Cum a salvat Vodafone caii din Deltă

Ca un violator care promite să ia fata de nevastă, ca să nu facă pușcărie, Vodafone promite să hrănească cu 20.000 de euro caii salvați de alții anul trecut. După ce le-a folosit imaginea fără să-i întrebe, ca să-și facă publicitate.

„Suntem două feluri de oameni pe lumea asta: cei care așteptăm să se întâmple ceva și cei care chiar facem ceva”. Apoi mai sunt multinaționalele care vin și folosesc cu tupeu faptele celor din urmă, în scop publicitar. Cam așa a fost cu campania de salvare a cailor din Letea, folosită grosolan de Vodafone pentru ultimul lor clip publicitar, deși nu au contribuit cu nimic la acțiunea de anul trecut.

Caii din Letea au fost salvați în 2011 de oameni, într-adevăr, nu de firme. 30 de oameni adunați cu greu de Vier Pfoten, prin Facebook, twitter sau alte mijloace de comunicare. Oameni care au lucrat benevol, ca să pună la adăpost 54 de cai (nu 70 câți au fost „salvați” în clipul Vodafone), din care zece au fost eutanasiați pentru că erau foarte bolnavi. Ca să nu mai fie o amenințare pentru pădurea Letea, Vier Pfoten le duce în continuare nutreț cailor din Deltă. Asta costă foarte mult, pentru că transportul până acolo se face, în parte, pe apă. Numai un transport costă Vreo 20.000 de euro costă trei transporturi de nutreț pentru cai (rectifică sursa mea).

Ceea ce arată Vodafone în videoclip este doar un film de ficțiune. Caii care „joacă” rolul victimelor sunt alții, personajele sunt inventate, până și hashstag-ul de twitter e inventat. Ar fi putut să spună la final că e un scenariu bazat pe fapte reale, cu care Vodafone nu a avut nicio legătură, dar în loc de asta a preferat să se autoincludă în categoria „oamenilor care chiar fac ceva” și să le vândă fraierilor abonamente cu 50% mai multe gogoși.

Pentru că unele spirite s-au indignat – tot pe Facebook – după apariția clipului Vodafone, se pare că firma va contribui, până la urmă, cu vreo 20.000 de euro la hrănirea cailor. Cel puțin așa a promis, deocamdată. Cum s-ar zice prin popor, după viol urmează căsătoria din obligație, dacă tot au abuzat de onoarea fetei.

Eu zic acuma să mai facă un spot publicitar în care să le mulțumească oamenilor care într-adevăr au salvat anul trecut caii de la moarte, pentru că le-au dat ocazia anul ăsta să-și facă reclamă pe seama lor, și să contribuie și ei cu ceva la hrănirea cailor pe care i-au salvat anul trecut 😉

Complicat cu responsabilitățile astea corporatiste, prin România, măi Vodafonilor! Se pare că nici voi n-ați avut încredere în comunicarea pe care o promovați, de vreme ce nu v-ați așteptat ca spotul vostru să genereze atâta comunicare negativă la adresa voastră. Altfel mă gândesc că ați fi procedat invers: mai întâi făceați ceva și după aia vă lăudați că ați făcut. Sau poate că, dimpotrivă, ați vrut doar să generați scandal, știind că asta face orice campanie mai vizibilă.

* Poza cu caii este făcută de Mihai Vasile și luată de pe site-ul Vier Pfoten

Dacă n-ați văzut spotul Vodafone, uite-l aici.

LATER EDIT: Și pentru că tot s-a încins dezbaterea aici, pe textul reclamei, zic să facem un sondaj, să vedem câți din cei care au văzut spotul au înțeles, ca și mine, că Vodafone își arogă niște merite pentru salvarea cailor. Răspundeți la întrebare:

Se înțelege, din spot, că Vodafone își arogă un merit în salvarea cailor din Deltă?

Vezi Rezultatele

Etichete: , , , , , , ,

Trackbacks/Pingbacks

  1. 10 farse mediatice de zile mari | DISCERNE - 28/05/2016

    […] Ce s-a întâmplat de fapt: Vodafone a făcut publicitate mincinoasă, pentru că de fapt nu a salvat niciun cal. Cum a salvat Vodafone caii din Deltă, post-factum, citeşte aici. […]

Lasă un comentariu

Anunță-mă prin email când apar comentarii noi.
Te poti abona si fara sa comentezi.

Oldies but goldies

Consilierul Victor Stan: cum să mă adoptați, doamnă, dar ce, sunt câine?

victor ion stan

În proiectul „Nu aștepta supereroi, cere-ți orașul înapoi”, orice bucureștean poate să adopte un consilier general și să-l întrebe ce face el pentru oraș. Eu l-am adoptat pe Victor Stan, unul dintre veteranii consiliului, și așa a decurs prima mea discuție cu el.

Moartea iedului, mănânc și trăiesc

cioban-ied

Ciobanul mi-a zis să nu mă uit, că la ei femeile pleacă de acasă când se taie mieii. Am decis să nu-l ascult. Credeam că o să fiu mai tare ca Labiș și n-o să mai pot mânca după asta.

Cu cât ne-a botezat Samsung Biblioteca Națională

Biblioteca Națională Samsung

Statul român plătește un credit de 104 milioane de euro pentru clădirea Bibliotecii Naționale, iar firma Samsung și-a pus numele pe ea, cu câteva televizoare în valoare de 300.000 de euro. O afacere marca Ministerul Culturii și Patrimoniului Național.

Mama mi-a zis să nu mă duc, dar eu nu și nu…

parapanta3

Cu parapanta e ca și cu un bărbat, prima dată nu e bine, dar ceva te face să mai vrei măcar o dată 😉

„Căpșunarii” care construiesc metroul din Drumul Taberei

Faur, Gheorghe și Vișovan în fața scutului cu care vor săpa tunelul de metrou

Au plecat de 10-20 de ani din țară, s-au specializat în săpat tuneluri în Spania sau Italia, și acum vin ca specialiști „străini”. Vestea proastă e că vor să plece înapoi. Sunt dezamăgiți că România nu a ajuns Europa din urmă cât timp ei au fost plecați.

Cum am fost jefuiți în Valparaiso

20180312_112948

Tâlhăriți de bagaje în piața centrală a celui mai vechi port sud-american, Valparaiso, orașul chilian de patrimoniu UNESCO.