Sâmbătă când am fost în vizita săptămânală la mama am parcat pentru prima dată după mult timp pe unul din locurile marcate ca parcare de reședință din fața blocului. De regulă nu găsesc loc acolo ci trebuie să umplu și eu trotuarele de pe străzile din jur, așa cum fac mulți șoferi din orașul ăsta. Unele dintre cele 25-30 de locuri de parcare amenajate cu ani în urmă în fața blocului, de fostul primar Negoiță, prin înjumătățirea trotuarului, au stat neînchiriate mult timp, pentru că erau în dreptul unor copaci și nu erau chiar locuri întregi, ci doar trei sferturi față de celelalte (după cum se vede în poză). Aceste locuri au fost la dispoziția vizitatorilor, ca mine, până când, cu câțiva ani în urmă, au început să apară și pe ele semne că au fost închiriate de locatari. Prin urmare, n-am mai parcat nici „la copac” ca până atunci.
Singurele dăți când am mai oprit mașina pe vreunul din locurile marcate a fost când am avut ceva de descărcat sau încărcat, în rest niciodată nu mi-am permis să ocup locul altuia, chiar dacă nu sunt de acord cu politica de parcări a Primăriei.
Numai că sâmbătă, surpriză, am găsit acest copac liber și am parcat în dreptul lui. M-am uitat să văd dacă nu cumva e vreun semn că e luat (scris cu vopsea sau un ecuson pe gard sau pom), nu era, așa că am stat liniștită la mama vreo trei ore, de pe la la două la cinci. Când am plecat, ce să vezi, în parbriz era somația asta, caldă, scrisă cu câteva minute înainte, în care mi se comunica să mă prezint la sediul Poliției locale sector 3 ca să primesc o amendă de 500-1000 de lei, pentru că am parcat pe un loc de reședință.
Trebuie să admit că eram în culpă, conform legii locale, chiar de două ori:
- nu lăsasem vreun număr de telefon în geam (pentru că eram sigură că locul ăla nu e al cuiva) și
- era în week-end, când locul închiriat cu între 44-77 de lei/an, de acel cetățean vigilent care a sunat la poliție, îi aparține excluziv lui și nimeni nu are dreptul să-l ocupe.
- în timpul săptămânii, de la 8 la 18 poți parca pe ele doar 15 minute și doar dacă lași numărul de telefon la vedere (conforrm conform HCLS 3 nr. 16/29.01.2018, modificată prin HCLS 179/2019).
Trebuie să mai admit și că nu-i port pică cetățeanului, deși el e favorizat de primărie prin închirierea pe un preț derizoriu a domeniului public. Probabil că a venit omul sâmbăta seara acasă și și-a găsit, a câta oară!, locul ocupat. A sunat la poliție. Mult mai civilizat decât să claxoneze ca istericul în fața blocului, așa cum se întâmplă pe la alte case.
Dar raționamentele astea nu m-au făcut mai puțin indignată de situație. M-am simțit nedreptățită pentru că am fost totuși de bună credință și nu parcasem niciodată pe un loc pe care scria clar că e închiriat de cineva. Dacă ar fi scris pe el nu aș fi parcat acolo.
De ce nu au voie posesorii locurilor de parcare să și le marcheze
Ajunsă acasă m-am apucat să citesc mai cu atenție drepturile și obligațiile cetățenilor în raport cu minunatele locuri de parcare de reședință.
Hotărârea Consiliului General al Municipiului București 124/2008 zice în Anexa 3 la articolul 21 că e interzis să pui în parcajele de reședință orice fel de dispozitive de blocare, marcaje sau înscrisuri care să sugereze rezervarea. În teorie, asta ar fi corect, dacă n-ar fi păgubos în realitate. Pentru că în practică, omul e mai degrabă descurajat de o foaie A4 pe care scrie „Nu parca, loc închiriat”, pentru că știe că se poate trezi cu cauciucuri tăiate, ștergătoare ridicate, decât dacă vede niște locuri trasate cu vopsea și numerotate, chiar dacă lângă ele se află un panou pe care scrie P de reședință. Cum a fost și cazul meu, acolo la bloc toată lumea știa că locurile de la copac nu sunt luate, deși erau trasate ca locuri de reședință. Tocmai pentru că nu aveau niciun înscris suplimentar pe ele.
Dacă ar fi vrut să evite o cacofonie de înscrisuri care apar inevitabil în parcările de reședință (pentru că chiar și așa interzis, oamenii tot și-au semnalizat dreptul prin diverse mijloace – vezi foto), primăriile ar fi trebuit să pună niște plăcuțe standard pe fiecare loc închiriat. Așa, doar numerotate și liniate e mult prea subtil pentru foamea de parcări a bucureșteanului.
Ca să întărâte și mai tare dragostea dintre șoferii cu loc de parcare de reședință și restul, Consiliul General din era Firea a modificat în iunie 2017 HCGMB 124/2008 adăugând încă o literă la lista de interdicții de la art.21: litera e – ocuparea fără drept a unui loc de parcare legal atribuit. Care se sancționează cu amendă de la 500 la 1000 de lei.
Folclor urban: dacă nu te duci la poliție nu are cum să te amendeze
De atunci, anual, mii de șoferi ghinioniști primesc astfel de somații numai în sectorul 3, pentru că Poliția locală e obligată să răspundă cu această monedă telefoanelor date de „proprietarii” vremelnici ai domeniului public din fața blocului. La fel fac și alte poliții locale de sector. Din miile astea de oameni somați există unii pe Internet care susțin că dacă nu dai curs somației, de fapt, Poliția locală nu are ce să-ți facă, pentru că nu te poate găsi.
E prezentată în sensul ăsta și o Decizie a ICCJ din 2017 care spune că poliția locală nu are dreptul, ca poliția rutieră, să ceară și să afle cine e proprietarul unei mașini, chiar dacă a încălcat normele rutiere. Decizia aia vizează mai degrabă abaterile de la Codul rutier și nu micile drame de parcare de reședință.
Pe somație mai scrie și că dacă nu te prezinți în 48 de ore ca să-ți pui cenușă în cap la poliție ești pasibil de încă o amendă, conform Legii 61/1991, care e chiar mai mare, între 500 și 1500 de lei. În ultimă instanță, în favoarea ta ai mai putea adăuga faptul că somația a fost prinsă în parbriz, nu înmânată, ceea ce nu reprezintă o dovadă că șoferul a și primit-o – poate a luat-o vântul, ploaia, altcineva…
Cam astea toate s-au învârtit în capul meu week-end-ul ăsta, dacă să mă duc sau să nu mă duc, e oare corect, cetățenesc să mă sustrag autorității? Dar să mă amendeze o fi corect?
Amenda minimă la noi e de câteva ori mai mare decât în Germania
La baza deciziei pe care am luat-o a stat, recunosc, nevoia să mă răfuiesc cu cineva pentru absurdul situației: mă gândeam că dacă primesc amendă e o bună ocazie să contest asta și așa să ajung să atac în instanță și hotărârea consiliului. Am nevoie de un avocat bun pentru asta și de răbdare. Este disproporționat să amendezi cu 500-1000 de lei pe cineva care a parcat timp de câteva ore pe un loc pe care altfel primăria încasează între 44 și 77 de lei pe an, adică între 0,005 și 0,008 lei pe oră. La o amendă minimă de 500 de lei, pentru cele trei ore cât am stat eu la mama, aș fi plătit 166 de lei ora. De banii ăștia ar fi trebuit să am dreptul la un loc de parcare de la primărie pe următorii 11 ani.
Pentru comparație, o parcare ilegală în Germania (în curbă, pe trotuar etc) se amendează cu 15 euro sau dacă stânjenești circulația – 25 de euro. Dacă ai blocat pe cineva – 20 de euro. Dacă prin parcare ai stânjenit accesul unei ambulanțe sau a unei mașini de pompieri 60-65 de euro. Dacă ai depășit cu 30 de minute timpul plătit de parcare – 10 euro, cu o oră – 15 euro, peste 3 ore – 30 de euro. Dacă ai parcat pe un loc rezervat unei persoane cu handicap – 35 de euro. Cea mai mare amendă pe care poți s-o iei – dacă parchezi pe autostradă – 70 de euro. (lista completă aici)
Poliția locală acționează, dar mai și gândește
Așa că luni pe la prânz, în interiorul celor 48 de ore în care fusesem somată să mă prezint, am intrat cu cele mai joase așteptări în sediul Poliției locale sector 3 de pe strada Ion Țuculescu. E o clădire renovată care pare să fi fost o școală înainte. O doamnă agent la intrare mi-a cerut buletinul și m-a invitat să iau loc ca să vină responsabilul cu somațiile să mă preia.
– Vin mulți oameni cu somații din astea, doamnă? o întreb.
– Oho, mulți! Numai azi au fost vreo șase înaintea dumneavoastră.
În câteva minute a apărut un domn jovial, cu o țigare neaprinsă în gură. Mă gândeam că l-am ținut din pauza de fumat și i-am spus că pot să mai aștept să fumeze, că nu-i bai. A zis că nu se duce să fumeze, că așa se calmează el, stând cu țigara aia pe post de „pacificator”, că dacă o scoate din gură… nu răspunde pentru ce mai spune 😉 L-am întrebat și eu dacă are sindromul Tourett și a părut amuzat. După ce mi-a văzut buletinul și somația a continuat pe un ton șugubăț:
– Acum dacă știu și cine sunteți, gata, maxim de amendă!
– Păi dat fiind că sunt la prima abatere, mă gândeam că primesc un avertisment. Știu că nu e o scuză asta, că am citit aseară hotărârea consiliului, dar să știți că pe locul ăla chiar nu scria că e al cuiva, de aia am parcat.
– Nooo, ce avertisment, maxim!… Stați doamnă liniștită, o să primiți o sancțiune cu avertisment. Știți câte avem din astea? Peste 20-25 vin zilnic din teren și trebuie să facem un dosar pentru fiecare.
– Și, vine lumea? Că am citit pe net că dacă nu te prezinți nu poți fi găsit de poliție…
– Eee, cum să nu, păi avem numărul mașinii, cum să nu vă găsim! Dar în general le dăm oamenilor avertismente, mai ales dacă au bunăvoință și se prezintă, că au greșit, de voie, de necesitate… Înainte de amendă trebuie să lași și pentru vizitatori câteva locuri, nu poți să ocupi tot.
– Păi da, în zona aia nici măcar ilegal nu ai unde parca, toate trotuarele sunt pline…
– Știu, doamnă, așa e peste tot. Zilele trecute am avut o doamnă doctor, care fusese în vizită la un pacient, copil, și tot așa a găsit somație în parbriz. Deși avea emblema de medic în geam. Ce să vă mai zic că și un coleg de-al nostru a fost somat că a pus mașina aici în apropierea sediului poliției, pe un loc de reședință. Nu-i venea să creadă. Ce să facem, suntem obligați să dăm curs solicitărilor oamenilor.
– Consumați resurse inutil. Mașini, oameni trimiși aiurea pe teren ca să scrie somații în parbrize…
– Da, apoi noi aici să scriem alte hârtii ca să le procesăm, să dăm avertismente sau amenzi…
– Și totul pentru 70 de lei pe an.
Nu știu dacă lucrurile se întâmplă la fel cu toți somații poliției, poate m-a văzut pe mine mai nedusă la poliție, poate am avut noroc cu domnul ăsta cu capul pe umeri… dar mi-a mers la suflet discuția cu el. Mai ales că aveam și vederi similare cu privire la soluția problemei: de ce nu se taxează la oră toate locurile, iar parcarea să se facă pe sistemul primul venit, primul parcat. Numai că primăria consideră că așa mic cât e tariful anual de parcare, tot e ceva ce încasează sigur.
La plecare mi-a spus că voi primi acasă „o felicitare pe hârtie roz”, un avertisment, ca să nu mai fac… Altă cheltuială a primăriei, probabil, s-o trimită prin poștă.
Ce urmează?
Asta a fost experiența mea normal-omenească cu Poliția locală sector 3. Nu bag mâna în foc că așa o fi peste tot. Am făcut niște solicitări de informații pe Legea 544/2001 la toate primăriile de sector, pentru că în bună tradiție românească nu există pe site-urile lor informații clare despre câte locuri de parcare administrează, ce sume încasează pe ele, câte cereri au avut sau câte amenzi au dat. Când voi primi răspunsuri o să revin pe subiectul ăsta cu un tablou general al situației. Mi se pare evident că e nevoie de o regândire din temelii a strategiei de parcare a Capitalei, iar pentru asta nu e nevoie decât să ne uităm la marile orașe ale lumii. Nu poți închiria domeniul public, pe nimic, unui segment privilegiat de posesori auto în timp ce pe ceilalți îi tolerezi să parcheze aiurea pe unde apucă, tot pe domeniul public, dar gratis. E un sistem păgubos și generator de corupție la nivelul administrației – ai locuri puține și cereri multe.
De asemenea nu poți să amendezi sau să te faci că amendezi aparent, cheltuind și mai mult din resursele municipale doar ca să bagi frica în oameni, să-i sâcâi, să-i pui pe drumuri după somații, pentru că așa nu rezolvi problema. Ci investind în construcția unor parcări ca să ameliorezi problema. Asta de altfel și scrie în strategia aia de parcare din care se aplică acum doar amenzi – că primăria va construi pacări supraterane și subterane, fără număr.
Când ai mii de oameni somați/amendați anual pentru că au greșit parcând la un moment dat pe locul privilegiat al unei minorități ar trebui să te întrebi dacă nu e ceva greșit în politica ta de parcare, nu numai în comportamentul lor. „Sunt prea multe mașini” nu e o scuză, că nu sunt numai la noi. Iar dacă mai vrei să-i și descurajezi să le mai folosească prin oraș, că poluează, fă-le măcar locuri unde să și le depoziteze, în așteptarea zilelor norocoase în care vor avea voie să iasă cu ele din oraș.
E un subiect bun de dezbătut de cei care se bat acum pe cine e mai bun din curtea opoziției ca să o bată pe Firea. O să-l votez pe candidatul ăla care poate să vină în campania electorală cu o soluție echitabilă și pentru problema parcărilor, chiar dacă multora asta le pare un soi de first world problem. Soluție concretă, nu cuvinte goale gen „taxarea drastică a parcărilor”. Care parcări?
Până atunci rămâne cum e stabilit. Aveți grijă pe locul cui parcați ca să nu luați amendă mai mare decât în Germania.
AM TOT SCRIS DESPRE PARCĂRI:
București, această favelă a parcărilor și înmatriculărilor fără număr
„Când ai mii de oameni somați/amendați anual pentru că au greșit parcând la un moment dat pe locul privilegiat al unei minorități ar trebui să te întrebi dacă nu e ceva greșit în politica ta de parcare,” – Dollo, probabil fara sa vrei, ai parafrazat un psd-ist care spune ceva foarte asemanator privind abuzul in serviciu. 😎😉. Daca atitia sunt trimisi in judecata pentru abuz in serviciu, inseamna ca legea e naspa si trebuie schimbata.
Da, seamănă dar nu răsare. În cazul de față toți posesorii auto furăm ceva de la stat, parcând aiurea pe domeniul public, gratis, dar suntem amnendați numai și numai dacă îndrăznim să „furăm” din dreptul unor privați care au înstăpânit domeniul public la preț de dumping. Deci statul nu mă amendează dacă încurc circulația mamelor cu cărucioare pe trotuar, dar mă arde drastic dacă întinez dreptul la proprietate al câtporva. Mie mi se pare greșit. Cei câțiva care au prins locuri de reședință pe lângă blocuri probabil nu mă aprobă. Iar ce propun eu nu e să nu mai plătească nimeni ci, dimpotrivă, să plătim toți prețul corect și să parcăm la liber.
„păi avem numărul mașinii, cum să nu vă găsim!”
Cum? N-au voie sa interogheze baza de date a a politiei, conform deciziei din 2017. Bun, se stie ca la politia locala sunt cei mai buni detectivi din RO si afla cine este proprietarul masinii, Daca este persoana juridica il someaza iar sa spuna cine a condus masina (cum face politia rutiera)? In cazul persoanelor fizice banuiesc ca au un algoritm cu inteligenta artificiala care le exclude posibilitatea ca proprietarul sa nu fie in tara in momentul ala, sau de ce nu…chiar in masina.
Decizia din 2017 este clara, trebuie sa te astepte la masina ca sa te legitimeze
Acum ca suntem in UE le facem si in ciuda politiei locale, masinile inmatriculate in BG la fel sunt somate sa vina la sediul lor?
De exemplu în cazul meu, dacă ar fi luat seria șasiului, care e la vedere prin parbriz, ar fi putut să mă găsească în baza de date a DITL, pentru că plătsc impozite tot la ei în sector, pe mașină, iar DITL se ocupă și de serviciul parcări în sectorul 3.
In cazul meu proprietarul masinii pe care o conduc este sotia mea. Doar eu conduc masina, sotia mea conduce masina de serviciu.La fel si la mine seria sasiului este la vedere. Pe cine amendeaza politia locala?
Cel mai ieftin și mai rapid ar fi să monteze pe lângă blocuri niște automate de parcare model minimalist, fără să facă parcări cu barieră. Să pună tarif 5 lei/oră sau mă rog, cât o fi, și plata să fie posibilă doar cu cardul, să nu fie nimeni tentat să fure automatul de parcare.
Câțiva angajați ai primăriei să se plimbe pe străduțe și cine n-are chitanța pusă pe bord primește amendă. Pe timp de noapte sau între orele 19-9 parcarea să fie gratis pentru cine a prins loc.
Dap, asta se întâmplă de ani de zile chiar și la Belgrad. Nu mai zic de marile capitale din UE.
Am uitat să zic, când stăteam la Cluj s-a dat cu vopsea pe strada de lângă blocul vecin și s-au numerotat „locurile de parcare”, vreo 10 parcă la un bloc de 10 etaje (nu știu câte apartamente). Blocul în care stăteam era de 60 apartamente, dar n-a beneficiat de tratamentul cu vopsea, deși străduța nu prea era circulată și s-ar fi pretat la așa ceva. Oamenii foloseau o bandă pentru parcare ilegală contribuind astfel la bugetul de amenzi al primăriei.
Ei bine, singurul de la noi care a prins loc de parcare pe locurile din vecini a fost șeful de bloc, un pulifrici pesedist (scuze de exprimare, nu găsesc echivalentul). Bine, noi restul nici n-am știut că vor fi locuri ce urmează a fi marcate și închiriate.
Consortul făcuse cerere la primărie pentru loc de parcare în 2015 și în 2016, dar răspunsul a fost același, probabil au și un template salvat undeva: că nu sunt locuri, dar îl anunță dacă se amenajează unele noi. Siiiigur că l-au anunțat. Nu m-ar mira ca același stil de administrație pe pile să fie valabil și prin alte părți.
Va rog sa priviti fotografia din articol. Si va mai rog sa estimati cam cite locuri de parcare s-ar face acolo.
Va rog sa nu-mi sariti la git ca aia e zona verde. Ca nu e.
E un spatiu al nimanui, inconjurat cu un gard ruginit si hidos. Arborii arata mizerabil, neingrijiti, netaiati. (La fel de urita si hidoasa este si banca! Doar fiindca nu e vopsita si bine asezata.)
Iar pe spatiul ala in 2-3 ani se va trezi cineva si va face un nou bloc. Pina hais, pina cea, blocul e gata si apoi va fi si inregistrat, chiar daca e ilegal. (E lege noua…)
Si da, pe spatiul ala pot fi si inscriptionate 2-3-4 locuri de parcare pentru vizitatori.
Asemenea lui sunt zeci si sute de astfel de terenuri ce nu servesc la nimic, contribuie la poluarea cu praf si alte microparticule, dar si la ocuparea strazii cu masini care nu au loc de parcare.
Exista solutii oarecum partiale pentru parcari, dar e un oras mare si problema va ramine, caci ea este prezenta in toate marile orase.
ESTE zonă verde, chiar dacă, iarnă fiind, vegetația hibernează. Faptul că terenul este neîngrijit nu înseamnă că nu se vor răsări ierburi și alte buruieni la primăvară.
Praf și microparticule, mai greu. Rădăcinile plantelor perene din sol fixează solul așa că praful ridicat de vânt este relativ puțin, iar microparticule (adică fum) se crează doar dacă binevoitorii se trezesc să ardă frunzele veștejite 😉
Nu domnule,
Aia e pirloaga. La ultimul turneu acolo astfel de terenuri erau inconjurate de astfel de garduri mizere, in terenul inconjurat nu erau decit balarii pina la briu, tarina, ca locul era neudat, hirtii si alte pet-uri aruncate. Metoda de pastrat locul de parcare: o craca uscata destul de mare si grea pusa acolo, seara era trecuta peste gardul cu pricina.
Si asta in Bucuresti, capitala a unei tari din UE.
Unde ati vazut asa ceva in vest?
Pe sosele, intre localitati, balarii chiar si de 2 metri ce ai impresia ca vin peste tine. Copaci desi care nu fac decit sa creasca numarul victimelor de pe sosele si de multe ori sa acopere cu frunze semnele de circulatie, dind motiv politiei sa stea la pinda..
Mergeam linistit pe trotuar cind sa fac infarct si mai multe nu ca m-am trezit cu o masina in spatele meu. La reactia mea soferul mi-a aratat ca avea loc de parcare 30-40 metri mai incolo, dar nu avea acces din sosea, asa ca mergea pe trotuar!!!
In mod normal, un bloc are si o suprafata in jurul lui care ii apartine. Sau asa era sau stiam eu. Acel spatiu trebuia amenajat ca spatii de parcare si eventual un spatiu de joaca pentru copii. De cine? De administratia blocului, care trebuie sa tina totul in ordine. Da, dar locatarii trebuie sa inteleaga si sa plateasca!
_Blocul_ nu deține nicio suprafață în jurul lui. Proprietarii apartamentelor din bloc dețin în indiviziune strict terenul ocupat de amprenta la sol a blocului. Terenul de lângă bloc este spațiu public, administrat de primărie (care poate face pe el trotuar, parcare, părculeț, loc de joacă, după dorință și putință).
Faptul că, prin unele locuri, unii gospodari și-au permis să amenajeze (ilegal) împrejurimile blocului, e o situație tolerată de către stat. De asemenea, faptul că consiliile locale au decis că asociațiile de proprietari trebuie amendate dacă nu curăță de zăpadă trotuarele _publice_ din dreptul blocurilor este iarăși o situație tolerată, de data asta de către cetățeni.
proprietarii apartamentelor dețin (în condițiile menționatede Mihai) în jurul blocului cca 1m, poate mai puțin, depășind amprenta la sol a blocului. m-am interesat cândva la administrația blocului în care dețin un apartament.
aleile, spațiul verde din jurul blocului, trotuarele, tot restul din jurul unui bloc este spațiu public și în administrarea primăriei.
Va dati seama de absurdul situatiei? Iesi din bloc direct in spatiul public, al primariei, adica al nimanui.
Si va mai mirati de mizeria din orase! Totul capata inteles si sens.
E ca proprietatea socialista, al tuturor, adica al nimanui.
Din acest motiv apar blocuri neavizate pe te miri unde. Ca pina se sesizeaza primaria…
Puteti fi in continuare sa nu fiti de acord cu mine, dar eu voi continua sa va spun ca nu e normal, ca legea care reglementeaza asta e o lege proasta (ca majoritatea legilor romanesti) si va reamintesc bancul cu Columbo!
-Cit mai vem pina in comunism?
Dupa ce se gindeste, celebrul detectiv raspunde:
– 30 km.
-Cum asa?
– Pai fiecare cincinal e un pas, iar un pas are cam 50 cm…
Cam tot atita mai are Romania spre normalitate in astfel de conditii.
Este imposibil si anormal ca primaria sa se ocupe si de aceste spatii…
@Stelian, sincer, nu pot să mă pronunț cât de proastă este această lege.
daaar: în fața blocului meu este un spațiu verde ceva mai mare decât o batistă (cum sunt de obicei). acum vreo 2 ani oamenii din bloc voiau să facă parcare (cu păstrarea copacilor ziceau ei). semnase pentru parcare inclusiv o familie care avea o mașină pe care le o momentul ăla n-o mai mișcase din parcare de cca 1,5 ani și nici n-a mai mișcat-o de atunci. am aflat ulterior că mai au încă o mașină.
deci aveau 2 mașini, una veche pe care n-o mai foloseau și pentru care aveau loc de parcare închiriat de la primărie și voiau distrugerea spațiului verde, probabil în speranța că vor căpăta loc și acolo.
din fericire primăria a respins proiectul și și-a amintit de spațiul ăla verde, l-a îngrijit un pic, a arătat foarte bine în ultimul an.
nu știu cât ar mai rămâne din spațiile verzi, și așa prea puține în București, dacă ar fi date în proprietatea primăriei.
în definitiv, dacă locuiești la casă spațiul din jurul curții (trotuarele, rigola, rondul de iarbă dintre trotuar și stradă acolo unde există) nu-ți aparțin, nu-s proprietatea ta. așa e și la bloc.
”date în proprietatea locatarilor” am vrut să scriu.
În teorie există și blocuri cu spațiu verde privat: este vorba de foste terenuri private pe care investitorul a decis să nu le ocupe 100% cu blocul nou-construit (slabe șanse, deoarece suprafața neconstruită nu se poate vinde la preț de mii de euro metrul pătrat util de apartament).
Blocurile comuniste au regimul de care am zis mai sus: au fost proprietăți de stat construite pe terenurile statului, iar când Iliescu a dat Decretul-Lege 61/1990 privind vânzarea de locuinţe construite din fondurile statului către populaţie, „terenul aferent” s-a considerat amprenta la sol a blocului (vezi articolul 3)
@Ady: bănuiesc că administrația ți-a spus greșit. De ce circa 1 metru și nu 10 metri? Dacă e vorba de acel metru ocupat de „trotuarul blocului”, acel soclu care previne infiltrarea apei pluviale, atunci intră în „amprenta la sol”.
@Mihai, da, la bucata aia mă refeream. nu știam că intră în amprenta la sol.
Dolo, inca un aspect important, in caz ca vrei sa mergi in instanta:
Normativ NP 27-97, Anexa IV.6, Figura 6.2.3.3.b: „Parcarea la 90 grade, strada cu dublu sens” -> locul trebuie sa aiba 2,3m x 5.0m.
Prin sectorul 3 sunt ingramadite te miri pe unde cate un „loc de parcare”. Locul ala „la copac” mai mult ca sigur nu se icadreaza in normativ. Eu as face plangere pentru atribuire ilegala (cu incalcarea normativului) si cerere de desfiintare. jCa sa ramana „la liber”.
Eu umblu cu numarul normativului si specificatiile in telefon (si, din alte cauze, am si o ruleta prin ghiozdan), in caz ca vreun politist vrea sa ma amendeze pentru asa ceva. Textul standard este: „Domnule politist, eu citesc legea. Si vazand asa un loc, care nu se incadreaza normativului NP 27-97, cum sa ma gandesc sa ar putea fi un loc de parcare concesionat cu incalcarea legii? Spuneti si dvs. Sau hai sa masuram, poate gresesc.”
PS: De citit toata anexa IV.6 a normativului. Care cica trebuie respectat de catre Primarie.
Bravo. e bine ca amendeaza lumea care parcheaza pe locul altcuiva (dar intr-o parcare) si Bucurestiul e DOLDORA de masini parcate pe trecerea de pietoni, in dreptul trecerii de pietoni, pe trotuar, PE TOT trotuarul etc… Incredibil