Cât înseamnă 30.000 la o mașină?

E ca adolescența sau mai degrabă ca o criză a vârstei mijlocii? Dat fiind că după „vârsta” asta kilometrică a ieșit și din garanție, echivalează cu un majorat sau cu o ieșire la pensie? Să mă aștept să-i iasă coșuri sau de acuma încep durerile reumatice și schimbările de comportament? :)

Aseară, pe la 19.19, la un semafor, am constatat că Micra mea a mai îmbătrânit un pic. A împlinit 30.000 de km. A trecut prin trei revizii obligatorii, anul trecut a făcut o vizită prin service pentru schimbat parbrizul și vopsit mici zgârieturi, a fost jefuită iarna asta de o bucată de cauciuc de ornament, de pe plafon (care costă 65 de euro ca s-o pun la loc, așa că am lăsat-o fără) iar de două zile îi mai scârțâie și ușa din stânga spate. Per total, însă, arată la fel ca atunci când am cunoscut-o și m-am îndrăgostit de ea, și dacă ar fi să o iau din nou de volan aș face-o cu toată inima (deși poate aș alege un sistem de rate ceva mai scurt). Mă întreb acuma, ce înseamnă 30.000 de km în viața unei mașini? E ca adolescența sau mai degrabă ca o criză a vârstei mijlocii? Dat fiind că după „vârsta” asta kilometrică a ieșit și din garanție, echivalează cu un majorat sau cu o ieșire la pensie? Să mă aștept să-i iasă coșuri sau de acuma încep durerile reumatice și schimbările de comportament? 🙂 Voi ce ziceți?

Etichete: , , ,

13 comentarii la “Cât înseamnă 30.000 la o mașină?” Subscribe

  1. Béranger 12/05/2011 at 13:16 #

    E cam şubredă pentru «decât» 30.000 de kilometri. Câţi ani are Didina?

    • Dollo 12/05/2011 at 14:27 #

      3 ani face in iunie. Si inca pe atatia mai are pana o achit 😀

  2. Oana 12/05/2011 at 13:58 #

    Pe la 60.000 km incepi sa bagi banuti in ea. 30.000 km e ca si cum ai avea 30 de ani: mai scartaie una alta dar merge totul ok. De la 60 de ani (mii de km) incep sa te doara: si problemele ei si costurile aferente. 🙂

    • Dollo 12/05/2011 at 14:29 #

      Pai banuti cam bag destui de acum. Rata+Casco+RCA+diverse reparatii+benzina… ehei, cine a zis ca iti iei masina=te bagi la stăpân, nu greșea.

  3. mircea 14/05/2011 at 07:53 #

    La 40.000 o curea de distributie, un set nou de cauciucuri, filtrul de aer, placute de frina, eventual doua amortizoare. La anul sau peste doi ani o noua baterie. In rest, pina la suta de mii, schimb de ulei si benzina. Cine zice ca masina incepe sa imbatrineasca dupa 30.000 e sofer de Dacie. O mie trei sute zece TLX.
    Io mi-am cumparat Opelul cu 104.000 la bord si acum are peste 200.000. Si e nascut in 1994. Tinar, nici macar nu e major.

    • Dollo 15/05/2011 at 17:19 #

      Mașina germană e totuși altceva decât aia japoneză, făcută de Renault 🙂

  4. Alui 07/11/2011 at 18:45 #

    Daca iese din garantie, nu mai trebuie s-o repari la dealer. Daca ai noroc, gasesti un Service bun si ieftin, care ti-o poate pune la punct. Eu ti-a recomanda unul daca as sti, dar nu sunt din Bu(curesti).

    • Dollo 07/11/2011 at 19:01 #

      A ieșit din garanție, dar uite că dealerul mie mi-a inspirat încredere în toți anii ăștia. Nu l-aș schimba decât dacă îmi crapă buza și ei ar avea prețuri nesimțite la reparații.

      • Alui 08/11/2011 at 17:40 #

        Pretul pentru bucata de cauciuc(65 de euro) e dat de dealer? Cred ca o gasesti la 6 euro intr-un magazin de piese auto, iar montarea o poti face fie tu(daca te pricepi putin) sau la un service la un colt de strada. Scartzaitul usii e ingrijorator, poate pica:).

        • Dollo 08/11/2011 at 17:44 #

          Nu, era de la ceva apă, între timp i-a trecut scârțâitul, dar fără cauciuc tot stă. Probabil că e mai ieftin la un magazin, dar uite nu m-a preocupat. Am cumpărat ștergătoare noi de la magazin (gume de fapt) și n-au ținut nici măcar un an. Mă gândesc că poate alea de la dealer ar fi ținut măcar alți doi ani, ca originalele, nu? Deci or avea și dealerii dreptate cu prețurile alea.

  5. Ale3n 08/11/2011 at 11:11 #

    5-6 ani sau 130.000 km nu bagi mare lucru in masina. ca sofer de logan, luat de nou si condus 130.000 pe langa reviziile la timp sau nr de km, placute frana, un rand de anvelope, 2 distributii, 2-3 seturi de stergatoare pe an si becuri de far cam la fel nu am schimbat nimic.

  6. Lucian Ene 27/12/2011 at 15:59 #

    exista masini impecabile la 300 000 km pt ca sunt ingrijite si iubite pt cum arata, cum merg etc
    cred ca ar trebui sa te bucuri de ea mai mult tocmai pt ca cea noua nu este la fel de „frumoasa”. nu trebuie sa fie noua sa iti placa si sa mergi in contiunuare cu ea
    designerii nu pot fii mereu geniali
    sa te bucuri de ea
    pa

  7. Crisan Marius 12/07/2014 at 15:58 #

    Te invit in continuare sa o prezinti pe „Didina” 😉

Lasă un comentariu

Anunță-mă prin email când apar comentarii noi.
Te poti abona si fara sa comentezi.

Oldies but goldies

Nu există o legătură între creșterea avuției bisericii și calitatea vieții enoriașilor

oti

Interviu cu fondatorul Asociației Secular Umaniste din România, Atila Nyerges, despre religie, credință, știință și imoralitatea legăturii dintre biserică și politicieni, pe la spatele poporului prezumat credincios.

Secretul Rozaliei din Criţ: “Ne-a ferit Dumnezeu de emigrare aicea, că avem mult de lucru”

Minunata ciorba ardeleneasca a adunat Europa la aceasi masa

Cu timpul oamenii au constatat că activităţi pe care noi le considerăm plictisitoare, pentru că le facem zi de zi, pot fi vândute foarte bine străinilor, care nu le-au văzut niciodată

Ice age cu comision bancar argentinian

perrito moreno

Trecerea granițelor din Argentina în Chile și retur sau comisioanele bancare nesimțite l-ar face și pe un eurosceptic să iubească UE.

Visiting Transilvania: “Traditional roma people on the left!”

Port traditional la un copil care cersea in Sighisoara

Turul bisericilor fortificate săseşti din Transilvania a fost, pentru cei şase ziarişti, o ocazie să cunoască România reală, cu drumuri proaste, cu monumente dărăpănate, cu prea mulţi “roma people” în locuri în care li se spunea că au trăit “the saxons”, dar şi cu oameni ospitalieri şi calzi, cu mâncare multă şi gustoasă, şi cu peisaje fabuloase.

De ce picură în Casa Poporului

casa poporului senat

Un accident umed a fost descoperit ieri, pe Facebook, în Parlament. Pentru că am apucat s-o cunosc pe mama Casei Poporului înainte să moară, vă invit să citiți un text din care veți afla și voi cum e când se sparge o țeavă în Palat, cum intră zăpada în birouri iarna, de ce unii zic că ar fi nevoie de termopane noi, câtă apă, curent și nervi consumă Casa Poporului ca să fie ceea ce este: locul în care cei mai iubiți fii ai poporului muncesc zi de zi pentru propășirea noastră, a tutulor.

Viceroy vrea să-și ia permisul, Bianca – doar să se mărite

IMG_2114

Pentru că statusul social adevărat stă în Dacia papuc, cu care se poate căra „marfa”, și în numărul de puradei agățați de fusta nevestei. Restul e deșertăciune.