Mișcarea la români

Suntem o nație de handicapați. De lene

Azi mă grăbeam și am fost surprinsă și recunoscătoare că scara era liberă. Am putut s-o urc în ritmul meu, fără să mai atrag atenția persoanelor care stau pe dreapta și blochează traficul, deși scrie și la noi de ceva vreme că staționarea se face pe stânga.

Dar nu, scara liberă nu era aia rulantă, ci aia normală. Pentru că pe aia nu se suie nimeni, nici măcar nu coboară. Și asta cu prețul unei cozi sănătoase la scara rulantă.

Românii preferă să stea la coadă la scara rulantă la metrou, decât să urce câteva trepte pe jos. Iar Metrorex a investit ceva în scările rulante la fiecare stație, în ultimele luni. Multe sunt dublate și toate funcționează. Sunt semne care arată că în sfârșit se fac și lifturi pentru persoane cu handicap, la fiecare stație, nu cum e acum, doar la Gara de Nord.

Ce folos că până se fac lifturile alea, toți vom fi o nație de handicapați. De lene.

Etichete: , , , ,

17 comentarii la “Mișcarea la români” Subscribe

  1. Raluca 13/09/2011 at 23:52 #

    Sa stii ca la metrou in New York, abia daca am intalnit scari rulante… Bine, ei sunt si o natie de obezi… iar metroul nu e asa adanc, ca in Londra de pilda… 🙂

    • Dollo 13/09/2011 at 23:57 #

      La fel și la Berlin. La Londra am întâlnit în schimb niște pasaje lungi, în pantă, pe care puteai să cobori lin, dacă te temeai de scări. Probabil în loc de lifturi, dar oricum, la noi mi se pare nesimțire curată ce se întâmplă. Ca să nu mai zic că la Berlin lifturile – prezente în fiecare stație – nu erau folosite decât strict de oamenii cu bagaje grele sau cu cărucioare. Restul făceau mușchi la gambe.

    • dojo 14/09/2011 at 10:54 #

      Raluca, am cam umblat 6 luni prin metroul din NYC pe o groaza de rute. Au destule scari rulante si da, americanii se bulucesc si pe ele. Si eu preferam de multe ori sa alerg pe cele normale, sa prind metroul, mai ales cand aveam vreo legatura de prins prin Brooklyn sau Queens spre Manhattan

      • Raluca 14/09/2011 at 21:48 #

        Mda, inseamna ca pe-alea nu le-am vazut eu… mai ales ca am umblat cu metroul prin NYC doar 3 saptamani… dar eu am urcat si am coborat la scari de am facut febra musculara… 🙂

  2. Raluca 14/09/2011 at 00:55 #

    Mda, nu avem cultul miscarii, oricum… de-aia si avem atatia barbati burtosi… 🙂

    • Adrian 14/09/2011 at 10:38 #

      Conform statisticilor la nivel european e tocmai pe dos, suntem dintre cei mai putin burtosi, cauta pe-aci pe la Dollo, ca o sa gasesti datele.

      • Dollo 14/09/2011 at 14:01 #

        Dar veniți tare din urmă, pe scara rulantă 😛

      • Raluca 14/09/2011 at 21:51 #

        Eu cred ca statisticile din Europa le ingroasa femeile… am vazut mai multe femei grase decat barbati prin alte tari europene… 🙂

  3. Alexandra 14/09/2011 at 08:59 #

    Eu daca am optiunea, merg pe scarile rulante oricand. Asta in ciuda faptului ca in fiecare zi merg pe jos intre 4 si 7 km, by choice. Nu-i de lene, dar la urcatul scarilor o ia corazonul la galop rau de tot si am o senzatie foarte neplacuta, mai ales ca daca sunt in metrou inseamna ca sunt pe graba si deci voi urca si scarile in graba.

    • Xanaxdu 14/09/2011 at 10:01 #

      Scari rulante. Am o problema cu inima, si sincera sa fiu, ma enerveaza privirile cu subinteles pe care mi le arunca colegii cind ma vad ca iau ascensorul la servici de la etajul 4 la 5 (si chiar si invers, de la 5 la 4). Nu cred ca e cazul sa ma justific in fata lor aducind adeverinta de la cardiolog. Chestia e ca sintem prea grabiti in a-i judeca pe ceilalti fara sa cunoastem contextul – live and let live, cam asta e parerea mea.

      • Dollo 14/09/2011 at 14:00 #

        Știu că există întotdeauna și excepții, eu vorbeam de niște largi majorități. Dă-mi voie să cred că tinerii din poză, aflați pe scara rulantă care cobora, nu au toți probleme cu inima. Procentul de lene e mai mare cu siguranță decât incidența bolilor de inimă.

        • Xanaxdu 14/09/2011 at 14:15 #

          Sigur ca da, dar ce incercam sa spun e: de ce te intereseaza pe tine si te ambalezi de grija celorlalti? Nu o spun tendentios, dimpotriva: eu am constatat ca am ajuns la un nivel de stres intolerabil, tocmai pentru ca ma preocupa peste masura ce gindesc ceilalti despre mine. Cind mi s-a spus ca de fapt pe ceilalti ii doare in cot de mine, am spus: „nu se poate, pentru ca stiu cit de mult imi pasa mie de ce fac ceilalti, si cit ii judec”. Concluzia a fost asta: ca sa nu fii stresat, trebuie sa nu iti pese de ceilalti, si sa asumi ca nici lor nu le pasa de tine.
          Asa ca mie, personal, mi se rupe de cine ia si cine nu scarile rulante. Dar cum spuneam, ma deranjeaza sa vad priviri dezaprobatoare daca iau ascensorul – fac eforturi sa nu imi pese de ele, dar nu am ajuns inca la nivelul Zen 🙂

          • Dollo 14/09/2011 at 17:27 #

            e, maică, am ajuns la vârsta aia la care mă delectez judecându-i pe alții, că pe ale mele le-am rezolvat pe toate :)) Dacă n-aș fi așa, jumătate din blogul ăsta n-ar exista, cred…

  4. Diana 14/09/2011 at 22:02 #

    Lifturi sunt și în alte stații. De pildă pe linia Anghel Saligny – Nicolae Grigorescu, au toate.

    Mama… și ce te lupți dimineața să ocolești coada de la scările rulante să le urci pe alea normale. 😆

    • Dollo 15/09/2011 at 09:18 #

      Pe linia aia n-am mers niciodată, rămăsesem în urmă cu informațiile astea. De fapt de când am mașina am mers destul de rar cu metroul și acum încep să mă dezorientez.. Dar îmi place să constat că s-au mai îmbunătățit lucrurile, cel puțin în ultimii doi ani.

  5. Monica Evelina 14/02/2012 at 12:47 #

    Salut! Voiam numai sa spun ca stationarea (si circulatia, daca ne gandim) se face pe partea Dreapta, atat pe scarile de la metrou, cat si pe oricare alte scari. Si da, scrie pe marginea lor „Stationati pe Dreapta”. Nu pe stanga !!!

  6. razvan 13/02/2014 at 22:03 #

    vino in olanda. la noi in „sat” exista scara rulanta care dimineata cand traficul de oameni este in general sa urce spre platforma trenului, scara de urcare nu merge, iar seara, cand majoritatea traficului este al oamenilor care se intorc de la munca si vor sa coboare ghici ce: scara rulanta de urcare merge, cea de coborare este oprita. intentionat. educatie fizica vrei, nu vrei.

Lasă un comentariu

Anunță-mă prin email când apar comentarii noi.
Te poti abona si fara sa comentezi.

Oldies but goldies

Nu există o legătură între creșterea avuției bisericii și calitatea vieții enoriașilor

oti

Interviu cu fondatorul Asociației Secular Umaniste din România, Atila Nyerges, despre religie, credință, știință și imoralitatea legăturii dintre biserică și politicieni, pe la spatele poporului prezumat credincios.

Secretul Rozaliei din Criţ: “Ne-a ferit Dumnezeu de emigrare aicea, că avem mult de lucru”

Minunata ciorba ardeleneasca a adunat Europa la aceasi masa

Cu timpul oamenii au constatat că activităţi pe care noi le considerăm plictisitoare, pentru că le facem zi de zi, pot fi vândute foarte bine străinilor, care nu le-au văzut niciodată

Ce zice FMI de finanțarea găurii negre „biserica”, de la buget?

prefericitul Daniel arata calea

Biserica Ortodoxă Română nu vrea concurență pe piața lumânărilor și a locurilor de veci, dar vrea bani de la buget pentru salarii și catedrale. Oare FMI știe?

Când un gard pe mijlocul drumului e cel mai smart lucru din oraș

bucuresti

Gabriela Firea are mai multe atuuri decât au avut predecesorii ei: un buget mare, un consiliu obedient, guvernul de aceeași culoare politică și marele talent de a vorbi ca la televizor. Este un mister de ce nu reușește mai mult decât niște paranghelii jenante.

Dacă Traian ar fi vrut să cucerească Dacia în 2013…

turnulete

… l-ar fi oprit jandarmii să urce la cetatea Sarmizegetusa Regia, pe motiv că e închisă între decembrie și februarie, și astfel geneza poporului român ar fi așteptat primăvara

USR, mai bine nu se poate

candidati-scena

Am fost la congresul USR ca să-i cunosc mai bine pe oamenii pe care-i susțin. Am vrut să înțeleg de ce Nicușor Dan ține cu dinții și de progresiști și de conservatori, și cum s-a tranșat soarta partidului prin alegerea celor mai buni 21 de oameni care să-l conducă.