Ce poți să faci la 4 dimineața, în Drobeta Turnu Severin? Vă zic eu. Să dormi liniștit în patul tău, din camera ta din Hotelul Continental. Până când te scoală din așternut sirena trenului care trece la ora aia pe linia ferată de pe malul Dunării, adică fix prin peisajul ăla frumos pe care-l apreciai când te-ai cazat, că se vede de la fereastra hotelului.
Și nu, nu închizi geamul, că în cameră e prea cald, și vrei să respiri aerul curat de Dunăre pe timpul nopții.
Dacă mai auziți pe cineva care zice că CFR e pe moarte și că în țara asta trenurile își vor da obștescul sfârșit, să-l trimiteți să doarmă câteva nopți la Drobeta Turnu Severin. Exact când scriu aceste rânduri, e a doua noapte, orele 11.59 12.00 12.22 12.30, și trenul trenurile urlă rând pe rând din toate puterile lui lor falimentare pe sub geamurile hotelului în care eu voi rămâne încă o noapte.
Dar dacă tot m-am trezit astă noapte ca în gară, am pus mâna pe aparatul foto și am făcut o poză cu priveliștea Porților de Fier la 4 dimineața. După o zi de muncă destul de obositoare am mai avut puterea să mă mai cocoț și în cel mai frumos turn de apă pe care l-am văzut până acum – primul castel de apă construit pentru oraș de Carol I, și reabilitat ca muzeu și turn de observație pentru turism cu aproape un milion de euro bani europeni.
Apoi am mai pozat, firește, viitoarea catedrală a severinenilor, care strivește o fostă sinagogă transformată în cabinet notarial, și Hala lui Radu Negru, cea mai veche din oraș, în care azi mai fac comerț chinezii. În rest orașul e curat, are drumuri reabilitate, multe clădiri istorice bine întreținute, dar și unele ruinate, multe construcții kitch și multe alte hoteluri despre care localnicii spun că ar fi mai bune decât Continentalul, care care clar nu au avantajul sonor și vizual al acestuia. Dincolo de neajunsul cu trenul, nu am a-i reproșa nimic hotelului, dimpotrivă, am avut parte de personal amabil și niște facilități de cazare decente. Domnule, dar trenurile astea, mă gândesc, n-ar putea oare să meargă ele pe Dunăre, și să nu mai urle când trec prin oraș?
De ce nu-mi aduc aminte de nimic? Si cam tot pe vremea asta am vizitat Drobeta Turnu Severin… Ba nu! Era un pic mai tarziu ca imi aduc aminte de castani, nu de ciresi, in floare.
Hai ca rezolva angajatii de la CFR. http://www.mediafax.ro/social/protest-spontan-la-cfr-aproape-2-000-de-angajati-de-la-reparatii-locomotive-au-oprit-lucrul-10756092
E adevarat ca la Portile de Fier e lacatul cat plosca? 🙂
Da’ un ou cat o costa? 🙂
Mă tem că nu pricep întrebările voastre, nici cu plosca, nici cu oul 😀 Ouă am mâncat doar la micul dejun și era inclus în prețul camerei 😀
Dor de Amza Pellea:
nea Marin – O afacere olteneasca
La mine-n „sat” stau aproape de gară, la câteva sute de metri. Problema e că singura rută ce implică această gară a devenit neprofitabilă şi nu mai circulă decât 2-3 trenuri pe zi.
În caz că vă întrebaţi care e problema: ei bine, mie îmi plăcea să aud fluieratul trenului, iar noaptea nu îl auzeam deloc, nu ştiu cum de. Poate îl auzeam fără să-mi dau seama şi subconştientul meu îl percepea ca pe un semnal de genul „totul e în ordine ca de obicei, nu te trezi”. Mă trezesc dimineaţa şi mi se pare că ceva nu-i în ordine, apoi îmi dau seama că lipseşte trenul de 5:30.
stau pe calea grivitei si din cand in cand mai aud cum fluiera care un tren, mai ales seara tarziu, cand e mai liniste si eu butonez caldulatorul. si-mi aduc aminte de copilarie, cand o sosea si doua randuri de case desparteau blocul de calea ferata si verile magice ale adolescentei cand ramaneam singura acasa si abia cand fluiera trenul de 4.30 (a.m.) ma duceam sa ud florile mamei si apoi la nani.
asa ca trenurile de acum imi dau cumva o stare de conform psihic.
asta e poezie, mie mi se pare că la 4 dimineața sirena trenului sub ferești e criminală
nu era chiar sub feresti. in mod normal nici n-auzeam trenul. nici acum nu e. vara nu pot dormi cu geamul deschis din cauza traficului automobilistic (calea grivitei are putine semafoare, cam deloc intersectii mari, asa ca soferii baga mare, in plus e ierirea spre chitila, trafic greu, balarii d-astea; mama doarme cu dopuri cand vine la mine), nu a trenului.
doar ca atunci cand eram singura acasa, la ora aia ma duceam la nani, dupa ce citisem de-mi iesisera ochii ca la melci. in plus, la noi e extrem de cald si nu poti uda florile in perioada numita „seara” pentru ca le distrugi, asa ca udam florile, faceam cu mana trenului (uneori il prindeam chiar si pe ala de 6 si ceva, tot a.m. 🙂 ) si ma duceam la nani.
Ce daca chefereu-i falit? Mai exista o gramada de transportatori feroviari: Grup Feroviar Roman, Constantin Grup, MAV Trakcio, OBB, DB Schenker sint doar citeva din inscriptiile de pe locomotivele care trec pe sub geamul meu. Iar cfr marfa cara la greu Dacii si Forduri la export. Zilnic vad 2-3 trenuri cu masini.
Si da, stau linga calea ferata Timisoara-Bucuresti…
și alea n-au sirene care șuieră în creierii nopții?