Taxiurile pirat de la Otopeni s-au făcut rapide

Cine nu știe că poate comanda instant un taxi cu tarif de 1,39 lei, se poate grăbi cu unul care-l așteaptă chiar la ușa aeroportului, cu tarif de 3,50 lei.

A steptând aseară pe cineva la Aeroportul Otopeni mă gândeam că ce de lumea a doua 1/2 arătăm noi, așteptătorii din România, prin comparație cu marile aeroporturi europene. Lume pestriță, un indian, niște arabi și mulți din categoria căpșunari. Știu că sună disprețuitor, dar nu e, e doar o observare a lumii care așteaptă în aeroportul din București, la fel cum poți să distingi mulțimea care așteaptă un avion spre România, într-un aeroport din vestul Europei de exemplu. Paradoxal, pentru urmașii lui Vuia și Coandă, pare că nu a trecut suficient timp peste noi de când am început să ne învățăm cu zborul.

Și tot analizând eu, critic, look-ul oamenilor din aeroport, îmi pică privirea pe unul burtos cu „rinichi” din ăla prins la brâu, gen taximetrist pirat în așteptare de victimă cu accent străin. No, nu se poate, îmi zic, că doar au eradicat autoritățile competente fenomenul taximetriștilor pirat, după ce a murit biata fata aia din Japonia. Acum mergi la două automate cu touchscreen și-ți comanzi singur taxi-ul, dintr-o plajă de oferte de la 1,39 de lei până la 3 lei. Din timp în timp la megafon anunță o voce feminină și bilingvă că pe aeroport ai de ales între taxi la comandă și taxi rapid. Autobuzul ăla și celălalt. Etc. Chiar îmi povestise cineva deunăzi ce încântat fusese că a costat doar 25 de lei taxiul de la aeroport până la Universitate și a venit rapid și fără probleme. Deci se poate, tovarăși!

Și așa ajung să rotesc ochii după taxiul rapid. Cum o fi el de se deosebește de taxiul la comandă? Pe lângă anunțul vorbit scrie mare, drept în mijlocul sălii de așteptare – imposibil să nu vezi când ieși de la bagaje – că în dreapta ai taxiurile la comandă și la parter alea rapide. Mă duc la parter, mușcată de șarpele presimțirii că voi fi din nou dezamăgită de autoritățile competente.

Pe peronul de la parter, ce să vezi, două taxiuri. Pe primul scria Arsenal și tariful 3,50 sau 3,60 de lei. Nu am apucat să văd mai mult că din spate mă și învăluie persuasiv vocea taximetristului:

– Un taxi, doamnă?

Mă fac că nu aud, dar el repetă chiar în urechea mea.

– Nu mulțumesc. Dumneavoastră sunteți taximetriștii ăia rapizi? întreb.

– Da, așa rapizi că n-am plecat de aici de la 5 (era miezul nopții)

– Păi de ce nu sunteți sus afișați printre taxiurile celelalte?

– Nu avem noi pile să fim acolo, nu cunoaștem pe cine trebuie în aeroport, nu sunt toți acceptați acolo.

Oamenii erau curăței, prima mașină era un Mercedes, cred (cât am apucat să văd așa rapid), iar dacă erau cu adevărat o firmă de taximetrie, cum scria pe ușă, nu văd de ce n-ar fi avut dreptul să fie afișați și ei pe ecranele alea de comandă a taxiurilor. Ca preț se încadrau la limita scumpă, deci probabil că nu i-ar fi chemat nimeni, dar ar fi fost acolo. Cineva din aeroport cu siguranță că îi agreează, de vreme ce le-a făcut ditamai signalectica în mijlocul sălii de așteptare – către Taxi rapid la parter – și le face reclamă și prin vocea speaker-ului.

Așadar, la un an de la marea revoluție a taximetrelor de la aeroport s-a constatat că nu erau suficiente automatele de la care își poate comanda clientul singur un taxi. Trebuia să mai existe niște excepții, precum astea rapide, care stau tot timpul acolo. Păi dacă e interzis să staționezi în aeroport, ca taximetrist, pe cine trebuie să cunoști oare ca să fii lăsat să aștepți la parter clienții care nu știu că și comandarea unui taxi cu tarif de 1,39 e la fel de rapidă? Că doar acum există aplicații pe telefon care-ți aduc un taxi instant, iar pe drumul spre aeroport sunt destule taxiuri trase pe dreapta în așteptare de comenzi. Taxi rapid, în condițiile astea, ar trebui să fie unul care te teleportează, nu unul care-ți cere dublu pe cursă.

Mie una treaba asta îmi miroase a scenariu din ăla românesc gen a murit fata aia și e musai să facem și noi ceva. Hai să lăsăm toate firmele să vină la comandă, dar niște băieți trebuie să rămână în biznis la ușa aeroportului, că nu se poate fără ei și oricum fraierii nu vor ști cum să manevreze automatele ca să-și comande un taxi. Probabil că în timp faima automatelor de comandat taxi a depășit așteptările băieților deștepți care patronează taxiurile pirat și acum stau și dau din buze cu orele la parter, că nu se grăbește nimeni suficient de mult ca să ajungă cu ei în oraș. Cu toată semnalizarea insistentă de care beneficiază.

Poate n-o fi așa și sunt eu Gică contra, dar zău dacă pricep de ce e nevoie să fie unii mai cu moț decât ceilalți chemați de client cu degetul personal? Oare o fi posibil ca automatele alea să se strice câteodată și clienții să fie nevoiți să apeleze la cine găsesc și ei prin aeroport, la nevoie? Neah, nu se întâmplă așa ceva în România!

Etichete: , , , ,

20 comentarii la “Taxiurile pirat de la Otopeni s-au făcut rapide” Subscribe

  1. Fluieratorul 12/01/2014 at 12:15 #

    Pai si din aceasta cauza prefer sa folosesc aeroportul din Sibiu. Aproape de oras, daca nu vreau taxi am autobuz, si daca vreau taxi merg la pret de oras, repede si ieftin, oriunde vreau. La orice ora. Fara fitze, fara siktir.

    Nu numai lumea din aeroport e „specifica” pentru avioanele cu romani. in general, pentru ca dau banul meu, zbor cu low cost, si e si avantajos (direct Sibiu-Stuttgart). Sa vedeti cum e lumea din avion. Se poate scrie un eseu socio-psiho-antropo-whatever-super-interesant…

    Pe linia Bruxelles era si mai interesant, mai ales cind nimeream si europarlamentari. Gosh.

  2. valirapidyahoo.com 12/01/2014 at 14:18 #

    Daca nu stiti despre ce este vorba mai intai va informati si dupa daca este cazul aruncati cu noroi.Acele taxiuri de la parterul aeroportului nu sunt taxiuri pirat asa cum vreti dv sa fie ca de romanului ii place sa faca agitatie faca nu are ce face.Sunt singurele taxiuri acreditate de aeroport conform legii toate masinile sunt monitorizate precum si soferii acestora.Sunt cele mai sigure in caz ca uitati ceva in masina si puteti face reclamatie la aeroport impotriva soferului care la randul lui poate pierde legitimatia de acces.Toti sunt cu actele la zii au caziere fiscale si judiciare si dupa cum a ti zis sunt curati si ei si masinile.Cei care vin sus aeroportul nu raspunde in caz ca dv patiti ceva in masina pe care o chemati la comanda ca de este ieftin chiar degeaba.Dar poate stati cu bagajul in brate ca nu are loc in portbagaj poate aveti ca sofer un drogat un puscarias care va poate duce la padure ca pe japoneza o masina care nu corespunde tehnic la asta nu va ganditi voi vreti totul ieftin .Asa ca mai bine informativa cand mai aveti drum la otp si nu mai aruncati cu noroi .O zii buna

    • val 12/01/2014 at 21:21 #

      intr-adevar
      si poate ca daca te duci sus, la aia ieftinii, mai dai si peste vreun sofer care nu pune mii de iii-uri la ce cuvinte vrea leviiiierul luiii

    • un alt roman in lume 19/01/2014 at 14:50 #

      si tu esti unul din cei doi plictisiti.Bai nene eu nu stiu de ce va place sa mancati atata c***t.Adica aia de la parter sunt obligati prin contract cu aeroportul sa-mi returneze ceea ce eu am uitat la el in masina?Pai si firma de taxiuri ce treaba are?Ahh poate prin „acreditat de aeroport” te referi la dat spaga la unu sau la altu de prin aeroportul ala.Eu iti zic doar sa ai pofta in continuare, sa nu uiti sa te stergi la gura cand termini si sa mai treci pe la scoala.(sa nu uitiiiiiii sa te stergiiiii cand terminiiiiii)

  3. alexa 12/01/2014 at 14:42 #

    altfel nu te-ai mai simti in Romania…

  4. sorin 13/01/2014 at 01:58 #

    Astia de 3.5 NU vor sa fie in lista cu taxiuri la comanda. Cine ar putea comanda unul de 3.5 lei cand pe panoul de comanda ai 1.39 lei? Hai sa fim seriosi…Asa c ei prefera sa fie jos considerati taxi rapid si sa taxeze la 3.5 lei

  5. Foxcrawl 13/01/2014 at 03:29 #

    e ciudat de stupid. ce-l opreste pe taximetristul ala rapid sa faca curse prin bucuresti in loc sa astepte de-aiurea ore in sir in fata aeroportului? daca vezi ca nu merge businessul, atunci incerci alternative.

  6. Xanaxdoo 14/01/2014 at 16:49 #

    Eu fiind persoana aia superincintata ca a facut traseul Otopeni-Calea Victoriei cu doar 25 de lei, am niste comentarii, pentru acuratete:
    -ajunsa in aeroport, spre norocul meu, nu am vazut panoul care ma trimitea la Taxiuri (nici rapide, nici incete), asa ca m-am indreptat spre biroul Informatii
    -acolo nu a mai trebuit sa intreb nimic, ca erau terminalele alea cu taxiuri (3, nu 2!) mari si galbene sub ochii mei.
    -erau listate diverse firme, cu tarifele lor (acuma, cit de prost sa fii sa alegi firma -nu mai stiu care- care spunea ca cere 1,69 lei/km, cind toate celelalte cereau 1,39?)
    -odata ce am ales (pe principiul „Ala-bala-portocala”) una din firmele cu 1,39 lei/km (nu spun numele, sa nu se interpreteze ca fac reclama), am fost trimisa la un alt meniu – al companiei in sine- care ma intreba daca vreau taxi simplu (cu 1,39 lei/km), sau de lux (cu ceva gen 4 lei/km – nu mai retin exact). Evident, am optat pentru serviciul de baza.
    -am primit un biletel de la automat, pe care era scris numarul masinii si in cite minute vine (3-si cred ca a venit mai repede de 3 minute, de-abia am apucat sa ajung de la biroul de informatii in strada, si deja venea). Acuma, cred ca oricine poate sta si astepta 3 minutele, chiar nu inteleg cine mai e fraierul care le ia pe alea Rapide. Poate doar nefericitii care, spre deosebire de mine, VAD panoul care indica „spre taxiuri”, si se baga singuri in rahat.
    Una peste alta, mi s-a parut un sistem extrem de civilizat, jos palaria pentru cine l-a inventat.

    NB: Pe drumul de intoarcere de la hotel, si cei de la hotel m-au intrebat daca vreau taxi simplu sau limuzina. Am intrebat care e diferenta, si cica daca alegi limuzina (parca cu 40 de lei de la hotel la aeroport, in loc de 25), iti vin numai Mercedesuri in care sa iti pui ilustrul fund. Evident ca am spus ca vreau tariful normal.

  7. valirapidyahoo.com 16/01/2014 at 18:21 #

    Binenteles ca vrei moca daca sunt destui prosti care merg asa si voi aveti de unde alege.Daca maine ar merge toate taxiurile cu 3 lei km nu 3.50 ca este muuult ce faceti.Mergeti incet incolonati la troleibuz ca astia sunteti voi clientii de taxi troleibuzisti mai bine nu mai comentati ca sa va dati importanti

Trackbacks/Pingbacks

  1. Taxiurile pirat de la Otopeni s-au facut rapide | Presa Online - 12/01/2014

    […] 1/2 aratam noi, asteptatorii din Romania, prin comparatie cu marile aeroporturi europene, scrie Dollo pe blogul sau. Citeste articolul integral Hot […]

  2. Taxiurile pirat de la Otopeni s-au facut rapide - Ultimile Stiri din Presa Online din Romania - 12/01/2014

    […] 1/2 aratam noi, asteptatorii din Romania, prin comparatie cu marile aeroporturi europene, scrie Dollo pe blogul sau. …citeste toata stirea Taxiurile pirat de la Otopeni s-au facut rapide la […]

  3. Taxiurile pirat de la Otopeni s-au facut rapide | Ziare net - Stiri din presa - 14/01/2014

    […] 1/2 aratam noi, asteptatorii din Romania, prin comparatie cu marile aeroporturi europene, scrie Dollo pe blogul sau.Citeste tot articolul: […]

Lasă un comentariu

Oldies but goldies

Cum le iertăm greşiţilor noştri

Roland Jahn, intre dosarele Stasi

Şeful arhivelor Stasi din Berlin a aflat, când şi-a văzut dosarul, că avocatul care-l apăra era informatorul securităţii. Acum le predă lecţii de organizare şi de iertare trimişilor din ţările arabe care s-au trezit că au eliberat arhivele şi nu ştiu cum să le mânuiască

Skopje, Macedonia: sărăcie și statui pe datorie

Prometeu, turiștii și clădirea parlamentului în plan secund

Premierul macedonean ia credite externe ca să clădească identitatea națională cu statui și clădiri impozante, în timp ce țara are 30% șomeri, iar oamenii emigrează ca să trăiască mai bine.

În așteptarea telefonului de la Angela Merkel

tausance-bun

Ce mai face echipa care l-a ajutat pe Iohannis să strângă un milion de like-uri pe Facebook și să ajungă președinte

Cum a salvat Vodafone caii din Deltă

Cai din Letea

Ca un violator care promite să ia fata de nevastă, ca să nu facă pușcărie, Vodafone promite să hrănească cu 20.000 de euro caii salvați de alții anul trecut. După ce le-a folosit imaginea fără să-i întrebe, ca să-și facă publicitate.

Cu cât ne-a botezat Samsung Biblioteca Națională

Biblioteca Națională Samsung

Statul român plătește un credit de 104 milioane de euro pentru clădirea Bibliotecii Naționale, iar firma Samsung și-a pus numele pe ea, cu câteva televizoare în valoare de 300.000 de euro. O afacere marca Ministerul Culturii și Patrimoniului Național.

Ce bucurie aș vrea eu să-mi facă Volksbank

bucurie

Banca pe care au dat-o mii de clienți în judecată oferă trei „lozuri” de câte 1000 de euro pentru satisfacerea unor bucurii omenești. Bucuria mea de client ar fi să-mi achit mai repede creditul la ei și să nu-i mai calc pragul niciodată.