După cum v-am mai spus, de vreo două luni încerc să-mi transform abonamentele Orange în cartele pre pay. Pentru că activitatea mea din ultimul an s-a dovedit fluctuantă, deci mi se pare mai bine pentru mine să-mi alimentez cartela cu fix atâta credit cât știu că am nevoie lunar. Și pentru că Orange este o companie cu care am avut meciuri suficient de neplăcute ca să-mi piară cheful pentru totdeauna de a le mai fi client.
Ultima interacțiune dintre mine și Serviciul clienți al Orange a avut loc ieri, când am sunat (din nou) ca să le amintesc că totuși de la 1 iunie voiam să trec pe cartelă. După ce o duduie mi-a înregistrat (din nou) o cerere în acest sens, m-a sunat un domn care mi-a spus că nu se poate.
– De ce?
– Pentru că Orange a renunțat la această opțiune (transformarea abonamentelor în cartele) de mai bine de un an.
– Conform cărei legi?
– Nicio lege, așa e contractul Orange. Numărul e proprietatea Orange și dacă doriți să renunțați la abonament el se închide și pierdeți numărul.
– Și dacă mă portez cum se poate?
– Păi sunteți liberă s-o faceți, mă îndoiesc că va fi de acord vreun operator să vă porteze numerele direct pe cartelă.
Cam atâta despre drepturile consumatorului, în caz că vă entuziasmați de nu știu ce bășină mai trag ăia de la Parlamentul European care dau directive și dispun noi reguli. Vax! Ăsta e ultimul răspuns căpătat de la compania portocalie, după ce două luni m-au purtat cu vorba, că să vă propunem un abonament mai ieftin, că să vedem, că s-ar putea să nu se poată, că de ce, că hâr, că mâr. Huo, băi, mincinoșilor! Dacă chiar ați renunțat de un an la opțiunea asta, ăsta ar fi trebuit să fie răspunsul pe care să mi-l dați din prima, nu să mă purtați prin toate animalele și păsărelele posibile, delfini, colibri, fluturași și serviciul clienți.
Acuma sunt în căutare de oferte Vodafone și Cosmote. Voi ce recomandați? Știu că nici ăilalți nu-s mai breji, dar parol dacă Orange merită vreo ceapă degerată în condițiile astea. Știu, aș putea să-i reclam la OPC. Dacă n-ar fi și OPC-ul la fel de breaz poate ar merita să le fac iar o bucurie ăstora de la Orange, dar chiar nu mai doresc să le fiu clientă, nici măcar pe cartelă.
UPDATE:
Fost azi la reprezentanțe Vodafone și Cosmote. Discuție la Vodafone:
– Se poate să trec abonamentele Orange la voi pe cartelă?
– Nu se poate decât tot pe abonament. Dar de ce nu le treceți pe cartelă la Orange?
– Pentru că nu mă lasăăă!
– Imposibil, e dreptul dumneavoastră, cum să nu vă lase?
– Uite așa, sunt ai dreaq. Ce să fac?
– Insistați, nu am mai auzit până acum de așa ceva.
– Dar la dumneavoastră de ce nu se poate, că se cheamă că vă dau bani, câștigați un client…
– Nu se poate decât tot pe abonament, perioada contractuală minimă de un an.
– Păi de ce să mă abonez minim un an dacă nu-mi faceți nicio ofertă, nu-mi dați telefon sau alte avantaje…?
– Așa e la noi.
Atunci bine!
Discuție, zece metri mai încolo, la Cosmote:
– Se poate…?
– Se poate.
– Cum fac?
– Veniți cu buletinul de identitate, ultima factură de la Orange, plătiți 11 euro și se face portarea în maxim două săptămâni.
Când am ajuns acasă am citit ce scrie pe cererea de portare. Dacă „operatorul donor”, adică Orange, zice că nu se poate face portarea, nu se face. Nimeni nu are ce să-i facă. Așa cum a zis acuma că nu mai face treceri pe cartelă, așa poate să zică și că nu se poate face portarea. Nu? Te pui cu tehnica Orange? Dar o să încerc, totuși, să văz care-i mai tare. Io sau tehnica lu Orange?
–
Dacă nu-i era cuiva clar: TOATE companiile, TOŢI operatorii de telefonie mobilă sunt de căcat!
Ce diferă este bafta fiecăruia. Unii iau muie de la Orange, alţii de la Vodafone, sau de la Cosmo, etc.
Dar pentru mine (deşi era şi eu să renunţ la un moment dat la Orange) Vodafone e de un căcat mai mare decât Orange. Şi au planuri de date mult mai scumpe şi mai proaste.
Tocmai, pentru ca am inteles ca toti sunt la fel eu am ales varianta cea mai independenta, chiar daca e iluzorie – cartela. Altfel, pesemne ca in relatia cu Orange eu n-am stiut sa negociez suficient de bine ca sa beneficiez de planurile alea tarifare bune:)
Orange in trecut te lasau sa treci oricand de pe abonament pe cartela .
Acum nu te mai lasa .
A devenit o firma rigida care incearca sa-si mentina clientii prin relatii de forta ori tot ori nimic .
Acest bat in roata pusa clientilor , acesta bariera lasata in fata
dorintelor clientilor in mid sigur este o decizie aparuta in urma
multor cazuri de trecere de pe abonament pe cartela .
Daca ar fi fost un mumar mic de renuntare la abonament nu se
abrogau drepturile clientilor care au fost oferite inca de la infiintarea companiei .
Abonamentele cu o vechime foarte mare sunt pur si simplu ridicol de scumpe pe minut raportat la toata piata comunicatiilor mobile.
Orange nu face nici un fel de adaptare la valorile pietii actuale ci
forteaza clientii sa semneze prelungirea contactului cu minim inca un an in caz ca un client doreste adaptarea preturilor la nivelurile pietii actuale .
Referindu-ma la abonamentele foarte vechi care au ramas la niste preturi astronomice pe minut ,
coborarea la nivelele normale ale pietii este conditionata de
semnarea unui contract de obligare pe minim un an .
Concluzia este clara : cu cat esti client mai vechi cu atat
platesti mai mult .
Mi se pare o atitudine care trebuie sa o avem in vedere la
semnarea unui nou abonament Orange .
Este un fel de pozitie de santaj :
Ai nuamarul de mult si vrei sa-l pastezi ori platesti de te rupi ori semnezi pe inca un an .
Aceasta relatie de forta cu clientii , anularea dreptului de
a trece de pe abonament pe cartela ( care a existat multi ani la rand ) arata de fapt adevarata fata
Orange .
Fratilor uite care e problema. Si pe mine m-au purtat pe drumuri pana ce am facut cerere SCRISA. In momentul in care am facut asta am reusit si sa renunt la un abonament si sa trec un numar pe cartela. Asta de vreo doua sau trei luni.
Cum?
Politica agresiva si mincinoasa. La contractele noi cred ca au bagat-o, dara la cele vechi nu scrie nicaieri chestia asta. Nici pe site la ei. Chiar daca ar scrie pe site, vax. Mergi si transmite o cerere scrisa la Orange Shop. Cere numarul cererii. Vei obtine trecerea la prepay. Daca nu, plangere scrisa la ANCOM, in care specifici numarul cererii de la Orange. SE REZOLVA, greu, dar se rezolva.
Am renuntat intre timp la Orange si am trecut la Vodafone. Pe cartela. Pierderea lor
Cred ca au vrut sa-ti traga tzeapa. Eu am fost pe prepay la Vodafone, am trecut pe abonament iar cind a expirat contractul am depus o cerere la o reprezentanta Vodafone si am spus ca vreau sa revin pe prepay daca nu-mi fac o oferta mai buna. Mi-au facut oferta si am ramas in continuare pe abonament.
Sper sa nu fiu eu exceptia:)!
La mine a fost asa: acum un an am fost la Orange si le-am zis ca vreau sa trec de pe abonament pe cartela. Mi s-a spus ca nu se poate. Pana la urma m-au pacalit si am schimbat abonamentul.
Anu asta, avand in vedere ca sunt plecata din tara, i-am sunat si le-am zis ca vreau sa renunt. Au incercat sa traga de mine sa am un abonament de 4 eur si le-am zis ca singurul lucru pe care l-as accepta ar fi sa treaca numarul pe cartela. Initial au zis ca nu stiu daca se poate, dar l-au trecut pe cartela. Asadar, cred ca daca intri in ei destul de tare, cedeaza.
de ce tre sa credem un opreator care tre sa tina de clienti in firme.vrem sa renuntam la un anumit serviciu. SIMPLU. de ce acceptam agresivitaea lor pe banii nostri.hi,hi,hi. stiti cine sunt eu,sun cet european………sunt un afectat de problemele operatorilor de servicii dar nu ma las. LUATI ATITUDINE
mamaaaaaaaa parca ai fi la talciocul rusesc,ce mai tiganie!Ditamai multinationala.
,,Béranger„ are dreptate maxima toti sunt de kk.