Cum a salvat Vodafone caii din Deltă

Ca un violator care promite să ia fata de nevastă, ca să nu facă pușcărie, Vodafone promite să hrănească cu 20.000 de euro caii salvați de alții anul trecut. După ce le-a folosit imaginea fără să-i întrebe, ca să-și facă publicitate.

„Suntem două feluri de oameni pe lumea asta: cei care așteptăm să se întâmple ceva și cei care chiar facem ceva”. Apoi mai sunt multinaționalele care vin și folosesc cu tupeu faptele celor din urmă, în scop publicitar. Cam așa a fost cu campania de salvare a cailor din Letea, folosită grosolan de Vodafone pentru ultimul lor clip publicitar, deși nu au contribuit cu nimic la acțiunea de anul trecut.

Caii din Letea au fost salvați în 2011 de oameni, într-adevăr, nu de firme. 30 de oameni adunați cu greu de Vier Pfoten, prin Facebook, twitter sau alte mijloace de comunicare. Oameni care au lucrat benevol, ca să pună la adăpost 54 de cai (nu 70 câți au fost „salvați” în clipul Vodafone), din care zece au fost eutanasiați pentru că erau foarte bolnavi. Ca să nu mai fie o amenințare pentru pădurea Letea, Vier Pfoten le duce în continuare nutreț cailor din Deltă. Asta costă foarte mult, pentru că transportul până acolo se face, în parte, pe apă. Numai un transport costă Vreo 20.000 de euro costă trei transporturi de nutreț pentru cai (rectifică sursa mea).

Ceea ce arată Vodafone în videoclip este doar un film de ficțiune. Caii care „joacă” rolul victimelor sunt alții, personajele sunt inventate, până și hashstag-ul de twitter e inventat. Ar fi putut să spună la final că e un scenariu bazat pe fapte reale, cu care Vodafone nu a avut nicio legătură, dar în loc de asta a preferat să se autoincludă în categoria „oamenilor care chiar fac ceva” și să le vândă fraierilor abonamente cu 50% mai multe gogoși.

Pentru că unele spirite s-au indignat – tot pe Facebook – după apariția clipului Vodafone, se pare că firma va contribui, până la urmă, cu vreo 20.000 de euro la hrănirea cailor. Cel puțin așa a promis, deocamdată. Cum s-ar zice prin popor, după viol urmează căsătoria din obligație, dacă tot au abuzat de onoarea fetei.

Eu zic acuma să mai facă un spot publicitar în care să le mulțumească oamenilor care într-adevăr au salvat anul trecut caii de la moarte, pentru că le-au dat ocazia anul ăsta să-și facă reclamă pe seama lor, și să contribuie și ei cu ceva la hrănirea cailor pe care i-au salvat anul trecut 😉

Complicat cu responsabilitățile astea corporatiste, prin România, măi Vodafonilor! Se pare că nici voi n-ați avut încredere în comunicarea pe care o promovați, de vreme ce nu v-ați așteptat ca spotul vostru să genereze atâta comunicare negativă la adresa voastră. Altfel mă gândesc că ați fi procedat invers: mai întâi făceați ceva și după aia vă lăudați că ați făcut. Sau poate că, dimpotrivă, ați vrut doar să generați scandal, știind că asta face orice campanie mai vizibilă.

* Poza cu caii este făcută de Mihai Vasile și luată de pe site-ul Vier Pfoten

Dacă n-ați văzut spotul Vodafone, uite-l aici.

LATER EDIT: Și pentru că tot s-a încins dezbaterea aici, pe textul reclamei, zic să facem un sondaj, să vedem câți din cei care au văzut spotul au înțeles, ca și mine, că Vodafone își arogă niște merite pentru salvarea cailor. Răspundeți la întrebare:

Se înțelege, din spot, că Vodafone își arogă un merit în salvarea cailor din Deltă?

Vezi Rezultatele

Etichete: , , , , , , ,

Trackbacks/Pingbacks

  1. 10 farse mediatice de zile mari | DISCERNE - 28/05/2016

    […] Ce s-a întâmplat de fapt: Vodafone a făcut publicitate mincinoasă, pentru că de fapt nu a salvat niciun cal. Cum a salvat Vodafone caii din Deltă, post-factum, citeşte aici. […]

Lasă un comentariu

Oldies but goldies

Suntem mai proști decât ne credem, dar ne și cam place

ignoranta

Oamenii sunt mai puțin înclinați să caute informații după ce află că se înșală, deoarece le place să se simtă bine, nu incompetenți. În plus, când li se confirmă părerile, chiar false, creierul lor secretă dopamină și se simt ca atunci când fac sex sau mănâncă ciocolată.

O masă cinstită la cea mai umană închisoare din lume

curte

Halden este cea mai nouă închisoare din Norvegia, a costat 250 de milioane de dolari și le oferă deținuților condiții de viață ca în libertate

Cine-l bate pe prinţul Charles, la popularitate, în Viscri

Patul care asteapta musafiri in casa Gerdei din Viscri

Transilvania li s-a arătat străinilor exact aşa cum este. Un ţinut minunat, locuit de oameni în esenţă buni, dar inconştienţi de valoarea moştenirii pe care o au în bătătură.

Generaţia „Silicon Valley” de România, după 50 de ani (II)

Bucuria revederii dupa 50 de ani

Noi nu am muncit pentru un regim politic, ci pentru bunăstarea unui popor. Am rămas aici ca o datorie față de cei care ne-au învățat. Însă acum în România specialiștii sunt tratați în bătaie de joc. Eu încă nu sunt pensionar, deci nu simt că atentez la siguranța țării, cum sunt considerați acum pensionarii, cu veniturile lor

Cum a distrus Oprescu o investiție de 14 milioane de euro, deturnând 5 milioane

oprescu_telegondola

Pentru o datorie de 5 milioane de euro a RATB către Metrorex, Primăria Capitalei preferă să arunce la coș o investiție de 14 milioane de euro, parte a unui proiect mai amplu, de 35 de milioane de euro, făcut din credite externe.

Ce înseamnă să fii cioban

cioban

În pofida unei potenţe proverbiale, datorată chipurile cărnii de oaie, ciobanii nu mai au căutare la fete, iar o viaţă de celibat şi mizerie la oi nu mai e pe placul tinerilor.