Bicicleta, ucigasul eco al spermatozoizilor

Barbatii care pedaleaza mult si des au mai multe sanse sa ramana fara urmasi decat lenesii care folosesc caii putere

Barbatii calare pe multi cai putere sunt mai fertili decat aia care prefera transportul „eco” pe doua roti. Asa zice stiinta medicala care a ajuns la concluzia asta, numarand din ce in ce mai putini spermatozoizi in spermogramele masculilor moderni. Fetelor, daca pana acum nu va faceau cu ochiul burtosii cu 4×4, e bine sa va reconsiderati preferintele, daca vreti sa aveti cu ce face copii. Iar daca reusiti sa puneti mana pe unul, nu-l lasati sa mearga la sauna prea des, ca cica si caldura aia cauzeaza disconfort pentru micii inotatori.

P.S. Poza am luat-o de aici: http://sirb.net/

Infertilitatea cuplului modern face averi uriase in lumea medicala. Clinicile pentru tratarea infertilitatii sau de inseminari in vitro sunt printre cele mai rentabile afaceri in oricare parte a lumii. Particularitatea in Romania consta in „obiceiul” de a da vina pe femeie atunci cand intr-un cuplu se incapataneaza sa nu apara copilul. Abia dupa ce „se cauta” femeia si se constata, eventual, ca nu ea e de vina, accepta si el sa i se numere spermatozoizii.

Specialiştii susţin că din ce în ce mai mulţi bărbaţi, la nivel mondial, au probleme de sterilitate. Cauzele sunt diverse:

– Boli ale aparatului genital masculin (malformaţii congenitale, tumori testiculare, varicocel, hernii inghinoscrotale, testicule necoborâte);

– Boli ale copilăriei, nesupravegheate cum ar fi oreionul;

– Boli cronice cum ar fi diabetul, obezitatea, hipercolesterolemiile, hepatitele cronice, hipertensiunea arteriala;

– Boli de origine endocrină;

– Boli autoimune;

– Boli cu transmitere sexuala (multe dintre ele au simptome „mute” la bărbat).

Dar nu numai. Atunci cand ajunge la medic, barbatul trebuie sa-l informeze daca ia steroizi, fumează, foloseşte sauna cu regularitate, merge frecvent pe distanţe lungi cu bicicleta. O categorie aparte de bărbaţi ce pot deveni sterili sunt cei care lucrează la temperaturi ridicate, precum metalurgiştii sau cei care muncesc în medii cu noxe, cum ar fi  plumb, sulfura de carbon etc. La aceştia o simpla scoatere din mediul respectiv le poate rezolva într-un timp relativ scurt problema.

În timp ce sterilitatea feminină se mai poate trata, cea masculină, dacă este reală şi profundă este greu reversibilă.  Analiza care poate da cele mai multe indicii despre starea fertilităţii unui bărbat este spermograma. În cadrul acestei analize se caută mai mulţi parametri şi anume numărul de spermatozoizi/ml, vitalitatea, mobilitatea, morfologia lor etc, indicatori ce pot orienta către o investigaţie mai aprofundată dacă medicul o consideră necesară.

Istoria arata ca numarul de spermatozoizi considerat normal de medici a cunoscut scaderi dramatice in ultimele decenii, ca urmare a stilului de viata si mediului in care traieste omul modern. Dacă acum 30 de ani o spermogramă era considerata normală la un număr de 60-80 de milioane spermatozoizi/ml, în urmă cu 20 de ani s-a ajuns să se considere normal un număr de  40 de milioane/ml, iar acum medicii se „mulţumesc” cu doar 20 de milioane/ml.

Daca aveti intrebari suplimentare pe tema data sau alta cu caracter medical, nu ezitati sa le puneti. Raspunsurile vor veni de la medici specialisti in urmatoarele postari.

Etichete: , , ,

3 comentarii la “Bicicleta, ucigasul eco al spermatozoizilor” Subscribe

  1. Calin 07/07/2011 at 23:28 #

    Numele meu este Calin si am facut impreuna cu sotia doua inseminari nereusite; una cu 2,5 mil spermatozoizi si alta cu 5,5 mil si 55% mobilitate. Care ar trebui sa fie numarul minim pentru o eventuala reusita reusita ? Cum as putea creste numarul lor si prin ce tratament!

    • Dollo 08/07/2011 at 10:21 #

      Calin, ma tem ca nu-ti pot raspunde eu la aceasta intrebare. Trebuie sa intrebi un medic. Succes

Trackbacks/Pingbacks

  1. Cate cinci alimente bune pentru fiecare sex | Dollo News - 25/05/2010

    […] in privinta faptului ca numaratoarea spermatozoizilor campioni – despre care v-am povestit aici – a relevat o scadere dramatica a acestora in ultimii 50 de ani, din cauza factorilor de mediu si […]

Lasă un comentariu

Oldies but goldies

Cum s-a făcut de am aflat povestea Amitei Bhose

AmitaBhose_Vaideeni1980

Fascinanta istorie a unei indience care s-a îndrăgostit de România citindu-l pe Eminescu, a lăsat familie și avere în urmă și a venit să trăiască în comunismul fără apă caldă și curent în căminele din Regie.

De ce a fost mai bine în iarna lui 54

București în iarna din 1954

Pe vremea aia oamenii știau să-și facă provizii pentru iarnă, să se scoată singuri din rahatul alb și reușeau să îndeplinească și planul în uzină. Acum avem televiziuni de știri al căror unic rol educativ e ăla de a perpetua mentalitatea asistată a cetățeanului care în curând va aștepta să fie șters și la cur de către autoritățile incompetente.

Dubița albă din Vitan, monumentul neputinței poliției și Primăriei sectorului 3

Celebra dubiță abandonată în fața Poștei Vitan

O dubiță zace de câteva luni încurcând traficul din Vitan. Poliția locală știe, dar nu are platformă de ridicat, Poliția rutieră o filmează și-l amendează pe proprietar, Primăria Capitalei zice să apelăm la țiganii care fură fier vechi, să fure și mașina abandonată.

Fatalismul mioritic se tratează cu drujba

diana

Vă mai amintiți că în Drumul Taberei începuse construcția unei noi linii de metrou? Asta e povestea oamenilor care i-au împins liniile și peroanele mai pe mijlocul bulevardului, ca să nu le afecteze pomii.

Din Buenos Aires con mucho calor

eu

Zgomotos, fierbinte, cu iz de grătar și cu aromă de tango – Buenos Aires, orașul cu 13 milioane de oameni

Cum se aproba un film pe vremea lui Ceaușescu

gabriela petre

Povestește Mihai Constantinescu, regizor care și-a început cariera cu niște pușcărie pentru delict de opinie, a stat pe bară zece ani după asta, fiindu-i interzis să lucreze în branșă, apoi a făcut un balet ideologic ca să nu-i fie rușine azi cu filmele semnate în vremea aia