Anul trecut pe vremea asta îmi prindeam urechile în comparatoarele de prețuri de energie electrică, pentru că mă întreba Enel dacă mai vreau să rămân clientul lor sau să mă anturez cu altul de pe piața liberă. Am comparat, dar am primit tot de la Enel o ofertă mai bună, așa că am zis să rămân la ei, că nu renta efortul să schimb. Oferta cu care m-au convins a fost de 0,16 Ron/zi abonamentul și 0,159 Ron/kWh prețul de bază al energiei, la care, firește, se adăugau restul tarifelor de distribuție, transport etc, plus TVA. În final ajungi cam la 0,488-0,510 lei/kWh în funcție de consumul lunii.
Eu am un consum fluctuant, iarna e mai mare pentru că folosesc încălzire electrică și am ajuns și la 3-400 de kWh pe lună, iar vara consum între 60 și 90 de kWh pe lună. Anual tind către 3000 de kWh, dar șmecheria cu tarifele astea și „abonamentul Enel Fix Online Rezidențial” cum l-au denumit ei, este că trebuie să consumi mai mult lunar ca să plătești un preț mai mic. Cu cât scade consumul, cu atât prețul final pe kWh va fi mai mare.
Așadar, din septembrie 2017 am încheiat acest Enel Fix Online Rezidențial și am beneficiat de acele prețuri de bază de care vă spuneam, neschimbate. Între timp înțeleg că pe piața liberă curentul s-a scumpit. Acum pentru că se apropie încheierea perioadei de un an în care mi se garantau acele prețuri, am primit acasă noua „ofertă” de la Enel, care începea cu fraza minune:
Stimate client, Vă mulțumim pentru drumul parcurs împreună și vă asigurăm că pe viitor vă vom oferi aceleași servicii de calitate cu care sunteți obișnuiți”
Aceleași, aceleași, dar la alte prețuri. Pe pagina următoare, numită și anexă (surpriză) sunt scrise și noile tarife: 0,20 Ron/zi abonamentul și 0,205 Ron/kWh. Enel îmi promite aceleași servicii de calitate, dar cu 25% mai scumpe. Ba mai mult, mă informează că dacă nu le dau niciun semn că n-aș fi de acord cu această ofertă până la 20 iulie, vor considera că am acceptat-o tacit. Asta deși contractul actual expiră pe 19 septembrie, după cum tot ei admit în ofertă. Dar pesemne că vor să plece în concediu în august, știind că și-au mai păstrat niște clienți pentru următorul an.
Le-am scris și eu să-mi explice care e cauza acestei creșteri de 25% față de anul trecut, încercând, vezi bine, o negociere. M-a sunat adineauri o duduie ca să-mi spună că asta e oferta și gata. OK, asta înțeleg că e „oferta”, adică ne plătești mai mult sau te lăsăm fără curent, dar de ce? În fine, a promis că o să-mi trimită scris o explicație „pe parte economică”, dar până o primesc m-am uitat și eu pe comparatorul de prețuri de pe site-ul ANRE și pe la alți furnizori. Evident am găsit și mai ieftini, deși la abonamentul ăla zilnic cam toți au același preț – 0,20 Ron/zi. Am văzut că Digi are o ofertă la energie de 0,190 Ron/kWh, ceea ce e mai mult decât am avut, dar mai puțin decât noua „ofertă” Enel. Înțeleg că pe bursă prețul energiei a cam explodat anul trecut, de aici creșterea, dar ca să înțeleg asta a fost nevoie să googălesc eu articole economice, în loc să primesc o informare cinstită de la furnizorul cu „oferta”.
Așa că până la 20 iulie sunt în căutare de alte oferte, de aia vă întreb: voi de unde luați curent? Și dacă aveți alți furnizori, ai voștri cum au schimbat prețul de la un an la altul? Recomandări?
UPDATE septembrie 2019
După încă o ofertă de nerefuzat de la ENEL, un an mai târziu m-am cert înapoi la piața reglementată
Cum am ieșit de pe piața liberă de energie și m-am întors la dictatură
Oare a observat cineva cu cat au scumpit factura cei de la Enel incepand cu august/2019? Ca nu vad niciun comentariu, pe niciunde!
Am observat, de aia m-am și cerut înapoi la piața reglementată: https://www.dollo.ro/2019/07/revenirea-la-tariful-reglementat-la-electricitate/
Eu am o problema urata cu cei de la Enel.De anul trecut din septembrie am primit facturi de 1300, 1100 etc , asta in conditiile in care eu consum curent de 50 lei/ luna. Ii sunam , remediau situatia.in februarie am primit din nou o factura de 1300, i-am sunat, mi-au trimis alta cu – 250 , fara logica. Acum am ramas cu factura de 1150, scadenta pana in 20.05. Cui pot sa ma adresez? Va rog sa- mi dati un sfat.
Faceți o sesizare la ANRE și una la Protecția consumatorului, dacă sesizările făcute la ei nu rezolvă treaba.
Multumesc frumos, Dollo!
Revin cu problema mea cu facturile anormale.am tot amanat o posibila reclamatie impotriva Enelului cu speranta ca vor rezolva deoarece asa au promis, situatia insa s-a agravat si factura pe care mi-o tot paseaza de la o luna la alta de 11.ooo (factura care provine dintr-o eroare de a lor ). Acum am fost surprinsa sa constat ca s-a produs o modificare la facturile dd pe adresa de email, nu mai corespund cu cele pe care le detin eu primite prin posta . Si cireasa de pe tort, pentru luna iunie am o factura in trimitere care imi factureaza din nou tot curentul consumat pe anul in curs cu costul aferent A mai trecut cineva printr-o problema asemanatoare? Cui sa ma adresez pentru ajutor si cu ce documente?
La electricitate este foarte simplu: faceți poză la contorul electric, iar indexul contorului trebuie să corespundă cu cel din ultima factură. Alături de ultima factură, adăugați toate facturile precedente, până la cea cu eroarea inclusiv..