De când datează pasiunea bisericii ortodoxe pentru mașini străine

Cel puțin din 1965, după cum arată prima atestare documentară, din 1989, când Preafericitul Teoctist asigura conducerea statului de loialitate, în schimbul unui Renault 18, pentru că Mercedesul și Cadilacul erau vechi și consumau mult.

Cel puțin din 1965, după cum arată prima atestare documentară, din 1989, toamna, divulgată azi pe Facebook de Miliția Spirituală 😉 Se făcea că Patriarhia Română – „persoană juridică de interes particular”, după cum e descrisă chiar în motivația celor de la Departamentul pentru Culte – a făcut o cerere către „tovarășul președinte”, și a cerut un Renault 18, că avea un Mercedes din 1965 și un Cadilac din 1975 care consumau cam mult. Cererea se încheie cu o formulă pioasă: „Asigurăm și de această dată conducerea de Stat de loialitatea noastră, de respect și recunoștință pentru sprijinul pe care ni l-a acordat de fiecare dată când l-am solicitat”.

 

 

 

Nota explicativă a celor de la Departamentul Culte vorbește despre statutul privat al bisericii încă de atunci. Nu era „organizație obștească” era categoric o firmă privată:

 

 

Sigur, un ARO i-ar fi stat în gât Preafericitului, sau o Dacie neagră cu numere galbene, ca să se asorteze cu odăjdiile. Despre apetitul pentru mașini sfinte al preoților de lux de azi nu mai e nevoie să vorbim. Azi președinții de stat nu mai primesc loialitatea preafericiților, ci e taman invers.

Mă întreb, totuși, ce era dacă cereau din start și o aripă în plus la Casa Poporului, pe post de Catedrală? Era gata demult și murea și Teoctist împăcat că i-a târnosit altarul înainte să moară. Dar stați, că de fapt comuniștii au fost ăia care au demolat biserici, nu au construit. Iar capii BOR se consolau și ei cum puteau, cu un Renault 18 … noroc că a venit Revoluția.

Etichete: , , , ,

9 comentarii la “De când datează pasiunea bisericii ortodoxe pentru mașini străine” Subscribe

  1. Dumnezero 11/06/2012 at 16:54 #

    La fel ca Vaticanul, in „sufletul” lor materialist, preotii stiu ca oamenii multi nu vin sa asculte minciunile in care sunt experti daca locul si reprezentantii sai nu arata luxuriant. Impresia conteaza mult pentru oamenii impresionabili.

  2. Gilbert 12/06/2012 at 06:04 #

    Deci au fost şi vremuri când toar’şu patriarh chiar trebuia să scoată bani de sub sutană şi să şi plătească?
    Da, aşa e… noroc că a venit Revoluția.

    • Dollo 12/06/2012 at 08:31 #

      Păi nu? 🙂

  3. Moldoveanca 21/06/2012 at 11:01 #

    Unde, o, unde e butonul de share pe facebook?

  4. Alex 11/10/2012 at 11:29 #

    În septembrie ’89 patriarhul se adresa cu „Domnule” și cu „Domniei sale”, peședintelui departamentului cultelor?

  5. ardeleanca 07/02/2013 at 12:47 #

    Dupa cum se vede autoturismul a fost platit.Care e problema voastra?B.O.R singura treaba pe care o aveti?
    Slaba natiune!

    • adib 11/03/2013 at 08:06 #

      Asa o fi, numai ca a fost platit SI din banii mei, bani pe care BOR SRL trebuia sa-i foloseasca pentru binele obstei nu pentru binele lor personal. Cind vine ala mic si negru cu apa sfintita si vrea bani nu-mi spune” vreau si eu o masina, vila la munte si puradeii la scoala in Elvetia”… daca intelegi matale 😉

  6. leo 05/05/2013 at 22:03 #

    stimati cunoscatori intr-ale celor bisericesti, te asigur din surse sigure ca cei din patriarhie, mitropolii si arhiepiscopii (rareori episcopii) PRIMESC unele masini (cum e cazul Mercedes-urilor – clase de lux) din partea dealerilor auto autorizati, in mod GRATUIT in scopuri publicitare! Uneori masinile vin cu plinul facut de cei de la reprezentante! Sunt foarte putine cazurile cand unii preoti, mai rar episcopi, isi cumpara o astfel de masina, si se intampla cateodata acea masina sa zaca in curte, sa nu fie folosita, din motive de posibila sminteala a celor ce vad un astfel de autovehicul in fata bisericii. Cunosc cazuri in care o episcopie a primit un VW PASSAT care a stat in curte ani buni, pentru ca episcopia NU considera necesara cheltuiala intretinerii unui astfel de autovehicul, toate nevoile episcopului (vizite in scop pastoral, si deplasari dintr-un punct in altul) fiind onorate doar de o Dacie Logan.

  7. leo 05/05/2013 at 22:08 #

    „va asigur”…scuze pentru greseala 😛

Lasă un comentariu

Oldies but goldies

Românul s-a născut poet, de aia e mai lent

casca

Când o lucrare unică intră pe mâinile unor muncitori români termenele contractuale devin opționale. Totul în România durează mai mult, zice spaniolul șef de șantier. Dar la final iese o operă brâncușiană, zice inginerul român

Moartea iedului, mănânc și trăiesc

cioban-ied

Ciobanul mi-a zis să nu mă uit, că la ei femeile pleacă de acasă când se taie mieii. Am decis să nu-l ascult. Credeam că o să fiu mai tare ca Labiș și n-o să mai pot mânca după asta.

Scrisoarea pe care n-a mai primit-o Eugen Ionescu

dosarul-profesorul

Povestea profesorului Ion Nițulescu – un „element dușmănos” față de orânduirea socialistă – și a delatorilor săi, dintre care numai securistul șef mai trăiește azi bine mersi, măncându-și pensia într-o vilă somptuoasă chiar în satul natal al victimei sale

Tata

tata

Mama, aplecată asupra crucii lui, exclamând cu o imperceptibilă urmă de satisfacție: „Deh, Nelule, ai murit așa cum ai trăit, ca un câine!”. Mi-am dat seama că ea nu l-a iertat niciodată.

Cât ne costă să „stârpim” prostituția și cât am câștiga dacă am legaliza-o

ashley

Statul a cheltuit un milion de lei și doi ani de anchete ca să descopere că prostituția se face și prin mica publicitate. Printre „proxeneți” – o femeie de serviciu care cumpăra prezervative la un salon de masaj, o studentă care-i organiza agenda unei fete, un ziar de mică publicitate…

Când Manhattanu era un soi de Ferentari…

Martha-Cooper-Kids

… iar Martha Cooper, prima femeie fotograf de la New York Post. Azi e septuagenară, dar se aleargă cu poliția și grafferii prin Brazilia ca la tinerețe. Și vine la București în 13-15 octombrie la Make a Point