Taxiurile pirat de la Otopeni s-au făcut rapide

Cine nu știe că poate comanda instant un taxi cu tarif de 1,39 lei, se poate grăbi cu unul care-l așteaptă chiar la ușa aeroportului, cu tarif de 3,50 lei.

A steptând aseară pe cineva la Aeroportul Otopeni mă gândeam că ce de lumea a doua 1/2 arătăm noi, așteptătorii din România, prin comparație cu marile aeroporturi europene. Lume pestriță, un indian, niște arabi și mulți din categoria căpșunari. Știu că sună disprețuitor, dar nu e, e doar o observare a lumii care așteaptă în aeroportul din București, la fel cum poți să distingi mulțimea care așteaptă un avion spre România, într-un aeroport din vestul Europei de exemplu. Paradoxal, pentru urmașii lui Vuia și Coandă, pare că nu a trecut suficient timp peste noi de când am început să ne învățăm cu zborul.

Și tot analizând eu, critic, look-ul oamenilor din aeroport, îmi pică privirea pe unul burtos cu „rinichi” din ăla prins la brâu, gen taximetrist pirat în așteptare de victimă cu accent străin. No, nu se poate, îmi zic, că doar au eradicat autoritățile competente fenomenul taximetriștilor pirat, după ce a murit biata fata aia din Japonia. Acum mergi la două automate cu touchscreen și-ți comanzi singur taxi-ul, dintr-o plajă de oferte de la 1,39 de lei până la 3 lei. Din timp în timp la megafon anunță o voce feminină și bilingvă că pe aeroport ai de ales între taxi la comandă și taxi rapid. Autobuzul ăla și celălalt. Etc. Chiar îmi povestise cineva deunăzi ce încântat fusese că a costat doar 25 de lei taxiul de la aeroport până la Universitate și a venit rapid și fără probleme. Deci se poate, tovarăși!

Și așa ajung să rotesc ochii după taxiul rapid. Cum o fi el de se deosebește de taxiul la comandă? Pe lângă anunțul vorbit scrie mare, drept în mijlocul sălii de așteptare – imposibil să nu vezi când ieși de la bagaje – că în dreapta ai taxiurile la comandă și la parter alea rapide. Mă duc la parter, mușcată de șarpele presimțirii că voi fi din nou dezamăgită de autoritățile competente.

Pe peronul de la parter, ce să vezi, două taxiuri. Pe primul scria Arsenal și tariful 3,50 sau 3,60 de lei. Nu am apucat să văd mai mult că din spate mă și învăluie persuasiv vocea taximetristului:

– Un taxi, doamnă?

Mă fac că nu aud, dar el repetă chiar în urechea mea.

– Nu mulțumesc. Dumneavoastră sunteți taximetriștii ăia rapizi? întreb.

– Da, așa rapizi că n-am plecat de aici de la 5 (era miezul nopții)

– Păi de ce nu sunteți sus afișați printre taxiurile celelalte?

– Nu avem noi pile să fim acolo, nu cunoaștem pe cine trebuie în aeroport, nu sunt toți acceptați acolo.

Oamenii erau curăței, prima mașină era un Mercedes, cred (cât am apucat să văd așa rapid), iar dacă erau cu adevărat o firmă de taximetrie, cum scria pe ușă, nu văd de ce n-ar fi avut dreptul să fie afișați și ei pe ecranele alea de comandă a taxiurilor. Ca preț se încadrau la limita scumpă, deci probabil că nu i-ar fi chemat nimeni, dar ar fi fost acolo. Cineva din aeroport cu siguranță că îi agreează, de vreme ce le-a făcut ditamai signalectica în mijlocul sălii de așteptare – către Taxi rapid la parter – și le face reclamă și prin vocea speaker-ului.

Așadar, la un an de la marea revoluție a taximetrelor de la aeroport s-a constatat că nu erau suficiente automatele de la care își poate comanda clientul singur un taxi. Trebuia să mai existe niște excepții, precum astea rapide, care stau tot timpul acolo. Păi dacă e interzis să staționezi în aeroport, ca taximetrist, pe cine trebuie să cunoști oare ca să fii lăsat să aștepți la parter clienții care nu știu că și comandarea unui taxi cu tarif de 1,39 e la fel de rapidă? Că doar acum există aplicații pe telefon care-ți aduc un taxi instant, iar pe drumul spre aeroport sunt destule taxiuri trase pe dreapta în așteptare de comenzi. Taxi rapid, în condițiile astea, ar trebui să fie unul care te teleportează, nu unul care-ți cere dublu pe cursă.

Mie una treaba asta îmi miroase a scenariu din ăla românesc gen a murit fata aia și e musai să facem și noi ceva. Hai să lăsăm toate firmele să vină la comandă, dar niște băieți trebuie să rămână în biznis la ușa aeroportului, că nu se poate fără ei și oricum fraierii nu vor ști cum să manevreze automatele ca să-și comande un taxi. Probabil că în timp faima automatelor de comandat taxi a depășit așteptările băieților deștepți care patronează taxiurile pirat și acum stau și dau din buze cu orele la parter, că nu se grăbește nimeni suficient de mult ca să ajungă cu ei în oraș. Cu toată semnalizarea insistentă de care beneficiază.

Poate n-o fi așa și sunt eu Gică contra, dar zău dacă pricep de ce e nevoie să fie unii mai cu moț decât ceilalți chemați de client cu degetul personal? Oare o fi posibil ca automatele alea să se strice câteodată și clienții să fie nevoiți să apeleze la cine găsesc și ei prin aeroport, la nevoie? Neah, nu se întâmplă așa ceva în România!

Etichete: , , , ,

20 comentarii la “Taxiurile pirat de la Otopeni s-au făcut rapide” Subscribe

  1. valirapidyahoo.com 21/01/2014 at 13:14 #

    Esti tare esti foarte important ai citit si. Ai vazut doi de i care s au gasit si ei sa intre in discutie mare scofala dar voi tot troleibuzisti va numiti aveti cinci lei in buzunare de 1 leu mancati un covrig si de restul mergetiii cu taxiiiul

    • Andrei 20/02/2014 at 22:10 #

      Mah, da’ tare prost mai esti mai vali rapidu’ (ca in bancul ala cu „saru’mana, v-a durut? ” )…

      Si daca asta n-ar fi destul, mai esti si de o nesimtire incredibila. E mare minune cum nimeresti tastele alea si articulezi niste propozitii, ma rog niste ineptii, dar pt. unu caruia ii curge scuipat din gura de ce prost e, tot e ceva…

      Te-ai facut sofer de taxi, la patru clase ale tale, probabil ca esti eminenta cenusie (a se citi maronie) a familiei… O sa mori de foame TaximeTRISTULE cu astfel de mentalitate de pungash !

      Dupa ce vezi cum gandeste un astfel de gunoi, merita sa mai ai vreo mila fata de astfel de specimene? Cat de prost sa fie cineva sa-i dea bani acestui gandac, sa-i faca vanzare?

  2. taxi 10/03/2014 at 02:21 #

    Oare TARIFUL asta de 1,39, atat „aplaudat ” si bun cum spune-ti….respecta toate normele??? Este legal 100%??? Cititi legea taxim.38/2003…. si normele de aplicare….
    Verificati de pe http://www.pmb.ro/ taxi ” model fisa de fundamentare…calculati o fisa de fundamentare pentru un logan de 1-2-3 ani…si vedeti ce va da….
    Mai vedeti si cati soferi de taxi sunt angajati FARA CARTI DE MUNCA SAU CU CONTRACT DE MUNCA PE 2 ORE CATE MI SUNT DOAR IN BUCURESTI???
    MAI VEDETI SI CATE ORE STA IN MEDIE UN SOFER ANGAJAT LA PLAN LA MUNCA IN FIECARE ZI…..SUNT SOFERI CARE STAU CATE 14/16 SAU CHIAR 18 ORE ZILNIC LA MUNCA…DAIA LA 1,39 II GASITI…..VIN SI VA INTREB…OARE CREDETI CA DACA MERGETI CU UN ASTFEL DE „taximeTRIST cu 1,39” sunteti in SIGURANTA??? Ma refer la starea lui de OBOSEALA ACUMULATA ZILNIC…
    Oare cum va explicati ca majoritatea firmelor ( dispeceratelor) de taxi cu 1,39 declara ca sunt pe PIERDERI in ultimii 3-4-5 ani

  3. taxi 10/03/2014 at 02:32 #

    http://www.wall-street.ro/articol/Auto/117691/speedtaxi-reclamatii-si-preturi-dezumflate-in-taximetrie.html
    Cititi acest articol…vedeti ce spune-a in 2012 de tarif…si de unde este finantat dispeceratul lui…
    Cine este PROPIETARUL LICENTELOR TAXI DIN BUCURESTI? PRIMARIA? DE CE NU RESPECTA LEGILE??? CONTRACTUL DE GESTIUNE??? ECT….
    CE ESTE CEL MAI CIUDAT….ESTE CA DOAR CEI CU 3,5 RON/KM SUNT CEI MAI LEGALI…SI RESPECTA „FISA DE FUNDAMENTARE”….CEI CU 1,39 NU RRSPECTA FISA DE FUNDAMENTARE…
    VERIFICATI…DACA CHIAR SUNTETI INTERESAT SA AFLATI CARE ESTE TARIFUL CORECT SI LEGAL IN BUCURESTI LA TAXI….

  4. taxi 10/03/2014 at 15:34 #

    Vedeti CAUZA….NU DOAR EFECTUL….
    CINE SI DE CE NU APLICA SI RESPECTA LEGEA TAXIMETRIEI 38/2003?????
    LA CLUJ 2,2 RON /KM TIMISOARA 2,5 ECT….
    DAR TOTUL TINE DE RESPECTAREa legii de fiecare PRIMARIE IN PARTE…..
    Oare o sa ANALIZATI SI O SA REVENITI CU O EVENTUALA CORECTARE A ACESTUI ARTICOL???

  5. taxi 10/03/2014 at 16:33 #

    Daca ACCEPTI SA LUCREZI FARA CARTE DE MUNCA SA CU DOAR 2 ORE PE CARTEA DE MUNCA SI TU STAI 12-14 ORE PE ZI LA MUNCA SAU DAI CU QARTUL LA APARAT ( CA ASA TI-A SPUS X) NU POTI FI ” BAIAT BUN”… DACA ACCEPTI SA NU ITI FIE RESPECTATE DREPTURILE SI SPORURILE SALARIALE ( CELE DIN CODUL MUNCII), NU POTI FI ” BAIAT BUN”…. DOAR ESTI COMPLICE LA EVAZIUNE FISCALA….ASA INTELEG EU….

  6. taxi 10/03/2014 at 16:44 #

    Si inca ceva….TAXIMETRIST „PIRAT” NU ESTE EGAL CU CEI CE AU 3,5 RON KM…..
    SI DA …NU TOATE FIRMELE AU ACCES LA ACEL ” PANOU” DE CARE VORBITI….VERIFICATI…STAR TAXI PARCA NU ARE DIN CATE STIU EU…( POSIBIL SA GRESESC..CEL PUTIN LA INCEPUT NU AVEA)…
    DAR ACEEASI PROBLEMA CU ” PANOURI” ESTE SI LA GARA DE NORD…ACOLO DOAR 2 DISPECERATE TAXI AU ACCES: MERIDIAN TAXI SI PELICANUL….
    CITITI LEGEA TAXIMETRIEI….CITITI CE SPUNE LA ACCESUL TAXIURILOR IN STATIILE TAXI PUBLICE….

  7. taxi 10/03/2014 at 16:47 #

    Ps…NU INCURAJATI MUNCA LA NEGRU SI EVAZIUNEA FISCALA….INCURAJATI RESPECTAREA LEGII SI APLICAREA EI….

Lasă un comentariu

Anunță-mă prin email când apar comentarii noi.
Te poti abona si fara sa comentezi.

Oldies but goldies

Dacă-ți iubești copilul

adam si eva

Dacă s-ar face un referendum pentru introducerea în Constituție a dreptului de a fi tras de curent, probabil mi-ar fi greu s-o conving pe mama să nu meargă să voteze. Dar pentru ăsta din 6-7 octombrie nu a trebuit să-i explic că dragostea are forme atât de diverse, încât nu e treaba omului s-o înghesuie într-un tipar alb-negru

Cum se aproba un film pe vremea lui Ceaușescu

gabriela petre

Povestește Mihai Constantinescu, regizor care și-a început cariera cu niște pușcărie pentru delict de opinie, a stat pe bară zece ani după asta, fiindu-i interzis să lucreze în branșă, apoi a făcut un balet ideologic ca să nu-i fie rușine azi cu filmele semnate în vremea aia

Secretul Rozaliei din Criţ: “Ne-a ferit Dumnezeu de emigrare aicea, că avem mult de lucru”

Minunata ciorba ardeleneasca a adunat Europa la aceasi masa

Cu timpul oamenii au constatat că activităţi pe care noi le considerăm plictisitoare, pentru că le facem zi de zi, pot fi vândute foarte bine străinilor, care nu le-au văzut niciodată

Jadranska magistrala

drum4

Este motivul care ar trebui să vă ducă în Croația, drumul cel mai frumos spre o destinație care nu face decât să confirme preludiul ăsta auto, suspendat între munte și mare.

De ce nu s-a surpat Bucureștiul când „ne-a făcut Ceaușescu” metroul

metrou5

Pentru că pe vremea aia s-au folosit mulți mineri cu târnăcoape, care au săpat cu grijă tuneluri, pentru că specialiștii de atunci și-au făcut doctoratele pe bune la metrou, nu plagiindu-i pe alții, și chiar și atunci au existat tasări de teren.

Cum s-a „optat” pentru ora de religie

scoala

Curtea Constituțională îți dă, dar nu-ți bagă și-n traistă. Motive pentru care peste 90% dintre părinți au făcut cereri ca să-și înscrie copiii la ora de religie.