Cum se face o autostradă

Mai întâi desenezi indicatoarele. Apoi te semnezi pe poduri. Și la final dai drumul la populație pe un singur sens, ca să nu se uzeze amândouă odată.

Prima dată se fac panourile de semnalizare. Apoi se ard niște afișe cu „Guvernul României” – pe sistem „acest părculeț a fost făcut de primarul X” – la loc vizibil, pe podurile care traversează autostrada. Să nu rateze cumva vreun șofer această informație. Iar la un moment dat, dacă poporul e nerăbdător, îi dai drumul să și circule pe un sens, împărțindu-l frățește în două sensuri mai înguste.

Că doar nu l-au făcut Decebal și Traian pe poporul ăsta lăfăindu-se pe autostrăzi cu patru benzi. Dar musai, prima dată faci panourile de semnalizare. Nu vrei să se rătăcească turiștii pe rețeaua ta de autostrăzi, nu?

Da, am fost în week-end la mare. La dus am folosit ruta despre care vă spusesem aici, până la Techirghiol. Patru ore fix, cu oprit, gustat ceva la botul mașinii, hrănit cățeii de pe traseu, cumpărat struguri direct din via de la Cochirleni, admirat Dunărea secată de la Rasova.

Când ne-am întors am zis că tot nu ne-am dat și noi pe autostrada lui Boc, dintre Lazu și Murfatlar, botezată șmecherește și A4, atât pe panourile de semnalizare dinainte de Lazu, cât și pe harta Google. Așa că ne-am aventurat. Când am intrat pe ea am înțeles și care e gluma cu A4. Aia va fi autostrada care leagă Constanța de Tulcea și mai departe… nu se știe. Cel puțin așa arată indicatoarele deja montate. Că A4 merge spre Tulcea-Hârșova, iar A 2 spre București. Precum vedeți, la răscruce de autostrăzi se vede că A4 duce spre o zare senină. A2 se pierde și ea spre apus, cu un asfalt bun, dar fără garduri motiv pentru care indicatorul de viteză zice să nu o calci mai mult de 80 km/h că e posibil să dai peste niște vaci (vaci n-am văzut, dar oi erau taman la Cernavodă, la intrarea pe autostrada aia adevărată, le adăpostise ciobanul sub pod).

Tulcea e tăiată de pe indicatoare, iar Bucureștiul se întrerupe brusc la Murfatlar, de unde poți s-o iei înapoi pe unde v-am zis eu sau să folosești vechiul drum între Constanța și Cernavodă. În total, până la București, cu tot cu autostrada A4, tot patru ore am făcut. Și fără atâtea opriri.

Prin urmare, indicatoarele le avem. Autostrăzile ne mai trebuie și suntem gata.

Etichete: , , , , ,

2 comentarii la “Cum se face o autostradă” Subscribe

  1. Daniel 26/09/2011 at 13:10 #

    Ai uitat sa mentionezi primul pas si cel mai profitabil : studiul/iile de fezabilitate , etc ! Aia e marea smecherie ! Aaaaaa…….ca dupa aceea, cand incep lucrarile propriu-zise se constata `nshepe mii de probleme nerezolvate, nu mai conteaza cine si cum a facut studiile alea ! Banu s-a incasat, n-au decat sa scoata alti bani din buget si sa se plateasca pentru alte studii care sa analizeze aceste probleme, iar daca vrei si solutii pentru aceste probleme, evident, alti bani……..and so on, and on, and on……

    • Dollo 26/09/2011 at 16:12 #

      Industria studiilor a depășit deja faza pe autostrăzi, acum prosperă de capul ei ca domeniu, nici nu mai e nevoie să mai vină după ea ceva. Studiul și atât 🙂

Lasă un comentariu

Anunță-mă prin email când apar comentarii noi.
Te poti abona si fara sa comentezi.

Oldies but goldies

Mergând pe sârmă

domnul i

Împrumutam bicicleta și mergeam noaptea în parc la Icoanei. Îmi era rușine altfel, pe zi, să nu râdă lumea de mine, că sunt ditamai bărbatul și cad de pe bicicletă. Că am căzut de câteva ori, dar de aia am și ales Grădina Icoanei, că are aleile de nisip și pământ, nu mă răneam prea tare când cădeam. În trei nopți am învățat.

Cum s-a întors ţurcana în Haţeg, în loc să emigreze

iovaneasa

Şapte tineri de la poalele Retezatului s-au apucat să crească oi când alţii ca ei voiau să emigreze. În câţiva ani au adunat în jurul lor peste o sută de crescători şi speră să fie urmaţi şi de consătenii care acum stau la poartă şi-i bârfesc.

Viceroy vrea să-și ia permisul, Bianca – doar să se mărite

IMG_2114

Pentru că statusul social adevărat stă în Dacia papuc, cu care se poate căra „marfa”, și în numărul de puradei agățați de fusta nevestei. Restul e deșertăciune.

Discuție cu o viitoare ziarizdă/piarizdă. Trizdă!

A fost odata copiutza - sursa foto: http://www.cheatingculture.com

Pentru cine zicea că presa e plină de ingineri, făcuți ziariști de ocazie, am un mesaj încurajator: vine tare din urmă generația copy/paste. Hold your breath!

Raiul există și e în patrimoniul UNESCO

plitivice19

… sub numele de Parcul natural Plitvice, din Croația

Ziua 4: Și chinez, și ateu, și friguros

Cica daca Adam si Eva ar fi fost chinezi

Azi am explicat unui conclocuitor chinez cum funcționează termoficarea românească; i-am băgat mințile în cap recenzoarei care voia să mă înregistreze doar pentru că trecusem pe la mama, și apoi am bârfit copios cu niște recenzoare bătrâne și puțin ciupite de molii, ca mine 😛