Suna telefonul. Fixul. O voce tanara si vesela imi zice ca o cheama Ana Numaistiucum, si ma ia direct:
– Va sun pentru ca magazinele din zona dumneavoastra au decis sa va faca o oferta de reduceri, de fapt toate magazinele s-au unit intr-o asociatie si vor sa va trimita pe email oferte de reduceri…
-? (sunt muta de intrigare)
– De fapt toate magazinele din zona dumneavoastra, toate cele 200 de magazine, sunt in aceasta asociatie, dar veti primi oferte numai de la magazinele care va intereseaza pe dumneavoastra. De exemplu daca vreti electronice, veti primi numai de la electronice. Si asa mai departe. Intelegeti?
– Nu. Dar de unde aveti numarul meu?
– Din Pagini albe! (e sincer uimita ca nu mi-am dat seama)
– Aha. Si cum m-ati ales?
– Pai stati in sectorul 3, nu? (alta evidenta care-mi scapase)
– Si numai magazinele din sectorul 3 sunt in asociatia asta?
– Paaaai… or fi si alea din sectorul …4, dar ce, pe dumneavoastra va intereseaza magazinele din alte sectoare? (e un pic descumpanita, dar nu dispera)
– De ce nu, ce credeti ca eu imi fac cumparaturile dupa criteriu „sector”?
– Nuuu? Dar cum, mergeti in alte sectoare la cumparaturi? (incepe sa-si puna intrebari serioase)
– Pai de ce nu?
– Bine, dar noi va oferim din sectorul 3. Pana la urma daca vreti sa ne dati adresa dumneavoastra de email… Ce mare lucru, ca doar nu va cerem CNP-ul? (isi pierde rabdarea. Cred ca da nervoasa din piciorus, pe sub birou)
– Asa e, mi-as spori doar numarul de mesaje spam din email…
– Dar nu va intereseaza sa stiti ce oferte sunt la dumneavoastra in sector? (mai face o incercare cu tonul mieros de la inceput)
– Cand vreau sa cumpar ceva ma duc si caut sau compar ofertele pe internet.
– Da? Bine, daca nu vreti sa ne dati adresa dumneavoastra nu e nicio suparare. Va uram o zi placuta in continuare!
Mi-a inchis, cred ca mai avea o lista lunga de sunat si eu o tineam din treaba. Oricum, am ramas cu mai multe nedumeriri:
Or fi 200 de magazine in sectorul 3?
O fi si Vasile de la mine de pe strada printre ele?
Cine le invata pe domnisoarele astea sa vorbeasca asa neconvingator cu potentialii clienti? Ca pana la urma, la cate spam-uri primesc, puteam sa mai primesc inca 200 de la magazinele din sectorul meu, dar daca domnisoara n-a stiut sa-si vanda asociatia, na…
O fi asta o noua metoda de publicitate, de criza? Nu te costa agentia de publicitate, anuntul in ziar, banner-ul pe site, flyerul sau catalogul de bagat in cutia postala. O platesti doar pe una de suna oamenii listati in Pagini albe, si o platesti prost ca nu tre sa fie vreo capacitate ca sa smulga adresa de email cuiva care abia asteapta ofertele promotionale de la toate magazinele din sectorul 3…
Poza o am de aici.
Ehe, sa vezi cum cumperi tu inghetata de la coltu' blocului la suprapret 😀
Sa stii ca ma intriga si pe mine situatia asta: cum se face ca nenorocita asta de criza economica, despre care s-a spus ca "va cerne valorile" naste neplacutul fenomen ca toti nepriceputii isi pastreaza posturile, iar oamenii buni sunt concediati?
Stiu ca un raspuns ar fi ca firmele nu-si permit sa plateasca oamenii valorosi, dar intrebarea mea e: cum naiba isi permit sa-i plateasca pe aia lenesi si prosti? Nu sunt mai pagubosi pe termen lung?
Da, asta e un motiv de mirare si pentru mine. Am mai dat azi peste o situatie in care unii fac de un an de zile o campanie umanitara pentru copii, de care n-a auzit nimeni. Si se plang ca n-au strans banii necesari. La mine au ajuns cu un email, si le-am propus o solutie ca sa auda lumea de ei. Dar m-au sunat ca sa-mi spuna ca n-ar dori sa procedeze asa. Atunci bine, zic! Dupa cateva ore intamplarea a facut sa vad la tv o parasuta – care imblanzeste serpi si pozeaza goala pe la diverse emisiuni si tabloide – ca se lauda ca ar fi ambasadoarea respectivei campanii. WTF!?
Faină reclama …te întrebi , de ce oare nu ai folosit Durex-ul ,căci uite acum trebuie să cumperi Pampers-ul :))