Vrem religie în școală, dar de ce?

OK, 86% dintre români vor să se predea religia în școală, conform unui sondaj făcut de Soros. Ce nu spune cercetarea asta este de ce? Update - sfaturi pentru parinti

OK, 86% dintre români vor să se predea religia în școală, conform unui sondaj făcut de Soros. Ce nu spune cercetarea asta este de ce? Ce cred oamenii ăștia care vor asta că se va rezolva cu predarea obligatorie a religiei în școli? Și nu ca istorie a religiilor, ci conform confesiunii elevului. Deci îndoctrinare religioasă, începând din clasa I până în a 12-a. Ce vor aduce României aceste cursuri?

 

***

Update: în timp ce politicienii se înghesuie să se închine la deschiderea noului an școlar, Asociația Secular Umanistă din România (ASUR) a dat un comunicat important pentru părinți.

„În școli nu se studiază Istoria Religiilor. Din contră, predarea se face de o manieră confesională, la orele de religie elevilor prezentându-li-se insistent doctrina unui singur cult. În practică, de cele mai multe ori, este vorba de doctrina BOR.

  1. Religia se studiază an de an, săptămână de săptămână, începând cu clasa I. Timp de 12 ani, copiii sunt obligaţi, de facto, să participe la cel puțin o oră de religie în fiecare săptămână. Religia este singura materie, cu excepția Limbii Române / materne și a Matematicii, care se studiază în absolut toți anii de învățămînt preuniversitar.
  2. Salarizarea profesorilor de religie, mulți dintre ei preoți, nu este asigurată de către culte ci grevează bugetul Ministerului Educației. În sistem există cca. 12.000 de profesori de religie, iar anual fondul de salarii pentru aceștia se ridică la aproximativ 30 milioane de euro.
  3. Deși sunt plătiți de către Stat, profesorii de religie sunt direct subordonați ierarhiei religioase locale. De asemeni, cultele controlează atât programa de învățământ cât și conținutul manualelor de religie.
  4. În multe școli se practică spovedaniile și împărtășaniile de grup; elevii fiind duși cu clasa la biserică și obligați să participe la aceste ritualuri.
  5. Continuă să fie în circulație manuale de religie ce promovează violența fizică și psihică asupra copiilor.
  6. Copiilor, inclusiv celor din clasele primare, li se repetă obsesiv despre “păcat”, “iad” și “diavoli”, inducându-li-se ideea că nerespectarea cu strictețe a “poruncilor” îi condamnă la “osânda veșnică”.

Pentru evitarea potențialelor abuzuri împotriva acelor copii care studiază totuși religia, recomandăm părinților acestora:

  • să ceară referințe despre persoana care predă orele de religie
  • să solicite planurile lecțiilor care urmează a fi predate copiilor
  • să discute periodic cu copilul și să îi explice de ce la orele de religie i se predau lucruri în contradicție flagrantă cu cele învățate la celelalte materii
  • să fie atenți la apariția unor modificări radicale de comportament a copiilor (dezvoltarea unor obsesii legate de moarte, de păcat, de iad, tulburări de somn sau de nutriție, înstrăinare de prieteni etc.) și, dacă este cazul, să apeleze la consiliere psihologică

În România sunt 18.300 de biserici; doar 4.700 de școli generalestau la dispoziția copiilor!”

Dacă vreți să aflați mai multe îl găsiți integral aici.

Etichete: , , , ,

36 comentarii la “Vrem religie în școală, dar de ce?” Subscribe

  1. Dumnezero 09/09/2011 at 15:58 #

    Dincolo de mitul „oamenilor buni facuti de religie”, cred ca sunt multi parinti, bunici etc. ce traiesc cu impresia tineretul este oarecum satanic si ca trebuie domesticit cu religie, dar sa o faca in scoala, ca acasa n-are cine, fiind vorba de oameni inculti, habotnici, ovini.

    • Dollo 09/09/2011 at 16:30 #

      Așa mă gândeam și eu, dar dacă te uiți la studiu, pe structurile de vârstă, vezi că nu sunt numai bunicii și părinții. Pare ciudat – deși nu e – că procentul dublu de „Gică contra” e taman în segmentul care a beneficiat în ultimii 20 de ani de educația religioasă la școală. Mă gândeam că restul, de-alde noi ăștia școliți de comunism, om avea complexul ăsta, vina că am fost educați atei și n-am ajuns nicăieri…

      • Dumnezero 09/09/2011 at 21:26 #

        E vorba de un efect social masiv de reactie la modernizare rapida. Batranii si parintii sunt, in cea mai mare masura, persoanele care pastreaza si transmit traditiile, si, fiind vorba de familie, generatiile mai tinere sunt primele care sunt expuse la asta.

        De aici vine si fragmentarea de idei, disonanta. E o dovada ca oamenii preiau ideile gata digerate, prejudecate.

  2. dAImon 09/09/2011 at 16:51 #

    Generatia numita si „tanara” este fix la fel ca parintii. Poate mai lenesa putin, poate mai deschisa putin, da’ in rest is crescuti de parintii lor pe care-i blamam. Cam la ce te astepti?

    • Dollo 09/09/2011 at 17:30 #

      păi e cam un cerc vicios…

      • dAImon 09/09/2011 at 17:57 #

        Nu e. In timp diversele erori si comportamente se corecteaza, doar ca groaznic de lent.

        Cati tineri mai merg cu regularitate la biserica in comparatie cu bunicii lor?

        • Dollo 09/09/2011 at 21:26 #

          Ah, ai fi surprins câți tineri se duc la biserică la diverse ocazii, pentru că e cool. Merg în grup și se distrează. Mai ales la coadă la moaște, la Paște sau la acte ocazii care presupun „atârnat” pe acolo noaptea.

  3. Andreea 09/09/2011 at 16:53 #

    Cat de aiurea! M-am mai linistit totusi cand am citit ca „în cinci ani numărul celor ce sunt de acord cu religia obligatorie în învăţământul public a scăzut de la 71% în 2006 la 50% în 2011”.

    • Dollo 09/09/2011 at 17:27 #

      da, dar ce folos că 86% e un procent covârșitor…

      • Luke 09/09/2011 at 18:06 #

        Cred totusi ca prima intrebare e prea light si multi nu stiu despre ce e vorba. Sper ca nu gresesc dar daca s-ar prezenta in detaliu problema ar mai fi care sa-si schimbe opinia. Ce facem cu procentul celor care au spus da la prima intrebare dar sa se studieze mai multe confesiuni, nu cu preoti, optional…ca stim ca nu-i chiar asa. Oare ce-ar raspunde ei la intrebarea „decat ca acum mai bine deloc?”

        • Dollo 09/09/2011 at 21:25 #

          ar răspunde „să se revizuiască, dar să nu se schimbe nimic” 🙂

        • Dumnezero 09/09/2011 at 21:27 #

          Faptul ca nu sunt bine informati nu-i opreste din a comenta pe subiect (in loc sa spuna „nu stiu/nu raspund”)

  4. Mai Nimeni 09/09/2011 at 16:58 #

    Ce vor aduce României aceste cursuri?

    Votanti…..

    • Dollo 09/09/2011 at 17:29 #

      Mda, mâine poimâine vedem iar fețe bisericești candidând în Parlament

  5. Mihaela 09/09/2011 at 21:12 #

    Sunt profesoara, deci vorbesc cunoscand. Stiti cum e ora de religie? Vine preotul in clasa si ii pune pe copii, pe fiecare, sa spuna Crezul. Atat. Stai jos, 10. Ma duc intr-o zi in clasa si gasesc vreo 5 elevi. Unde-s ceilalti? I-a luat profesoara de religie la biserica. In alta zi, eram in pauza si ma suna aceeasi profesoara de religie sa ma intrebe daca sa vina copiii la ora, ca ei sunt la pomenire la biserica. Sau tipa asta zice ca la inceputul si sfarsitul orelor, in fiecare clasa, elevii sa faca rugaciuni. Am intrebat-o de ce trebuie sa incepem cu religia, statul si scoala sunt laice, nu suntem in scoala confesionala, de ce sa nu incepem cu o poezie de Arghezi, o ecuatie, o problema de fizica, un cantec. Stiti ce a raspuns? Ca celelalte obiecte n-au nicio ratiune. A, si profesorul de religie e platit fix la fel ca cel de matematica, chimie, engleza.

    • Dollo 09/09/2011 at 21:24 #

      :)) pe când religia e plină de rațiuni… financiare :))

      • paul 09/09/2011 at 22:48 #

        Da, exact asa se intampla si la noi in scoala! Ba, cateodata mai rau – preotul se apuca efectiv in timpul orelor de religie se explice ca stiinta nu este adevarata! ca profesor de biologie deja m-am cam saturat sa imi repete elevii incontinuu ca nu exista evolutie ca asa le-a zis popa!

        • Dollo 10/09/2011 at 10:02 #

          Îmi închipui că e frustrant, mi-a mai povestit cineva așa ceva, dar mă întreb ce mecanism stă oare în mintea copiilor la baza acestei alegeri: de a-i da mai mult credit preotului decât profesorului de biologie/filosofie? Până la urmă în materie de autoritate și credibilitate ar trebui să fie egali, iar influențele părintești, să fim serioși, nu se manifestă în multe alte chestii, mai importante, decât asta. De ce tocmai la religie și-au găsit?

          • Andreea 10/09/2011 at 10:35 #

            Mie mi se pare logic sa aiba credibilitate mai mare popa: pe langa chestiunile de conceptie si dogma, care vin din familie, popa nu le cere sa gandeasca, pe cand profu de biologie, da. Simpla alegere…

          • Dollo 10/09/2011 at 11:45 #

            Mda, sfânta lene

  6. ady 10/09/2011 at 00:17 #

    pe mine nu m-ar fi deranjat sa fac istoria religiilot, in loc de religie confesionala cum am facut. intre noi fie vorba, nu s-a prins absolut nimic de mine, iar preotul cu care am facut in generala era muult mai relaxat si mai putin habotnic decat profa cu care am facut in liceu (un singur an cred, totusi). totusi, 12 ani de istoria religiilor e cam mult. 🙂

    si ca tot veni vorba, acu’, daca stau sa ma gandesc, mi-ar fi placut niste cursuri de istoria artei in lod de desen (nu, n-am facut desen in liceu; zic si eu asa). tocmai am terminat de citit o carte in care s-a vorbit mult de „partea tehnica” a multor picturi, maestii, etc. si daca as fi citit cartea in limba originala (spaniola-nu stiu o boaba), tot as fi inteles mai mult. in conditiile in care ai mei m-au mai dus prin muzee, mai stiu 1-2 curente, niscai reprezentanti. ca sa vorbim numa’ de pictura.

    • Dollo 10/09/2011 at 10:03 #

      Păi de aia se face confesional, că ar epuiza istoria mai repede decât cei 12 ani alocați 😉
      Off topic – promisesei un contact de la un dentist bun si ieftin sau mă înșel?

      • ady 11/09/2011 at 14:52 #

        am promis si stiu ca l-am trimis in perioada in care erai la berlin, cred. oare unde l-o fi trimis mail-ul meu?! caut si rezolvam.

        • Dollo 11/09/2011 at 15:44 #

          Nu am primit sigur, că mi-aș fi notat. Chiar mă interesează.

  7. Diana 10/09/2011 at 12:04 #

    Nu înțeleg de ce oamenii care chiar au puternici rădăcini în religia lor ar vrea religie în școală.
    E o oră pe săptămână abia… mai multă educație religioasă s-ar face la biserici, prin simplu fapt că și-ar duce copiii acolo.

    Problema e că mulți sunt credincioși de fațadă. Din ăia 86% poate nici 20% nu merg la propriile biserici.

  8. Laur 11/09/2011 at 21:16 #

    Observ ca pe acest „blog” comentează numai oameni de mare valoare culturala, care sunt experți în orice domeniu, mai ales în cel religios. Observ ca unii ar dori cu ardoare sa învețe istoria religiilor sau nimic, dacă se poate, ca oricum au primit o aleasa creștere morala de la „culții” lor părinti și nu mai au nevoie sa își completeze formarea lor în orice domeniu.
    credeți ca ar fi suficient sa învățam doar ce convine unora? Nu este mai bine sa avem o baza „mai completa” pentru a ști sa decidem în viitor? De ce ar trebui , după unii, sa învățam de exemplu; ca omul se trage doar din maimuță , și sa nu avem și o alta alternativa ca poate l-a creat Dumnezeu?
    Cred ca unii sunt prea leneși ca sa învețe mai mult, ca sa cunoască mai mult și sa știe ca în viitor sa ia o decizie mai corecta.
    Tupeul prostesc, incompetenta și imoralitatea ne-au adus în stadiul în care suntem. Poate ca ar trebui sa ne mai lumineze Cineva mințile ca sa ne ridicam din lâncezeala, indolenta, indiferenta fata de orice și mai ales oricine este în jurul nostru.

    Cred ca Dollo este probabil cel mai înverșunat fata de cele srise de mine mai sus.

    • Dollo 11/09/2011 at 22:51 #

      Atât de înverșunatĂ am fost pe cele scrise de tine, încât ți-am aprobat comentariul. Dragă Laurențiu, dacă ai fi aplicat chiar filosofia expusă de tine în acest mesaj ai fi avut minima curiozitate de a afla și cine este Dollo, și ce e cu acest „blog” pe care comentează numai oameni de mare valoare culturală. Și poate ai fi aflat cu ocazia asta și de ce e Dollo împotriva religiei obligatorii în școlile dintr-un stat laic, și mai ales de ce e împotriva finanțării acestei religii de către același stat laic. Dar poate că și ție ți se pare suficient să „înveți” doar ce-ți convine, nu? Cât despre luminatul minților, într-adevăr, de la asta ni se trage, de la faptul că toți așteptăm să ne lumineze Cineva, nu ne luminăm singuri. Unii mai aprind lumina, dar e cam palidă, pentru atâta beznă.

    • Dumnezero 12/09/2011 at 10:02 #

      Nu este mai bine sa avem o baza “mai completa” pentru a ști sa decidem în viitor?

      Istoria religiilor e cea mai completa baza.

      ca oricum au primit o aleasa creștere morala de la “culții” lor părinti și nu mai au nevoie sa își completeze formarea lor în orice domeniu.

      Moralitatea si etica se invata la orele de filosofie si educatie civica, nu religie. Eu sunt de acord cu mai multe ore de filosofie in loc de religie. Ar trebui sa fie o treaba zilnica.

      credeți ca ar fi suficient sa învățam doar ce convine unora?

      Nu. Relevant este sistemul organizat de expertii in educatie. Religia nu are ce cauta in scoala pentru ca e ceva foarte personal pentru mii de culte (toate sub impresia ca detin adevarul absolut).

      De ce ar trebui , după unii, sa învățam de exemplu; ca omul se trage doar din maimuță , și sa nu avem și o alta alternativa ca poate l-a creat Dumnezeu?

      Omul are un stramos comun cu maimute; omul e o primata. De ce? Pai asta e stiinta. In scoala se preda stiinta – cunoastere atestabila, verificata. Creationismul este o ipoteza lipsita de dovezi stiintifice, asa ca nu poate fi predat ca o materie stiintifica. Din partea mea, sa faca la istoria religiilor un capitol doar cu mitologii de creatie, ca exista nenumarate. Si e mai distractiv… unele mituri de creatie sunt mult mai interesante ca cel evreiesc.

      Daca nu pricepi diferenta, atunci ofer o analogie:

      Predarea povestii creatiei omului de catre Dumnezeul iudeo-crestinlor, in locul evolutionismului care sta la baza stiintei biologice, este la fel cum s-ar preda povestea berzei care aduce copii, in loc de teoria reproducerii umane; povestea pamantului plat cu raiul in cer si iadul dedesubt, in loc de teoria geologica a formarii planetei; povestea posedarii prin vraji, cu demoni si spirite, in loc de microbiologie.

      Cred ca unii sunt prea leneși ca sa învețe mai mult, ca sa cunoască mai mult și sa știe ca în viitor sa ia o decizie mai corecta.

      Vorbesti de activistii crestini, nu? Ei doar continua in traditia milenara anti-stiintifica.

      Tupeul prostesc, incompetenta și imoralitatea ne-au adus în stadiul în care suntem.

      Dovedeste asta!

      Poate ca ar trebui sa ne mai lumineze Cineva mințile ca sa ne ridicam din lâncezeala, indolenta, indiferenta fata de orice și mai ales oricine este în jurul nostru.

      Se pare ca incurajezi oamenii sa stea si sa astepte dupa o interventie divina in viata lor, in lume, in loc sa incurajezi emanciparea intelectuala, sociala. Foarte urat din partea ta!

      Unii mai aprind lumina, dar e cam palidă, pentru atâta beznă.

      In special pasionatii de aprins lumanari. Si eu astept sa iasa populatia credincioasa din mentalitatea evului intunecat.

  9. Laur 13/09/2011 at 07:25 #

    DragĂ Dollo, iți „foarte” mulțumesc pentru onoarea pe care mi-ai acordat-o dându-ți acceptul pentru postarea comentariului meu.
    Nu vreau sa intru în polemica prea mult în ceea ce privește secularizarea.
    Dar este știut ca Biserica a fost cea care a pus temelia formarii învățământului în tara noastră. Oare ne mai aducem aminte cine au fost învățători în satele și orașele noastre vreme de secole? Oare nu cartile bisericești au fost si primele manuale de școală?
    Nu vad care este legătura intre un anumit obiect care se numește religie și stat laic…
    In ceea ce privește „finanțarea” bisericii cred ca se cam exagerează în aceasta problema. Mi se pare normal ca orice stat sa aibă grija de monumentele pe care le deține. Iar ajutorul acordat in construirea de biserici, mi se pare normal așa cum se procedează oriunde in lume. As fi curios sa cunosc raportul dintre cat se fura in tara asta si cat a ajutat stratul la „finanțarea religiei”. Observ ca pentru unii, in starea care ne aflam, aceasta este cea mai importanta problema.

    Si… dragĂ Dollo, care crede ca „zice bine”, chiar aveam pretenția ca sa citești cu atenție cele scrise de mine anterior; asta ca sa nu te contrazici singurĂ, mai repet ce am spus: „Nu este mai bine sa avem o baza “mai completa” pentru a ști sa decidem în viitor?” Adică sa avem o baza cat mai completa in scoala primara si gimnaziala in ceea ce privește cuprinderea tuturor disciplinelor? Eu chiar cred ca si ție ti s-ar părea incorect ca religia sa nu mai fie materie de studiu, după cum ai spus mai sus si te citez „Dar poate că și ție ți se pare suficient să „înveți” doar ce-ți convine, nu? Cât despre luminatul minților, într-adevăr, de la asta ni se trage”. Cum vei ști sa iei o decizie sau sa faci o alegere corecta pe viitor dacă nu cunoști corect o problema sau o situație? Deci cred ca am ajunge într-un fel ca pe vremea lui Răposatu’ când ni se spunea ce trebuie sa facem și în ce sa credem.

    Si ca sa nu deviez de la tema discuției, am fost cu fiul meu la deschiderea scolii și a început cu intonarea Imnului, apoi un preot a ținut o scurta slujba de binecuvântare a elevilor și profesorilor, apoi au luat cuvântul un inspector școlar, un polițist și directorul scolii. Mi s-a părut ceva normal în ceea ce privește programul.

    Dumnezeo, vad ca nu ai priceput absolut nimic din ce am spus eu.
    Eu știu ca zero e zero și nimic mai mult dar sa fi dumnezeul lui zero cred ca e chiar diabolic. Ești probabil una din tainele evoluționismului contemporan after-comunist. O sa aprind o lumânare și pentru tine, poate Dumnezeu o sa te lumineze.

    Va salut cu respect, …și Dollo chiar mi-ar as dori sa „zici bine!” Dar sa ai și respect pentru alții care au și alte principii, poate, mai „învechite”.

    • Dollo 13/09/2011 at 09:21 #

      Laur, hai să le luăm pe puncte:
      – tu ai fost cel care a intrat aici și a început să jignească – apropos de respectul față de principiile celorlalți – deci nu te da acum lovit că nu ți se respectă principiile. Ți-am dat cuvântul și prin urmare consider că ți-am respectat punctul de vedere. Ce-ar fi să faci la fel? Faptul că eu zic că „zic bine” e treaba mea, pe banii mei, blogul ăsta nu-ți cere ție bani, cum o face biserica. Iar faptul că ai deschis și alte secțiuni ale lui cred că nu ți-a stricat… puțină informare diversă așa, de dragul antrenamentului creierului.
      – suntem fix ca pe vremea răposatului, când ni se spunea ce să citim, ce să vizionăm, ce să gândim, doar că acum ne spun mai mulți, nu unul singur. Iar religia este unul dintre ăștia care ne silește să gândim într-un fel. Ce spuneam eu este că ar trebui să gândim singuri, să ne alegem sursele de informare și să le judecăm rațional, că de aia ne-a dat… Dumnezeu creier – ca să-ți fac o favoare. Dacă așteptăm doar ca unul dintre dumnezei să ne salveze, să ne bage în traistă… înseamnă că 2000 de ani au trecut degeaba peste omenire.
      – faptul că biserica o fi pus bazele învățământului într-o epocă pe care o considerăm înapoiată a oamenirii nu justifică studierea obligatorie a acelei confesiuni în 12 ani de școală în epoca asta de la care avem alte pretenții. Sunt sigură că ai auzit de evoluție. De ce nu mai scriem pe tăblițe de lut, de vreme ce ele au stat la baza scrierilor omenirii, nu?
      – faptul că se fură în țara asta nu justifică celelalte furturi. Adică salariazarea preoților, finanțarea construirii de noi biserici nu sunt costuri de natură să dezvolte țara și să ridice nivelul de trai, ci e tot un furt, prin care clasa politică își asigură voturi mijlocite de clasa prelaților. Sunt de acord să stopăm toate furturile din țara asta. Putem începe cu cele cunoscute deja.
      – ca să nu fie bănuită de ce am spus mai sus biserica ar putea foarte bine să se bazeze pe cei 80% credincioși din țara asta – după cum spune că ar fi – și să se finanțeze strict dintr-un impozit plătit de ei, de bunăvoie. Și lasă banii ăia pe care-i plătim toți la buget să se ducă la spitale, la școala fiului tău, că sunt sigură că are nevoie destule. .. Ca să nu mai amintesc afacerile bisericești, înfloritoare și neimpozitate, de care cine crezi că beneficiază?
      – și nu, secularizarea nu este o motivație. Averile confiscate pe vremea lui Cuza sau pe vremea comuniștilor nu s-au dat integral înapoi nimănui. De ce ar fi biserica mai cu moț? Ca să nu mai vorbim de mai înainte, cum și de ce avea biserica atâtea averi? 😀 Parcă era ceva cu un jurământ de sărăcie… Iisus, astea.. dar da, alea sunt doar în cărțile sfinte, nu și în realitate.
      Dacă n-am zis bine, sunt sigură că vei găsi alinare în sutele de site-uri cu sfaturi bisericești, care zic exact pe gustul tău, și asta datorită evoluției și epocii în care trăim. Toate cele bune îți doresc, și minte luminată fiului tău la școală!

    • Dumnezero 13/09/2011 at 10:07 #

      ahhahha/// sa vedem:

      Dar este știut ca Biserica a fost cea care a pus temelia formarii învățământului în tara noastră.

      FALS. Biserica avea invatamantul propriu teologic. Sistemul educational a fost construit de regimul Cuza, cel care a facut si secularizarea.

      Oare ne mai aducem aminte cine au fost învățători în satele și orașele noastre vreme de secole?

      Bisericile aveau banii. Invata ce inseamna FEUDALISM, robule.

      Mi se pare normal ca orice stat sa aibă grija de monumentele pe care le deține.

      1. BOR nu este biserica de stat.

      2. Bisericile nu apartin statului

      Iar ajutorul acordat in construirea de biserici, mi se pare normal așa cum se procedează oriunde in lume.

      Brusc te pricepi la istoria regimurilor din toata lumea? Impresionant, oracolule!

      As fi curios sa cunosc raportul dintre cat se fura in tara asta si cat a ajutat stratul la “finanțarea religiei”.

      Nu stiu de ce le separi. E acelasi fenomen: niste oameni ajung la putere si jefuiesc bugetul, aruncand bani spre prieteni si interese personale, chiar si religioase (ca poate vor sa castige alegerile inca o data).

      Observ ca pentru unii, in starea care ne aflam, aceasta este cea mai importanta problema.

      Nu e cea mai importanta ca proportie, dar este foarte importanta simbolic. Transferul de avere nationala catre o biserica privata este simbolica pentru minciuna in care traiesc romanii, pentru ipocrizia si demagogia folosita de lideri si pentru mentalitatea regresiva a cetatenilor.

      Deci cred ca am ajunge într-un fel ca pe vremea lui Răposatu’ când ni se spunea ce trebuie sa facem și în ce sa credem.

      Ironia este ca EXACT ASTA FACE BISERICA ORTODOXA. Teocratia este tot o forma de totalitarism, la fel ca ceausismul.

      am fost cu fiul meu la deschiderea scolii și a început cu intonarea Imnului, apoi un preot a ținut o scurta slujba de binecuvântare a elevilor și profesorilor, apoi au luat cuvântul un inspector școlar, un polițist și directorul scolii. Mi s-a părut ceva normal în ceea ce privește programul.

      Parerile tale sunt subiective si nu au relevanta, de cat statistic, daca are cineva timp sa adune asa pareri.

      Dumnezeo, vad ca nu ai priceput absolut nimic din ce am spus eu.

      Nu ma astept sa intelegi raspunsurile mele cu mintea ta; le-am scris pentru alti cititori.

      Eu știu ca zero e zero și nimic mai mult dar sa fi dumnezeul lui zero cred ca e chiar diabolic.

      bau!

      Ești probabil una din tainele evoluționismului contemporan after-comunist. O sa aprind o lumânare și pentru tine, poate Dumnezeu o sa te lumineze.

      Intre lumina unui foc micut si pretentiile tale de la prietenul tau imaginar, cred ca e mai usor sa donezi banii de lumanare la o organizatie care se ocupa de oameni saraci, de romani saraci, ca sunt din ce in ce mai multi.

  10. Alexandra 13/09/2011 at 10:37 #

    Eu am facut religie din clasa I si pana la sfarsitul liceului, insa neavand o educatie religioasa de acasa am catalogat ceea ce invatam ca „mituri” automat, fara ca macar sa ma gandesc vreo clipa ca ar putea sa fie altfel. Chiar am fost destul de surprinsa cand am realizat ca oamenii, asa in general, iau in serios povestile astea cu supranatural. E drept insa ca „pe vremea mea” nu se punea atat de mult accentul pe „daca faci cutare o sa ajungi in iad unde e nasol rau”, cat mai mult pe studierea anumitor pasaje din biblie.

Lasă un comentariu

Oldies but goldies

Skopje, Macedonia: sărăcie și statui pe datorie

Prometeu, turiștii și clădirea parlamentului în plan secund

Premierul macedonean ia credite externe ca să clădească identitatea națională cu statui și clădiri impozante, în timp ce țara are 30% șomeri, iar oamenii emigrează ca să trăiască mai bine.

USR, mai bine nu se poate

candidati-scena

Am fost la congresul USR ca să-i cunosc mai bine pe oamenii pe care-i susțin. Am vrut să înțeleg de ce Nicușor Dan ține cu dinții și de progresiști și de conservatori, și cum s-a tranșat soarta partidului prin alegerea celor mai buni 21 de oameni care să-l conducă.

Restul de 60% e tăcere

deget

Portret colectiv al celor 60% absenți de la vot: Vine inspecția sanitară și o întreabă pe asistentă dacă anumite aparate de pe care trebuie să ia probe sunt dezinfectate. Asistenta zice că nu, că nu a avut timp. Inspectorul pune mâna pe soluție, dezinfectează aparatul, ia proba și pleacă mulțumit

Generaţia „Silicon Valley” de România, după 50 de ani

Politehnica Bucuresti, Falcultatea de Electronica si Telecomunicatii - Generatia 1960 - numai vise

Au absolvit în 1960 Politehnica. Erau 150. Mai târziu unii au emigrat și au ridicat cu creierele lor celebra Silicon Valley din California. Cei care au avut cu adevărat vână de aventurieri au rămas aici, în România. Acum mai sunt vreo 50.

Cum a distrus Oprescu o investiție de 14 milioane de euro, deturnând 5 milioane

oprescu_telegondola

Pentru o datorie de 5 milioane de euro a RATB către Metrorex, Primăria Capitalei preferă să arunce la coș o investiție de 14 milioane de euro, parte a unui proiect mai amplu, de 35 de milioane de euro, făcut din credite externe.

Dacă-ți iubești copilul

adam si eva

Dacă s-ar face un referendum pentru introducerea în Constituție a dreptului de a fi tras de curent, probabil mi-ar fi greu s-o conving pe mama să nu meargă să voteze. Dar pentru ăsta din 6-7 octombrie nu a trebuit să-i explic că dragostea are forme atât de diverse, încât nu e treaba omului s-o înghesuie într-un tipar alb-negru