Cum se face o autostradă

Mai întâi desenezi indicatoarele. Apoi te semnezi pe poduri. Și la final dai drumul la populație pe un singur sens, ca să nu se uzeze amândouă odată.

Prima dată se fac panourile de semnalizare. Apoi se ard niște afișe cu „Guvernul României” – pe sistem „acest părculeț a fost făcut de primarul X” – la loc vizibil, pe podurile care traversează autostrada. Să nu rateze cumva vreun șofer această informație. Iar la un moment dat, dacă poporul e nerăbdător, îi dai drumul să și circule pe un sens, împărțindu-l frățește în două sensuri mai înguste.

Că doar nu l-au făcut Decebal și Traian pe poporul ăsta lăfăindu-se pe autostrăzi cu patru benzi. Dar musai, prima dată faci panourile de semnalizare. Nu vrei să se rătăcească turiștii pe rețeaua ta de autostrăzi, nu?

Da, am fost în week-end la mare. La dus am folosit ruta despre care vă spusesem aici, până la Techirghiol. Patru ore fix, cu oprit, gustat ceva la botul mașinii, hrănit cățeii de pe traseu, cumpărat struguri direct din via de la Cochirleni, admirat Dunărea secată de la Rasova.

Când ne-am întors am zis că tot nu ne-am dat și noi pe autostrada lui Boc, dintre Lazu și Murfatlar, botezată șmecherește și A4, atât pe panourile de semnalizare dinainte de Lazu, cât și pe harta Google. Așa că ne-am aventurat. Când am intrat pe ea am înțeles și care e gluma cu A4. Aia va fi autostrada care leagă Constanța de Tulcea și mai departe… nu se știe. Cel puțin așa arată indicatoarele deja montate. Că A4 merge spre Tulcea-Hârșova, iar A 2 spre București. Precum vedeți, la răscruce de autostrăzi se vede că A4 duce spre o zare senină. A2 se pierde și ea spre apus, cu un asfalt bun, dar fără garduri motiv pentru care indicatorul de viteză zice să nu o calci mai mult de 80 km/h că e posibil să dai peste niște vaci (vaci n-am văzut, dar oi erau taman la Cernavodă, la intrarea pe autostrada aia adevărată, le adăpostise ciobanul sub pod).

Tulcea e tăiată de pe indicatoare, iar Bucureștiul se întrerupe brusc la Murfatlar, de unde poți s-o iei înapoi pe unde v-am zis eu sau să folosești vechiul drum între Constanța și Cernavodă. În total, până la București, cu tot cu autostrada A4, tot patru ore am făcut. Și fără atâtea opriri.

Prin urmare, indicatoarele le avem. Autostrăzile ne mai trebuie și suntem gata.

Etichete: , , , , ,

2 comentarii la “Cum se face o autostradă” Subscribe

  1. Daniel 26/09/2011 at 13:10 #

    Ai uitat sa mentionezi primul pas si cel mai profitabil : studiul/iile de fezabilitate , etc ! Aia e marea smecherie ! Aaaaaa…….ca dupa aceea, cand incep lucrarile propriu-zise se constata `nshepe mii de probleme nerezolvate, nu mai conteaza cine si cum a facut studiile alea ! Banu s-a incasat, n-au decat sa scoata alti bani din buget si sa se plateasca pentru alte studii care sa analizeze aceste probleme, iar daca vrei si solutii pentru aceste probleme, evident, alti bani……..and so on, and on, and on……

    • Dollo 26/09/2011 at 16:12 #

      Industria studiilor a depășit deja faza pe autostrăzi, acum prosperă de capul ei ca domeniu, nici nu mai e nevoie să mai vină după ea ceva. Studiul și atât 🙂

Lasă un comentariu

Anunță-mă prin email când apar comentarii noi.
Te poti abona si fara sa comentezi.

Oldies but goldies

Respect pentru sfânta prostie națională

prostie

Senatorii Ficățel și Miki Șpagă vor să ne oblige să le arătăm respect, printr-o lege care ne va măsura sentimentele și va sancționa prompt abaterile de la sentimentele sănătoase, naționale, de iubire și respect față de tot ce e românesc, creștin și … tricolor

Tata

tata

Mama, aplecată asupra crucii lui, exclamând cu o imperceptibilă urmă de satisfacție: „Deh, Nelule, ai murit așa cum ai trăit, ca un câine!”. Mi-am dat seama că ea nu l-a iertat niciodată.

Când și de ce s-au dat ultimele amnistii în Europa

oug_gratiere-curcan

De la Ceaușescu, în 1988, care voia să fie iubit, la Vaclav Klaus, în 2013, care a vrut să scape niște corupți, Europa a trecut prin mai multe aministii și grațieri colective. Președinții care le-au dat nu s-au bucurat, însă, de simpatia populară.

Prezență inedită a lui Budha la răstignirea lui Iisus la București

soldati-jandarmi

Un Pilat din Pont grăsuț și chel a stârnit polemici în rândul audienței de la răstignirea lui Iisus – ediția 2014

Nu există o legătură între creșterea avuției bisericii și calitatea vieții enoriașilor

oti

Interviu cu fondatorul Asociației Secular Umaniste din România, Atila Nyerges, despre religie, credință, știință și imoralitatea legăturii dintre biserică și politicieni, pe la spatele poporului prezumat credincios.

Cu cât ne-a botezat Samsung Biblioteca Națională

Biblioteca Națională Samsung

Statul român plătește un credit de 104 milioane de euro pentru clădirea Bibliotecii Naționale, iar firma Samsung și-a pus numele pe ea, cu câteva televizoare în valoare de 300.000 de euro. O afacere marca Ministerul Culturii și Patrimoniului Național.