomului. Acum aceste cifre au ajuns la peste 1.100 de morți (3,1 la 100.000). Asta în ciuda faptului că acest gen de cancer poate fi prevenit și tratat, dacă se evită expunerea la soare, iar alunițele sunt ținute sub supraveghere de medicul dermatolog. La femei rata mortalității a crescut, în aceeași perioadă de la 1,5 la 2,2 la 100.000 de cazuri.

Studiul britanicilor mai arată că deși în general sunt diagnosticate mai multe femei cu cancer de piele, bărbații sunt cei care mor mai des. La bărbații de peste 65 de ani mortalitatea cauzată de cancerul de piele a crescut în ultimii 30 de ani de la 4,5 la 15,2 la 100.000 de cazuri. Caroline Cerny, de la Cancer Research UK, spune că bărbații trebuie să fie mai atenți cu pielea lor: „Prea des ei se lasă în seama partenerelor sau a mamelor să le amintească să-și dea cu o cremă de protecție solară la plajă sau să se acopere cu ceva când soarele e prea puternic. Acelasi lucru se întâmplă și cu vizita la doctor pentru analiza unor alunițe îngrijorătoare”. Cerny spune că cifrele arată fie că  bărbații sunt mai inconștienți în privința simptomelor cancerului de piele, fie că pur și simplu le ignoră.

Dacă aveți o aluniță care-și mărește dimensiunile în timp mergeți să vă consulte un dermatolog. Acum există și în România aparatură specială pentru analiza alunițelor. Și oricum nu vă mai desconsiderați iubita care se năclăiește cu cremă de protecție la plajă, că iată, zic și cercetătorii britanici că știe ea ce știe.

Etichete: , ,

No comments yet.

Lasă un comentariu

Anunță-mă prin email când apar comentarii noi.
Te poti abona si fara sa comentezi.

Oldies but goldies

Cu cât ne-a botezat Samsung Biblioteca Națională

Biblioteca Națională Samsung

Statul român plătește un credit de 104 milioane de euro pentru clădirea Bibliotecii Naționale, iar firma Samsung și-a pus numele pe ea, cu câteva televizoare în valoare de 300.000 de euro. O afacere marca Ministerul Culturii și Patrimoniului Național.

Suni la 112 și te sună înapoi niște ciocli

morturary

O întrebare pentru domnul Raed Arafat: ce comision primesc operatoarele de la 112 ca să le furnizeze firmelor de pompe funebre numerele de telefon ale rudelor celor decedați?

Nostalgii maso-comuniste de 1 Mai

steaguri

O frântură dintr-o zi grea, muncitorească, a unui chelner hâtru de la Restaurantul Riviera din Parcul 23 August.

Când un gard pe mijlocul drumului e cel mai smart lucru din oraș

bucuresti

Gabriela Firea are mai multe atuuri decât au avut predecesorii ei: un buget mare, un consiliu obedient, guvernul de aceeași culoare politică și marele talent de a vorbi ca la televizor. Este un mister de ce nu reușește mai mult decât niște paranghelii jenante.

De ce țin oamenii cu PSD

flyere

Deoarece în multe județe e cel mai mare angajator. Pe banii noștri, baronii PSD patronează instituții de stat supradimensionate cu angajați fictivi care muncesc în realitate pentru partid. Înțelegeți de ce se oftică Dragnea că el e singurul fraier judecat pentru o astfel de faptă pe care o practică cu succes toți colegii lui în continuare?

Ce bucurie aș vrea eu să-mi facă Volksbank

bucurie

Banca pe care au dat-o mii de clienți în judecată oferă trei „lozuri” de câte 1000 de euro pentru satisfacerea unor bucurii omenești. Bucuria mea de client ar fi să-mi achit mai repede creditul la ei și să nu-i mai calc pragul niciodată.