Dacă e să ne luăm după ce zice concurența lui tăvălită prin țărână în ultimele luni face cam 7-10 milioane de lei într-o zi numai dintr-un Mic.ro de pe strada noastră. Mi-a zis adineauri vânzătoarea de la băcănia de la parterul blocului, când mi s-a plâns că mai au un pic și trag obloanele. Mi-a fost aproape rușine că luam doar o pâine de la ea, și aia pe datorie, că n-a avut să-mi dea rest la 5 lei și mi-a zis să-i aduc eu altă dată 1,4 lei, cât a fost pâinea.
Mie mi se pare o sumă mare pentru ce categorii de produse are Mic.ro și pentru câtă clientelă există în cartierul ăsta, împărțită la atâtea magazinașe de cartier. Adică îi apucă pe toți și se duc la Mic.ro, de parcă ar fi murit hypermarket-urile?
Vânzătoarea de la parter zice că, dimpotrivă, suma e mică pentru valoarea lui Patriciu, dar că el nu urmărește decât „să ne scoată pe noi de pe piață, ăștia amărâți. Nu vedeți, doamnă, tot la ăștia bogați nu le mai ajung banii!”.
Pe când, pentru un magazin ca al ei, cifra asta de afaceri zilnică ar fi fost echivalentă cu un picior de-al lui Dumnezeu. Ea zice că de când au împânzit Mic.ro-urile cartierul toți ăștia vechi abia își trag zilele. O cred, că prea sunt multe. Practic nu există blocuri câte magazine avem.
Totuși, femeia vorbește și mult, de regulă, nu știu ce să zic, suma mi se pare mare. Voi ce ziceți?
Ideea e… se fac 700-1000 de lei ca vânzare sau profit?
Că după cum am văzut cât trag oamenii la Mic.ro prin zona mea, cred că numai de atâta vând… până la profit… e cale lungă.
Și oricum, astea nu sunt francizate de fapt sau ceva de genul? Adică nu prea înțeleg conceptul lor de „asociat”… Deci lui Dinu Patriciu nu i-ar ieși decât franciza și probabil din distribuția de marfă, nu din vânzarea propriu-zisă.
Poate știe cineva mai bine cum se desfășoară lanțul ăsta al banilor. 😆