Pentru cine face loc ambulanța?

Cât costă intrarea la Politehnică și de ce nu-ți vine să-i faci cărare salvării în traficul din București

D ouă chestii m-au enervat azi.

1. Șmecherii care se bagă pe cărarea făcută de ambulanță. Am stat azi în trafic pe cheiul Dâmboviței aproape jumătate de oră până am trecut de semaforul de la Carrefour Orhideea spre Regie. O ambulanță făcea „nino-nino” de câteva minute bune în spate, până când s-au tras șoferii din față în stânga-dreapta ca să facă o cărăruie mică între cele două benzi și să treacă ambulanța. Logic ar fi fost ca în urma ei să se închidă cărăruia de la sine, cu aceleași mașini care i-au făcut loc, nu să vină ambulanța cu o trenă de deștepți în spate, care se uitau rânjind la noi proștii care ne dădusem pe margini. Aceeași chestie s-a întâmplat și la întoarcere, pe Victoria socialismului, de la Casa poporului spre Unirea. Eu m-am dat într-o parte ca să treacă ambulanța BGS care se grăbea să salveze o viață, nu ca să avanseze posesorul de Mercedes cu număr de TR în spate, rânjind fericit că are antemergător cu sirenă, urmat de un Audi cu număr de Brașov și încă vreo patru mașini de București. Și se mai întreabă unii de ce nu se dau mașinile din calea ambulanței? Păi uite de aia, că ea e de fapt un cal troian, după ce se bagă în față, constați că iei țeapă și mai stai încă o sută de ani la semaforul ăla.

 

2. Taxa de 6 lei pusă la intrarea în curtea Politehnicii. Ca să îi iau un interviu doamnei Andronescu, fost ministru al educației și rector al Universității Politehnice din București, a trebuit să plătesc 6 lei. Pentru că am mers cu mașina la interviu și am stat o oră în trafic pentru asta am mai plătit și echivalentul a doi dolari ca să am acces cu mașina într-o instituție publică, finanțată de la buget. E drept că după aia s-a lăfăit Rosinanta mea pe două locuri de parcare, chiar în ușa rectoratului, că avea de unde alege. La banii ăștia. Explicația taxei este aceea că – vezi doamne – curtea Politehnicii devenise un soi de parcare sau pasaj de trecere pentru ăia care voiau să scurteze drumul între Regie și Militari. Acuma, la cât de goală e curtea, cică numai șmecherii care vin iarna să facă cerculețe pe zăpadă cu mașinile o mai populează.  Deși, nu știu de ce ar mai veni și șmecherii, că în parcările de hipermarket-uri încă nu s-a pus taxă de intrare. Altfel, discuția cu Abramburica a fost foarte interesantă. Dar dacă mergeam la o terasă împreună, de 6 lei beam o bere, totuși…

Etichete: , , , , ,

12 comentarii la “Pentru cine face loc ambulanța?” Subscribe

  1. Ana 18/11/2011 at 23:20 #

    Sa nu mai dai voie ambulantei sa treaca nu e o solutie 😐

    • Dollo 18/11/2011 at 23:24 #

      Știu, dar să ne înarmăm cu niște macete pentru șoferii care vin după ea putem? 😀

  2. Alui 19/11/2011 at 11:09 #

    1. Aia ranjind in masinile din spatele ambulantei erau mostenitorii pacientului. Vroiau probabil sa fie prezenti la fericitul eveniment prin care se incaseaza mostenirea.
    2. Oare de ce au nevoie femeile de doua locuri de parcare? In Olanda e un concurs national pentru parcarea laterala pentru femei. Fara gluma.

    • Alui 19/11/2011 at 11:52 #

      Iar in Germania sunt locuri de parcare speciale pentru femei. Sunt marcate prin trei linii paralele cu distanta de 2.5m intre ele, cea din mijloc fiind in dreptul unei tablite pe care scrie „Frauenplatz”.

      • Alui 19/11/2011 at 11:58 #

        Uitati dovada:)
        http://www.funvblog.com/2011/02/17/funny-reserved-parking-for-women/

      • Dollo 19/11/2011 at 12:25 #

        Da, le-am văzut și eu, chiar le-am pozat: https://www.dollo.ro/2010/03/ce-mi-a-placut-la-belgieni/

    • Dollo 19/11/2011 at 12:23 #

      În general n-am nevoie de două locuri, mă încadrez într-unul, și ăla mic, că mașina e mică, dar la Poli, dacă tot am dat 6 lei și erau locuri căcălău, am zis să abuzez.

      • Alui 19/11/2011 at 16:20 #

        OK, dar intrebarea era, de ce parcheaza femeile pe doua locuri, DE OBICEI?:)

        • Dollo 19/11/2011 at 19:21 #

          Exagerezi, nu e un obicei. Sau oricum nu numai al femeilor. Eu am văzut destule mașini parcate la futu-i mă-sa și de bărbați. Iar răspunsul e că nu le pasă de ceilalți

          • Alui 20/11/2011 at 01:14 #

            Glumeam, nu m-am putut abtine:).
            De cate ori apare ocazia sa te enervezi in trafic, gadeste-te ca nu esti intr-un avion, in care dupa 20 de minute de zbor capitanul anunta ca avionul are o problema la trenul de aterizare care nu se poate repara la destinatie(sic!) asa ca o sa ne intoarcem la aeroportul de plecare unde o sa ne astepte masinile de pompieri pe pista, dar sa nu ne panicam ca e doar „standard procedure”. Sau, gandeste-te ca nu esti intr-un avion pe jumatate plin in care niste arabi fac cunostiinta si se muta pe locurile din fata ca sa discute.
            Si eu obisnuiam sa ma enervez in trafic, chiar aveam forme severe de „road rage”, dar acum nu mai enerveaza nimic. Chiar daca fac un km pe ora, imi „taie fata” fraieri de soferi de tir fara sa se asigure(ba la asta m-am enervat dupa, da politia a zis ca nu fac nimic daca nu e accident), sau se baga biciclisti si motociclisti printre masini la semafor, trec cretini pe rosu, tot calm raman:). Si e mai bine.

  3. Alui 19/11/2011 at 16:28 #

    Am observat ca in Romania soferii sunt mult mai agresivi decat in alte tari. Le sare tandara din orice, si te-njura ca la usa cortului chiar daca n-ai gresit(eu incepusem sa schimb banda inainte sa semnalizez, dar nu trecusem linia de demarcatie, si m-am trezit injurat de unul care parea ca tocmai a pierdut o mostenire). La volan trebuie sa ai o rabdare de sfant, ca oricum nu rezolvi numic cu nervii. Dupa fiecare drum un sofer ar trebui sa fie multumit ca a ajuns cu bine la destinatie.

  4. Alexandra 21/11/2011 at 10:30 #

    Posibil ca prima masina din spatele ambulantei sa fie cu insotitorii celui din ambulanta. Desigur asta nu schimba cu nimic faptul ca o gramada de masini profita si se strecoara pe unde a trecut ambulanta

Lasă un comentariu

Anunță-mă prin email când apar comentarii noi.
Te poti abona si fara sa comentezi.

Oldies but goldies

De ce nu s-a surpat Bucureștiul când „ne-a făcut Ceaușescu” metroul

metrou5

Pentru că pe vremea aia s-au folosit mulți mineri cu târnăcoape, care au săpat cu grijă tuneluri, pentru că specialiștii de atunci și-au făcut doctoratele pe bune la metrou, nu plagiindu-i pe alții, și chiar și atunci au existat tasări de teren.

Mama mi-a zis să nu mă duc, dar eu nu și nu…

parapanta3

Cu parapanta e ca și cu un bărbat, prima dată nu e bine, dar ceva te face să mai vrei măcar o dată 😉

Maidanezul antrenat să fie Saint Bernard

Codruț și nepotul lui, Vasile

Codruț a fost cules de pe străzile din Craiova, în 2004, și a devenit azi unicul maidanez cu atestat de câine de căutare și salvare din dărâmături. O performanță la care ajung maximum 10% din câinii de rasă la nivel internațional.

Generaţia „Silicon Valley” de România, după 50 de ani (II)

Bucuria revederii dupa 50 de ani

Noi nu am muncit pentru un regim politic, ci pentru bunăstarea unui popor. Am rămas aici ca o datorie față de cei care ne-au învățat. Însă acum în România specialiștii sunt tratați în bătaie de joc. Eu încă nu sunt pensionar, deci nu simt că atentez la siguranța țării, cum sunt considerați acum pensionarii, cu veniturile lor

De ce țin oamenii cu PSD

flyere

Deoarece în multe județe e cel mai mare angajator. Pe banii noștri, baronii PSD patronează instituții de stat supradimensionate cu angajați fictivi care muncesc în realitate pentru partid. Înțelegeți de ce se oftică Dragnea că el e singurul fraier judecat pentru o astfel de faptă pe care o practică cu succes toți colegii lui în continuare?

Când un gard pe mijlocul drumului e cel mai smart lucru din oraș

bucuresti

Gabriela Firea are mai multe atuuri decât au avut predecesorii ei: un buget mare, un consiliu obedient, guvernul de aceeași culoare politică și marele talent de a vorbi ca la televizor. Este un mister de ce nu reușește mai mult decât niște paranghelii jenante.