De ce pierde Orange clienți

- Bună ziua doamnă X, sunt cutărica de la Orange. Am observat că aveți o cerere de portare și ați solicitat închiderea pentru celălalt număr. Cu ce vă pot ajuta? Păi, pe bune acuma, voi cu ce credeți că mă mai puteți ajuta?

Pentru că nu e în stare să-și depășească „procedurile”, automatismele și să fie flexibilă. În urma atâtor neplăceri avute cu Orange de un an încoace am decis și reușit să-mi portez numărul la Vodafone. Da, pe cartelă, așa cum spunea operatorul Orange că nicio firmă nu va fi de acord cu asta. Uite că ceilalți competitori ai Orange de pe piață au vrut. Și asta în condițiile în care oricum nici ei nu sunt mai breji, ca nivel de servicii. Am avut de ales între cartela Vodafone și aia Cosmote. Am ales Vodafone pentru că nu mă costa nimic portarea, ci doar achiziționarea cardului SIM. La Cosmote costa 11 euro plus cartela.

Deși serviciile lor sunt similare, așadar, cred că spre deosebire de Orange ceilalți au descoperit ceva esențial într-o afacere: că dincolo de procedurile birocratice care fac să funcționeze o companie, banul vine, indiferent de formă, de la elementul uman – clientul – cu capricii, supărări sau pretenții. Nu ții seama de ele, pierzi. Pe termen lung cel puțin. Nu cred că poți prosti la infinit alți clienți noi, ca să-ți permiți să îți bați joc de ăia pe care i-ai câștigat deja de ani de zile. Orange se pare că a pierdut taman asta din vedere. Cel puțin așa se vede de la mine.

După ce m-am rugat de ei două luni să-mi treacă cele două abonamente pe cartelă (deci tot lor l-aș fi dat bani, dar nu câți voiau ei, ci cât aveam eu nevoie să vorbesc), iar ei mi-au tot închis ușile în nas, că nu se poate, am făcut cerere de portare. Doar pentru numărul meu, pentru că ăsta mă interesa, fiind vechi de 12 ani. Pentru al mamei am cerut închiderea abonamentului. I-am cumpărat și ei tot o cartelă Vodafone, ca să vorbim în rețea. Mama vorbește mult 😉

Sigur că nu sunt singurul client al Orange care face asta (zice aici că numărul portărilor a ajuns la 500.000 în mai 2011, după doi ani de când se poate face trecerea dintr-o rețea în alta), deci nu mă așteptam să mă țină minte duduia care m-a sunat azi, dar de vreme ce au totuși acolo în computerele lor un istoric al fiecărui client, mă așteptam să nu mai irosească o procedură inutilă pe mine. Adică vezi că scrie acolo că clientul X a făcut cerere de portare pentru un număr, și cerere de reziliere pentru celălalt, după ce în ultimele două luni v-a rugat să i le treceți voi pe cartelă pe amândouă și voi l-ați refuzat. Atunci de ce îl mai suni ca să-l întrebi mieros:

– Bună ziua doamnă X, sunt cutărica de la Orange. Am observat că aveți o cerere de portare și ați solicitat închiderea pentru celălalt număr. Cu ce vă pot ajuta?

Păi, pe bune acuma, voi cu ce credeți că mă mai puteți ajuta?

Etichete: , ,

10 comentarii la “De ce pierde Orange clienți” Subscribe

  1. Gilbert 07/06/2011 at 22:36 #

    Bravo! Le-ai tras-o!… 😉

  2. Ioana Sutu 08/06/2011 at 08:18 #

    Eu mai am perioada minima contractuala, ca n-am gandit prea mult cand am luat telefoane la preturi Thank You. Nu mai fac asa ceva 🙂 Trec pe cea mai ieftina cartela cand se termina perioada.

    • Dollo 08/06/2011 at 08:46 #

      Sunt curioasă dacă la tine va merge să treci tot pe Orange la cartelă.

  3. Ioana Sutu 08/06/2011 at 21:33 #

    Tocmai am aflat ca a sunat tata sa rezilizeze abonamentul cu ei (de care nici nu are nevoie, el se dusese sa-si reincarce cartela si a venit cu abonament de 10 euro). Si l-au sunat inapoi cu contraoferte de l-au ametit, el sustine ca nu le-a confirmar nimic si s-a trezit cu mesaj ca a prelungit abonamentul pe 6 luni. Imi vine sa-i bat cu vorba pana maine. Eu tot incerc sa scap de mesajele lor comerciale si nu vor nicicum sa priceapa. Dupa 10 ani de Orange, pot sa spun ca mi-au devenit cat se poate de nesuferiti. Data viitoare reziliez eu fara mila toate abonamentele familiei, ca sa stiu o treaba. Si daca nu-mi dau prepay imi portez toate numerele, se gasesc undeva cartele ieftine.

    • Dollo 08/06/2011 at 22:55 #

      A, păi și pe mine mă stresau cu mesajele alea cu câștiguri fabuloase de BMW-uri. Pe câteva le-am primit chiar în roaming, ceea ce înseamnă că le-am și plătit. Am sunat la 415 și am întrebat cum fac să scap de ele. Și mi-au zis să trimit un sms la 367 cu mesajul RENUNT. De parcă fusesem vreodată dornică să le primesc. Și după asta nu le-am mai primit. Așa că poți să scapi deocamdată de mesajele alea dacă vrei.

  4. Ioana Sutu 09/06/2011 at 07:55 #

    Eu am dat parca la 123 mesaj cu STOP si mi-au dat reply de confirmare in 6 mai. Dupa care am tot primit. Le-am scris o data si mi-au raspuns ca oi fi semnat nu stiu ce pe timpuri de am ajuns in listele lor de mesaje si ca nu imi pot da curs cerintei de a primi un singur mesaj pe luna, cel cu factura. Ca voi primi in continuare mesaje de la operatorul FUN si de la inca vreo cateva numere. Le-am mai scris o data si le-am zis ca FUN nu intra in gama mesajelor cu urgente si mi-au mai confirmat o data ca m-au scos din liste. Asta a fost vineri. Sambata am mai primit trei mesaje. Sunt curioasa ce se intampla vinerea asta-era un bombardament de weekend.

    • Dollo 09/06/2011 at 08:19 #

      Încearcă și la 367. Ce te mai costă un sms?! 😉

  5. Ale3n 27/06/2011 at 11:21 #

    tocmai mi-am luat si eu teapa de la orange. din cauza informatiilor afisate pe site la sectiunea net pe mobil :”pentru ca tu sa fii fara grija costurilor suplimentare mari, te vom anunta printr-un SMS cand esti aproape de limita traficului inclus” m-au taxat socatii cu 15 eur in mai putin de o zi. nu au trimis sms asa cum promit, nu am avut acces la nr de verificare consum. ii sun, ma ia un tip impertinent la maciuci cu expresia :”bah daca nu iti convine…” si ma consolez cu gandul cu f*** si cu banii luati. acum astept raspuns de la anpc. facem pariu ca astia tin cu ursul?

  6. Maya 07/12/2011 at 12:00 #

    Nici mie n-au vrut „portocalii” sa-mi treaca numarul pe cartela , asa ca am facut cerere de portare la vodafone :)). Sa fie sanatosi.
    Aaa..si in ultimul moment cand mi-au trimis sms ca au inregistrat cererea de portare , m-au invitat sa sun (tot eu!!!) la 411 pentru niste oferte speciale adaptate consumului meu .Sa avem pardon! :)))

  7. adrian 06/11/2012 at 22:13 #

    sa-u invatat cei de la orange in ultimul timp sa umfle considerabil de mult facturile de telefon la clienti si stiu personal o multime de prieteni care au platit cu varf si indesat sume exorbitante si ma trezesc cu ei portati in alta retea asta din cauza ca nu mai are compania orange bani pt reclame tv iar cand le ceri factura detaliata nu mai stiu ei ce sa-ti bage ca sa faca costuri extra.inca ceva cand am facut primul abonament iti ia garantie,cand am trecut de la o firma la alta alta garantie iar cand am trecut de pe firma pe persoana fizica alta garantie au luat dar de dat nu au dat nimic s-au facut ca ploua.asa ca am luat hotararea sa plec si eu in alta retea.

Lasă un comentariu

Anunță-mă prin email când apar comentarii noi.
Te poti abona si fara sa comentezi.

Oldies but goldies

Epoca post adevăr, UE ține presa de mână și o încurajează să meargă spre lumină

eu-oficials

Jurnaliști europeni cer Comisiei Europene să-i apere de bogați, de politicieni și de ura cititorilor. UE știe că moartea presei = sfârșitul democrației, dar habar n-are ce e de făcut nici pentru salvarea uniunii, nici a presei.

Raiul există și e în patrimoniul UNESCO

plitivice19

… sub numele de Parcul natural Plitvice, din Croația

Prezență inedită a lui Budha la răstignirea lui Iisus la București

soldati-jandarmi

Un Pilat din Pont grăsuț și chel a stârnit polemici în rândul audienței de la răstignirea lui Iisus – ediția 2014

De ce ea? (3)

tarau-victoriei

Viața de după: reabilitarea, mai grea decât pușcăria, a muncit la negru pentru că nu o angaja nimeni, victoria de la CEDO și rejudecarea procesului în țară, pierderea și regăsirea dosarului, apariția unor „victime” noi atrase de ideea de potențial câștig, facultatea de drept, doctoratul și victoria finală.

Sanssouci, casa de la țară a unui rege cool

pajiste

La 1740 oricine putea să intre pe domeniul lui Frederick cel mare al Prusiei, cu condiția să fi fost îmbrăcat corespunzător. Azi intrarea costă 19 euro și îți dezvăluie un colț de rai și o poveste frumoasă.

„Căpșunarii” care construiesc metroul din Drumul Taberei

Faur, Gheorghe și Vișovan în fața scutului cu care vor săpa tunelul de metrou

Au plecat de 10-20 de ani din țară, s-au specializat în săpat tuneluri în Spania sau Italia, și acum vin ca specialiști „străini”. Vestea proastă e că vor să plece înapoi. Sunt dezamăgiți că România nu a ajuns Europa din urmă cât timp ei au fost plecați.