Cât îi ia luminii să ajungă până la primărie

În Micul Paris, dacă faci reclamație la primărie că nu ai lumină pe stradă primești răspuns după 20 de zile că nu e treaba ei. Între timp avaria s-a rezolvat, dar e posibil ca nici când citiți aceste rânduri lumina să nu fi ajuns și la primărie.

L a mijlocul lunii martie am avut o avarie în cartier. Timp de o săptămână a fost beznă pe străzi într-o zonă destul de întinsă din sectorul 3. Recunosc că n-am sunat chiar din prima zi, pentru că am zis că o fi vreun accident. Dar după ce am orbecăit într-o seară în căutarea scării blocului am început să sun. Într-o ordine logică, i-am luat la rând: ENEL-ul m-a trimis la Luxten (că ei se ocupă de iluminatul stradal); Luxten m-a trimis la ENEL (că ei dau lumină prin lămpile Luxten); Primăria sectorului 3 m-a trimis la Primăria Capitalei (că ea are competențe în relația cu Luxten); Primăria Capitalei mi-a recunoscut cu nonșalanță că nu are contract cu ENEL, deci nici putere să-i ceară lumină. Aveam o senzație de dejavu, după povestea cu dubița abandonată în Vitan.

Am scris un email către Primăria sectorului 3 spunându-le furioasă că e treaba lor să se ocupe să-mi rezolve mie, cetățean, această problemă, că de aia îi dau impozite lui Negoiță an de an. Pe 18 martie s-a făcut lumină în cartier. După alte câteva zile am primit și răspunsul de la sectorul 3, că „se știe de avarie, dar nu ne ocupăm noi, am pasat solicitarea dumneavoastră la Primăria Capitalei, vă mulțumim și vă asigurăm de întreaga noastră considerație, bla, bla…”. Nu le-am mai zis că între timp s-au aprins becurile, că dacă tot nu se ocupă ei…

Dar, la aproape o lună de la chestiune primesc acest raspuns de la Primăria Capitalei, hârtie la care a lucrat un om ca s-o întocmească, au semnat-o doi responsabili și probabil s-a mai ocupat al patrulea să o scaneze ca să ne-o trimită pe email. Mie și unei tipe care reiese că ar fi făcut și ea reclamații ca și mine. (Chiar așa, numai doi oameni dintr-un cartier cu câteva mii au fost suficient de deranjați de întunericul de pe străzi ca să scrie la primărie?)

Birocrația românească își dă teza de doctorat în răspunsul ăsta. Nu numai că au plimbat niște hârtii aiurea între ei fără să rezolve ceva, dar inutilitatea răspunsului făcut strict ca să bifeze că și-au făcut datoria să ne informeze că … nu e datoria lor se vede și din faptul că deși au trimis răspunsul mult după ce se rezolvase chestiunea, n-au avut nici măcar curiozitatea să afle dacă se rezolvase, astfel încât să nu se facă complet de rahat disculpându-se că nu ține de ei, ci să menționeze măcar în final că între timp aveți lumină, stimați tovarăși.

Cronologic, așadar:

– bezna s-a instalat pe 13 martie, dată la care s-a înregistrat și prima reclamație.

– au urmat altele pe 16, 17 și 18 martie, toate făcute de noi, întunericiții, până când s-a făcut lumină.

– defecțiunea a fost „înregistrată” pe 13 și de Luxten – firma care îi plătea salariile alea modeste de zece mii de euro lunar Elenei Băsescu când era tatăl ei primar – dar pasată mai departe către ENEL abia pe 19 (când deja se rezolvase treaba). Nu se știe dacă atâta le-a luat ca să se prindă că nu e de la ei, ca să sune la ENEL sau să se ducă efectiv să le bată în poartă ăstora, cert e că le-a trebuit șase zile ca să „înainteze” reclamația.

Apoi vine arma letală cu care Primăria Capitalei (chiar ea) intră în luptă, de partea cetățeanului, firește:

S.C. Enel Distribuţie Muntenia S.A. nu se află în relaţie de subordonare sau contractuală nici cu Primăria Municipiului Bucureşti, nici cu Consiliul General al Municipiului Bucureşti.  Cu toate acestea, Primăria Municipiului Bucureşti a transmis către S.C. Enel Distribuţie Muntenia S.A. adresa cu nr. 2538/03.04.2015 prin care solicită remedierea defecţiunilor din zonă, precum şi rugămintea de a comunica în scris măsurile dispuse cu precizarea termenului de rezolvare.

La 16 zile după ce nu mai era nevoie, deși nu avea nici relație de subordonare, nici contractuală, Primăria Capitalei își depășește atribuțiile și roagă ENEL să remedieze avaria și să-i comunice în scris măsurile și termenul de rezolvare.

Las la o parte întrebările inutile de genul: dacă îi plătește consumul de electricitate pentru iluminatul stradal, cum dracului nu poate Primăria să-i strângă și coaiele ENEL-ului când cade curentul? Ce fel de relație au ei, dacă nici măcar contractuală nu este, Primăria plătește curentul la negru sau cum? Dar pentru că e Săptămâna Mare și e bine să ierți înainte de Paște, ca să nu-ți stea drobul în gât, acuma am o dilemă cetățenească: să anunț Primăria Capitalei că am lumină pe stradă sau să o lasă să orbecăie în așteptarea răspunsului scris de la ENEL?

Etichete: , , , , , , , , ,

8 comentarii la “Cât îi ia luminii să ajungă până la primărie” Subscribe

  1. geo 08/04/2015 at 14:06 #

    contractul ar trebui sa prevada daune pentru situatiile in care furnizorul nu-si respecta obligatiile. o zice legea!:)
    nu degeaba se spune „semnezi ca primarul”!

  2. mihai 08/04/2015 at 15:16 #

    Dollo, consilerul local pe care l-ai adoptat ce zice, referitor la cum plateste Primaria iluminatul stradal?

  3. gheo 08/04/2015 at 15:40 #

    draga Dollo, sa stii ca treaba cu iluminatul stradal in Bucuresti e o problema. Ca fost angajat Enel/Electrica, timp de 30 de ani as vrea sa te lamuresc un pic. In urma cu vreo 20 de ani s-a infiintat firma particulara Luxten care a preluat de la Electrica „povara” modernizarii si mentenantei iluminatului public. Dupa vii dezbateri si discutii a fost predat catre Luxten DOAR lampa si becul! Infrastructura, cable, cutii de aprinderi etc. au ramas in gestiunea Electrica. Odata cu privatizarea Electrica Muntenia Sud cu ENEL, acesta a preluat proprietatea si mentenanta infrastructurii amintite. De aici incolo incepe calvarul, Enel paseaza, ca ei asta stiu sa faca, problema la Luxten, ca poate o fi becul, pina cind se constata ca de fapt infrastructura e devina(veche, cirpita, depasita tehnic etc) apoi intervine, cu greu, in remedierea situatiei. Asadar ai facut bine ca te-ai adresat la Enel, numai ca ei te-au „usuit” catre alte entitati. Pina la urma, sigur din cauza unor mai multe sesizari, au reparat(cirpit) cablul defect. Pe viitor sa tii minte, faci reclamatie concomitent la Primarie si la Enel!

  4. ady 08/04/2015 at 17:30 #

    nu anunta Primaria. lasa-i sa te informeze, dupa ce primesc raspuns de la ENEL/LUXTEN/cine-o fi, ca s-a rezolvat. 🙂

  5. Phane 08/04/2015 at 21:26 #

    Bun, putem face sesizare la Enel, dar ei ne pot da cu flit pe buna dreptate – Enel-ul nu are contract cu mine ca sa dea lumina pe strada, asa ca nu are nici o obligatie fata de mine, un tert.

    Primaria are contract cu Luxten, Luxten are contract cu Enel. Binenteles ca primaria poate sa penalizeze Luxten, care la randul ei se poate indrepta impotriva Enel (dar nu mai e treaba noastra).

    Problema e contractul cu Luxten, care se pare ca e o chestie foarte dubioasa – asa, la o simpla cautare pe net…

  6. pehash 09/04/2015 at 12:15 #

    Cel mai probabil la primaria s-a trezit citind sesizarea o creatura cu IQ modest, angajata pe baza de similaritati genetice cu alta creatura din aceeasi primarie, dar fara acces la informatii importante, cum ar fi contractele dintre primarie si ENEL (pe care oricum nu le-ar intelege).
    Raspunsul ala s-ar putea sa fie, din pacate, maximul competentei din primarie.

  7. Web design 09/04/2015 at 18:00 #

    reclamatie concomitent la Primarie si la Enel? si in felul asta isi fac traba mai repede? 🙂

  8. Ana 29/09/2015 at 17:25 #

    Frumos scris și util!
    După vreo 2-3 luni de întunericeală pe vestitul Pache Protopopescu (între Mătăsari și Liceul Mihai Viteazul) – sect. 2, purced și eu la drumul luminii spre… bec.
    Astăzi am reclamat și la Luxten și la Enel. De la capătul telefonului Enel, un domn amabil 😉 îmi spune că nu-mi poate da numărul reclamației decât atunci ”cand va porni lumina stradală”!!! Adicătelea, becurile din capetele angajaților Enel capătă lumină odată cu neiluminatul stradal…!!!
    Prin urmare, drum …scurt și lumină, dragi întunericiți!

Lasă un comentariu

Oldies but goldies

Parcul meu IOR

Parcul IOR

Mi-a fost alături 40 de ani, m-a crescut și relaxat. Acum e rândul meu să-l apăr de șmecheri. Dacă sunteți din sectorul 3, veniți mâine la Titan ca să ne păstrăm parcul.

Suni la 112 și te sună înapoi niște ciocli

morturary

O întrebare pentru domnul Raed Arafat: ce comision primesc operatoarele de la 112 ca să le furnizeze firmelor de pompe funebre numerele de telefon ale rudelor celor decedați?

Peru: buricul incașilor, capcana turiștilor

machupicchu12

Ca să vizitezi Machu Picchu – casa de vacanță a lui Pachacuti, omorât de spanioli cu varicelă, descoperită 500 de ani mai târziu de un american – trebuie să bagi 140 de dolari în pușculița din Bermude a vreunui politician peruan, pe cel mai scump bilet de tren din lume.

Secretul Rozaliei din Criţ: “Ne-a ferit Dumnezeu de emigrare aicea, că avem mult de lucru”

Minunata ciorba ardeleneasca a adunat Europa la aceasi masa

Cu timpul oamenii au constatat că activităţi pe care noi le considerăm plictisitoare, pentru că le facem zi de zi, pot fi vândute foarte bine străinilor, care nu le-au văzut niciodată

Ce bucurie aș vrea eu să-mi facă Volksbank

bucurie

Banca pe care au dat-o mii de clienți în judecată oferă trei „lozuri” de câte 1000 de euro pentru satisfacerea unor bucurii omenești. Bucuria mea de client ar fi să-mi achit mai repede creditul la ei și să nu-i mai calc pragul niciodată.

Dacă ai vrea să trăiești doar atât cât poți

maini

Când mai vedeți reclame cu bătrâni râzând cu toată placa într-o lumină caldă, solară, să știți că ăia nu sunt nici români, nici la azil. Și poate nici așa bătrâni 😉