Ce zice Orange despre Legea Urban

Plata abonamentului e obligatorie pana la expirarea celor doi ani, chiar daca prin denuntarea unilaterala a contractului nu mai beneficiezi de acel serviciu

Va spuneam saptamana trecuta ce parere am eu despre beneficiile legii care ar trebui sa ne scape din sclavia furnizorilor de servicii. Domnul senator Iulian Urban, initiatorul legii cu pricina (161/2010) m-a catalogat drept pesimista, spunand intr-o postare pe site-ul dumnealui ca furnizorii de servicii chiar asta vor, sa nu mai reclamam, ca sa ne jupoaie ei cum vor. Poate ca domnul Urban are dreptate, dar numai de pe locul in care sta dumnealui. De pe locul pe care stau eu – si milioane de consumatori din tarisoara – situatia se vede astfel:

Am facut notificare catre Orange Romania, ca sa ii informez ca doresc sa inceteze contractul dintre noi, din data de 1 septembrie, si am invocat acolo si prevederile noii legi. Pentru cei care nu stiu istoria mea cu Orange, mentionez cu nu am beneficiat de vreun telefon, laptop sau alte aparaturi minunate atunci cand mi-am bagat gatul in juvatul Orange, ci am  beneficiat doar de oferta momentului pentru servicii de date/telefonie. Adica minute de convorbiri sau kilo/mega/giga pe care i-am platit, constiincioasa, lunar. Prin urmare Orange nu ar avea dreptul sa ceara despagubiri, de vreme ce nu mi-a dat vreun obiect in avans, pe care ar fi urmat sa-si scoata banii in cei doi ani de contract. Mi-a oferit doar niste servicii pe care le-am platit.

Si iata ce-mi raspunde Orange:

„Stimate client,

Având în vedere solicitarea dumneavoastră, vă aducem la cunoştinţă următoarele:

În prezent abonamentul pe care îl deţineţi se află în cursul perioadei minime contractuale ca urmare a acordului dumneavoastră expres de a beneficia de o ofertă din partea Orange România şi de a păstra contractul de abonament pe parcursul întregii perioade minime contractuale.

În baza prevederilor contractuale, denunţarea contractului înainte de termen, presupune plata de despăgubiri egale cu valoarea abonamentului înmulţită cu restul lunilor rămase până la expirarea perioadei minime contractuale.

Despăgubirile solicitate de Orange Romania sunt legale şi se justifică prin necesitatea recuperării prejudiciului suportat de societatea noastră în urma încetării contractului înainte de termenul stabilit cu dumneavoastră.

Modificările legislative invocate prevăd expres că dreptul la justa despăgubire nu este afectat iar conform prevederilor Codului Civil, în noţiunea de evaluare a justei despăgubiri sunt incluse atât cheltuielile realizate dar şi beneficiul direct ce fusese previzionat a fi realizat.

În momentul în care v-a propus această ofertă, Orange România şi-a asumat nişte costuri. Aceste costuri constau de exemplu în contravaloarea serviciilor incluse cu caracter gratuit sau oferite la preţ promoţional, cheltuieli de întreţinere şi dezvoltare a reţelei, cheltuieli administrative şi de personal, cheltuieli cu taxele de reglementare şi impozite etc. şi au fost asumate în considerarea menţinerii de către dumneavoastră a contractului pentru o perioadă contractuală minimă, cu plata corespunzatoare a valorii abonamentului lunar. Prin urmare, orice încetare înainte de termen cauzează prejudicii societăţii noastre, prejudiciul suferit de Orange România fiind cu atât mai mare cu cât perioada minimă contractuală respectată este mai mică.

Mai mult, despăgubirile nu au fost stabilite într-o sumă fixă, aşa cum expres sunt interzise de lege, ci reprezintă o sumă variabilă evaluată in funcţie de momentul la care intervine denunţarea si de costurile sus menţionate.

Aşadar, prin perceperea acestor despăgubiri dreptul dumneavoastră la denunţare nu este restrâns sau negat sub nicio formă însă în acelaşi timp obligaţiile contractuale asumate şi recunoscute ca juste de lege trebuie respectate.

Vă mulţumim,

Orange România

Serviciul Clienţi”

Acuma, sa-mi spuna si mie domnul Urban, ce trebuie sa fac in continuare, cu legea dumnealui?

Etichete: ,

22 comentarii la “Ce zice Orange despre Legea Urban” Subscribe

  1. dojo 12/08/2010 at 23:33 #

    Eu am blocate 6 domenii .ro inchiriate la myx, pe care le platesc (pe unele de 6-8 ani). Asa ca sunt mai mult decat lamurita cu Vodafone. Ca si curiozitate, am abonament Orange de 10 ani si in general sunt multumita. Oricum au fost mai putin nesimtiti decat "connexul", iar apelarile la "support" s-au rezolvat, spre deosebire de Vodafone care inca nu au raspuns la solicitari, desi au trecut aproape 2 luni.

    • Dollo 13/08/2010 at 00:18 #

      Pai si eu am fost multumita de Orange timp de 11 ani, pana acum sase luni cand am inceput sa nu mai fiu 🙂 E suficient sa ai un mic diferend ca sa strice toata relatia…

  2. szanto 18/08/2010 at 00:42 #

    ei uite ce patesc eu de 3 luni incerc rezilierea contractului cu orange dar smecheri ce sunt tot trag de timp si "ma scoate din sarite" am sunat la serviciu clienti care au zis ca revin cu un telefon initial au uitat de mine iar eu am sunat iarasi dupa 1 luna si miau spus ca trebuie sa mai astept inca 1luna la care mam enervat si im zis sa plimbe ursu. dupa 5 zile sunt contactat de catre cei de la orange si mi se copmunica sa depun o cerere sau sesizare scrisa.Toate frumoare pe site la orange trimit o reclamatie cu cele mai sus mentionate, imi scrie ca voi primi un raspuns prin mail in 10 zile trimit si al doilea sesizare ce a durat 24 de zile pana miau dat un raspuns prin care ma sugereaza sa trimit sesizarea printr-un numar de fax.

    Deci sunt niste cacao la care in aceste conditii merita sa nu le platesti nici o factura in ultimi 3 luni si cine stie pana cand va decurge aceste sesizari fara rezolvari

  3. HaaS 14/12/2010 at 17:59 #

    salutare. dupa cum ati spus si voi, orange isi bate joc de clienti in stil nesimtit. sunt client de aproape 12 ani,iar in aceasta perioada i-am imbogatit. toate bune si frumoase pana acum 2 luni…oarecum. surpriza mare!! factura de 250 ron! asta in conditiile in care am abonament de 10 euro, si in care in mod normal plateam intre 65-80 ron lunar! sa inebunesc! sun la serviciu clienti si le cer factura detaliata. bun! imi trimite factura dupa 2 saptamani…si surpriza,,,apareau numere formate pe care eu nu le stiam in nici un fel. le sun iar si le povestesc situatia…iar ei imi dau un raspuns evaziv,,,,,sa vedem, sa ne informam,,si alte rahaturi. luna asta iar surpriza!!! factura de 220 ron!! cum draq frate daca eu vorbesc in acelasi mod in care vorbesc de 2 ani in coace, si ma mentineam la sumele enumerate mai sus. faza nasoala e ca imi si inchide abonamentul pe motiv de neplata. pai stai frate sa ne lamurim de ce atata cost!! voi vreti sa va dau niste bani pe care oricum nu trebuie sa vii dau pentru ce sa platesc daca eu sunt sigur ca numerele alea nu sunt apelate de mine??? pe ce dovada? pe o simpla factura in care eu nu regasesc o gasca de numere? si asta in conditiile in care numai eu folosesc telefonul.

    bun!!! alta faza nasoala la orange! aveam dreptul la fidelizare si mi se pusese pata pe un telefon. la abonament 59 de euro..la fidelizare 159 euro!!!! cum draq ma? ca acum 1 an jumate cand am luat aparatul la fidelizare mi l-ai dat la pret de abonament!si incep reprezentantii orange cu poezia,,,,,pai stiti ca daca luati acest aparat trebuie sa luati si optiunea nush' care cu trafic internet in valoare de 7.5 euro!!! mai stai frate ca eu deja am inclus in abonament trafic de 500 mb.

    alta faza de caca! ma duc azi la orange si intreb ce perioada contractuala mai am in urma fidelizarii! surpriza!! pana in octombrie 2011, asta in care eu facusem prelungire pe 2 ani si contractul expira in luna ianuarie 2011.!

    acum problema e ca vreau sa imi bag picioru' in abonamentele lor! indrumati-ma daca se poate, cum pot suspenda abonamentul cu ei!

    multumesc.

    • Dollo 14/12/2010 at 19:56 #

      Da, e foarte urata treaba cu factura incarcata, si chiar nu am experienta in sensul asta ca sa te indrum. In mod normal trebuie sa reclami si la o terță entitate. OPC și ANRC. Nu te costă nimic să reclami la ambele și să insișți să primești răspuns. Orange trebuie să facă dovada că tu ai vorbit la numerele alea. Iar nu știu cum se poate face, dar daca tu te știi nevinovat, e cazul să mergi până în pânzele albe. Ți-au suspendat abonamentul, foarte bine, lipsește-te de el până când se rezolvă situația, ei mizează pe acest șantaj, că plătești și te lași păgubaș, pentru că ai nevoie de telefon. Eu mi-aș lua o cartelă și aș folosi-o cât timp mă judec cu ei pentru cauza mea. În final, când vei cîștiga, te vor despăgubi.
      În cazul cu telefonul luat la oferta nu prea se poate rezilia contractul, cel puțin asta specifică și OPC, că în cazul în care ai beneficiat de un aparat (telefon/laptop) de la ei, nu ți se aplică prevederile legii Urban, decât cu condiția să plătești contravaloarea acelui aparat. Dar eu îți urez succes, răbdare și determinare ca să izbândești în reclamația cu facturile încărcate. Acolo ar trebui să ai toate șansele să câștigi. Ține-mă la curent!

  4. Mihai Calugarita 09/08/2013 at 12:45 #

    Buna ziua,
    Cei de la Orange nu sunt deloc flexibili cand e vorba de a ajuta clientul fidel de 15 ani (subsemnatul). La fel am primit si eu un email ca raspuns la cererea mea de compensare. Multe bla bla-uri si de fapt tot tu esti de vina.
    Am fost sunat de un numar care imi aparea pe telefon ca fiind Orange, acel “domn” mi-a confirmat datele mele zicand ca face un sondaj de opinie. Dupa cateva zile m-am trezit cu contul de webcare hack-uit si cu o factura de 173 de lei. Nu asta ar fi problema, ci ca numarul de telefon de pe care s-a facut tranzactia era deja dat la Orange spre inchidere. Nimeni de la Orange nu s-a sinchisit sa verifice de ce un numar dat spre inchidere tot incearca zilnic sa tranfere credit. Raspunsul celor de la Orange a fost ca sunt foarte multi abonati si nu pot urmarii toate tranzactiile. La intrebarea mea de ce se poate transfera credit prin webcare fara a avea o confirmare pe SMS sau email, cei de la Orange au dat din umeri (adica nu stiu daca au dat din umeri, nu am avut o convorbire video 🙂 ). Am mai intrebat in stanga si in dreapta daca cineva a avut castig de cauza in lupta cu Orange, toti au raspuns: cu Orange si cu bancile nu trebuie sa te pui ca niciodata, nu o sa castigi. Asa ca pe aceasta cale tin sa va comunic ca am incercat sa inchid si celalalt abomament care il am la ei. Raspunsul a fost ca nu se poate, doar dupa 6 luni deoarece am fost de acord. Am fost de acord, dar inainte sa mi se intample cele de mai sus. Am primit acelasi raspuns: NU SE POATE, DVS ATI FOST “DE VINA”. Asa ca romanule, se pare ca suntem bataia de jos a marilor companii care merg pe premiza ca romanul si-a perdut cheful de a se mai lupta [entru drepturile lui si bineinteles ca lumea nu citeste ce scrie mic (cu font de 2 sau 4) in josul paginii contractului. Asta e… Singura cale de a le da peste nas e sa trecem la concurenta, ceea ce o sa si fac. Scuze pentru eventualele greseli gramaticale, dar sunt un pic deceptionat…. Cu stima, Mihai Calugarita

Trackbacks/Pingbacks

  1. Cum te santajeaza Orange sa-i platesti | Dollo News - 02/09/2010

    […] desigur saga mea cu minunata companie de telefonie mobila portocalie. Am scris aici si aici despre asta, iar pentru aceia care intra acum pe acest site le spun pe scurt cum sta situatia: am […]

Lasă un comentariu

Anunță-mă prin email când apar comentarii noi.
Te poti abona si fara sa comentezi.

Oldies but goldies

Biblioteca națională s-a deschis, dar nu funcționează

Biblioteca Națională Samsung

Biblioteca te păcălește că-ți face legitimație online, dar nu ți-o face decât la sediu, îți zice pe site că are anumite cărți, dar în depozit ele nu există, și nu împrumută cărți acasă. Niciodată. Avem un sediu ultracentral și modern de 100 de milioane de euro, doar ca suport pentru o reclamă Samsung deocamdată.

Depre ziduri

pano

și oamenii care se încăpățânează să le construiască și să repete istorii de care omenirea ar trebui să se rușineze.

Îmi pasă de turci, dar de noi mi se rupe

proteste-turcia

Mai știe cineva azi de ce au ieșit revoltații noștri la Universitate în iarna lui 2012? Merge sănătatea mai bine? Țara e mai bine guvernată? Au ieșit din foame cetățenii ăia însetați de demnitate?

O zi la probațiune

alb-negru

Ce face un VIP condamnat cu suspendare, când ajunge în biroul consilierului de probațiune, unde trebuie să-și demonstreze îndreptarea: răspunde la telefon cu „dragă, sunt în oraș, la un interviu, vorbim mai târziu” 😉

Ziua 2: Dragă, eu unde dorm? că mă întreabă recenzorul….

Ospitalitate, dar nu degeaba

Dacă vă calcă recenzorul oferiți-i, vă rog eu, un pahar cu apă. Nici nu știți ce nevoie are!

Ce bucurie aș vrea eu să-mi facă Volksbank

bucurie

Banca pe care au dat-o mii de clienți în judecată oferă trei „lozuri” de câte 1000 de euro pentru satisfacerea unor bucurii omenești. Bucuria mea de client ar fi să-mi achit mai repede creditul la ei și să nu-i mai calc pragul niciodată.