Când v-ați făcut un cont pe o rețea de socializare sau pe un site oarecare, ați citit cu atenție termenii și condițiile sau ați bifat direct căsuța cu „sunt de acord” și ați mers mai departe?
Eu mărturisesc că am avut tentative de a citi polologhia aia dar am sfârșit invariabil bifând căsuța. Din două motive: mi se părea că ia prea mult timp cititul ăla, și știam că dacă nu dau accept nu pot să fac contul. Deci, cumva, și dacă citești și dacă nu, tot acolo ajungi. Dacă vrei contul ăla.
Prin urmare trăim și pe net cam într-o dictatură a ălora care fac contractele, ca și în realitate. Cum nu poți să negociezi contractul cu Orange, Electrica, Romtelecom, Boom sau cu Volksbank (:D), cam așa e și cu Facebook, Twitter, Linkedin, Youtube, sau alte site-uri unde vrei să fii și tu, pe motiv că e la modă sau că toți (ne)cunoscuții tăi sunt acolo. Spre deosebire de contractele din lumea reală, de astea virtuale te cam poți lipsi, dacă ai suficientă voință. Sau, în unele cazuri, site-urile cu pricina îți oferă o iluzorie intimitate, prin câteva setări de care mulți dintre noi habar nu avem, însă.
Dacă vrei să influențezi politicile europene în materie de contracte virtuale și politici de confidențialitate în comerțul online, poți pierde 15 minute cu sondajul ăsta, care face parte dintr-un proiect finanțat european, pentru măsurarea cunoștințelor despre „privacy” ale consumatorilor de Internet. Nu vor fi de fapt 15 minute pierdute, pentru că după ce îl completezi îți cam dai seama în cât de multe situații ai semnat ca primarul pe diverse site-uri și ți-ai lăsat astfel urmele personale pe acolo.
Sondajul e online toată luna septembrie. România este parte a acestui proiect prin Asociația pentru Tehnologie și Internet. Sunt curioasă ce vor spune rezultatele.
si eu sunt curioasa ce rezultate vor iesi, daca esti pe faza sa ni le spui si noua la momentul potrivit