A i fi zis că epopeea orei de religie în școală se va încheia cu decizia Curții Constituționale a României prin care s-a stabilit în fine logica în chestiune: nu e normal să facă cerere cei care nu vor să studieze religie, ci aceia care vor să studieze știința închinării trebuie să ceară asta, expres, la școală. Numai că de la decizia CCR din noiembrie 2014 și până azi treaba tot nu e tranșată (de parcă deciziile CCR ar fi opționale), ba chiar se duc lupte aprige pentru menținerea acestei discipline în orarul copiilor, întru creștinarea și aducerea lor pe drumul ăl drept, firește.
Atitudinea bisericii în această situație este aia a individului care „ajută” bătrânica să treacă strada deși ea n-are nevoie. Așa cum a învățat deja în ultimii 25 de ani BOR știe mult prea bine pe ce butoane să apese în „conștiința” politicienilor ca să obțină ce are nevoie. Iar nevoia BOR acum este să-și salveze cât mai mulți din profesorii de religie pe care i-a infiltrat în sistemul de învățământ (17 februarie- later edit – 6000 după spusele ministrului). De aceea a „popus” Ministerului Educației – iar ministerul s-a grăbit să-și însușească ideea – ca opțiunea pentru ora de religie să se facă o singură dată pe tot ciclul de învățământ. Adică la clasa pregătitoare se face cerere pentru toți cei patru ani de școală primară, apoi pentru gimnaziu, iar la începutul liceului pentru anii de liceu.
Biserica și ministerul exclud orice modificare pe parcursul celor 8+4 ani atât în viața cât și în conștiința copilului, atât sunt de orbiți de ideea de a mai păstra în schemă niște salarii care plătesc o disciplină complet inutilă pentru pregătirea elevului. Nu numai că Parlamentul nu s-a grăbit să îndrepte eroarea pe care CCR a constatat-o în Legea educației – și anume neconstituționalitatea articolului care prevedea cererea pentru renunțarea la ora de religie – dar nici ministerul nu are de gând să lucreze constituțional măcar de la 15 septembrie 2015 când începe următorul an școlar.
În opinia autorităților, mână în mână cu biserica, Constituția țării e opțională, pe când religia e obligatorie. A nu se înțelege că e perfectă Constituția, dar până se face alta este legea supremă în stat.
Părinților li se va cere, așadar, la înscrierea la școală a copiilor, să facă o cerere dacă vor ca odrasla să studieze religia. Părintele nu va avea posibilitatea să opteze pentru studiul istoriei religiilor, ci i se va cere să semneze în alb un contract de muncă valabil în următorii 8+4 ani pentru un preot care nu a avut șpagă să-și cumpere o parohie, pentru preoteasa din sat (în cazul școlilor din mediul rural) sau pentru orice absolvent de teologie care trebuie să mănânce și el o pâine sigură, învățând copiii să fie supuși, temători și încrezători într-o forță divină, nu în ei înșiși.
Lăsând la o parte tupeul BOR și slăbiciunea coruptă a ministerului, în ultimă instanță situația se va tranșa între școală și părinte într-un mod pe care din păcate îl cunoaștem prea bine: sfânta intimidare, combinată cu preacuvioasa prostie sau cu sublima indiferență.
E adevărat, decizia CCR este o victorie a secularismului, o luptă pornită de un singur om (profesorul Moise din Buzău) și câștigată împotriva așteptărilor, luptă căreia i s-au adăugat pe parcurs și alții din timida mișcare rațională din România. Sunt însă câteva chestiuni care trebuie luate în considerare când ne așteptăm ca părinții să reacționeze rațional la punerea în practică a deciziei CCR:
– goana părinților după școlile bune – care se petrece an de an, precum migrația broaștelor țestoase ca să-și depună ouăle în nisipul de pe plajă. Când dai șpagă, îi faci copilului flotant ca să-l poți duce la o școală pe care tu o crezi mai bună decât aia de cartier, deci faci frumos în fața directorului școlii care închide ochii și deschide buzunarele ca să-ți primească copilul, nu vei mai avea tupeul să nu completezi și cererea aia pentru ora de religie, deoarece …
– … sunteți botezați ortodocși, nu-i așa, cum să nu facă copilul religie? Lasă că și așa sunt atâtea blestemății pe Internet și la televizor, măcar la școală să învețe ceva bun. Așa cum s-au declarat ortodocși la recensământ, cam așa va fi și cu „studierea” religiei la școală.
– apoi mai e înclinația părintelui de a completa pe linia punctată, fără să conteste necesitatea, orice prostie de formular pe care școala i-l vâră sub nas sub pretextul că e nevoie de datele astea pentru școlarizarea copilului. Cineva îmi spunea deunăzi că i-a venit copilul de la școală cu ditamai formularul în care i se cereau multe date personale despre familie și membrii ei – date care excedau nevoile din „dosarul copilului”. Cu mențiunea că „trebuie completat până mâine”, formularul respectiv era destinat unei alte construcții în care statul îngroapă niște bani în conturile Siveco – Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România. O să fie o bază de date uriașă cu date la care nu se știe cine va avea acces și la ce va folosi, în condițiile în care sistemul de învățământ oricum e vai de educația lui. Însă e cert că majoritatea părinților au completat datele respective fără să crâcnească sau să-și pună întrebarea la ce folosesc?
Pentru că vine de la școală, de la înălțimea credibilității și autorității unui cadru didactic, pentru că așa fac și ceilalți părinți din clasă sau nu îndrăznesc să facă opinie separată, deși uneori nici cheltuielile suplimentare cu fondul clasei și cadourile față de profesori nu și le permit, dar nu vor să sufere copilul, și nu în ultimul rând pentru că „ce poate să-i strice dacă stă o oră și ascultă un popă?”. Orele de religie vor continua să se facă în școlile noastre pe bază de „opțiune din oficiu”. Ce mai contează încă o hârtie la milioanele de chestii inutile care alcătuiesc republica birocrată România.
P.S. Ca o pată de culoare, nu pot să nu remarc asemănarea dintre modul în care biserica și securitatea SRI tratează deciziile CCR. Biserica, prin păstrarea cu orice preț a orei de religie, SRI, prin reintroducerea în Parlament a legilor Big Brother, deși ambele chestiuni au fost declarate răspicat neconstituționale. Ambele instituții ne vor binele – știți, bancul cu bătrânica… – doar noi ne încăpățânăm să nu-l înțelegem. De aia probabil trebuie făcut cu forța, și chiar împotriva Constituției.
Acesta era link-ul principal, ca cei ce mai au putina minte SA JUDECE , nu sa ne mai bage pe gat tampenii ; istoria religiilor studiata aprofundat, de mintile deschise, nu de cele pline de ura la adresa Civilizatiei, de cei ce imbratiseaza valorile liberalismului si culturii, nu joscnice nationalist -ortodoxe, de tipul dan puric, vadim, paunescu, tudor gheorghe, victor socaciu si alti „ayatolahi” ai vechilor percepte de tipul : „cine a indragit strainii manca-i-ar inima cainii”…
http://semnebune.ro/2015/istoria-religiilor-o-introducere/#axzz3Qr4L8NBh
in plus BOR si celelalte culte nu se regasesc printre beneficiarii educatiei:
anexa la legea nr. 1/2011:
5. Beneficiarii direcţi ai educaţiei şi
formării profesionale sunt antepreşcolarii, preşcolarii, elevii şi studenţii, precum şi persoanele adulte cuprinse într-o formă de educaţie şi formare profesională.
6. Beneficiarii indirecţi ai educaţiei şi formării profesionale sunt familiile beneficiarilor direcţi, angajatorii, comunitatea locală şi, într-un sens larg, întreaga societate.
Nu se regăsesc printre beneficiarii educaţiei dacă judeci strict după criterii obiective, „fiecare răspunde pentru fapta lui şi formarea lui”.
Un comunist, socialist, ecologist sau alt soi de maniac al ingineriei sociale ar spune că el vede the big picture.
Era un tip care întreba cam aşa: se spune că românii s-au reprodus fiindcă Ceaşcă a interzis prin decret contracepţia. Dar între 1952-1966, în ciuda sărăciei de după război, colectivizării, brutalităţii, deportărilor în Bărăgan, natalitatea a fost aproape la fel de mare ca în 1967, fără să fi dat nimeni decrete. Cel mai probabil fiindcă modul în care era construită societatea (acces limitat la educaţie pentru cine nu stătea la oraş sau nu-şi permitea internat, dominaţia absolută a părinţilor, bunicilor şi generaţiilor mai bătrâne din familie, salarii mărunte, mărfuri puţine, murdărie, boli, mica ciordeală de la CAP, sâcâielile miliţienilor şi şefilor) te obliga să ai familie, fără sprijinul lor însăşi supravieţuirea îţi era ameninţată. Abia după ce a venit aşa-zisa „relaxare a regimului” a venit şi lovitura. Cel care trăia într-o lume închisă nu avea nevoie de Ceaşcă să îi dea ordine, se oprima singur.
Acelaşi tip dădea ca exemplu vremea noastră: dacă oamenii ar decide de capul lor că trebuie să aibă copii indiferent de sacrificii şi părinţii ar deveni o majoritate ei ar face legea – ar putea pleca de la serviciu când trebuie să stea cu copilul, ar fi limitată circulaţia printre blocuri fiindcă şi copiii trebuie să se joace undeva fără să îi calce maşinile, bătrânii ar fi ţinuţi ocupaţi de îngrijirea nepoţilor şi nu de sticla cu vodcă etc
Alde Putin s-a pus şi el pe inginerie socială (cu toate că nu e nici pe departe inginer, ci a lucrat la altă instituţie): acolo unde pe vremuri relaţiile sociale erau hotărâte de PCUS, dacă tot nu mai are ce pune în loc, a pus religia. Dacă nu l-ar fi avut pe părosul său prieten Kirill, ar fi trebuit să investească în organele de represiune, miliţie, tribunale şi puşcării, propagandă, ca să domine întreaga societate.
Amicul tau se inseala. INSSE zice asa:
„Nataliatea a avut în România, în utimele şase decenii, mişcări care prin amplitudinea lor îi conferă o anume specificitate în raport cu celelalte ţări europene. Astfel în perioada 1947-1955, natalitatea a înregistrat valori ridicate, în mare parte datorită fenomenelor de recuperare a căsătoriilor şi a naşterilor amânate. Ratele de natalitate au crescut de la 23,4 născuţi-vii la 1000 de locuitori (1947) la 25,6 născuţi-vii la 1000 de locuitori (1955) fără a atinge nivelul ratelor din perioada antebelică (30-35 născuţi-vii la 1000 de locuitori).
Începând cu 1956, natalitatea a înregistrat o tendinţă de scădere rapidă, de la 24,2‰ (1956) la 14,3‰ (1966), influenţată atât de liberalizarea avorturilor cât
şi de cauze de ordin social, economic şi educaţional al femeii cum ar fi: accesul larg la învăţământ, participarea ei la activitatea economică, mobilitatea
profesională şi socială generată de industrializare şi de urbanizare.
Măsurile de politică demografică privind interzicerea avorturilor adoptate la sfârşitul anului 1966, au avut ca efect redresarea puternică a natalităţii, mai ales în primii ani de aplicare a decretului, când s-au născut în medie peste 526 mii de copii anual, consemnându-se rate de 27,4‰ (în 1967) şi respectiv 26,7‰ (în 1968).”
http://www.insse.ro/cms/files/publicatii/Evolutia%20natalitatii%20si%20fertilitatii%20in%20Romania_n.pdf
Despre ce vorbim?
Am mai scris aici despre acest subiect. Le spune profesoara de religie copiilor azi ca daca aleg sa aiba in orar religia vor avea numai note de 10 si ,astfel , o medie generala mai mare. Se stie ce ahtiati sunt cei din scoala generala dupa note. Eu sunt profesoara de istorie si am destule teme care au legatura cu diverse religii, cu biserica ca institutie. Elevii nu stiu ce inseamna toleranta, diversitatea, stiu ca unii sunt crestini, altii ortodocsi , altii catolici, ca ce-i crestin e si corect. Ora de religie: daca o fata doarme langa un baiat o sa-i iasa un sarpe din burta. Sau : o femeie n-a putut sa faca un copil, s-a rugat la biserica, a lasat acolo verigheta, in scurt timp a nascut si copilul avea pumnul strans. Medicul i-a desfacut pumnul si in el era verigheta. Si profesorul de religie e, pt tampeniile astea, platit exact ca cel de matematica, fizica, engleza sau chimie. Pana nu i-am spus clar si raspicat colegei ca nu permit asa ceva ma duceam in clasa, acolo doi copii care-mi spuneau ca ceilalti sunt la biserica sau ma suna asta de religie sa ma intrebe : ce zic, sa vina copiii la ora? ca ei sunt la pomenire si asteapta coliva. Afara cu religia din scoala! Scoala e laica, statul e laic!
Mai stii cand sa „imburicat” alde Daniel de ziceai ca e zmeul zmeilor in lupta cu Fat Frumos si Ileana Cosanzeana + Elena Udrea si Eba la un loc… pe tema licentei turismului ecumenic?
Au dat-o de gard… ca numai BOR-ul are capacitatea morala (doar) de a organiza turism ecumenic pe la manastiri, muntele Athos, Portos si Aramis.
Dupa care s-a ridicat alde ANTREC si i-a lovit… ” aaaa… faceti turism? Pai unde e licenta de functionare pe servicii turistice prea-fericite si prea-plimbate pe la cele vesnice?”
Curiozitati:
1. Au popii licente pedagogice de predare?
2. Au popii examene psihologice in lucrul cu copii?
3. Se perpelesc popii prin examenele pe care este obligat un profesor/pedagog sa le sustina? Definitivate, grade etc?
In seara asta m-am delectat cu o emisiune televizata, o dezbatere cica, care m-a facut la un moment dat sa vreau sa sparg TV-ul.
Se intampla asa:
Un profesor de psihologie, unul care ar trebui eliminat imediat din functie deoarece este excesiv de intolerant, manipulator si impunator, lucru care nu face casa buna cu meseria lui, ne-a spus ca este imperios necesar ca copii nostrii sa faca religie in clasa pentru a avea o scara de valori.
O actrita care a repetat de aprox. 20 ori faptul ca ea este „mama a trei, TREI copii”, a sustinut ca religia este ce avem mai de pret pe lume si ca trebuie sa ne trimitem copii la orele de religie.
O profesoara de religie de la Goethe ne-a spus ca elevii ei sunt model. Ca din cauza orei de religie au deveni niste oamenii responsabili si ca doar cu ajutorul religiei copii nostri vor ajunge adulti „buni”. Daca nu… vor fi drogati, vor bea alcool, vor fuma.
In cazul in care nu stiti, dna profesoara are la clasa beizadelele sectorului 1, cei care in prezent desfasoara un stagiu de master la Bamboo si care sunt din punctul de vedere al dascalului, un model pentru ceilalti.
Pe langa asta, a mai fost prezent si presedintele ligii elevilor din toata tara, un tanar elev in clasa a 11 care a avut o pozitie neutra, insa prezend pe puncte intr-un mod foarte ordonat si coerent, ca el merge la ora de religie insa vede un lucru bun in decizia CCR, doarece din experienta lui, atunci cand elevii faceau cerere sa Nu mai participe la ora, erau umiliti in fata clasei.
A fost intrerupt intr-un mod josnic, sistematic, pana cand moderatorul a ridicat tonul si a cerut expres sa il lasam sa spuna ce are de spun din moment ce parerea lui ar fi trebuit sa fie una pertinenta.
Cateva remarci la adresa lui Cernea, trimiteri la bunicii nostri care au facut inchisoare pentru ca voiau religia, iar acum vine cernea si le pateaza memoria… Si asa trecut emisiunea.
Doar ca acum vine intrebarea.
Care este scopul acestor dezbateri? Ca de informare nu poate vi vorba. Si o sa fiu indrazneata si am sa spun ca miza celor pro-orei de religie este cel putin dubioasa, si in final dorind ca religia sa fie OBLIGATORIE pentru toti elevi pentu ca acesti domni/doamne considera ca ei stiu mai bine cum anume trebuiesc educati copii nostri.
Chiar oamenii astia incepand de la artisti care s-au alaturat asociatiilor respectiv, politicieni, profesori si asa zisi intelectuali, ne considera prosti?!?
Vezi mai sus. Ingineria socială.
În prezent ne aflăm într-un conflict de clasă, în care participanţii sunt intoleranţi, agresivi şi duşmănoşi, şi sunt aşa tocmai datorită libertăţii de exprimare prin intermediul internetului.
Această libertate de exprimare şi lipsa presiunii ideologice dictate de sus a avut ca efect şi faptul că orice Dorel care plăteşte impozite şi votează susţine până în pânzele albe, devotat precum putiniştii, pe cei care sunt „de-ai lui”. Dincolo de orice îndoctrinare politică şi oricum mult mai eficient decât ar fi putut-o face îndoctrinarea politică. Îi doare în pix de PD-L, PSD, UDMR, ei ştiu că atâta vreme cât Udrea e vopsită şi îmbrăcată aşa cum se aşteaptă ei de la o femeie, e de-a lor. Aşa cum automobilistul va ţine cu alţi automobilişti, suporterul de fotbal cu alţi suporteri, gamerul cu alţii ca el.
Între 2006 şi 2009-2010 s-a vorbit de interzicerea dreptului de vot categoriei sociale între 18 şi 25 de ani, cu un pomelnic de motive care începea cu „etnobotanişti” şi de termina cu „cluburi”, dar printre care se strecurase şi motivul real: erau aproape în întregime băsişti şi refuzau categoric să voteze pe altcineva.