D elaco s-a lansat pe piața brânzeturilor, dacă nu mă înșel, cu reclama aia în care un mafiot – Toni Delaco – intră într-o clasă și le spune copiilor că în țara asta, ca să fii șmecher, trebuie să faci mai întâi mușchi și apoi să înveți. Iar sloganul era ceva de genul „mâncatul prost și-a găsit nașul”. O scenă copiată din Filantropica.
Azi am văzut la supermarket că a scos și produse pentru proști – „cașcaval de senviș” – probabil țintind generațiile care vin tare din urmă și nu reușesc să sară gardul BAC-ului, pentru că, normal, n-au mâncat suficient în copilărie ca să facă „brandu” tare.
După ce o altă companie le-a băgat în cap copiilor că Peneș Curcanul a fost un curcan nestresat și fără E-uri (apropos, pe Google primul rezultat la căutare e carnea de curcan, urmată de poezia lui Alecsandri și wikipedia), mă întreb dacă tânăra generație s-o fi copt suficient și pentru „hemoroeasy la cutie”. Dar gustul fin românesc se poate însoți decât cu niște hemoroizi cu accent britiș de Bollywood.
True! Delaco astia par a fi o firma de dubiosi. Si numele parca te duce cu gandul la un butic de apartament din anii ’90. Iar reclamele sunt pentru dobitoci. Necazul este ca sunt multi si cumpara pentru ca odata cu „oficializarea” limbajului lor nu se mai simt singuri, se creeaza un fel de gasca pe langa toate brandurile astea de cacat.
Dar ce spuneti despre „Cascavalul natur Dalia”, Visul Mamaligii ? 😉
Cine suntem noi să ne punem de-a curmezișul viselor? 😉
dar chips cu gust de saorma ?
ioi, ioi, dollo, pai cascavalul de senvis e de mult! Are cel putin un an de cand l-am vazut prin magazine.
Apropo, rafturile semnalizate LaLapte, cu fontul specific LaDorna, nu le-ai vazut?
Eu acum l-am văzut, că erau multe într-un container și mi-au atras atenția.
Mai, deci chiar nu inteleg! Sa faci o reclama proasta, dar corecta gramatical, e una. Sa scrii ca un agramat e totusi alta! Adica acest „senvis” a trecut prin multe maini de la copywriter la cine a aprobat si cine a imprimat, chiar nimeni nu s-a gandit sa caute in dex?! Sau macar sa se intrebe de ce Delma se cheama „sandvis”.
Culmea face ca eu chiar am avut la BAC de identificat forma corecta la sandvis :)))
Eu cred că au scris special așa, dar nu găsesc logica, totuși.
Iti pierzi timp cautand o logica acolo unde nu este asa ceva.
Poate ca s-au uitat ca fraierii fara sa priceapa ceva la „Actorul si salbaticii” si din „Monsieur se scrie, monsieur se citeste!” au concluzionat ca „Senviş se aude, senviş se scrie !” sau cine stie ce subtilitati i-a dat prin cap autorului, ceva de genu’ DElaco” – „DEsenviş” …
Hai ca ma pierd scurmand prin logica lor … n-are logica, asa cum nu are nici ciudatenia aia cu „Hai sa senvişim” – chestie fortata pentru a crea un element de recunoastere a produsului.
Ma intreb daca au inregistrat „chestia” la OSIM ca sa isi protejeze genialitatea.
Aşa scrie mafioţii, bre!
Mafioții scrijelește cu cuțitele 🙂
au scris intentionat asa, la misto, ca sa atraga atentia si sa-si vanda produsul.
Ai dreptate Dollores, era intentionata “greseala”.
In ton cu ambalajul, ne-am jucat putin alegand numele DeSenvis. Inspiratia vine din titlurile nobiliare din cartile pentru copii, astfel incat acesta este un substantiv propriu (DeSenvis) si nu unul comun. Jocul de cuvinte, regasit si in campania tv din perioada lansarii a amuzat sau a contrariat pe cei atenti. S-a intamplat si sa treaca pe langa cei care intr-adevar nu pun pret pe ortografie…Ma bucur sa vad ca tabara celor atenti este tot mai mare 🙂
E bine că ne-ai lămurit 🙂