De când datează pasiunea bisericii ortodoxe pentru mașini străine

Cel puțin din 1965, după cum arată prima atestare documentară, din 1989, când Preafericitul Teoctist asigura conducerea statului de loialitate, în schimbul unui Renault 18, pentru că Mercedesul și Cadilacul erau vechi și consumau mult.

Cel puțin din 1965, după cum arată prima atestare documentară, din 1989, toamna, divulgată azi pe Facebook de Miliția Spirituală 😉 Se făcea că Patriarhia Română – „persoană juridică de interes particular”, după cum e descrisă chiar în motivația celor de la Departamentul pentru Culte – a făcut o cerere către „tovarășul președinte”, și a cerut un Renault 18, că avea un Mercedes din 1965 și un Cadilac din 1975 care consumau cam mult. Cererea se încheie cu o formulă pioasă: „Asigurăm și de această dată conducerea de Stat de loialitatea noastră, de respect și recunoștință pentru sprijinul pe care ni l-a acordat de fiecare dată când l-am solicitat”.

 

 

 

Nota explicativă a celor de la Departamentul Culte vorbește despre statutul privat al bisericii încă de atunci. Nu era „organizație obștească” era categoric o firmă privată:

 

 

Sigur, un ARO i-ar fi stat în gât Preafericitului, sau o Dacie neagră cu numere galbene, ca să se asorteze cu odăjdiile. Despre apetitul pentru mașini sfinte al preoților de lux de azi nu mai e nevoie să vorbim. Azi președinții de stat nu mai primesc loialitatea preafericiților, ci e taman invers.

Mă întreb, totuși, ce era dacă cereau din start și o aripă în plus la Casa Poporului, pe post de Catedrală? Era gata demult și murea și Teoctist împăcat că i-a târnosit altarul înainte să moară. Dar stați, că de fapt comuniștii au fost ăia care au demolat biserici, nu au construit. Iar capii BOR se consolau și ei cum puteau, cu un Renault 18 … noroc că a venit Revoluția.

Etichete: , , , ,

9 comentarii la “De când datează pasiunea bisericii ortodoxe pentru mașini străine” Subscribe

  1. Dumnezero 11/06/2012 at 16:54 #

    La fel ca Vaticanul, in „sufletul” lor materialist, preotii stiu ca oamenii multi nu vin sa asculte minciunile in care sunt experti daca locul si reprezentantii sai nu arata luxuriant. Impresia conteaza mult pentru oamenii impresionabili.

  2. Gilbert 12/06/2012 at 06:04 #

    Deci au fost şi vremuri când toar’şu patriarh chiar trebuia să scoată bani de sub sutană şi să şi plătească?
    Da, aşa e… noroc că a venit Revoluția.

    • Dollo 12/06/2012 at 08:31 #

      Păi nu? 🙂

  3. Moldoveanca 21/06/2012 at 11:01 #

    Unde, o, unde e butonul de share pe facebook?

  4. Alex 11/10/2012 at 11:29 #

    În septembrie ’89 patriarhul se adresa cu „Domnule” și cu „Domniei sale”, peședintelui departamentului cultelor?

  5. ardeleanca 07/02/2013 at 12:47 #

    Dupa cum se vede autoturismul a fost platit.Care e problema voastra?B.O.R singura treaba pe care o aveti?
    Slaba natiune!

    • adib 11/03/2013 at 08:06 #

      Asa o fi, numai ca a fost platit SI din banii mei, bani pe care BOR SRL trebuia sa-i foloseasca pentru binele obstei nu pentru binele lor personal. Cind vine ala mic si negru cu apa sfintita si vrea bani nu-mi spune” vreau si eu o masina, vila la munte si puradeii la scoala in Elvetia”… daca intelegi matale 😉

  6. leo 05/05/2013 at 22:03 #

    stimati cunoscatori intr-ale celor bisericesti, te asigur din surse sigure ca cei din patriarhie, mitropolii si arhiepiscopii (rareori episcopii) PRIMESC unele masini (cum e cazul Mercedes-urilor – clase de lux) din partea dealerilor auto autorizati, in mod GRATUIT in scopuri publicitare! Uneori masinile vin cu plinul facut de cei de la reprezentante! Sunt foarte putine cazurile cand unii preoti, mai rar episcopi, isi cumpara o astfel de masina, si se intampla cateodata acea masina sa zaca in curte, sa nu fie folosita, din motive de posibila sminteala a celor ce vad un astfel de autovehicul in fata bisericii. Cunosc cazuri in care o episcopie a primit un VW PASSAT care a stat in curte ani buni, pentru ca episcopia NU considera necesara cheltuiala intretinerii unui astfel de autovehicul, toate nevoile episcopului (vizite in scop pastoral, si deplasari dintr-un punct in altul) fiind onorate doar de o Dacie Logan.

  7. leo 05/05/2013 at 22:08 #

    „va asigur”…scuze pentru greseala 😛

Lasă un comentariu

Oldies but goldies

Dacă Traian ar fi vrut să cucerească Dacia în 2013…

turnulete

… l-ar fi oprit jandarmii să urce la cetatea Sarmizegetusa Regia, pe motiv că e închisă între decembrie și februarie, și astfel geneza poporului român ar fi așteptat primăvara

Ce ar fi de văzut/făcut în Portugalia

Porto, râul Douro și un pod făcut de Eiffel

Vizitat Lisabona, Porto, Estoril, Sintra, Coimbra, Fatima, Obidos&co; lăfăit pe plajele din Algarve, mâncat fructe de mare sau ce vă poftește apetitul, băut vin verde, ascultat Fado live, simtit bine pe bani putini

Suntem mai proști decât ne credem, dar ne și cam place

ignoranta

Oamenii sunt mai puțin înclinați să caute informații după ce află că se înșală, deoarece le place să se simtă bine, nu incompetenți. În plus, când li se confirmă părerile, chiar false, creierul lor secretă dopamină și se simt ca atunci când fac sex sau mănâncă ciocolată.

Parcul meu IOR

Parcul IOR

Mi-a fost alături 40 de ani, m-a crescut și relaxat. Acum e rândul meu să-l apăr de șmecheri. Dacă sunteți din sectorul 3, veniți mâine la Titan ca să ne păstrăm parcul.

Biblioteca națională s-a deschis, dar nu funcționează

Biblioteca Națională Samsung

Biblioteca te păcălește că-ți face legitimație online, dar nu ți-o face decât la sediu, îți zice pe site că are anumite cărți, dar în depozit ele nu există, și nu împrumută cărți acasă. Niciodată. Avem un sediu ultracentral și modern de 100 de milioane de euro, doar ca suport pentru o reclamă Samsung deocamdată.

Plasturii lui Negoiță – cât au costat și de ce s-au dezlipit

lipire-plasturi

50.000 de bucățele de „not so safety walk” cumpărate de la 3M au fost lipite bucată cu bucată de oamenii ADPB, pare-se la fel de prost cum a fost gândită toată lucrarea de pe Bulevardul Unirii