Petrolul si cimentul, afaceri verzi in Romania

Doua firme prelucratoare de petrol, doua producatoare de ciment, niste constructori, Coca Cola, Danone si Siveco sunt cele mai verzi biznisuri din Romania lui 2010.

Iata cum arata top 10 al celor mai verzi companii romanesti:

Locul 1 – Siveco România

Locul 2 – Holcim România

Locul 3 – SC Danone PDPA SRL

Locul 4 – Coca-Cola HBC Romania

Locul 5 – Rompetrol Rafinare

Locul 6 – Ecosistem

Locul 7 – Carpatcement Holding

Locul 8 – SC Agacon Suceava

Locul 9 – Eco-X

Locul 10 – Rompetrol Petrochemicals

Daca va intrebati cum poate fi productia de petrol sau ciment afacere verde, si eu ma intreb. Dar uite care au fost argumentele celor care au facut topul:

Green Business Index este primul top al companiilor verzi romanesti. El a fost determinat in urma completarii unui chestionar ce propunea sapte teme de dezvoltare in ceea ce priveste masurile luate in domeniul protejarii mediului. “Recunoasterea eforturilor de a proteja mediul prin reducerea impactului pe care activitatile economice il au asupra acestuia reprezinta incurajarea companiilor romanesti de a trece din zona gri in zona verde a business-ului”, a declarat Raluca Fiser, presedintele Asociatiei Green Revolution.

Siveco Romania a ocupat locul 1 si a devenit, in acest an, castigatoarea topului Green Business Index, reprezentantii companiei primind trofeul pentru cea mai verde companie romaneasca din partea reprezentantului Ministerului Mediului si Padurilor, secretarul de stat Mircea Ioan Cotosman. “Ceea ce facem pentru mediu, la nivel de companie, este ‘un minus’ de 28 de tone de CO2 pe an, pentru ca 200 de masini din flota noastra stau in parcare, iar angajatii folosesc metode alternative de transport, inclusiv bicicletele”, a declarat Irina Piti, Account Manager Siveco Romania. La nivelul produselor pe care le dezvolta, Siveco ajuta companiile romanesti sa-si reduca cu 30% consumul de hartie, cu 45% timpul alocat gestionarii documentelor si cu 15% costul acestora, prin folosirea unui soft de management al documentelor.

Nu stiu care e motivatia celor de la petrol si de la ciment, ca nu zice la comunicat, dar ma gandesc ca o fi asa: Siveco tine masinile in parcare, inseamna ca nu mai cumpara benzina, deci Rompetrol Rafinare produce mai putin=polueaza mai putin. La fel si SC Agacon Suceava, probabil construieste mai putin, ca e criza, deci cumpara ciment mai putin, deci Holcim si Carpatcement produc mai putin=poluarea tinde catre zero.

Nu pot sa zic decat ca in cazul asta merita un premiu special insasi criza, ca ne face sa consumam mai putin, deci sa fim mai verzi.

Tags: , , , , ,

3 Responses to “Petrolul si cimentul, afaceri verzi in Romania” Subscribe

  1. Béranger 12/07/2010 at 16:45 #

    Siveco sunt nişte hoţi, dar bănuiesc eu că ştii asta. De ce-ar trebui să aibă o «flotă» (pe româneşte «parc auto», dar corporatiştii p**ii nu ştiu româneşte) o firmă care face software? Nu poa'să vie fiecare angajat cu mijloacele proprii, oricare ar fi alea? Sau vra să zică: le dăm maşină de serviciu, după care le-o luăm?

    Oricum, toţi hoţii ăştia (SIVECO, Softwin, UTI, etc.) sunt verzi. Furând banii plătiţi de noi, rămân mai puţini bani din care să se facă ceva – or făcutul, se ştie, se cacă codoi (mă scuzaţi, dar sunt sătul de religia amprentei de carbon, de parcă milioanele de alte noxe nu mai contează, acum numai băşinile contează; să ne omoare pe toţi, că emitem CO2 expirând!).

    • Dollo 12/07/2010 at 23:37 #

      Dap, astia de i-ai enumerat tu sunt din categoria "au furat poporu cu calculatoru" ca etapa " cu televizoru" fusese deja fumata 🙂 Iar aia de le "evalueaza" eforturile sunt din categoria verzilor care suspina de grija planetei, dar circula cu suv-uri, ca doar asa se dovedeste valoarea.

  2. Béranger 12/07/2010 at 16:47 #

    Şi cele mai NON-green sunt hypermarket-urile, căci au REFRIGERATOARE DESCHISE la raioanele de lactate şi de produse congelate. Dacă le-ar pune uşi glisante ar consuma cu 80-90% mai puţin curent, dar le-ar scădea cu 10-20% vânzările.

Leave a Reply

Oldies but goldies

„Bună, ce faci?!” – varianta nipono-americană cu happy end

gene-hitaki

Epstein și Kobayashi – Ce șanse erau ca un evreu și o japoneză, el economist, ea pictoriță, ambii trecuți de 60 de ani, să se întâlnească și să se iubească, în ditamai New York-ul?

(III) Clientul român e mitocan și nespălat

sexwork is work

Ultima parte a interviului cu „Profesoara” – una dintre cele mai vechi prostituate din București – face un portret robot al clientului român, de la gunoier și căcănar, până la politician și preot.

Maidanezul antrenat să fie Saint Bernard

Codruț și nepotul lui, Vasile

Codruț a fost cules de pe străzile din Craiova, în 2004, și a devenit azi unicul maidanez cu atestat de câine de căutare și salvare din dărâmături. O performanță la care ajung maximum 10% din câinii de rasă la nivel internațional.

Cât ne costă să „stârpim” prostituția și cât am câștiga dacă am legaliza-o

ashley

Statul a cheltuit un milion de lei și doi ani de anchete ca să descopere că prostituția se face și prin mica publicitate. Printre „proxeneți” – o femeie de serviciu care cumpăra prezervative la un salon de masaj, o studentă care-i organiza agenda unei fete, un ziar de mică publicitate…

De ce nu-i prieşte Mioriţei iarba din UE

turma-alergand

Oieritul românesc supravieţuieşte cu greu, între subvenţia europeană care vine târziu, dezinteresul tineretului pentru meseria de cioban, şi supremaţia supermarketurilor care ne bagă pe gât brânză de import.

Când Manhattanu era un soi de Ferentari…

Martha-Cooper-Kids

… iar Martha Cooper, prima femeie fotograf de la New York Post. Azi e septuagenară, dar se aleargă cu poliția și grafferii prin Brazilia ca la tinerețe. Și vine la București în 13-15 octombrie la Make a Point