Trenurile noastre, toate

și cum te scoală ele din patul de hotel la 4 dimineața, ca să admiri Dunărea la Porțile de Fier

Porțile de Fier la 4 dimineațaCe poți să faci la 4 dimineața, în Drobeta Turnu Severin? Vă zic eu. Să dormi liniștit în patul tău, din camera ta din Hotelul Continental. Până când te scoală din așternut sirena trenului care trece la ora aia pe linia ferată de pe malul Dunării, adică fix prin peisajul ăla frumos pe care-l apreciai când te-ai cazat, că se vede de la fereastra hotelului.

Și nu, nu închizi geamul, că în cameră e prea cald, și vrei să respiri aerul curat de Dunăre pe timpul nopții.

Dacă mai auziți pe cineva care zice că CFR e pe moarte și că în țara asta trenurile își vor da obștescul sfârșit, să-l trimiteți să doarmă câteva nopți la Drobeta Turnu Severin. Exact când scriu aceste rânduri, e a doua noapte, orele 11.59 12.00 12.22 12.30, și trenul trenurile urlă rând pe rând din toate puterile lui lor falimentare pe sub geamurile hotelului în care eu voi rămâne încă o noapte.

Turnul de apă al lui Carol IDar dacă tot m-am trezit astă noapte ca în gară, am pus mâna pe aparatul foto și am făcut o poză cu priveliștea Porților de Fier la 4 dimineața. După o zi de muncă destul de obositoare am mai avut puterea să mă mai cocoț și în cel mai frumos turn de apă pe care l-am văzut până acum – primul castel de apă construit pentru oraș de Carol I, și reabilitat ca muzeu și turn de observație pentru turism cu aproape un milion de euro bani europeni.

Catedrala ortodoxă și fosta sinagogăApoi am mai pozat, firește, viitoarea catedrală a severinenilor, care strivește o fostă sinagogă transformată în cabinet notarial, și Hala lui Radu Negru, cea mai veche din oraș, în care azi mai fac comerț chinezii. În rest orașul e curat, are drumuri reabilitate, multe clădiri istorice bine întreținute, dar și unele ruinate, multe construcții kitch și multe alte hoteluri despre care localnicii spun că ar fi mai bune decât Continentalul, care care clar nu au avantajul sonor și vizual al acestuia. Dincolo de neajunsul cu trenul, nu am a-i reproșa nimic hotelului, dimpotrivă, am avut parte de personal amabil și niște facilități de cazare decente. Domnule, dar trenurile astea, mă gândesc, n-ar putea oare să meargă ele pe Dunăre, și să nu mai urle când trec prin oraș?

Faleza Dunării și celebra cale ferată Sinagoga notariat Sediul pompierilor Același sediu, de după cireș Istorie, frate! Restaurantul chinezesco-românesc din Hala lui Radu Hala și catedrala Drobeta văzută din turnul de apă Școala de fete și cârciuma domnului Goe scara din turn din vârful turnului orașul văzut prin hubloul turnului de apă

Etichete: , , , , ,

12 comentarii la “Trenurile noastre, toate” Subscribe

  1. Elena 17/04/2013 at 05:45 #

    De ce nu-mi aduc aminte de nimic? Si cam tot pe vremea asta am vizitat Drobeta Turnu Severin… Ba nu! Era un pic mai tarziu ca imi aduc aminte de castani, nu de ciresi, in floare.

  2. Niki 17/04/2013 at 08:23 #

    Hai ca rezolva angajatii de la CFR. http://www.mediafax.ro/social/protest-spontan-la-cfr-aproape-2-000-de-angajati-de-la-reparatii-locomotive-au-oprit-lucrul-10756092

  3. Huitzilopochtli 17/04/2013 at 09:45 #

    E adevarat ca la Portile de Fier e lacatul cat plosca? 🙂

    • Ugly Kid Joe 17/04/2013 at 19:07 #

      Da’ un ou cat o costa? 🙂

      • Dollo 18/04/2013 at 08:13 #

        Mă tem că nu pricep întrebările voastre, nici cu plosca, nici cu oul 😀 Ouă am mâncat doar la micul dejun și era inclus în prețul camerei 😀

        • mihai 18/04/2013 at 22:37 #

          Dor de Amza Pellea:
          nea Marin – O afacere olteneasca

  4. TNH 17/04/2013 at 11:01 #

    La mine-n „sat” stau aproape de gară, la câteva sute de metri. Problema e că singura rută ce implică această gară a devenit neprofitabilă şi nu mai circulă decât 2-3 trenuri pe zi.

    În caz că vă întrebaţi care e problema: ei bine, mie îmi plăcea să aud fluieratul trenului, iar noaptea nu îl auzeam deloc, nu ştiu cum de. Poate îl auzeam fără să-mi dau seama şi subconştientul meu îl percepea ca pe un semnal de genul „totul e în ordine ca de obicei, nu te trezi”. Mă trezesc dimineaţa şi mi se pare că ceva nu-i în ordine, apoi îmi dau seama că lipseşte trenul de 5:30.

  5. ady 17/04/2013 at 17:58 #

    stau pe calea grivitei si din cand in cand mai aud cum fluiera care un tren, mai ales seara tarziu, cand e mai liniste si eu butonez caldulatorul. si-mi aduc aminte de copilarie, cand o sosea si doua randuri de case desparteau blocul de calea ferata si verile magice ale adolescentei cand ramaneam singura acasa si abia cand fluiera trenul de 4.30 (a.m.) ma duceam sa ud florile mamei si apoi la nani.
    asa ca trenurile de acum imi dau cumva o stare de conform psihic.

    • Dollo 18/04/2013 at 08:14 #

      asta e poezie, mie mi se pare că la 4 dimineața sirena trenului sub ferești e criminală

      • ady 18/04/2013 at 17:16 #

        nu era chiar sub feresti. in mod normal nici n-auzeam trenul. nici acum nu e. vara nu pot dormi cu geamul deschis din cauza traficului automobilistic (calea grivitei are putine semafoare, cam deloc intersectii mari, asa ca soferii baga mare, in plus e ierirea spre chitila, trafic greu, balarii d-astea; mama doarme cu dopuri cand vine la mine), nu a trenului.
        doar ca atunci cand eram singura acasa, la ora aia ma duceam la nani, dupa ce citisem de-mi iesisera ochii ca la melci. in plus, la noi e extrem de cald si nu poti uda florile in perioada numita „seara” pentru ca le distrugi, asa ca udam florile, faceam cu mana trenului (uneori il prindeam chiar si pe ala de 6 si ceva, tot a.m. 🙂 ) si ma duceam la nani.

  6. mircea 30/04/2013 at 21:41 #

    Ce daca chefereu-i falit? Mai exista o gramada de transportatori feroviari: Grup Feroviar Roman, Constantin Grup, MAV Trakcio, OBB, DB Schenker sint doar citeva din inscriptiile de pe locomotivele care trec pe sub geamul meu. Iar cfr marfa cara la greu Dacii si Forduri la export. Zilnic vad 2-3 trenuri cu masini.
    Si da, stau linga calea ferata Timisoara-Bucuresti…

    • Dollo 01/05/2013 at 07:48 #

      și alea n-au sirene care șuieră în creierii nopții?

Lasă un comentariu

Anunță-mă prin email când apar comentarii noi.
Te poti abona si fara sa comentezi.

Oldies but goldies

Epoca post adevăr, UE ține presa de mână și o încurajează să meargă spre lumină

eu-oficials

Jurnaliști europeni cer Comisiei Europene să-i apere de bogați, de politicieni și de ura cititorilor. UE știe că moartea presei = sfârșitul democrației, dar habar n-are ce e de făcut nici pentru salvarea uniunii, nici a presei.

Vinales, seva eco-bio a Cubei

vinales20

Dar ce căutași, maică, taman în Cuba? l-am întrebat noi pe albanez. Și el nu pricepea ce-l întrebăm, dar râdea la noi. Noroc că nevastă-sa mai scăpa câteva cuvinte englezești și până la urmă ne-a arătat stâlpii casei, a bătut cu mâna în ei și am priceput că albanil nu era albanez, ci zidar.

Cum și-a arogat PSD un cinema de 3 milioane de euro din bani publici

poza-cinema-gloria-pro

Cinema Gloria, inaugurat și folosit doar de PSD deocamdată, nu are autorizație de securitate la incendii. ISU susține că nu poate amenda nici PSD, nici primăria, din cauza unor chichițe legislative. Totuși a amendat în același timp un cinematograf autorizat, închiriat de USR pentru un eveniment public.

Miron Radu Paraschivescu, jurnalul unui comunist fără partid

Miron Radu Paraschivescu

Cine ar ști să se roage cu adevărat pentru sufletul meu decât o curvă – însemnările unui ratat oarecare din România secolului trecut. Miron Radu Paraschivescu, Jurnalul unui cobai

Plasturii lui Negoiță – cât au costat și de ce s-au dezlipit

lipire-plasturi

50.000 de bucățele de „not so safety walk” cumpărate de la 3M au fost lipite bucată cu bucată de oamenii ADPB, pare-se la fel de prost cum a fost gândită toată lucrarea de pe Bulevardul Unirii

Nu sunt dezamăgit de România, pentru că nu m-am lăsat amăgit

Camil Petrescu fiul

Camil Petrescu fiul, despre cum se vede România de peste ocean și din mijlocul Bucureștiului. De ce a plecat acum 43 de ani, de ce s-a întors azi și de ce ar mai pleca o dată, dacă ar avea iar 22 de ani. Despre salamul cu soia de New York.