V-am spus de ce am renunțat acum vreo lună la televizor. Că Boom, preluat de Romtelecom, a preferat să mă piardă de client decât să gândească un pic comercial.
Sunt, totuși, de mai bine de doi ani client Romtelecom la Internet și telefon fix, după ce făcusem o pauză de vreo zece ani, cred, fiind client RCS.
De o săptămână mă rog de ei să-mi vândă un IP fix. Ceea ce le-ar aduce în cont câte 1 euro în plus pe lună, de la mine. Și ce credeți? Că stau la ușa mea și se roagă de mine să facem contract, nu? Că un angajat de la vânzări mă sună în fiecare zi ca să mă întrebe dacă m-am decis? Că încurajați de interesul meu pentru încă un serviciu de la ei mă asaltează cu oferte și rugăminți să revin la gânduri mai bune și să accept să le fiu abonat și pentru televiziune, nu?
Ei bine, nu! Niciuna din variantele de mai sus nu se întâmplă în România. Deși, repet, sunt un client care mai vrea ceva de la ei, deci vreau să le dau bani în plus. Le-am scris câteva emailuri până acum, la care mi-au răspuns doar automat – „vă mulțumim că ne-ați contactat, în cel mai scurt timp veți primi un răspuns în legătură cu sesizarea dumneavoastră” , „solicitarea dumneavoastră costă atât, veți fi contactat de un operator Romtelecom ca să …” – totuși nimeni de la Romtelecom nu m-a căutat. Mâine se împlinește o săptămână de demersuri. Să fie Romtelecom așa de asaltat de clienți încât să nu aibă suficienți oameni și timp ca să satisfacă în câteva zile cererile? Sau criza să-i fi afectat atât de tare încât și-au concediat oamenii de la vânzări și nu mai are cine să-i scoată din criză, când clienții le bat la ușă?
Eu cred că nici una nici alta. Pur și simplu li se rupe pentru că, deși au trecut 20 de ani de la vremurile în care Romtelecom era stăpânul tuturor telefoanelor din România, și stătea pe un munte de cereri vechi de alți 20 de ani, mentalitatea aia de monopol și de „clientul nostru, fraierul nostru” nu s-a schimbat. Da, criza ne-a învățat pe unii dintre noi câte ceva, dar nu le-a învățat încă pe companii să-și prețuiască cu adevărat clienții. Cel puțin nu pe astea de telefonie, care continuă să fie, alături de bănci, cei mai mari plătitori de publicitate din media. Și asta pentru că stau încă pe un munte de bani, provenit de la alt multe, de fraieri. Nu există criză în România – la Romtelecom nici atât – există în continuare multă prostie combinată cu bani câștigați prea ușor sau negri, deci cheltuiți fără număr.
Degeaba dai vina pe mentalitatea anilor de dinainte de 1990. Organizarea de acum este de sorginte greco-americano-germană. Au şi ei faliţii lor. Dar ce, tu credeai tot ce spunea Europa Liberă? Welcome to the REAL capitalism! A, şi apropo, monopolurile şi cartelurile reprezintă o evoluţie firească a capitalismului. Mai pune mâna pe un Marx/Engels, tovărăşico!
Da, da, mai ales că Occidentul îl privește într-o nouă lumină pe Marx de când cu criza asta 😉
Bai Dollo, dar scrie negru (ma rog, albastru) pe alb pe pagina lor de web: „Miscarea face bine!”. Adica nu ai inteles mesajul? Problema nu ti se va rezolva decit cind vei merge personal sa ii cauti (si vei avea de descurcat o situatie similara ca numar de birouri si etaje cu aia de la ICRAL). Ce, ai crezut ca doar cu niste telefoane si emailuri o sa rezolvi, si vei evita miscarea aia care face bine? Ia nu mai fi lenesa, si deplaseaza-te personal!
Ha, ha, de asta alesesem și eu poza asta, ca să vă testez vigilența 🙂 Inițial am vrut să scriu în postare despre asta, dar am zis să vă las și vouă plăcerea de a completa. Mă bazez pe tine și în continuare 🙂
Ca sa ii citez pe alti prieteni multinationali de-ai nostri: „Gindim la fel!”
(A propos, cind am fost in Croatia, am observat ca echivalentul BCR-ului lor avea tot reclama cu sotul infidel si cele doua blonde serie veche si noua – era poza cu dulapul, etc, pe un ATM de unde am scos banii. Deci reclama aia de trista amintire nu e specific romaneasca, precum am crezut noi in mod eronat)
Da, creativii noștri nu sunt buni nici să facă reclame discutabile 🙂
Cind am fost la Romtelecom ca sa reziliez contractul ma asteptam ca duduia de acolo sa inceapa sa plinga, sa imi promita o partida de secs, orice doar sa le ramin client… Aiurea: mi-a spus tot ce trebuie sa fac sa imi pastrez si numarul vechi, parea chiar bucuroasa ca inca un client ii paraseste!
Romania, tara tuturor posibilitatilor…
Păi știa că nu ai unde să găsești alții mai buni :)) Și eu am fost naivă acum zece ani când am renunțat la ei, și uite unde am ajuns…
ultima si singura, totusi, aventura cu romtelecom a fost acu’ vreun an. cumparasem un apartament al carui fost proprietar era titular de contrac telefonic (pfuai, se vede ca-s olteanca, scapinat in stanga cu dreapta peste cap ca in fraza asta n-o sa mai vedeti curand). pe mine nu ma interesa telefonul de la romtelecom. si mai ales mi se rupea de abonamentul smecher pt vorbit in strainatate.
problema 1. abonamentul smecher putea fi reziliat doar dupa data expirarii. se putea si inainte, dar la niste costuri mai mari decat plata abonamentului in sine pentru cele 2-3 luni cate mai ramasese (cand a venit in tara pt acte proprietarul a incercat sa rezilieze tot ce se putea rezilia).
problema 2. nu se putea face nimic telefonic, mail, etc. daca imi aduc aminte nici programul nu era client-friendly, in sensul sa pot ajuge dupa serviciu (oricare ar fi pacatele lor si la orange si la vodafone, ba chiar si rds si upc gasesti casierii si ceva relatii clienti deschise dupa 6-7 seara, ba aia din galeriile comerciale mai au putin si dorm acolo).
problema 3 (si cea mai stresanta pt mine) a trebuit sa ma duc de doua ori (intre timp au fost si telefoane; m-am plimbat si cu telefoanele ceva) pentru a da curs cererii mele de incetare a contractului. tot continuau sa trimita plicuri; si n-aveam nici cel mai mic chef sa platesc servicii de care n-am beneficiat intrucat de la vanzare disparuse din apartament si orice urma de aparat telefonic, cablu pt telefon, etc. m-am ratoit un pic la d-na cu pricina.
sa nu mai zic ca mi se spusese ca o sa fiu sunata si o sa vina cineva sa faca nus’ ce. daca v-au sunat pe voi, m-au sunat si pe mine.
ca si lui mircea, singura oferta care mi s-a facut a fost de a pastra numarul si de a-l muta la alta adresa (bine inteles pe numele aceluiasi titular). i-am comunicat dulce, fara sa mint o vorba ca ma indoiesc ca o sa-i mute ei numarul la o adresa din canada.
faza cea mai interesanta: eu ma intreb daca chiar mai au clienti? ca am facut creditul am avut nevoie de un numar de telefon fix care sa nu fie la adresa din buletin. la adresa din buletin era numarul de fix al parintilor, singurele persoane pe care le cunosteam ca mai au numar de romtelecom. alte firme n-au ajuns cu netul in oraselul nostru mititel si tata, de cand a descoperit deliciile aplicatiilor on-line de concursuri de matematica, forumurile de discutii pentru profi si alte chestii din zona asta moare fara net (e prof de mate). tot ai mei au gasit o cunostinta in orasl lor care „m-a lasat” sa-i folosesc numarul de telefon. chiar si la noi in oras multi au renuntat la nr de romtelecom intrucat abonamentul costa mult chiar si fara vreun minutel inclus. in bucuresti niciunul dintre prietenii, colegii, parintii mai varstici ai acestora , etc nu mai au abonament la romtelecom.
Ei, față de acum zece ani au mai recuperat și ei din handicap, ca ofertă combinată (tv-internet-telefonie) sunt comparabili cu restul de pe piață. Iar ca și client service idem…
dollo, citeste atent ce scrie pe site: mai multe servicii, mai multa distractie! niste haiosi grecii 🙂
Și noi suntem un popor căruia îi place distracția 😉
De ce nu ai ales sa ramai la Boom pana in noiembrie cand se va inchide, timp in care puteai sa alegi un alt furnizor exceptand Romtelecom?
Eu am ales, ei n-au vrut sa ma pastreze. Am dat un link la inceputul postarii, daca-l urmezi o sa afli ce s-a intamplat.