Noul Tienanmen e o autostradă

Chinezii au construit o autostradă în jurul unei case, pentru că proprietarul a refuzat să se lase demolat.

Der Spiegel zice că familia lui Luo Baogen din China a refuzat să-și lase casa demolată pentru autostradă, pe motiv că despăgubirile oferite de autorități au fost insuficiente.

Regimul a ales să-i asfalteze casa de jur împrejur ca să-l termine cu nervii, probabil. E mai ușor să-l asediezi cu mașini și să nu-i lași vreo cale să iasă din casă, decât să-i tragi un glonț în cap.

Oricum, poza asta mie mi-a amintit de aia celebră, din Piața Tienanmen. Alte vremuri, alte convingeri. Să mai zică cineva că China nu e o țară liberă 😀

The Atlantic publică și poze cu „priveliștea” pe care omul o are acum de la ferestrele casei sale.

Etichete: , , ,

6 comentarii la “Noul Tienanmen e o autostradă” Subscribe

  1. VAXXi 22/11/2012 at 23:15 #

    Volens-nolens, tre’ să recunoaștem c-au făcut ceva progrese, dacă nu l-au demolat pe om în 5 minute (ba dimpotrivă) și s-a putut și fotografia chestia asta 🙂

    Oricum, tre’ să fie senzație majoră să ai 4 benzi pe post de prispă și încă 4 pe post de verandă.

  2. bezbojnicul 23/11/2012 at 01:13 #

    Casă cui – http://en.wikipedia.org/wiki/Nail_house

    • Dollo 23/11/2012 at 05:16 #

      ahaa, an old traditional chinese way… 🙂

  3. cristi 23/11/2012 at 18:22 #

    China este o tara (relativ) libera. Poti sa faci ce vrei, chia sa-ti dai si foc:
    http://being-alive-and-free.blogspot.ro/2009/06/censorship-in-china.html

  4. val 03/12/2012 at 14:52 #

    http://www.guardian.co.uk/world/video/2012/dec/02/chinese-middle-road-house-demolished-video

    • Dollo 03/12/2012 at 15:07 #

      da,am văzut și eu azi. orice democrație are o limită 😉

Lasă un comentariu

Anunță-mă prin email când apar comentarii noi.
Te poti abona si fara sa comentezi.

Oldies but goldies

Depre ziduri

pano

și oamenii care se încăpățânează să le construiască și să repete istorii de care omenirea ar trebui să se rușineze.

De ce nu s-a surpat Bucureștiul când „ne-a făcut Ceaușescu” metroul

metrou5

Pentru că pe vremea aia s-au folosit mulți mineri cu târnăcoape, care au săpat cu grijă tuneluri, pentru că specialiștii de atunci și-au făcut doctoratele pe bune la metrou, nu plagiindu-i pe alții, și chiar și atunci au existat tasări de teren.

Nu există o legătură între creșterea avuției bisericii și calitatea vieții enoriașilor

oti

Interviu cu fondatorul Asociației Secular Umaniste din România, Atila Nyerges, despre religie, credință, știință și imoralitatea legăturii dintre biserică și politicieni, pe la spatele poporului prezumat credincios.

Când și de ce s-au dat ultimele amnistii în Europa

oug_gratiere-curcan

De la Ceaușescu, în 1988, care voia să fie iubit, la Vaclav Klaus, în 2013, care a vrut să scape niște corupți, Europa a trecut prin mai multe aministii și grațieri colective. Președinții care le-au dat nu s-au bucurat, însă, de simpatia populară.

Moartea iedului, mănânc și trăiesc

cioban-ied

Ciobanul mi-a zis să nu mă uit, că la ei femeile pleacă de acasă când se taie mieii. Am decis să nu-l ascult. Credeam că o să fiu mai tare ca Labiș și n-o să mai pot mânca după asta.

Cum a distrus Oprescu o investiție de 14 milioane de euro, deturnând 5 milioane

oprescu_telegondola

Pentru o datorie de 5 milioane de euro a RATB către Metrorex, Primăria Capitalei preferă să arunce la coș o investiție de 14 milioane de euro, parte a unui proiect mai amplu, de 35 de milioane de euro, făcut din credite externe.