Bulevardul Liviu Rebreanunu are nici 3 km lungime, dar cu toate astea reabilitarea lui durează din vara lui 2011 și încă nu s-a încheiat. Ai zice că sapă un tunel de metrou pe sub el, dar de fapt nu e nevoie, că ăla deja există. De cinci ani Primăria Capitalei a blocat unul dintre cele mai mari cartiere ale Bucureștiului (bulevardul ăsta leagă Camil Ressu de zona 1 Decembrie, traversând parcul IOR și Bulevardul Nicolae Grigorescu) cu șantierul prin care se chinuie să schimbe liniile de tramvai, să asfalteze benzile de șosea și să tragă niște dungi pe trotuare, chipurile piste de biciclete.
Ieri am trecut prin zona Piața Râmnicu Sărat, de unde începe Bulevardul Rebreanu, și m-am bucurat de imaginile astea: mii de păpădii înflorite pe liniile de tramvai ruginite. Am tras mașina pe unul din nenumăratele locuri de parcare în spic și am făcut câteva poze. De-a lungul bulevardului ăsta, în care Primăria Capitalei a îngropat 17 milioane de euro în ultimul cincinal, acum cresc păpădii, zise și taraxacum officinale, mai pe românește curu găinii. Să mai zică cineva că Bucureștiul nu investește în mediu!
Asta mi-a amintit de afacerea panseluța (Curtea de Conturi a aflat abia anul ăsta că în ultimii 7 ani toate primăriile din București au spart 600 de milioane de euro pe panseluțe, copăcei și băncuțe) m-am gândit oare cât o costa firul de curu găinii de pe Bulevardul Rebreanu?
Pentru că dacă citiți pe site-ul primăriei despre amploarea lucrării (estimată inițial la „numai” 63 de milioane de lei), apoi veți lua la pas respectivul bulevard, atât cât e gata din el, o să vă dați seama și de marea țeapă coordonată de fostul primar Sorin Oprescu. În afară de faptul că au încastrat liniile de tramvai între borduri, ca să nu se mai urce mașinile pe ele, și au plantat gazon pe linii – care a înflorit acum – bulevardul ăla nu are nimic special. Nu are piste separate de biciclete, ci tot desenate pe trotuare, cum spune poliția că e ilegal, nu are automate de parcare, așa cum mincinos se afirmă pe site, nu are nimic din ce nu s-a mai văzut deja pe la noi prin urbe. Mă întreb dacă, până când l-or da gata în capătul dinspre 1 Decembrie, nu vor trebui să înceapă cu reparațiile din capătul celălalt, dat deja în folosință de prin 2014.
Nu zic că nu e frumos cu linii de tramvai verzi – o fiță europeană din câte înțeleg – dar parcă și mai frumos ar fi ca pe ele să circule tramvaie, iar lucrările pentru asfaltarea a 2,7 km de bulevard să nu dureze cât săparea Canalului Mânecii.
Puteți prelua maximum 500 de caractere din acest articol dacă precizați sursa și dacă inserați link către articol. Pentru mai mult vă rog să accesați butonul de like-uri în euro, amplasat imediat pe coloana din dreapta. Vă mulțumesc.
Merg zilnic pe strada L. Rebreanu. Inspre Auchan. E ca la razboi, niste cratere in asfalt de ti-e mila de masini, trotuarul e vai de el. Langa metrou Titan, dalele rosii, proaspat puse, au inceput sa se sparga si sa nu mai stea prinse. Vor fi reparate cu alti bani, alta distractie…
Da. Cu nodul in papura obligatoriu, ca Canalul Mânecii este o forma de relief absolut naturala, numita stramtoare. Probabil voiai sa zici despre tunelul de dedesubt…
Da, despre tunel era vorba
Offtopic: uite aici tunel adevarat, la care se munceste de-adevaratelea timp de 20 de ani and counting: https://en.wikipedia.org/wiki/Gotthard_Base_Tunnel
Da’ cică îl gată la vară.
papadia e comestibila :).