Cum a salvat Vodafone caii din Deltă

Ca un violator care promite să ia fata de nevastă, ca să nu facă pușcărie, Vodafone promite să hrănească cu 20.000 de euro caii salvați de alții anul trecut. După ce le-a folosit imaginea fără să-i întrebe, ca să-și facă publicitate.

„Suntem două feluri de oameni pe lumea asta: cei care așteptăm să se întâmple ceva și cei care chiar facem ceva”. Apoi mai sunt multinaționalele care vin și folosesc cu tupeu faptele celor din urmă, în scop publicitar. Cam așa a fost cu campania de salvare a cailor din Letea, folosită grosolan de Vodafone pentru ultimul lor clip publicitar, deși nu au contribuit cu nimic la acțiunea de anul trecut.

Caii din Letea au fost salvați în 2011 de oameni, într-adevăr, nu de firme. 30 de oameni adunați cu greu de Vier Pfoten, prin Facebook, twitter sau alte mijloace de comunicare. Oameni care au lucrat benevol, ca să pună la adăpost 54 de cai (nu 70 câți au fost „salvați” în clipul Vodafone), din care zece au fost eutanasiați pentru că erau foarte bolnavi. Ca să nu mai fie o amenințare pentru pădurea Letea, Vier Pfoten le duce în continuare nutreț cailor din Deltă. Asta costă foarte mult, pentru că transportul până acolo se face, în parte, pe apă. Numai un transport costă Vreo 20.000 de euro costă trei transporturi de nutreț pentru cai (rectifică sursa mea).

Ceea ce arată Vodafone în videoclip este doar un film de ficțiune. Caii care „joacă” rolul victimelor sunt alții, personajele sunt inventate, până și hashstag-ul de twitter e inventat. Ar fi putut să spună la final că e un scenariu bazat pe fapte reale, cu care Vodafone nu a avut nicio legătură, dar în loc de asta a preferat să se autoincludă în categoria „oamenilor care chiar fac ceva” și să le vândă fraierilor abonamente cu 50% mai multe gogoși.

Pentru că unele spirite s-au indignat – tot pe Facebook – după apariția clipului Vodafone, se pare că firma va contribui, până la urmă, cu vreo 20.000 de euro la hrănirea cailor. Cel puțin așa a promis, deocamdată. Cum s-ar zice prin popor, după viol urmează căsătoria din obligație, dacă tot au abuzat de onoarea fetei.

Eu zic acuma să mai facă un spot publicitar în care să le mulțumească oamenilor care într-adevăr au salvat anul trecut caii de la moarte, pentru că le-au dat ocazia anul ăsta să-și facă reclamă pe seama lor, și să contribuie și ei cu ceva la hrănirea cailor pe care i-au salvat anul trecut 😉

Complicat cu responsabilitățile astea corporatiste, prin România, măi Vodafonilor! Se pare că nici voi n-ați avut încredere în comunicarea pe care o promovați, de vreme ce nu v-ați așteptat ca spotul vostru să genereze atâta comunicare negativă la adresa voastră. Altfel mă gândesc că ați fi procedat invers: mai întâi făceați ceva și după aia vă lăudați că ați făcut. Sau poate că, dimpotrivă, ați vrut doar să generați scandal, știind că asta face orice campanie mai vizibilă.

* Poza cu caii este făcută de Mihai Vasile și luată de pe site-ul Vier Pfoten

Dacă n-ați văzut spotul Vodafone, uite-l aici.

LATER EDIT: Și pentru că tot s-a încins dezbaterea aici, pe textul reclamei, zic să facem un sondaj, să vedem câți din cei care au văzut spotul au înțeles, ca și mine, că Vodafone își arogă niște merite pentru salvarea cailor. Răspundeți la întrebare:

Se înțelege, din spot, că Vodafone își arogă un merit în salvarea cailor din Deltă?

Vezi Rezultatele

Etichete: , , , , , , ,

Trackbacks/Pingbacks

  1. 10 farse mediatice de zile mari | DISCERNE - 28/05/2016

    […] Ce s-a întâmplat de fapt: Vodafone a făcut publicitate mincinoasă, pentru că de fapt nu a salvat niciun cal. Cum a salvat Vodafone caii din Deltă, post-factum, citeşte aici. […]

Lasă un comentariu

Anunță-mă prin email când apar comentarii noi.
Te poti abona si fara sa comentezi.

Oldies but goldies

O zi la probațiune

alb-negru

Ce face un VIP condamnat cu suspendare, când ajunge în biroul consilierului de probațiune, unde trebuie să-și demonstreze îndreptarea: răspunde la telefon cu „dragă, sunt în oraș, la un interviu, vorbim mai târziu” 😉

Cum și-a arogat PSD un cinema de 3 milioane de euro din bani publici

poza-cinema-gloria-pro

Cinema Gloria, inaugurat și folosit doar de PSD deocamdată, nu are autorizație de securitate la incendii. ISU susține că nu poate amenda nici PSD, nici primăria, din cauza unor chichițe legislative. Totuși a amendat în același timp un cinematograf autorizat, închiriat de USR pentru un eveniment public.

Cine-l bate pe prinţul Charles, la popularitate, în Viscri

Patul care asteapta musafiri in casa Gerdei din Viscri

Transilvania li s-a arătat străinilor exact aşa cum este. Un ţinut minunat, locuit de oameni în esenţă buni, dar inconştienţi de valoarea moştenirii pe care o au în bătătură.

Ziua 7: Facerea de bine e ca recensământul fără CNP

Cuvantul recenzorului de la blocul meu

Azi am recenzat prin telefon o persoană care se afla la coadă la moaștele sfântului x. CNP-ul încă era facultativ.

Ziua 8 – Dumneata scrie ce trebuie, eu mă fac că nu văd… și semnez

Sursa foto: http://monstersketch.blogspot.com/2009_05_01_archive.html

Cea mai drăguță văduvă din blocul recenzat de mine, mă roagă să nu-i arăt ce am bifat la starea civilă, pentru că ea încă îl simte alături pe bărbatul ei mort de 35 de ani.

Recursul la argumente

ilusion

De ce în 2017 e nevoie să le explici unora că oamenii sunt egali în fața legii și au aceleași drepturi indiferent de rasă, sex sau etnie – pentru că la televiziunea națională vine un avocat al poporului și neagă Holocaustul, și nimeni nu-l contrazice, deși avem și o lege care-l face pasibil de pușcărie pentru asta.