De când datează pasiunea bisericii ortodoxe pentru mașini străine

Cel puțin din 1965, după cum arată prima atestare documentară, din 1989, când Preafericitul Teoctist asigura conducerea statului de loialitate, în schimbul unui Renault 18, pentru că Mercedesul și Cadilacul erau vechi și consumau mult.

Cel puțin din 1965, după cum arată prima atestare documentară, din 1989, toamna, divulgată azi pe Facebook de Miliția Spirituală 😉 Se făcea că Patriarhia Română – „persoană juridică de interes particular”, după cum e descrisă chiar în motivația celor de la Departamentul pentru Culte – a făcut o cerere către „tovarășul președinte”, și a cerut un Renault 18, că avea un Mercedes din 1965 și un Cadilac din 1975 care consumau cam mult. Cererea se încheie cu o formulă pioasă: „Asigurăm și de această dată conducerea de Stat de loialitatea noastră, de respect și recunoștință pentru sprijinul pe care ni l-a acordat de fiecare dată când l-am solicitat”.

 

 

 

Nota explicativă a celor de la Departamentul Culte vorbește despre statutul privat al bisericii încă de atunci. Nu era „organizație obștească” era categoric o firmă privată:

 

 

Sigur, un ARO i-ar fi stat în gât Preafericitului, sau o Dacie neagră cu numere galbene, ca să se asorteze cu odăjdiile. Despre apetitul pentru mașini sfinte al preoților de lux de azi nu mai e nevoie să vorbim. Azi președinții de stat nu mai primesc loialitatea preafericiților, ci e taman invers.

Mă întreb, totuși, ce era dacă cereau din start și o aripă în plus la Casa Poporului, pe post de Catedrală? Era gata demult și murea și Teoctist împăcat că i-a târnosit altarul înainte să moară. Dar stați, că de fapt comuniștii au fost ăia care au demolat biserici, nu au construit. Iar capii BOR se consolau și ei cum puteau, cu un Renault 18 … noroc că a venit Revoluția.

Etichete: , , , ,

9 comentarii la “De când datează pasiunea bisericii ortodoxe pentru mașini străine” Subscribe

  1. Dumnezero 11/06/2012 at 16:54 #

    La fel ca Vaticanul, in „sufletul” lor materialist, preotii stiu ca oamenii multi nu vin sa asculte minciunile in care sunt experti daca locul si reprezentantii sai nu arata luxuriant. Impresia conteaza mult pentru oamenii impresionabili.

  2. Gilbert 12/06/2012 at 06:04 #

    Deci au fost şi vremuri când toar’şu patriarh chiar trebuia să scoată bani de sub sutană şi să şi plătească?
    Da, aşa e… noroc că a venit Revoluția.

    • Dollo 12/06/2012 at 08:31 #

      Păi nu? 🙂

  3. Moldoveanca 21/06/2012 at 11:01 #

    Unde, o, unde e butonul de share pe facebook?

  4. Alex 11/10/2012 at 11:29 #

    În septembrie ’89 patriarhul se adresa cu „Domnule” și cu „Domniei sale”, peședintelui departamentului cultelor?

  5. ardeleanca 07/02/2013 at 12:47 #

    Dupa cum se vede autoturismul a fost platit.Care e problema voastra?B.O.R singura treaba pe care o aveti?
    Slaba natiune!

    • adib 11/03/2013 at 08:06 #

      Asa o fi, numai ca a fost platit SI din banii mei, bani pe care BOR SRL trebuia sa-i foloseasca pentru binele obstei nu pentru binele lor personal. Cind vine ala mic si negru cu apa sfintita si vrea bani nu-mi spune” vreau si eu o masina, vila la munte si puradeii la scoala in Elvetia”… daca intelegi matale 😉

  6. leo 05/05/2013 at 22:03 #

    stimati cunoscatori intr-ale celor bisericesti, te asigur din surse sigure ca cei din patriarhie, mitropolii si arhiepiscopii (rareori episcopii) PRIMESC unele masini (cum e cazul Mercedes-urilor – clase de lux) din partea dealerilor auto autorizati, in mod GRATUIT in scopuri publicitare! Uneori masinile vin cu plinul facut de cei de la reprezentante! Sunt foarte putine cazurile cand unii preoti, mai rar episcopi, isi cumpara o astfel de masina, si se intampla cateodata acea masina sa zaca in curte, sa nu fie folosita, din motive de posibila sminteala a celor ce vad un astfel de autovehicul in fata bisericii. Cunosc cazuri in care o episcopie a primit un VW PASSAT care a stat in curte ani buni, pentru ca episcopia NU considera necesara cheltuiala intretinerii unui astfel de autovehicul, toate nevoile episcopului (vizite in scop pastoral, si deplasari dintr-un punct in altul) fiind onorate doar de o Dacie Logan.

  7. leo 05/05/2013 at 22:08 #

    „va asigur”…scuze pentru greseala 😛

Lasă un comentariu

Anunță-mă prin email când apar comentarii noi.
Te poti abona si fara sa comentezi.

Oldies but goldies

Scrisoarea pe care n-a mai primit-o Eugen Ionescu

dosarul-profesorul

Povestea profesorului Ion Nițulescu – un „element dușmănos” față de orânduirea socialistă – și a delatorilor săi, dintre care numai securistul șef mai trăiește azi bine mersi, măncându-și pensia într-o vilă somptuoasă chiar în satul natal al victimei sale

Cât valorează un om? Dar după moarte?

sidonia cu geo bogza si miron

Cum am descoperit-o pe Sidonia Drăgușanu – scriitoare, ziarist freelancer în timpul războiului, activistă feministă, sfătuitoarea doamnelor, prietena domnilor – deși o uitase toată lumea, inclusiv Uniunea Scriitorilor

Secretul Rozaliei din Criţ: “Ne-a ferit Dumnezeu de emigrare aicea, că avem mult de lucru”

Minunata ciorba ardeleneasca a adunat Europa la aceasi masa

Cu timpul oamenii au constatat că activităţi pe care noi le considerăm plictisitoare, pentru că le facem zi de zi, pot fi vândute foarte bine străinilor, care nu le-au văzut niciodată

De ce țin oamenii cu PSD

flyere

Deoarece în multe județe e cel mai mare angajator. Pe banii noștri, baronii PSD patronează instituții de stat supradimensionate cu angajați fictivi care muncesc în realitate pentru partid. Înțelegeți de ce se oftică Dragnea că el e singurul fraier judecat pentru o astfel de faptă pe care o practică cu succes toți colegii lui în continuare?

Cum a distrus Oprescu o investiție de 14 milioane de euro, deturnând 5 milioane

oprescu_telegondola

Pentru o datorie de 5 milioane de euro a RATB către Metrorex, Primăria Capitalei preferă să arunce la coș o investiție de 14 milioane de euro, parte a unui proiect mai amplu, de 35 de milioane de euro, făcut din credite externe.

De ce ea?

tarau-victoriei-an

Povestea neromanțată a unei românce care a făcut pușcărie nevinovată, ca urmare a unui lanț de erori judiciare, deschis în 2000 de o anchetă a procurorului Cristian Panait, închis abia după 15 ani de procese