Credem in armata, biserica si publicitate

De ce Romania nu e si nu va fi niciodata Germania, Suedia, Marea Britanie, Franta, Spania, Portugalia, Italia si nici macar Ungaria: increderea romanilor, pusa in armata, biserica si publicitate

Iata de ce Romania nu e si nu va fi niciodata Germania, Suedia, Marea Britanie, Franta, Spania, Portugalia, Italia si nici macar Ungaria:

Un studiu realizat de GFK international in aceasta primavara arata care sunt categoriile profesionale in care populatia din 19 tari are cea mai mare/mica incredere. Romanii se remarca la increderea mare in armata, biserica si publicitate, spre deosebire de germani care au incredere mai mult in politisti, judecatori, avocati si bancheri.

Studiul, dat publicitatii ieri la Nuremberg, arata ca la nivel international pompierii se bucura de cea mai mare incredere, in timp ce in acelasi plan general au pierdut serios din reputatie clericii si oamenii din marketing. Politicienii se inscriu in continuare intr-un trend descendent, dar asta deja nu mai mira pe nimeni. Reputatia politiei si a judecatorilor, insa, cunoaste un reviriment interesant. Bancherii isi imbunatatesc usor imaginea in plan international, in ciuda crizei. (Cifrele prezentate indica date comparative numai intre tarile europene.)

In cine cred nemtii

In Germania, de exemplu, pe primul loc in clasamentul increderii sunt pompierii, cu 97%, pe locul doi doctorii cu 87%, urmati indeaproape de politie, cu 86%. Judecatorii au crescut anul acesta la 83%, fata de anul trecut cand au avut 79%. Prin contrast, finantistii au pierdut din reputatie, ajungand doar la 57%. De la inceperea crizei, din septembrie 2008, bancherii au scazut cu 15 procente in ochii populatiei, dar in Germania continua sa faca o figura buna in comparatie cu restul popoarelor. Popimea din Germania, insa, a pierdut mult din increderea germanilor, de la 75% in 2009, la 55% anul acesta, fenomen pus pe seama scandalurilor de pedofilie in care sunt implicati clericii catolici din Germania.

Comparativ, pompierii se bucura de cea mai mare incredere in Suedia – 98% – si de cea mai mica rata a increderii europene in Romania – 91%. Doctorii si profesorii vin pe locul doi, cu 84%, urmati de postasi cu 82% si militari cu 81%. Politistii cunosc ratele cele mai diverse de incredere: 86% in Germania, 83% in Suedia, 59% in Franta, 55% in Bulgaria si 53% in Romania.

Mai mult de jumatate dintre respondenti isi manifesta increderea in organizatiile de protectie a mediului, judecatori, organizatii caritabile, functionari publici, preoti si cercetatori din domeniul marketingului. Dupa scandalurile de pedofilie in care a fost implicata biserica catolica, increderea in aceasta institutie a scazut in majoritatea tarilor cu aproximativ 8% fata de anii precedenti. Biserica are cea mai mica cota de incredere in Franta – 33% – si cea mai mare in Romania – 86%.

Ca si in anii trecuti, politicienii sunt pe ultimele locuri la incredere. Totusi, cel mai mare procent de incredere e atins in Olanda – 32% – urmat de Suedia, unde 25% dintre oameni au incredere in politicieni. Cea mai mare cota de neincredere e inregistrata in Italia – 93%, urmata de Franta – 92% si de Ungaria – 91%.

Bancherii au intrunit increderea a 37% dintre oameni la nivel international, in 2009, si in ciuda crizei anul asta s-au invartit de un 42%. Cea mai mare incredere in bancheri par s-o aiba nemtii  – 57%- suedezii – 56% – si polonezii – 54%. Bancherii sunt mai putin populari in Italia – 24% incredere, Franta – 27% si Romania 28%.

Studiul a fost facut pe 18.800 de persoane, in perioada februarie-martie 2010, in 15 tari europene si in SUA, Brazilia, Columbia si India.

Etichete: , , , , , ,

4 comentarii la “Credem in armata, biserica si publicitate” Subscribe

  1. Bezbojnicul 10/06/2010 at 23:34 #

    Incredere in armata, biserica si propaganda? O dictatura de dreapta in stil latino-american nici nu e chiar asa SF.

    • Dollo 11/06/2010 at 02:10 #

      Si avem si o Evita Peron pe masura 🙂

  2. Monica 11/06/2010 at 17:24 #

    Cine raspunde la sondajele astea? Popii? Generalii? Publicitarii?

    Nu inteleg cum au putut raspunde ca au incredere in publicitate. Hai ca la armata si biserica ma asteptam, romanu' are mereu incredere in aia care se impun cu forta, dar parte cu publicitatea nu pot sa o inteleg.

    Ma gandeasc ca nu am facut bine sa renunt la o "cariera in advertising", la ce popor avem sigur publicitatea va inflori si in urmatorii ani.

    • Dollo 11/06/2010 at 22:24 #

      Pai cred ca increderea asta s-a instalat inca din anii 90, cand erau reclamele alea la Axion, care curata grasimea de pe vase sub forma de fasii. Si vanzatorii erau intrebati de gospodine de ce la ele acasa axionul ala nu curata vasele fasii-fasii, ci trebuie spalate tot cu buretele. Apoi a fost reclama la FNI, toti au dormit linistiti, iar acum… toti traim bine 🙂

Lasă un comentariu

Oldies but goldies

Cum s-a întors ţurcana în Haţeg, în loc să emigreze

iovaneasa

Şapte tineri de la poalele Retezatului s-au apucat să crească oi când alţii ca ei voiau să emigreze. În câţiva ani au adunat în jurul lor peste o sută de crescători şi speră să fie urmaţi şi de consătenii care acum stau la poartă şi-i bârfesc.

Epoca post adevăr, UE ține presa de mână și o încurajează să meargă spre lumină

eu-oficials

Jurnaliști europeni cer Comisiei Europene să-i apere de bogați, de politicieni și de ura cititorilor. UE știe că moartea presei = sfârșitul democrației, dar habar n-are ce e de făcut nici pentru salvarea uniunii, nici a presei.

Mergând pe sârmă

domnul i

Împrumutam bicicleta și mergeam noaptea în parc la Icoanei. Îmi era rușine altfel, pe zi, să nu râdă lumea de mine, că sunt ditamai bărbatul și cad de pe bicicletă. Că am căzut de câteva ori, dar de aia am și ales Grădina Icoanei, că are aleile de nisip și pământ, nu mă răneam prea tare când cădeam. În trei nopți am învățat.

Zen and the Art of Marcela Maintenance*

marcela

Calitatea service-urilor din București: prețuri europene, servicii făcute românește, pentru că „așa facem noi și n-am avut niciodată probleme”. Avatarurile unui șofer care se încăpățânează să citească manualul mașinii.

„Bună, ce faci?!” – varianta nipono-americană cu happy end

gene-hitaki

Epstein și Kobayashi – Ce șanse erau ca un evreu și o japoneză, el economist, ea pictoriță, ambii trecuți de 60 de ani, să se întâlnească și să se iubească, în ditamai New York-ul?

Cât valorează un om? Dar după moarte?

sidonia cu geo bogza si miron

Cum am descoperit-o pe Sidonia Drăgușanu – scriitoare, ziarist freelancer în timpul războiului, activistă feministă, sfătuitoarea doamnelor, prietena domnilor – deși o uitase toată lumea, inclusiv Uniunea Scriitorilor