Ce se mai învață la clasa I

Cum se desparte cuvântul înot în silabe și cum se numără bilele din urnele parlamentare, când sistemul electronic de vot nu funcționează :)

Mă întreabă un amic cum se desparte în silabe cuvântul „înot”. Că eu sunt ziaristă, tre să știu 😀 Și are fata lui temă de făcut pentru acasă. I-am zis că în presă când nu ești sigur folosești sinonime 😉 Dar omul zice că tema e serioasă și că a pus pe jar toată familia din cauza acestei dileme. Așa că ne-am apucat să facem calcule.

Dacă desparți în gând, cum făceam la școală, îți dă că ar trebui să ai doi de n – adică în-not. La ochi arată cam aiurea să-l desparți după regula cu consoana care trebuie să se ducă în a doua silabă – adică î-not. Amicul spune că directoarea soției – mare cunoscătoare de limba română – zice că înot, înalt sunt cuvinte monosilabice. Lui îi par cuvine șchioape, mai ales după ce latinescul înnotare a pierdut al doilea n în… valahă. Ce mai, omul răscolise internetul și mai rău și-a bulversat copilul. „Tată, țara e împărțită în două, așa că nu știu cum trebuie să-ți faci tema!”. Eu nu-mi amintesc să fi fost nevoită vreodată să despart cuvântul ăsta în silabe. Iar de când scriu în word chiar că nu-mi mai pasă.

Până la urmă mi-am dat cu părerea că ar trebui să se ia după regula cu consoana, să despartă î-not și dacă vicleana doamnă învățătoare, care le-a dat această temă, are altă variantă, să le-o explice. Că de aia e plătită din taxele și impozitele părinților 😀

Totuși, știam că fiica omului e în clasa I și mi se părea că îi bagă prea devreme în dileme din astea existențiale pe care, iată, le ai și la 40 de ani. Să se fi epuizat literele de la alfabet deja din vacanța de iarnă? Oho, zice tatăl, n-am învățat încă toate literele, dar deja rezolvăm ecuații cu o necunoscută și probleme de logică și perspicacitate. O să ajungem departe, zice el. Și-mi dă un exemplu de test pe care l-a primit fiica lui la școală: ai într-o cutie șapte bile albe și cinci negre. Câte bile trebuie să scoți din cutie ca să fii sigur că o să scoți cel puțin una neagră? A se înțelege să le scoți orbește, nu vezi ce e înăuntru … Cam cum ar fi trebuit să facă doamna Roberta Anastase ca să numere voturile în Parlament, dacă nu i-ar fi mers sistemul electronic de numărare 🙂

Copilul învață la o școală normală, de cartier, aleasă pe criteriul „doamna învățătoare e bătrână și are reputație că a scos numai elevi buni din mână”. O fi bine, o fi rău că elevii ei își fac temele încă din clasa I numai și numai cu ajutorul părinților, că singuri nu reușesc? Și uneori nici cu părinții nu prea le iese, după cum se vede. Adică, sunt de acord că părintele trebuie să se implice în educația copilului, nu să-l lase doar în seama școlii, dar până la urmă tema pentru acasă nu trebuie să arate cât de deștept e părintele, ci cât a reușit copilul să prindă la oră. Sau mă înșel?

Și pentru că tot nu am dat ieri o tema săptămânii, să zicem că e asta: dacă îmi spuneți cum se desparte în silabe înot, vă spun și eu rezolvarea la aia cu bilele 🙂

Etichete: , , , , , ,

50 comentarii la “Ce se mai învață la clasa I” Subscribe

  1. alunelu 24/02/2012 at 16:30 #

    Problema de clasa a doua: se dau literele U, D, T, P, C, in aceasta ordine. Ce litera urmeaza?

    • ham 25/02/2012 at 08:10 #

      Observand ca in sirul dat exista doua perechi de litere consecutive, UT si DC, invers ordonate fata de alfabet, putem completa sirul cu O, litera predecesoare literei P.
      Cu cate alte litere putem completa apoi sirul?

  2. alunelu 27/02/2012 at 09:28 #

    @ham: Imi place logica ta, tot la asa ceva ma gandeam si eu. Dar raspunsul corect era Ș. Dupa care tot Ș. Apoi, O, N. V-ati prins? Nici eu. U, D, T, P, C sunt initialele cuvintelor Unu, Doi, Trei, Patru, Cinci.
    Va dati seama ca un cretin a putut imagina asa o problema pentru niste copii de clasa a II-a?

Lasă un comentariu

Anunță-mă prin email când apar comentarii noi.
Te poti abona si fara sa comentezi.

Oldies but goldies

Cât ne-a costat înflorirea sectorului 3, în campania electorală 2016

begonia1

Primarul Negoiță a cumpărat gazon la preț dublu față de piață, apoi l-a tăiat și aruncat ca să planteze în loc begonii. Cât au costat ele și de ce primarul refuză să spună?

Nu sunt dezamăgit de România, pentru că nu m-am lăsat amăgit

Camil Petrescu fiul

Camil Petrescu fiul, despre cum se vede România de peste ocean și din mijlocul Bucureștiului. De ce a plecat acum 43 de ani, de ce s-a întors azi și de ce ar mai pleca o dată, dacă ar avea iar 22 de ani. Despre salamul cu soia de New York.

Bolivia: cocaleros, cholitas, sărăcie și frumusețe cât cuprinde

20180320_141433

Frunze de coca amare și politică dulce, socialistă. Bolivia și oamenii ei.

Fatalismul mioritic se tratează cu drujba

diana

Vă mai amintiți că în Drumul Taberei începuse construcția unei noi linii de metrou? Asta e povestea oamenilor care i-au împins liniile și peroanele mai pe mijlocul bulevardului, ca să nu le afecteze pomii.

Generaţia „Silicon Valley” de România, după 50 de ani

Politehnica Bucuresti, Falcultatea de Electronica si Telecomunicatii - Generatia 1960 - numai vise

Au absolvit în 1960 Politehnica. Erau 150. Mai târziu unii au emigrat și au ridicat cu creierele lor celebra Silicon Valley din California. Cei care au avut cu adevărat vână de aventurieri au rămas aici, în România. Acum mai sunt vreo 50.

Cum s-a întors ţurcana în Haţeg, în loc să emigreze

iovaneasa

Şapte tineri de la poalele Retezatului s-au apucat să crească oi când alţii ca ei voiau să emigreze. În câţiva ani au adunat în jurul lor peste o sută de crescători şi speră să fie urmaţi şi de consătenii care acum stau la poartă şi-i bârfesc.