Boicotarea Auchan, din motive civice (am explicat aici de ce) ne-a dus în ultima vreme mai des la Kaufland pentru cumpărături. Înainte cumpăram ocazional de la ei, deși îmi plac magazinele lor și mor după sistemul ăla care-ți permite să-ți scanezi produsele pe măsură ce le pui în coș, iar la final doar plătești și nu mai stai să iei iar la mână toate produsele, să le scanezi sau să stai la coadă la vreo casă. Dar în ciuda acestor bucurii de shopping – sau poate tocmai de aia – Kaufland e mai scump decât Auchan, nu mai zic față de Lidl sau Penny (pe astea le avem noi pe traseu). Deci mergeam mai răruț, chiar dacă era mai drăguț. Acum în lipsă de Auchan și pentru că nu avem în drum Cora sau Carefour, ne-am asumat că asta e, boicotul civic costă, deci vom plăti ceva mai mult pe coșul de cumpărături. Dar…
Un alt motiv pentru care mai ocoleam Kauflandul înainte era și faptul că în câteva rânduri domnul inginer, care e mai atent la prețuri și la ce scrie pe bon, observase că una scrie pe eticheta de la raft și alta apare pe scaner sau pe bonul final. Într-una din situații magazinul nu avea sistem din ăsta de scanat pe măsură ce cumperi, așa că am mers cu coșul la o casă normală, unde i-am și atras atenția casierei că unele dintre produse, pe care scria că au preț redus, au fost bătute pe bon cu prețul întreg. Mi-a zis că o să fie scăzute reducerile la final, din total, dar la final nu prea aveai cum să-ți mai dai seama ce anume ți-a redus și ce nu, pentru că erau la grămadă.
Kaufland-Dollo 1-0
Ieri, având scanerul cu noi, am cumpărat o tartă cu vișine de la congelate, care la raft costa 20,99 de lei, iar când o scanai costa 22,99. Crezând că e o greșeală pe undeva, am umblat după cineva din personal și am semnalat problema. S-a constatat că aveam dreptate, dar răspunsul a fost că „înseamnă că s-au scumpit și nu a fost schimbată eticheta”. Același lucru la mâncarea pentru pisici, tot o diferență de 2 lei pe scaner față de ce scria la raft. În general pare că produsele Kaufland se scumpesc așa cu 10% de la raft la cărucior. Cel mai bine e să nu fii atent ca să nu te oftici, mai ales că oricum vrei să cumperi produsele alea, nu le iei doar pentru că au un preț redus.
Kaufland-Dollo 2-0
Discrepanța dintre prețul la raft și cel de pe bon poate fi doar o scăpare de personal, care e probabil insuficient, dar poate fi și o practică comercială înșelătoare, care te face să te simți prost ca client, căci ești furat pe față. De exemplu o dată am cumpărat niște măsline de la raionul unde ești servit de vânzătoare. I-am zis de care vrem, ni le-a cântărit, ne-a lipit etichetele pe ele, le-am scanat și pus în coș. La un moment dat, când ne depărtasem deja de raion, ne-a ajuns din urmă o femeie, care se pare că fusese în spatele nostru la măsline, și ne-a atras atenția că ne-au înșelat, la una dintre cutii vânzătoarea pusese un preț mai mare decât cel de la categoria respectivă de măsline. Ne-am dus înapoi și am cerut schimbarea etichetei, care s-a făcut fără comentarii. Dar dacă nu ar fi fost respectiva clientă vigilentă, am fi plătit probabil cu alți doi lei mai mult. Mici găinării nedemne pentru ditamai lanțul de magazine.
Kaufland-Dollo 2-1
Hoțul strigă hoții
Dar pe lângă senzația aia neplăcută că ești furat și că trebuie să fii vigilent constant, cu mâna la buzunar, și mai neplăcută e senzația că ești bănuit că tocmai tu îi furi pe ei. Adică nu e destul că tot vin la tine ca să cumpăr, deși mă păcălești de fiecare dată fie și cu câțiva lei, dar trebuie să te las să mă faci și hoț, tot tu pe mine. Cum spuneam, în general facem cumpărăturile săptămânal și deci avem coșuri mai mari și evident mai scumpe. Numai mâncarea pentru animale e cam 25% din total, iar la Kaufland cele mai ieftine boabe sunt evident mai scumpe decât la Auchan. La fel și pungile cu coșuri de pui, ieri le-am luat cu aproape 7 lei kg, față de 5 lei cât au fost alea de la Lidl.
Și la un coș din ăsta în jur de 500 de lei, ieri am avut onoarea să fim din nou „aleși aleator” pentru un control la casa de marcat aia la care se presupune că doar plătești și pleci liniștit. Data trecută se întâmplase la un alt Kaufland, unde a trebuit să așteptăm ceva până când doamna care trebuia să ne controleze produsele a găsit un scaner. Iar când l-a găsit l-a folosit cu o atitudine de gardian în căutare de droguri ascunse prin orificii. După ce aproape ne-a rescanat jumătate din cumpărături s-a lăsat păgubașă cu un oftat și o părere de rău că nu ne prinsese în flagrant, dar păstrând o privire rea și gândul că sigur-sigur am dosit noi ceva prin sacoșe, că altfel nu ne-ar fi ales sistemul degeaba.
Kaufland-Dollo 3-1
Ieri ne-am nimerit la casele rapide alături de încă o familie tot cu un coș plin, aleși la fel ca noi „aleator” pentru un control de rutină. Angajata Kaufland care făcea ture pe la toate casele, a ajuns și la noi și a început să ne scaneze produsele la întâmplare. Pe unele mai mărunte le pusesem deja într-o sacoșă, în coș, ca să nu mai pierdem timpul cu trambalarea lor la mașină. Așa că angajata a bombănit că data viitoare să nu le mai punem în sacoșe.
– Bun, dar exact asta e ideea, să câștigăm timp, nu? Atunci de ce mai facem autoscanare, dacă tot trebuie să le mai luăm iar la mână la casă pentru că sunteți suspicioși? întreb.
– Păi da, doamnă, dar știți cât se fură din magazin?! zice ea scanând în continuare și scociorând în sacoșă după potențiale furăciuni.
– Și s-a stabilit că fură tocmai ăștia care cumpără mai mult sau cum? întreb iar.
– Așa se întâmplă când sunt mai multe produse, întotdeauna se face un control la casă – comentează împăciuitoare doamna cu celălalt coș, în așteptarea verificării.
– Până una alta dvs sunteți în culpă pentru că aveți niște prețuri la raft și alte prețuri scanate, deci cine fură aici? insist eu enervată.
Doamna scanatoare a mai bombănit ceva și ne-a abandonat. Am plecat încă o dată de la Kaufland cu gustul amar al celui și futut și cu banii luați.
Kaufland-Dollo 4-1
Am venit acasă și am citit pe site-ul lor cum se laudă cu sistemul de autoscanare:
În loc să mai așezi cumpărăturile pe bandă la casa de marcat, cu funcția K-Scan din aplicația Kaufland poți scana foarte simplu toate produsele – chiar înainte să le pui în cărucior. La casele express trebuie doar să plătești, nu mai trebuie să scanezi produsele și nu trebuie să le mai manipulezi.
Și cum explică „controalele aleatorii”:
Ce se întâmplă în cazul unei scanări repetate?
Se poate întâmpla ca un articol să fie scanat accidental de mai multe ori sau de prea puține ori. De aceea, ocazional cumpărăturile pot fi scanate separat și de un angajat Kaufland la casa express. Scanările repetate servesc la asigurarea calității și ne ajută să identificăm sursele greșelilor și să îmbunătățim continuu funcția K-Scan.
OK, o exprimare corectă politic – sigur ei se tem să nu cumva să fi scanat mai mult ca fraierul și să le plătești mai mult – dar în realitate ocazionalul ăsta pare să fie ori de câte ori ai mai mult de 50 de produse în coș și te suspectează că pe unele le-ai pus fără să le scanezi. M-am uitat pe cumpărăturile noastre atunci când am fost controlați la ieșire și aveam în jur de 50 de articole în coș. Nu știu câți clienți cu coșuri pline au prins ei în flagrant astfel. Pentru mine pare un non-sens să suspectezi de furt un client care cheltuie câteva sute de lei la tine în magazin. De ce ar fura tocmai cei care cumpără mai mult când e mult mai ușor să cheltuiești puțin, pe câteva produse, și să ieși bine mersi și cu unele furate, pentru că nimeni nu te verifică dacă ai scanat tot când ai mai puține. Angajații Kaufland sunt cu ochii pe burghejii ăștia cu coșuri pline, că ăștia fură. De ce ai fura ceva, dar să și plătești câteva sute de lei la casă, când poți fura același ceva, dar să plătești doar 30-50-80 de lei la casă, ă?
OK, pot să înțeleg că te-ai gândi că unde sunt mai multe produse e mai ușor să dosești câteva pe gratis, dar nu cred că asta este mentalitatea cumpărătorului cu coșuri pline. E mai degrabă mentalitatea Kaufland care te păcălește la raft cu o etichetă cu 2 lei mai ieftină și pe bon te încarcă cu mai mult. E mentalitate de găinari. Pentru că până la urmă te suspectează că furi pentru că și ei fură. Și dacă și ei fură, atunci toată lumea fură, nu?
***
Și ca să rămânem în domeniu, vă recomand și două filme bune pe care le-am văzut în perioada asta, de când fur cumpăr constant de la Kaufland. Sunt, evident, despre niște hoți 🙂
Shoplifter (2018) – niște japonezi care fură din magazine găsesc o fetiță neglijată și abuzată de familie, o iau cu ei și o tratează mai bine decât familia ei, dar ajung să fie prinși tocmai din cauza ei. Se dovedește în final că niște hoți sunt oameni mai buni decât onorabilii, dar filmul e mai mult decât atât, evident.
și Los delincuentes (2023) – un spaniol care lucrează la bancă se hotărâște într-o zi să fure exact suma de bani pe care ar câștiga-o dacă ar munci până la pensie x 2. Căci îi lasă banii unui coleg, să-i păstreze cât e el la pușcărie, apoi să-i împartă și să trăiască fericiți până la… Nu se termină cum au plănuit, dar nici cum ați crede. E mișto și că te pune pe gânduri cu unele ipostaze. De exemplu ce ați face dacă ar veni la voi colegul care v-ar spune că a furat banii și v-ar implica forțat în asta, l-ați raporta sau…?
In cazul/cazurile in care exista diferentr intre pretul produsului dela raft si cel de la casa de marcat, aveti dreptul sa cumparati produsil cu pretul afisat la raft, iar magazinul are obligatia sa va restituie banii platiti in plus. In acest caz, fotografiati pretul de la raft, apoi mergeti cu bonul la Infornatii/Relatii clienti si va vor restitui diferenta. Am intalnit frecvent aceasta situatie la Auchan, la magazinele Mega si la Kaufland. Am procedat ca mai sus si de fiecare data mi-au restituit diferenta, fara comentarii, indiferent de cat de mare sau mica era suma. Si nu e vorba de faptul ca saracesc din 50 bani sau 1 leu, ci de principiu. Si de faptul ca, daca 10 sau 100 clienti platesc in fiecare zi in plus pentru un produs…cat ajunge sa castige incorect un magazin?
Uite asta nu știam, o s-o fac data viitoare. Mulțumesc 🙂
Am pățit chestia asta cu diferența de preț dintre raft și scanner chiar acasă la Kaufland, în Germania.
Eu nu foloseam scannerul ăla, soră-mea da.
De trei ori mi-a spus că pe scanner (ulterior în aplicația de mobil) arată preț mai mare decât cel de la raft și de trei ori motivația a fost aceeași:
„se scumpesc prea des și nu facem față să schimbăm etichetele.”
De fiecare dată au scos produsul de pe bonul nostru și l-au scanat la casă cu prețul de la raft, fără să cer asta.
O dată era vorba de o diferență de 10 €cenți. Nu am făcut „scandal” pentru sumă, ci pentru principiu.
După vreun an de la introducere au scos sistemul de scanare la raft, motivând că a fost doar un episod pilot care nu a dat rezultatele așteptate.
am făcut odată asta la mega. mă dusesem expres pt produsul ăla. au mârâi un pic, cred că mai mult pt datul din butoane și plimbatul prin magazin, dar mi-au dat banii.
nici n-am făcut circ, doar am înțepenit pasiv-agresiv lângă casa de marcat. 🙂
Eu nu folosesc scaner-ul, si nu ma prea uit la pretul de la raft, decit la anumite produse.
Nu-mi place sa stau la „caselel rapide”, mai ales ca de obicei cumpar 1 data pe saptamina destul de multe produse de la ei, si nu suport sa le iau la mina de 2-3 ori sa le scanez la casa, sa le pun pe cintar, etc … Timp pierdut.
Stau la banda si le scaneaza tanti, doar daca mi se pare ceva in neordine cu pretul de pe bon atunci pun intrebari.
Ideea sa mai stau odata la coada la rel.clienti sa pierd timpul pentru 5-10 lei, nu-mi suride – personal.
Timul pierdut acolo nu face 10 lei…
Mai merg si la Lidl si Mega de cartier, pentru mici cumparaturi, sa compensez ce nu gasesc sau are pret prea mare la kauf.
Nu mai merg la carrefour, au marit preturile la toate, peste kaufland. La auchan 1 data pe luna, daca e, si doar in wk.
Cel mai bine te duci cu lista si te tii de ea.
Ca idee, ultima „tzeapa” e cea cu taxa pe plastic. Aveti grija, la sticlutele de 0.5l de apa, taxa e 50 de bani/sticla !!!
La cele de 1.5-2l nu se aplica …wtf ???
Desi mai taiem de pe lista si sticlutele mici de apa, refolosim…
Deci ochii mari si atentie la preturi, se fura „pe fata”, e policica la toti.
Așa numita taxă pe sticla de plastic este de fapt recuperabilă, dacă duci sticlele înapoi la automatul de reciclat primești un bon valoric și îl folosești la următoarele cumpărături. Se aplică și la cele mai mari, până la 3litri, dar probabil încă nu au apărut în magazine în noua formulă, încă mai sunt din cele vechi, netaxate. E vorba despre noua lege cu reciclarea. Deci banii se vor recupera, dar ducând înapoi recipientele.
Buna dimineata,
Eu la Kaufland nu mai merg de mult timp, cam de cativa ani de cand si-au modificat layout-ul si e un alandala peste tot. NU mi s-a parut ca ar fi preturi mai mici decat in alte parti, chiar nu am produse dupa care sa trebuiasca neaparat sa merg la ei.
Auchan-ul il cam boicotez si eu in ultima vreme, pentru simplul motiv ca nu au preturi mai mici decat la magazinul din cartier de la care imi fac de obicei cumparaturile.
Imi aduc aminte ca acum multi ani la Auchan observasem ca preturl per litru la detergentii lichizi ambalaj mare (si la alte produse, dar mai ales la astea) erau mai mari decat pretul per litru la ambalajele mai mici, deci cu cat luai mai mult, cu atat plateai mai mult, nu invers.
Erau „cinstiti”, ca sa zic asa, in sensul ca afisau corect (cu litere foarte mici, fireste) preturile, dar tu te aruncai sa cumperi articole in cantitate mai mare in virtutea ideii tampite vanturate peste tot ca daca cumperi mai mult iei la pret mai bun.
Iar auto-scanarea…asta e alta discutie, am vazut tot felul de prareri pro si contra, dar pentru mine este pur si simplu inca o treaba de care hipermaketurile se dezbara pe spatele nostru. Eu o refuz cu obstinatie pentru simplul motiv ca la momentul in care eu ajung la o casa cu un carucior de cumparaturi sunt prea obosita sa mai fiu atenta si sa ma ocup de o treaba care chiar nu este a mea. Prefer sa ma gandesc la ale mele.
Inteleg ca nu aveti solutie, dar poate totusi gasiti. La mine in cartier sunt doua magazine bine aprovizionate, la unul dintre ele daca nu gasesti ceva patroana iti cere detalii si ti-l aduce.
Preturile sunt exact ca la Auchan si in plus toti angajati sunt draguti, te ajuta cu orice, doamnele de la casa iti vorbesc frumos si te ajuta sa iti pui lucrurile in sacosa.
Poate parea un caz izolat, dar sora mea, care sta intr-un sat uitat de munte are un market cam la fel. Stiu ca magazinele astea mici nu se pot lupta cu Goliatii despre care discutam, nu cred ca o sa fac eu diferenta, dar pur si simplu vreau sa ma simt bine si sa aleg eu unde imi pierd banii.
Scuze ca am vorbit asa de mult luni dimineata.
Nu va obliga nimeni sa va auto-scanati produsele. Puteti sta oricand la coada la casa, mai ales daca timpul dv. nu are valoare si vi se pare acceptabil sa puneti si sa scoateti de cateva ori toate produsele din cos.
Iar ideea ca daca cumperi mai mult e mai ieftin nu e deloc tampita. Nici asta nu va obliga nimeni s-o faceti, dar diferenta de pret poate valora mai mult decat dobanda pe care v-ar plati-o banca pentru suma pe care o platiti in avans. Daca iau de exemplu 5 sapunuri si ma costa cu 20% mai ieftin/bucata in felul asta – oricum o sa le folosesc in 2 luni probabil, si nu stiu vreo banca unde sa primesc 20% dobanda pentru 2 luni.
Cred ca nu ați înțeles exact ce am scris.
Magazinul nostru din sat nu e deloc o soluție pentru noi, desigur că putem să mergem și la alte supermarketuri, căci orice învăț are și dezvăț. Am renunțat la Mega, care era locul nostru predilect de cumpărături când stăteam la București, am renunțat la Auchan, nu o fi Kaufland mai cu moț 🙂 Cât privește autoscanarea, eu aici mă refer la autoscanarea pe măsură ce cumperi, nu neapărat la casă (dar nici aia nu mă deranjează). Mie autoscanarea pe măsură ce pui în coș mi se pare utilă pentru economisirea timpului și nu am o problemă de rol aici, prefer s-o fac eu căci astfel văd și pe loc acolo unde e diferență de preț de exemplu.
sunt mai mult de 15 ani de când am vrut să pun în coș un pachet de 4 săpunuri solide și am văzut că în pachetul de 4 prețul per bucată era mai mare decât prețul pt același săpun care se vindea la bucată.
cred că nici nu m-aș fi uitat, dar am cochetat o fracțiune de secundă cu întrebarea dacă vreau 4 săpunuri cu aceeași ”aromă” (cum erau în pachet) sau 4 ”arome” diferite (dacă aș fi ales să cumpăr ”la bucată”) și mi-au picat ochii pe săpunul la bucată.
de atunci verific întotdeauna și prețul per bucată, sau per l/kg atunci când e un ”pachet” mai mare.
uneori aleg produsul în ambalaj mai mare, chiar dacă prețul per unitate e un pic mai mare doar pt că e mai comod de depozitat sau alte motive personale, dar este o alegere conștientă.
Pretul diferit la casa fata de pretul de pe eticheta de la raft exact asta este – practica comerciala inselatoare. Se poate adresa, dar nu rezolva, cu reclamatie la ANPC. Presupunerea mea e ca tine de indolenta angajatilor, mai degraba decat de un plan al magazinelor pentru inselarea clientilor.
In ceea ce priveste buzunaritul si cotrobaitul prin cos – am refuzat categoric de fiecare data acest abuz. Atata timp cat nu scrie la intrarea in magazin ca te poate buzunari un paznic la iesire – din punctul meu de vedere este un abuz. Nu au decat sa cheme politia si cautam impreuna in cos. Dar daca nu gasesc nimic – depun plangere pentru sechestrare de persoana impotriva imbecililor care-si permit sa faca asta, in solidar cu magazinul. Ma doare in cot ca scrie nush ce prostie pe site, nu vad vreo varianta in care asta sa ofere acoperire magazinului dpdv legal.
In conditiile in care au zeci, daca nu sute, de camere de supraveghere, nu gasesc acceptabil sa fiu considerat borfas de un neica-nimeni, mai ales in conditiile in care cosul lunar ma costa o gramada de bani si-mi fac cumparaturile saptamanal in aceleasi magazine.
Buzunăriți de paznici n-am fost până acum, dar controlul ăsta „aleator” echivalează destul de bine senzația. Probabil o soluție, dacă ai avea chef și timp, ar fi ca în momentul în care se întâmplă asta să le lași coșul pe cap și să pleci.
De 6 ori in ultimele 4 luni am fost la Kaufland si am utilizat optiunea self scan astfel incat la casa doar sa platesc si sa ies. De FIECARE DATA am fost alesi „aleator” pentru verificare.
Este ingrozitor de frustrant. Ultima data, eram si cu fetita de 2 ani jumate dupa noi, iar cosul destul de incarcat. Sotul s-a enervat in utlimul hal si am lasat cosul la casa si am iesit.
Penultima data aveam 8 produse in cos. La fel, am fost alesi „aleator”.
Ah, deci nu se întâmplă numai la coșurile mari! O atitudine potrivită, asta cu lăsatul coșului și plecatul.
cand vor sa te mai controleze, te duci frumusel cu tot cosul la receptie si spui ca vrei sa returnezi totul si chiar returnezi totul.
ba chiar il pui pe mosul ala sa vina cu tine pana la receptie sa fie sigur ca nu sustragi nimic pana acolo.
lei dai toate produsele inapoi, ei iti vor da banii apoi te duci si iti faci cumparaturile in alta parte.
dupa aia le faci reclamatie online pe site-ul lor.
pierzi un pic de timp dar lupti cu armele lor.
daca 2-3 nebuni fac asta o data pe saptamana o sa se lase de sportul asta
Da, soluția e să le lași coșul ca atare la casă, căci nu apuci să-l plătești până nu te controlează, deci nu ai de ce să mergi la recepție, îl lași pur și simplu acolo și pleci. Doar că ai pierdut deja ora aia sau cât ai stat la cumpărături ca să le alegi și trebuie s-o iei de la capăt în altă parte. Cum ar veni protestezi tot pe timpul tău.
Chestia cu „cumperi mai mult plătești mai mult” am observat-o și eu la detergent- capsule. Prețul per capsula este mai mare la cutiile cu mai multe capsule. Nu mult , cat sa nu bagi de seamă daca nu ești atent. Verificați și o a vedeți. Va recomand sa verificați la toate produsele. Personal am verificat la un alt lanț de supermarket și am observat același lucru la covrigeii frageziti in vin. Cei din punga de 200 de grame erau mai scumpi decât cei din punga de 130g! Nu cu mult, undeva 20-30bani, atat cat sa nu bagi de seama. Deci atenție la tot! Se pare că e o practica studiată și bazată pe psihologia clientului care crede că la cumparea unei cantități mai mari va plăti mai puțin!
Eu nu mai cumpar carne in veci de la Kaufland, am luat de Crăciun carne de porc, nu am putut-o manca, am facut-o la cuptor si mirosea a cocina ingrozitor…am pus vin, usturoi, ceapa…nimic, am aruncat-o..iar apoi ne-am chinuit sa scoatem mirosul din casa si din cuptor. Am mai patit si la Lidl (sunt in acelasi grup de firme) dar nu chiar in halul asta…de aia eu m-am orientat spre macelaria de cartier, cand vine vorba de carne.
Si eu as vrea sa luam de la macelarie de cartier( ca sa sprijinim micii comercianti) dar:
– de unde pot avea certitudinea ca e romaneasca ?( am innebunit tot citind etichete- sa fie crescut,procesat,ambalat in RO)
– de unde am siguranta ca e proaspata?(indiferent ce scrie pe eticheta)
Noi am ajuns sa preferam Penny.
Nu am alte comentarii privind controlul coșurilor cu încărcătura scanată cu telefonul.
Pe mine mă interesează unde pot vedea cele două filme. 🙂
Pe Internet 🙂
🙁
Le-am pus pe listă pentru când vor fi din nou în program. În lipsă, am vizionat un documentar produs în 2022 cu Nick Cave. Mersi de recomandare.