O măgărie High Definition de la Romtelecom

Romtelecom a trecut la ofensiva de primăvară: te pune să pierzi timpul și să-i suni ca să le refuzi ofertele promoționale, altfel te taxează la factură.

A m găsit în cutia poștală, vineri, un plic de la Romtelecom, furnizorul meu de televiziune, internet și telefonie fixă, prin care mă anunță că-mi face un cadou. Pe bani. Am revenit la ei după o pauză de vreo zece ani, iar de trei ani de când îmi furnizează toate cele trei servicii la un loc nu am avut nemulțumiri majore. Prin scrisorica de vineri mi-au demonstrat chiar mai mult, că Romtelecom ține la mine și la elasticitatea creierului meu, obligându-mă să fiu permanent atentă ca nu cumva să mă las țepuită, desigur cu cele mai bune intenții.

Concret, prin scrisorica cu antet primăvăratic și floral, Romtelecom îmi mulțumește că am ales serviciile lor HD (o tehnologie avansată pe care oricum nu o folosesc la capacitate, având un televizor vechi la care abia se mai văd culorile) și mă anunță că de mai bine de o săptămână deja beneficiez de niște canale în plus, care o să-mi facă viața mai bună. Gratis în prima lună și contra cost după aia.

Pe prima pagină a scrisorii mi se face apologia noilor canale HD – Dolce Sport, National geografic, National geografic Wild, Sundance, Eurosport, Filmbox și History – iar pe verso vine măgăria: după prima lună pachetul suplimentar are un tarif special de numai 1,24 euro/lună cu TVA în primul an, și 2,48 euro/lună cu TVA din al doilea an. În cazul în care nu dorești păstrarea pachetului suplimentar sună tu la 0800.800.182 ca să-l dezactivezi. 

Așadar nu numai că-mi mai bagă pe gât niște programe pe care nu le-am cerut, dar trebuie să mai pierd și niște timp ca să îi anunț că nu le vreau și să-i rog să mi le scoată din grilă. Ceea ce am și făcut adineauri. Am pierdut cam un sfert de oră din viață ca să sun la numărul ăla, să mă identific cu numărul de telefon, cu CNP-ul și să apăs diverse taste ca să spun că nu, mulțumesc, nu vreau canalele alea, apoi să aștept alte câteva minute ca să mă preia un operator liber, căruia i-am spus același lucru. Că după capul meu procedura normală ar fi fost invers, adică dacă dorim să păstrăm respectivele canale în plus să sunăm la numărul ăla sau să bifăm o căsuță pe site-ul Romtelecom. Opt in în loc de opt out, cum ar zice francezu. Până la urmă cine vrea ceva trebuie să ceară, nu e normal să fac eu un efort mai mare ca să refuz o ofertă.

Consider că fac un efort suficient de mare tolerând duzina de posturi cretinele pe care mi le bagă pe gât Romtelecom – de la posturile religioase, la alea sportive, filme indiene sau cu tot felul de programe la care nu găsesc niciodată ceva interesant – acum trebuie să citesc cu atenție și pliantele publicitare din cutia de scrisori, că cine știe cu ce cadou nedorit mă mai pricopsesc. Pentru aproape 90 de lei lunar cât plătesc eu pentru cele trei servicii folosesc cu adevărat intens numai unul dintre ele – Internetul.

Duduia operatoare mi-a zis că îmi înțelege punctul de vedere – eram și cam enervată de lungile proceduri și de așteptarea cu muzică în urechi până când am ajuns la ea – și m-a asigurat că dacă tot am făcut atâta efort o să-mi ia înapoi canalele alea de acum, ca să nu mă mai chinui. Cine a inventat măgăria asta de ofertă a contat mai mult ca sigur pe neatenția oamenilor. Poate la unii nu ajunge plicul, poate alții nu-l deschid sau nu-l citesc până la capăt, văzând că e o ofertă promoțională și consideră că dacă nu-i interesează nu trebuie să se uite atent pe ce scrie până la final. Și uite așa se trezeau după o lună sau mai multe că li s-a mărit factura Romtelecom și poate nici atunci, că ar fi zis că o fi de la cursul euro, că doar ca toți operatorii care se respectă și ei au tarife în euro, în țara asta în care se muncește în lei.

Cu siguranță că din punctul de vedere al biznisului Romtelecom oferta asta e una profitabilă, or fi mai mulți care vor accepta să plătească decât să sune ca să refuze. Dar din punctul meu de vedere, de client, e o ofertă de tip spam (și chiar scam) care mă deranjează, jignește și îi retrogradează în ochii mei, ca și companie.

Etichete: , , , , ,

31 comentarii la “O măgărie High Definition de la Romtelecom” Subscribe

  1. Rossi 03/03/2014 at 16:45 #

    Foarte tare treaba asta, sigur trebuie sa existe undeva posibilitatea de a reclama tipul asta de „oferta” cu forta … nu e normal asa ceva !!!

  2. Claudiu Minea 03/03/2014 at 17:49 #

    Reclamatie la Protectia Consumatorului. Functioneaza.

    • Dollo 03/03/2014 at 18:05 #

      Am trimis o sesizare la reclamatii.bucuresti@opc.ro, sunt curioasă ce vor face.

      • Dana Eugenia 29/04/2014 at 16:05 #

        gresit. trimite direct la ancom – ca aceasta est einstitutia care reglementeaza piata comunicatiilor 😉

  3. adobrero 03/03/2014 at 19:40 #

    Visul meu in viata e sa castig o suma imensa la loto si s-o cheltui pe toata intentand procese in stil american tuturor nesimtitilor care forteaza nota in stilul descris: de la Romtelecom care face oferte de nerefuzat la Primaria Bucuresti care pune benzi de biciclisti pe un trotuar de juma de metru (dau un exemplu).
    E un vis erotic, stiu ….

    • mumbo jumbo 15/03/2014 at 11:28 #

      I like you 🙂

  4. idle 03/03/2014 at 21:02 #

    romtelecom->jeguri
    opc->guvern
    avocatul poporului->NU EXISTA
    Noi->pulimea

    • geo 04/03/2014 at 08:27 #

      Constitutia Romaniei, ART. 59 Exercitarea atribuţiilor

      (1) Avocatul Poporului îşi exercită atribuţiile din oficiu sau la cererea persoanelor lezate în drepturile şi în libertăţile lor, în limitele stabilite de lege.

      idle, imi poti indica ce drept sau libertate a incalcat Romtelecomul in cazul lui Dollo sau iti exerciti liberatea de a posta pe internet vorbind la plural, „in numele nostru” fara delegatie de serviciu?!

      • cristian 04/03/2014 at 11:32 #

        Pff!..au incalcat tocmai drepturile consumatorului draga Geo!.desi pare ca nu-i chiar simpla treaba sa te dumiresti de aceasta incalcare, altfel ,destul de vizibila!…faptul ca nu este treaba Avocatului Poporului sa intervina in chestiunile dintre profesionisti si clienti lor (ratione materie) este o alta treaba!..zi lina si senina sa aveti dragii mei

        • cristian 04/03/2014 at 11:33 #

          ma rog, clientii..

        • geo 04/03/2014 at 13:30 #

          Lege nr. 296/2004 privind Codul consumului

          Art. 5. – Statul, prin autoritatea centrală cu atribuţii în domeniul protecţiei consumatorilor, are drept obiective:
          a) protecţia consumatorilor împotriva riscului de a achiziţiona un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea să le prejudicieze viaţa, sănătatea sau securitatea ori să le afecteze drepturile şi interesele legitime;
          b) promovarea şi protecţia intereselor economice ale consumatorilor;
          c) accesul consumatorilor la informaţii complete, corecte şi precise asupra caracteristicilor esenţiale ale produselor şi serviciilor, astfel încât decizia pe care o adoptă în legătură cu acestea să corespundă cât mai bine nevoilor lor;
          d) educarea consumatorilor;
          e) despăgubirea efectivă a consumatorilor;
          f) sprijinirea consumatorilor sau a altor grupuri sau organizaţii reprezentative de a se organiza, pentru a-şi expune opiniile în procesele de luare a unei decizii care îi priveşte;
          g) promovarea cooperării internaţionale în domeniul protecţiei consumatorilor şi participarea la schimburile rapide de informaţii;
          h) prevenirea şi combaterea, prin toate mijloacele, a practicilor comerciale abuzive şi a prestării serviciilor, inclusiv a celor financiare care pot afecta interesele economice ale consumatorilor.
          Art. 6. – Prevederile cuprinse în prezentul Cod sunt obligatorii pentru toţi consumatorii şi operatorii economici care efectuează acte şi fapte de comerţ, în condiţiile legii.

        • geo 04/03/2014 at 13:35 #

          Lege nr. 296/2004 privind Codul consumului

          Art. 27. – Consumatorii beneficiază de următoarele drepturi:
          a) de a fi protejaţi împotriva riscului de a achiziţiona un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea să le prejudicieze viaţa, sănătatea sau securitatea ori să le aducă atingere drepturilor şi intereselor legitime;
          b) de a fi informaţi complet, corect şi precis, asupra caracteristicilor esenţiale ale produselor şi serviciilor, astfel încât decizia pe care o adoptă în legătură cu acestea să corespundă cât mai bine nevoilor lor, precum şi de a fi educaţi în calitatea lor de consumatori;
          c) de a avea acces la pieţe care le asigură o gamă variată de produse şi servicii de calitate;
          d) de a fi despăgubiţi în mod real şi corespunzător pentru pagubele generate de calitatea necorespunzătoare a produselor şi serviciilor, folosind în acest scop mijloace prevăzute de lege;
          e) de a se organiza în asociaţii ale consumatorilor, în scopul apărării drepturilor şi intereselor lor;
          f) de a refuza încheierea contractelor care cuprind clauze abuzive, conform prevederilor legale în vigoare;
          g) de a nu li se interzice de către un operator economic să obţină un beneficiu prevăzut în mod expres de lege.
          Art. 28. – Se interzice refuzul vânzării unui produs sau prestării unui serviciu către un consumator fără un motiv justificat conform prevederilor legale în vigoare.

      • Tata Mare 04/03/2014 at 19:51 #

        Nene…
        Faci pe niznaiul, pe inocentul sau pe candidul…?
        Orice contract are doo parti(presupus egale)…Asta e un cotract de servicii.Si serviciul trebuie SOLICITAT. Expres, fara nici o urma de indoiala, fara dubiu.Altfel, e serviciu nesolicitat si, la limita, are tangente cu comportamentul unui pomanagiu…La limita cealalta are conotatii penale.

  5. cococ 03/03/2014 at 21:06 #

    Din cate stiu eu ..aceste contracte chiar si cele facute telefonic nu sunt valabile!! nu ai semnat personal ,atunci nu sunt deloc valabile.. Nu au decat ! dar nu evitati OPC-ul care sigur le da o amenda!

  6. ciNicu 03/03/2014 at 22:08 #

    Practica nu e noua. Acum ceva vreme, pe cind eram clientul romtelecomicilor, era sa ma aleg cu o frumoasa asigurare a locuintei.
    http://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-7174542-cum-ajung-abonatii-romtelecom-clienti-fara-voie-societatii-asigurari-astra.htm

  7. geo 04/03/2014 at 08:40 #

    Dollo, avand in vedere oferta ce ti-a fost trimisa, ma intreb daca nu cumva cei de la marketing de la Romtelecom, cu binecuvantarea „echipei de conducere”, au detaliat in mod intentionat pistilul florii in poza care ti-a fost trimisa!!

  8. cristian 04/03/2014 at 09:03 #

    UPC a facut la fel, au dat 5 canale HD pe gratis in februarie doar unor anumiti clienti, dupa care din martie iti luau 5 lei pe luna daca nu sunai sa renunti… v. discutiile de pe forumul softpedia http://j.mp/1lvNxAo

  9. La finalul lunii trecute, pentru clienții săi care dețin echipamente de recepție High Definition (Set Top Box-uri HD), Romtelecom a decis să ofere promoțional, fără nici un cost suplimentar pentru prima lună, pachetul HD. Această ofertă este menită să demonstreze clienților calitatea transmisiunilor HD ale televiziunii de la Romtelecom, cu imagini de cinci ori mai clare şi culori intense, dar și conținutul și mai divers ca urmare a introducerii a șapte noi canale HD în grila TV a companiei la începutul acestui an.

    Ulterior primei luni, pachetul HD (ce conține canalele Dolce Sport HD, Nat Geo HD, Nat Geo Wild HD, Sundance HD) urmează să fie tarifat cu 1,24 Euro/ lună, cu TVA, în primul an şi 2,48 Euro/ lună, cu TVA, începând cu cel de-al doilea an. Clienții care nu doresc păstrarea pachetului suplimentar HD şi după 24 martie 2014 pot suna oricând pentru dezactivarea acestuia la 0800.800.182, apel gratuit din orice reţea sau pot dezactiva oferta din contul personal MyAccount.

    Clienții care beneficiază de aceasta ofertă au fost notificați, aceștia având și dreptul de a solicita denunţarea unilaterală a contractului, pe baza unei notificări scrise, transmise către Romtelecom conform prevederilor contractului, în termen de 40 zile de la primirea notificării, fără plata niciunei penalităţi sau despăgubiri.

    Chiar dacă se decid să nu păstreze pachetul suplimentar HD, posesorii de echipamente HD vor beneficia în continuare de noile canale TV HD introduse la începutul anului în grila de programe a companiei, fără modificarea tarifului lunar, în funcție de pachetul de bază deținut: Filmbox HD, History HD, AXN HD, Shorts HD, iConcerts HD, Fashion HD și Viasat HD.

    Vă stau la dispoziție pentru detalii cu privire la produsele și serviciile companiei. Toate cele bune și vă mulțumesc pentru ocazia de a publica și poziția oficială a Romtelecom.

    • VOC 04/03/2014 at 19:05 #

      @Irina Sfetea:

      Foarte fain, doar că această poziție oficială a Romtelecom nu adresează deloc problema ridicată în articol. Ne-ati zis ceva ce știam deja.

      Clienții au fost notificați, am înțeles, dar multe din notificările alea se vor duce probabil direct la coș și clienții se vor prinde că ceva e în neregulă după ce plătesc cel puțin o lună €2,48 în plus aiurea.

    • Dollo 04/03/2014 at 20:37 #

      Vă mulțumesc pentru comentariu. După cum vedeți și în text și în comentarii nu v-am acuzat că nu ne-ați notificat, ci că ne obligați să facem niște demersuri pentru a refuza o ofertă nesolicitată, ca să nu fim taxați. Deci ar fi util să ne răspundeți tuturor la întrebarea de ce era nevoie de opt out, când ar fi fost mai firesc opt in?

      • Costica 05/03/2014 at 10:03 #

        Stai liniştită Dollo.

        Romtelecomul se joacă cu focul!

        Şi Legea spune clar: opt in.

        Legea nr. 296 din 28/06/2004 privind Codul consumului (Versiune actualizata la data de 22/07/2010)

        Art. 11. – Orice vânzare forţată este interzisă. Expedierea unui produs sau prestarea unui serviciu către o persoană se face numai în baza unei comenzi prealabile din partea acesteia.

        O.G. nr. 99 din 29/08/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă (Versiune actualizata la data de 04/07/2013)

        Art. 53. – Prin vânzare forţată se înţelege:
        ……
        b) prestarea unui serviciu către o persoană, fără o cerere prealabilă din partea acesteia, solicitându-i acceptarea acelui serviciu prin achitarea contravalorii.

        Art. 54. – Orice vânzare forţată este interzisă. Expedierea unui produs sau prestarea unui serviciu către o persoană se face numai în baza unei comenzi prealabile din partea acesteia.

    • cosmin 05/03/2014 at 09:59 #

      Romtelecom are cel mai scump tarif la pachetul hd. Nu inteleg de ce ne bagati pe gat ceva ce nu am solicitat, dupa care ne umflati factura? Vorba lui dollo, poate nu se prind prostii…

    • Costica 05/03/2014 at 10:59 #

      @Irina Sfetea:

      „Clienții care nu doresc păstrarea pachetului suplimentar HD şi după 24 martie 2014 pot suna oricând pentru dezactivarea acestuia..”

      „Clienții care beneficiază de aceasta ofertă au fost notificați, aceștia având și dreptul de a solicita denunţarea unilaterală a contractului, pe baza unei notificări scrise, transmise către Romtelecom conform prevederilor contractului, în termen de 40 zile de la primirea notificării, fără plata niciunei penalităţi sau despăgubiri.”

      a) „oricând” sau „în termen de 40 zile”?!! şi
      be) „pot suna” sau „notificare scrisă” ? şi
      ce) la care contract faceţi referire? Bănuiesc că la cel în vigoare la data notificării, că altu’ nu-i!

      Coroborând a) be) şi ce) trag concluzia că „pot suna oricând” pentru „pachetul suplimentar HD” şi „notificare scrisă în termen de 40 zile” pentru „denunţarea unilaterală a contractului” în vigoare la data notificării.

      Oricum avem o dilemă:
      Ori este pachet suplimentar ori modificaţi pachetul de programe şi preţul.

      Ori cum o dai tot vânzare forţată se numeşte.

      În acest caz eu aş alege să vă sun „oricând” în următorii 2000-3000 de ani!

    • gogu 07/03/2014 at 00:16 #

      De ce nu alegeti dvs sa lasati deoparte limbajul de lemn PRistic si sa raspundeti intrebarii adresate.
      Poti prinde mai multe muste cu miere decat cu otet. In log sa adoptati tonul de robotel, apreciez eu ca un dialog at fi binevenit si at putea aduce oferta companiei pentru care lucrative inapoi in acord cu legea.

    • Dana Eugenia 29/04/2014 at 16:07 #

      ANCOM stie ce practice comerciale utilizati voi ? E enormal opt-in sau opt-out pentru tine, mamzel ?!?!?!?!?

  10. Andor 04/03/2014 at 15:31 #

    S-au luat dupa modelul BOR.
    Religia e facultativa dar daca nu o vrei, trebuie sa faci cerere!

Lasă un comentariu

Oldies but goldies

Cum s-a întors ţurcana în Haţeg, în loc să emigreze

iovaneasa

Şapte tineri de la poalele Retezatului s-au apucat să crească oi când alţii ca ei voiau să emigreze. În câţiva ani au adunat în jurul lor peste o sută de crescători şi speră să fie urmaţi şi de consătenii care acum stau la poartă şi-i bârfesc.

Visiting Transilvania: “Traditional roma people on the left!”

Port traditional la un copil care cersea in Sighisoara

Turul bisericilor fortificate săseşti din Transilvania a fost, pentru cei şase ziarişti, o ocazie să cunoască România reală, cu drumuri proaste, cu monumente dărăpănate, cu prea mulţi “roma people” în locuri în care li se spunea că au trăit “the saxons”, dar şi cu oameni ospitalieri şi calzi, cu mâncare multă şi gustoasă, şi cu peisaje fabuloase.

Mama mi-a zis să nu mă duc, dar eu nu și nu…

parapanta3

Cu parapanta e ca și cu un bărbat, prima dată nu e bine, dar ceva te face să mai vrei măcar o dată 😉

Și ce ne-a dat nouă UE? Mai mult ne-a luat!

dabuleni

Cum se vede Uniunea Europeană de la margine, de pe malul românesc și mai prost al Dunării – de la Cazane până la Dăbuleni.

Life’s a bitch, prison bitch

irina-jianu-6-560x419

Irina Jianu, condamnată în lotul „Trofeul calității” alături și pentru Adrian Năstase, ispășește șase ani de pușcărie în închisoarea construită chiar de firma ei, în 2006, la Bacău

Scrisoarea pe care n-a mai primit-o Eugen Ionescu

dosarul-profesorul

Povestea profesorului Ion Nițulescu – un „element dușmănos” față de orânduirea socialistă – și a delatorilor săi, dintre care numai securistul șef mai trăiește azi bine mersi, măncându-și pensia într-o vilă somptuoasă chiar în satul natal al victimei sale