Cine face bani din parcarea Aeroportului Otopeni?

Compania de Aeroporturi București și-a triplat profitul în primul trimestru, datorită înmulțirii pasagerilor. Cine o fi fericitul destinatar al profitului obținut din parcarea destinată celor care așteaptă călătorii?

D e fiecare dată când merg să iau pe cineva de la Aeroportul Otopeni, și plătesc cel puțin 3 lei, dar de cele mai multe ori 6 lei pe parcare, mă întreb pe cine îmbogățesc eu, alături de milioanele de așteptători care vin să-și ia cunoscuții de la aeroport. Ultima dată când am fost, zilele trecute, am calculat greșit traseul până acolo, gândindu-mă că o să-mi ia măcar o oră. Când colo, am ajuns în 40 de minute grație unui green light neașteptat. Mi-am dat seama că cele 20 de minute economisite din traseu mă vor costa cu 3 lei mai mult decât timpul pe care îl aștepți inevitabil de la aterizarea avionului până își vine pasagerul cu bagajele – de regulă jumătate de oră cel puțin.

Așa că, admit, de zgârcenie, am zis să mai pierd zece minute pe aleile aeroportului, și să intru în parcare doar pentru jumătatea aia de oră de care nu ai cum să scapi. Numai că, ce să vezi, după nici cinci minute de stat pe o bretea din jurul unui rond a venit o mașină inscripționată Romprest, iar șoferul ei mi-a făcut semnul ăla polițienesc să circul, să plec de acolo. Am văzut că ăsta era rolul tipului, să-i descurajeze pe taximetriștii care mai adăstau și ei prin zonă sau pe șoferii zgârciți ca mine, și să ne mâne pe toți, nemilos, spre barierele taxatoare ale UTI. Am intrat în parcare cu viteza și entuziasmul elevului care iese la tablă când se știe nepregătit.

Stând în fața tabelei cu sosirile aflu și că avionul are o mică întârziere, care s-a lungit apoi cu așteptarea bagajelor, așa că în final tot o oră am plătit. M-a amuzat, înțelegându-l perfect, un tip care aștepta cursa de Stuttgart, tot întârziată. Făcea ture ca un viitor tată nervos și își băga cu năduf organul, pe toate părțile, în cursa aia. Cred că avionul întârzia numai pentru că pilotul nu se putea concentra pe manevrele de aterizare că era ocupat ca să sughițe. Chiar mă gândeam, o dată când așteptam un avion întârziat, că ăștia de la turnul de control pot fi mână în mână cu parcagii din aeroport și primesc cotă parte din încasările de parcare 😉

Nu știu cum o fi în alte țări, poate 1,3 euro/ora de parcare nu o fi așa scump pentru alții, mie mi se pare mult pentru București și pentru venitul meu. Înțeleg și că investiția într-o parcare etajată trebuie recuperată, deși aici vorbim de o parcare destul de veche și în care nu pare că s-au mai băgat bani de ceva ani. Dar dacă în buricul Bucureștiului poți parca cu 1,5 lei/ora, care-i treaba cu aeroportul? Pe ăștia îi întreabă cineva pe ce criteriu își stabilesc tarifele astea exorbitante, de la sticla cu apă la jumătatea de oră parcare? Înțeleg că sistemul conceput pentru preluarea călătorilor de către aparținători – persoane fizice – e special ca să aducă profit, nu ca să ajute pasagerii. Dar atunci să-i pună și poza ăluia care încasează profitul, ca să-i zicem și „sărumâna nașule” la ieșirea din aeroport.

Eu una nu știu cine încasează banii din parcarea de la aeroport. Am căutat informații, dar n-am găsit decât asta – că în primul trimestru al anului Compania Națională Aeroporturi București a făcut un profit de trei ori mai mare, datorită creșterii traficului de pasageri – ceea ce înseamnă că și stăpânul parcării din aeroport și-a rotunjit profitul în aceeași perioadă. Mă gândesc că la profitul ăsta poate se îndură și ei să investească în buda aia tristă de la sosiri.

 

Etichete: , , , ,

8 comentarii la “Cine face bani din parcarea Aeroportului Otopeni?” Subscribe

  1. Andrei 27/07/2014 at 17:34 #

    In Vienna la aeroport parcarea costa 4,90 Euro pe ora

  2. Io 27/07/2014 at 18:15 #

    Poti sa stai la Ikea in parcare, il pui sa te sune cand a terminat de luat bagajele si apoi il „culegi” direct de pe estacada, de unde iau si taximetristii clientii.

    E drept varianta de bun simt e aia in care intri in parcare, dar ar fi frumos ca parcarea sa fie pe termen scurt, mediu si lung cum e prin alte parti. Si da, e scump cam peste tot in Vest, mai ales daca te intinzi peste transa de timp. Prin unele locuri, daca stai sub 10-15 min e gratis, dar sa fim seriosi, cine isi calculeaza asa de bine timpul?!

  3. Il ici 27/07/2014 at 21:45 #

    Eu imi calculez bine timpul: ma informez de pe internet la ce ora aterizează avionul (nu ora aia din mersul trenurilor, ci ora estimată), adaug jumătate de ora si ma incadrez in timpul asta. In general sincronizarea e buna.

  4. geo 28/07/2014 at 11:55 #

    eu le spun sa ia 783! 😉

  5. o femeie 28/07/2014 at 15:11 #

    Niste preturi de la altii citite:
    pt 8 zile: 83 € la Charleroi (belgia),
    64 € Berlin
    53 € Eindhoven (olanda)
    45 € Liège ( tot be)
    42 € Lille (franta)
    toate fiind aeroporturi de mana a2a.

    Mana 1 in Bruxelles: 6 euro pe ora.

  6. Agitate 29/07/2014 at 01:21 #

    Inainte sa faci drepta pe alea care duce la aeroport, este o benzinarie. Buda este mai curata decat cea de la aeroport! 😉

    • Agitate 29/07/2014 at 01:22 #

      *aleea

  7. adobrero 29/07/2014 at 10:33 #

    A, dar e stiut ca Otopeniul e cel mai vestic si mai occidental punct al Romaniei. La preturi vorbind. Si nu e numai parcarea, ci si apa, cafeaua, etc., etc. Am dat 20 de lei pe o cafea minuscula si un croissant in cel mai dosnic subsol din aeroport, acolo unde asteptam plecarea pentru cursa de Satu Mare. Care a intarziat 2 ore. Iar servirea produselor mai sus mentionate a facut-o un domn cu un carucior portabil.

Lasă un comentariu

Anunță-mă prin email când apar comentarii noi.
Te poti abona si fara sa comentezi.

Oldies but goldies

Cât ne costă să „stârpim” prostituția și cât am câștiga dacă am legaliza-o

ashley

Statul a cheltuit un milion de lei și doi ani de anchete ca să descopere că prostituția se face și prin mica publicitate. Printre „proxeneți” – o femeie de serviciu care cumpăra prezervative la un salon de masaj, o studentă care-i organiza agenda unei fete, un ziar de mică publicitate…

Fiecare moment dificil din istoria unei țări are nevoie de victime

mineriada

Ce or mai face oamenii ăia care au bătut la Mineriadă? Or fi bine, sănătoși, or avea copii, planuri, or fi mulțumiți de viața lor, de deciziile pe care le-au luat, or dormi liniștiți? Or face politică?

Ziua 4: Și chinez, și ateu, și friguros

Cica daca Adam si Eva ar fi fost chinezi

Azi am explicat unui conclocuitor chinez cum funcționează termoficarea românească; i-am băgat mințile în cap recenzoarei care voia să mă înregistreze doar pentru că trecusem pe la mama, și apoi am bârfit copios cu niște recenzoare bătrâne și puțin ciupite de molii, ca mine 😛

Dubița albă din Vitan, monumentul neputinței poliției și Primăriei sectorului 3

Celebra dubiță abandonată în fața Poștei Vitan

O dubiță zace de câteva luni încurcând traficul din Vitan. Poliția locală știe, dar nu are platformă de ridicat, Poliția rutieră o filmează și-l amendează pe proprietar, Primăria Capitalei zice să apelăm la țiganii care fură fier vechi, să fure și mașina abandonată.

Eu sunt lucrător sexual, legea e o curvă

sexworker

Interviu în 3 episoade cu „Profesoara”, una dintre cele mai vechi prostituate din București. Azi, începuturile – „Epoca de aur”, când comunismul tolera prostituția, marca era mai tare ca dolarul iar clientul era domn.

Ziua 7: Facerea de bine e ca recensământul fără CNP

Cuvantul recenzorului de la blocul meu

Azi am recenzat prin telefon o persoană care se afla la coadă la moaștele sfântului x. CNP-ul încă era facultativ.