Cine are bătrâni să-i țină… departe de magazinele Vodafone

Cum prostește Vodafone pensionarii să treacă la abonament în Săptămâna Patimilor, ca să li-l închidă după 1 Mai

O întâmplare absurdă s-a petrecut în familia noastră, chiar înainte de Paște. Mama domnului inginer, persoană de 60+ cu abilități tehnice limitate, ca majoritatea dintre noi, s-a trezit brusc cu telefonul nefuncțional. Primit în 2019 cadou de la domnul inginer, ca să aibă și ea „țap” și să fie conectată cu lumea, telefonul e un Xiaomi Redmi 7A care a făcut față cu brio nevoilor ei: vorbit la telefon, schimbat mesaje și poze pe whatsapp cu familia, vizionat filmulețe pe Internet etc. În ziua cu pricina, 18 aprilie 2022, în Săptămâna Mare, telefonul a intrat în modul recovery și nu a mai vrut să pornească. Fiind singură acasă, a dat fuga la mai multe centre GSM din zonă, unde a primit diverse refuzuri: ba că nu au nu știu ce soft, ba că ei nu repară telefoane. Până când a ajuns la ARSIS Vodafone din AFI Cotroceni, unde a dat peste niște oameni de bine care au ajutat-o să treacă strada, deși ea nu voia asta.

Client Titanium, păcălit cu un abonament de Fraerium

Concret, cei doi angajați ai centrului i-au spus că telefonul ei nu mai e bun de nimic, că e depășit tehnic. Doamna le-a cerut atunci să cumpere o altă cartelă prepay, pe care să o bage într-un telefon mai vechi pe care-l avea acasă, căci nu știa că o poate scoate pe asta din telefonul ei. Femeia stătea de 15 ani de zile, bine mersi, pe o cartelă prepay de 6 euro lunar, care îi asigura toate serviciile necesare: 60 GB de Internet și minute fără număr. Era ceea ce se cheamă „client Titanium” al Vodafone, de aceea primea bonus 30 de GB de Internet și 1000 de minute naționale de câte ori încărca cu 6 euro. Mai primea și mesaje de marketing&intimidare de la Vodafone, cum că opțiunea ei nu va mai fi disponibilă începând din 5 mai, și că ar trebui să treacă la abonament, dar nu le lua în seamă.

Aventurile promise nu s-au lăsat așteptate Mesaje de marketing/intimidare de la Vodafone

Ce n-a reușit marketingul Vodafone prin mesajele alea au reușit însă cei doi de la Centrul ARSIS Vodafone din AFI Cotroceni. I-au cerut numărul de telefon și aflând că are cartelă prepay au zis că, iată, ce noroc, au ei un telefon mai bun pentru ea, care poate fi achiziționat în rate cu abonament pe doi ani, „mult mai avantajos decât cartela”. Orice posesor de cartelă prepay știe marota asta cu abonamentul mai avantajos, pe care o tocesc toți reprezentanții de vânzări. În realitate abonamentul ăsta „avantajos” costă 7 euro+4 euro rata la telefon, și oferă doar 25 de GB de Internet și minute nelimitate.

Nu poți să ieși nepăcălit din magazinele Vodafone

A fost scos pe masă telefonul „mai bun” care era un Xiaomi Redmi 9AT, o versiune ceva mai nouă a telefonului ei din 2019, cu fix aceleași caracteristici. Întrucât vechiul telefon fusese configurat de domnul inginer, reprezentanta de vânzări a Vodafone i-a oferit ocazia victimei sale să-și sune fiul de pe telefonul ei, ca să-l întrebe care e parola contului google cu care configurase telefonul.

Telefonul e la Vodafone în stânga, și cel vechi, în dreapta

Telefonul de la Vodafone, în stânga, și cel vechi, în dreapta

Aflând tărășenia la telefon, domnul inginer i-a cerut insistent mamei sale să nu facă niciun abonament, să nu cumpere niciun telefon, căci cel pe care-l avea nu avea cum să fie depășit (un telefon din 2019), ci cel mai probabil trebuia readus la setările din fabrică. I-a spus să meargă acasă și să-și bage cartela pe care o avea într-un telefon Nokia mai vechi, și să aștepte câteva zile când avea să ajungă el în București, ca să-i „repare” telefonul buclucaș.

Ghinion. Reprezentanta de vânzări Vodafone a spus că nu mai poate da înapoi, când a aflat că doamna nu mai vrea să cumpere niciun telefon și nici abonament. Nu putem să mai anulăm abonamentul, că deja l-am trimis la Vodafone, i-a zis ea, și chiar dacă nu mai vreți nici telefonul tot va trebui să-l luați, că așa e oferta, abonamentul cu telefonul.

Omul nici nu ieșise din magazin, anunțase că s-a răzgândit și totuși reprezentanta de vânzări a Vodafone s-a comportat de parcă vindea merdenele iar clienta tocmai mușcase dintr-una și nu mai voia s-o achite.

Așa se face că mama domnului inginer a plecat acasă cu un telefon băgat pe gât, dar nefuncțional, căci reprezentanta de vânzări nu a putut să i-l configureze, cu cartela prepay anulată și înlocuită cu una de abonament, în telefonul nefuncțional.

La ce se pricep reprezentanții Vodafone: să cheme paza

După câteva ore, ajunsă acasă, mama domnului inginer constată că telefonul ei a repornit singur, stând la încărcat. Fusese de fapt într-un proces de update de soft și după câteva ore s-a repornit singur. Câteva zile mai târziu a ajuns și domnul inginer la ea și a constatat evidența: că telefonul nu avea nevoie nici de vreun soft minune, nici nu era depășit, ci avea nevoie de o pauză și de un om cu minime cunoștințe tehnice care să apese pe butoanele potrivite a să afle asta. Să fie oare un reprezentant Vodafone, companie de telefonie mobilă care vinde și telefoane, capabil să facă asta? Se pare că nu.

După Paște a urmat o vizită a celor doi la centrul ARSIS Vodafone de la AFI Cotroceni, în care domnul inginer a vorbit personal cu managerul magazinului, căci se pare că reprezentanta de vânzări care încheiase abonamentul era în concediu. Managerul participase, însă, și el la înșelătorie, căci o presase pe mama domnului inginer să accepte odată oferta aia cu telefon și abonament mai scump, că stătuse deja cam mult în centru și îi ținea probabil din timpul prețios în care ar fi putut să mai înșele și alți clienți cu oferte similare.

Vizita domnului inginer nu a rezolvat nimic, căci managerul s-a simțit așa de vinovat încât se pare că un coleg mai grijului a chemat paza, ca să le fie alături. Managerul le-a spus că ei acolo nu repară telefoane, probabil nici nu știa cum arată un telefon care ar trebui resetat la setările din fabrică, ce mai, nici usturoi nu mâncase, așa că le-a indicat ușa, cu mențiunea că reclamațiile se fac doar la Vodafone (asta deși în contractul încheiat scria că reclamațiile se pot face și acolo) și că o să vadă ei că tot ca el o să rămână.

Domnul inginer e orice, numai fioros nu, iar mama lui nu fusese în stare nici data trecută să se impună, deci gestul cu chemarea pazei era nu numai inutil, dar și jenant, și arată cât de mare e musca pe care o poartă oamenii ăștia pe căciulă.

Oare dacă mamele lor le-ar călca pragul și le-ar cere să le deblocheze telefoanele, tot așa le-ar păcăli cu servicii și aparate de care nu au nevoie?

În fine, a urmat, firește, o reclamație la Vodafone, făcută pe email, cu ajutorul domnului inginer, în data de 26 aprilie 2022, în care a povestit toată tărșenia și a cerut anularea contractului.

Servicii Fraerium, de la Vodafone, pe 4 zile

Nu a primit niciun răspuns, în schimb a primit prima factură de plată, pe 4 zile (18-22 aprilie), în valoare de 64 de RON. Cum abonamentul lunar era de 7 euro+4 euro rata pentru telefon, factura pe 4 zile ar fi trebuit să fie în jur de 7,50 lei, deci nu a înțeles nimeni de unde erau acești 64 de RON. Pesemne așa de scumpe sunt serviciile celor de la ARSIS Vodafone.

În 2 mai 2022 a făcut încă o reclamație, contestând și factura, și a anunțat că până când nu primește un răspuns la reclamația din 26 aprilie, prin care cerea anularea abonamentului și returnarea telefonului nefolosit, nu va plăti nicio factură, mai ales greșită. Contractul prevede de altfel că orice plată contestată este suspendată până la soluționarea sesizării.

Nu a primit niciun răspuns nici la această a doua reclamație, iar marți, pe 10 mai, a sunat la Vodafone, la serviciul clienți, ca să vadă ce e cu reclamațiile și să încerce o rezolvare a situației. I s-a spus că nu merge „sistemul” și nu se poate verifica stadiul reclamațiilor, dar să mai sune joi… Nu e banc, chiar așa i s-a spus. Joi, pe 12 mai, când a vrut să sune din nou la serviciul clienți a constatat că are serviciul suspendat și că nu mai poate să sune pe nimeni, nici măcar la serviciul clienți ca să reclame. La *222, singura opțiune oferită de robotul Andreea este să plătească factura.

Pe 13 mai a urmat a treia reclamație, în care s-au reiterat aspectele anterioare și s-a cerut o rezolvare a situației, întrucât acum nu numai că nu mai are acces la serviciul de telefonie și la numărul de telefon pe care-l avea de 15 ani, ci nici măcar să sune compania la serviciul clienți nu poate.

Ca să poată comunica, în prezent mama domnului inginer folosește tot o cartelă prepay, dar de la o altă companie de telefonie (nu facem reclamă aici, doar antireclamă), băgată în vechiul ei telefon Redmi 7, care merge bine mersi. Pe noua cartelă a plătit doar 5 euro și are aceleași beneficii pe care le avea pe cartela prepay de la Vodafone, dar pe alt număr. Doar că în plus acum are de plătit timp de doi ani un abonament mai scump pe care nu l-a vrut și un telefon nou de care nu avea nevoie.

Ca fapt divers, telefonul oferit cu generozitate de Vodafone la prețul de 480 de RON costă cu numai 14 lei mai mult la Emag:

Cât costă la Emag telefonul vândut de Vodafone

Asta este tărășenia noastră cu Vodafone, această ciumă roșie a telefoniei mobile, care se laudă pe site cu misiunea nobilă de a ne conecta pe toți cu un viitor mai bun fără să-i lase în urmă pe cei vulnerabili:

Prin tot ce facem, vrem să construim o societate conectată care amplifică progresul, include pe toată lumea și nu vine cu prețul planetei noastre.

(…) Suntem hotărâți să ne asigurăm că cei mai vulnerabili nu sunt lăsați în urmă în călătoria spre viitor”.

Într-adevăr, nu-i lasă în urmă pe cei vulnerabili, pentru că sunt niște fraieri buni de păcălit cu abonamente piperate și telefoane de care nu au nevoie, nici ei, nici planeta. Iar dacă își cer drepturile de clienți, le taie serviciul și nu le mai răspund la telefon.

 

P.S. Aceasta nu este o întâmplare izolată, un accident, ci mai degrabă un mod de operare practicat cu succes de companie. Tot mama domnului inginer a avut abonament pentru televiziune prin cablu la o adresă veche, serviciu furnizat de UPC, cumpărat între timp de Vodafone. Când a vândut casa și s-a mutat la București, a închis și abonamentul de la vechea adresă, cu plata la zi și număr de înregistrare a cererii de reziliere. Când a vrut să închie un contract tot cu ei, la București, pentru aceleași servicii de televiziune prin cablu, a aflat cu stupoare că nu se poate, căci figurează cu o datorie de trei luni la vechea adresă, unde, ce să vezi, nu se înregistrase cererea de reziliere în sistem. Nu s-a rezolvat diferendul până când nu a achitat cele trei luni estorcate, apoi a făcut cerere ca să primească banii înapoi. Și se pare că i-ar fi primit, dar a renunțat să-și mai facă abonament la ei aici, la București. Până când au prins-o pe frontul mobil 😉

Etichete: , , , , , ,

20 comentarii la “Cine are bătrâni să-i țină… departe de magazinele Vodafone” Subscribe

  1. Till 17/05/2022 at 08:28 #

    Reclamatie la Protectia Cumparatorului; funcționează de obicei.

    • Dollo 17/05/2022 at 18:00 #

      Din experiențele noastre, de obicei nu prea, dar oricum va fi încercată din calea asta.

    • Andor 18/05/2022 at 11:52 #

      2 reclamatii contra altui operator „mare” si portocaliu rezolvate in 3 saptamani prin ANPC. (De exemplu, una din contestatii a fost referitoare la o oferta de abonament nou, cu trafic de date inclus, dar traficul se aloca numai din luna urmatoare. Iar socrii au primit telefoanele cu datele active si telefonul cu aplicatii gen facebook instalate, actualizare automata de aplicatii, etc. In 8zile si-au adunat vreo 30eur de plata…)
      Alte 2 contestatii rezolvate ulterior la un punct de lucr, fara sa mai ajung la ANPC (probabil deja eram fioros in ochii lor).
      Tot prin ANPC am rezolvat si 2 contestatii la alti furnizori online (prezentare gresita de produs) – returnat produsele si incasat banii.
      Inclusiv factura de apa, tot prin ANPC – a pleznit conducta intre contor si robinet (la mama mea acasa) si nu avea robinet inainte de contor. Am obtinut anularea facturii si returnarea banilor (1200 RON acum cativa ani, mama speriata platise factura).
      Toate sesizarile au fost online, cu actele doveditoare in fisiere atasate. N-a durat niciuna mai mult de 30 de zile pana la solutionare – de fiecare data in favoarea mea.
      Parerea mea e ca lucrurile s-au schimbat destul de mult in bine prin ANPC, deci merita incercat.

  2. Roxana 17/05/2022 at 09:07 #

    Cel mai bine te adresezi Protectiei Consumatorului, e inacceptabil sa ramana nerezolvata situatia!

    • Dollo 17/05/2022 at 18:00 #

      O să ajungem și acolo, dar așteptăm întâi să nu ne facă dreptate Vodafone 🙂

      • Andor 18/05/2022 at 11:53 #

        din moment ce deja la prima contestatie s-au purtat asa, ai justificarea sa depui plangere la ANPC.
        Eventual adaugi la final: „litigiu in curs”

  3. Stefan Brăgărea 17/05/2022 at 16:15 #

    Dnă Benezic
    Soția mea a pățit ceva asemănător și este o persoană tehnică, dar agenții de vânzări vorbesc cu o asemenea viteză încât nu înțelegi nimic, iar când înțelegi ți se spune că e prea târziu
    Oricum, bune urări dvs, mamei și dlui inginer (de la alt inginer, dar mai bătrân și nu foarte domn)

    • Dollo 17/05/2022 at 18:01 #

      Mulțumim .)

  4. Ela 17/05/2022 at 18:07 #

    Am făcut și eu un upgrade telefonic imens, trecând de la un Nokia C3 în perfectă stare de funcționare, având o cartelă pe care scrie Connex Go într-o și mai perfectă stare de funcționare neîntreruptă după 20 de ani (și spre mirarea doamnei vodafoniste, că cum așa), la un Samsung. Pun pe seama acestui fapt că în secunda doi am primit și eu mesajul că oferta de care beneficiez va fi retrasă (aceea de 5 euro, cea mai căutată, după cum scrie și pe site-ul lor). Numai că eu am așteptat ziua fatidică și am reales aceeași ofertă de 5 euro. E drept că dacă nu eram atentă, prima opțiune era oferta de 6 euro, asta de 5 era pe locul 2 :)))). Cu Protecția Consumatorului înainte

    • Dollo 17/05/2022 at 19:24 #

      Da, oferta aia e în continuare pe site, activă bine mersi.

  5. Alex 18/05/2022 at 07:44 #

    Recomand și eu cu căldură ANPC. Mama a trimis odată un index greșit la Enel, din care rezulta că a consumat 500 kWh, venind și o factură babană.

    De bună credință, am făcut sesizare, cu poze doveditoare, în care-i rugam să corecteze în sistem și să emită o factură nouă. Au dat cu seen. Am întrebat la un ghișeu fizic, tot la cereri onlain ne-au trimis. Peste 30 de zile am făcut sesizare despre prima sesizare. Iarăși, seen.

    Am reclamat la ANPC, reacția ANPC s-a rezumat la un e-mail laconic către directorul Enel Banat, pe care-l putem parafraza prin „Ce plm faceți, rezolvați problema doamnei”. Brusc au găsit cu cale să răspundă.

    Deci se poate.

    • Vlad Slăvoiu 22/05/2022 at 21:20 #

      V-a rezolvat ANPC-ul problema cu Enel-ul?
      Ok…

  6. Mihaela Salistean 18/05/2022 at 10:09 #

    Obligatoriu plangere la Protectia Consumatorului! Din experienta proprie, chiar daca pare ca nu functioneaza, in realitate tot ii calca un pic ANPC. Chiar daca ARSIS pot fi fransiza, scutura ANPC un pic scoartele, iese praf la Vodafone, care merge un pic si pe la ARSIS in final. Si poate peste 2-3 luni, de la usturoi il arde stomacul…

  7. Z 18/05/2022 at 12:14 #

    Vodafone face schema asta de multi ani – eu am patit-o acum 5-6 ani:

    1. tatal meu a fost prins la fel in magazin:avea un telefon simplu care nu mai mergea, cei de la reprezentanta Vodafone l-au trimis la plimbare cu un alt telefon simplu, luat scump plus abonament mai scump cu internet pentru smartphone-ul pe care nu il avea.

    2. Cand eram inca abonatul lor, am vorbit in call center pentru oferta de fidelizare pentru mine; incantat de oferta am vorbit cu operatorul pentru oferte pentru parintii mei ; dupa ce am stabilit pretul si conditile l-am rugat sa-i sune pentru a prelungi contractul la distanta.
    Dupa, aflu ca de fapt a incheiat cu ei contract pe alte oferte, bineinteles mai mari cu mai multe internet ei neavand smartphone.
    Din pacate am realizat asta la 1 an dupa telefon din intamplare – parintiilor mei agentul le-a spus ca eu mi-am dat acceptul pentru oferta mai scumpa…

    3. Inainte sa le expire abonamentul „fidelizat” au inceput sa fie sunati pentru prelungirea inclusiv prin SMS. Desi nu si-au dat acceptul, li s-a prelungit abonamentul abuziv.
    Dupa mai multe minciuni cum ca si-au dat acordul verbal, le-am cerut inregistrarile audio necesare pentru incheierea contractelor la distanta.
    Bineinteles ca nu existau asa ca portat numerele fara costuri suplimentare.

    Vodafone = Inselaciune + Abuz

    Suntem la noul operator cu 4 litere de cativa ani – nu ii bombardeaza nimeni cu telefoane, emailuri si alte prostii, platesc un pret fix (in LEI nu EUR) si obtin mai mult decat inainte.

  8. Ileana 19/05/2022 at 16:47 #

    Draga mea, ș-ăilalți portocalii sunt la fel. Tata, 80, telefon cu “taci”, “osap”, facebook si instagram iar bonus un televizor samsung. M-am racorit cu ei la telefon dar cu asta am ramas.

  9. Mad 26/05/2022 at 16:49 #

    Daca nu se rezolva cu ANPC sunteti buni de plata.
    Iar chestia cu neplata facturilor atrage dupa sine penalitati si chiar dare in judecata.
    Asa ca insistati cu Vodafone dar reclamati si Arsis la ANPC pentru practici inselatoare etc

  10. AlBundy 29/07/2022 at 11:48 #

    Stiu un domn in varsta care a patit chestii oarecum similare – oricat ANPC si chiar litigiu pe instanta a facut – la varsta lui, nu mai avea alte ocupatii decat din astea judecatoresti – a primat in final in instanta si peste tot muntele de text scris cu font marimea 3 din contractul semnat in punctul respectiv de fransiza – Arsis sau alt intermediar, nu mai stiu.

    Arsis probabil va ataca si se va apara cu toate hartiile semnate prin care dovedesc consimtamantul doamnei valabil exprimat, inclusiv paginile cu font de 3 unde recunosti ca mai curand ti-ai dona organe interne, decat sa contesti vreodata procesul de vanzare, si ca ti s-au explicat toate drepturile si obligatiile si etc.

    Restul, nescris, e adevarul, dar posibil doar poveste in acest context de scripta (per)manent.

    Bafta!

Leave a Reply to Z

Oldies but goldies

Scrisoarea pe care n-a mai primit-o Eugen Ionescu

dosarul-profesorul

Povestea profesorului Ion Nițulescu – un „element dușmănos” față de orânduirea socialistă – și a delatorilor săi, dintre care numai securistul șef mai trăiește azi bine mersi, măncându-și pensia într-o vilă somptuoasă chiar în satul natal al victimei sale

Ziua 2: Dragă, eu unde dorm? că mă întreabă recenzorul….

Ospitalitate, dar nu degeaba

Dacă vă calcă recenzorul oferiți-i, vă rog eu, un pahar cu apă. Nici nu știți ce nevoie are!

De ce țin oamenii cu PSD

flyere

Deoarece în multe județe e cel mai mare angajator. Pe banii noștri, baronii PSD patronează instituții de stat supradimensionate cu angajați fictivi care muncesc în realitate pentru partid. Înțelegeți de ce se oftică Dragnea că el e singurul fraier judecat pentru o astfel de faptă pe care o practică cu succes toți colegii lui în continuare?

De ce nu-i prieşte Mioriţei iarba din UE

turma-alergand

Oieritul românesc supravieţuieşte cu greu, între subvenţia europeană care vine târziu, dezinteresul tineretului pentru meseria de cioban, şi supremaţia supermarketurilor care ne bagă pe gât brânză de import.

Rulată Germania

marcela

Cum mi-am înscris mașina nemțească în România și am trăit să povestesc despre asta

Cu cât ne-a botezat Samsung Biblioteca Națională

Biblioteca Națională Samsung

Statul român plătește un credit de 104 milioane de euro pentru clădirea Bibliotecii Naționale, iar firma Samsung și-a pus numele pe ea, cu câteva televizoare în valoare de 300.000 de euro. O afacere marca Ministerul Culturii și Patrimoniului Național.