Nici n-a pus inca piciorul in Romania, ca unii patroni de mall-uri din Bucuresti deja isi matura clientii mai vechi ca sa-i faca loc celebrului H&M din Suedia. Unul dintre emotionatii pe aceasta tema pare a fi domnul Adamescu, patronul Unirea Shopping Center, care si-a anuntat brusc, in septembrie, clientii de la parter si etaj din aripa Splai, ca trebuie sa elibereze locul pana in noiembrie cel tarziu. Asta le-a cam stricat planurile pana si bancilor, care s-au dovedit pana acum niste clienti de baza pentru detinatorii de spatii comerciale.
Printre pagubitii in aceasta „afacere” se afla si Raiffeisen, care are ditamai sucursala la parterul Unirea, si pe care se chinuie rapid s-o mute mai sus, langa Cocor, desi ar vrea sa pastreze si aici, in buricul targului, macar asa o farama de reprezentare. Deocamdata oamenii Raiffeisen-ului negociaza cu oamenii Adamescu-lui, dar nu se stie ce va iesi, pentru ca H&M doreste sa ocupe cel putin parterul si etajul 1, ca sa aiba magazin cu scara interioara, cum i-a obisnuit pe cumparatorii de tzoale prin toata lumea.
Dupa cum anunta presa de bussines in vara asta, H&M vrea sa deschida vreo cinci magazine in Romania in 2011, si a inceput deja sa recruteze oameni pentru ele. Exista si un site in limba romana pe care poti afla ce calitati trebuie sa ai ca sa fii vanzator la celebrul magazin, de care pare ca sunt indragostite toate femeile din middle class-urile lumii.
De la anul, asadar, batranul Unirea va arata ca un sandwich intre Bershka si Zara pe partea stanga (aripa Calarasi) si H&M pe dreapta (aripa Splai). Ma ingrijoreaza profund soarta vanzatorilor ambulanti de sosete si alte articole de imbracaminte – „trei la zece mii, baieti!” – care si acum vand totul la legatura, de pe brat, in colt la McDonalds si in fata la Bershka. Ce fason o sa mai aiba ei de la anul sa-si mai vanda in fata Unirii flausatele?