Guvernul se face ca schimba examenul auto

Traseul s-ar putea da si seara, iar daca vrea sa va incurce, politistul va putea sa va puna sa verificati uleiul si lichidul de racire inainte de examenul auto. Restul ramane neschimbat

Ministerul Administratiei si Internelor a gasit mijloacele de reducere a numarului mare de accidente de pe soselele patriei. A afisat azi pe site un proiect de ordonanta care schimba – chipurile – cateva din regulile examinarii pentru obtinerea permisului auto. Tot acolo gasiti si o propunere de modificare a regulilor de circulatie pe drumurile publice, in sensul ca au fost imputernicite si organele fiscale sa opreasca masini pe drumurile publice, daca suspecteaza ca se face trafic de marfuri ilicite cu ele. In realitate asa zisele modificari nu sunt substantiale, ci doar formale. In continuare candidatul este supus capriciilor politistului si dispozitiei cu care acesta se trezeste dimineata.

Dupa ce am citit proiectul de ordonanta am retinut putine modificari care ar urma sa fie aduse modului de examinare:

ca proba practica se poate desfasura si in localitate si in afara acesteia, si ziua si dupa lasarea serii. Pana acum, in Bucuresti, traseele de examen erau numai ziua, si destul de restranse, ba in jurul Parcului Carol, ba in jurul parcului IOR, ba in Damaroaia (unde s-a renuntat din cauza protestelor vrajitoarei nu stiu care, care avea vila acolo si era deranjata de agitatia auto care se petrecea dis de dimineata in linistitul ei cartier).

ca prefectul poate dispune ca examinarile practice sa se desfasoare si in alte localitati, daca in cea de resedinta nu exista suficiente „provocari” rutiere, cum ar fi intersectii, giratorii, treceri de pietoni, statii de tramvai/autobuz, siruri de masini parcate pe ambele laterale ale strazii etc. Pana acum multi dintre candidatii care erau din provincie, dar traiau la Bucuresti, preferau sa se duca in oraselele lor de origine, tocmai pentru ca erau mai lipsite de provocari, examenul se dadea pe strada principala si politistul nu era asa fitos ca astia de la Capitala

ca politistul il poate pune pe candidat sa efectueze un control sumar al stării anvelopelor frânelor, direcţiei, fluidelor (de exemplu, uleiul de motor, lichidul de răcire, lichidul pentru spălătorul de parbriz), farurilor, dispozitivelor reflectorizante, semnalizatoarelor şi claxonului. Si pana acum politistul putea sa te bage sub capota si sa te incurce cu diverse chestii tehnice, daca voia sa te pice neaparat. Instructorii insistau doar pe ritualul reglarii oglinzilor, scaunului si pe punerea centurii inainte de a porni motorul, insa multi dintre politisti nici nu mai faceau caz de amanuntele astea.

Prin introducerea acestei prevederi cu verificarile de sub capota, cum spuneam, i se da mana libera politistului sa te sicaneze inutil, cu niste chestii pe care nu le stie nimeni dupa ce termina scoala. Si cateodata nici dupa aceea, de exemplu cati soferi stiu sa verifice uleiul sau lichidul de racire? Sau hai sa zic soferite, ca sa nu-i jignim pe baieti. Eu una stiu sa inlocuiesc lichidul de spalat parbrizul, dar mai departe nu ma bag pentru ca de aia exista service si revizii tehnice periodice. Iar cand mi se pare ca rotile sunt lasate merg la benzinarie si cer sa mi le umfle. Cum as putea sa verific eu starea anvelopelor la un examen?

Chestiile astea sunt la fel ca si intrebarile de mecanica din examenul teoretic. Pe care eu si mii de soferi le-am invatat papagaliceste, doar ca sa trecem stupiditatea de examen, dar pe multe dintre ele nu le-am inteles si nici nu le-am aplicat vreodata. Nicio scoala de soferi, oricat de buna s-ar da ea, nu te invata chestii de mecanica. Nu respecta ei orele de legislatie care ar trebui facute cu un instructor, darmite sa se murdareasca instructorul ca sa-ti arate ce e sub capota. Lectiile de condus se desfasoara de cele mai multe ori in trafic, unde stai bara la bara si ai ocazia sa exersezi frana, viteza a doua si a treia, daca esti norocos. Dupa cum v-am mai povestit eu n-am apucat in scoala sa invat cum se trage si se elibereaza frana de mana, pe motiv ca instructorul meu nu o folosea, deci nici nu-si invata elevii. Nu stiam nici cum se regleaza stergatoarele, pentru ca niciodata n-am facut lectii pe ploaie…

In locul acestor prevederi aberante (cu verificarea uleiului si a lichidului de racire), care fac examinarea si mai arbitrara decat pana acum, politia s-ar fi concentrat mai bine pe modalitati de a verifica modul in care scolile de soferi chiar isi instruiesc elevii, pe modul in care o fisa medicala sau o examinare psihologica se cumpara fara ca medicul sa fi vazut candidatul.

Si poate n-ar fi stricat ca insasi modalitatea de a circula in anul de dupa obtinerea permisului sa fie un pic ingradita, pana cand iti faci mana. Uite de exemplu cum e la canadieni.

In rest, noua hotarare de guvern nu schimba cu nimic examenul auto.

– examenul teoretic se da tot pe computer

– reprogramarea se face tot la 15 zile, daca l-ai picat

– traseul se da in alta zi decat in aia in care ai dat sala

– daca pici traseul trebuie sa dai sala din nou (desi s-a tot spus ca se va reveni la situatia de acum cativa ani cand sala era valabila pentru doua sau trei examinari practice)

Ministerul sanatatii a facut si el niste propuneri de excludere din categoria soferilor a unor bolnavi, dar, repet, nimeni nu spune cum se va verifica de acum modul in care se obtin fisele medicale pentru examenul auto. Cei mai multi instructori auto se ocupa de completarea dosarului, contra cost. Exista retele vechi si extinse de medici-psihologi-scoli de soferi care intretin de ani de zile aceasta practica. Atunci cand esti pe sosea nu stii daca la volanul masinii de langa tine nu e un shizofernic, un miop sau un cardiac, pentru ca nimeni nu l-a controlat inainte de a-i da carnetul. Nu stii nici daca nu cumva a luat examenul cu spaga, deci conduce dupa ureche.

Insa preferam sa ne inflamam la stiri de fiecare data cand mai scoate unul un pistol in trafic, si punem totul pe seama stresului si aglomeratiei. O fi si asta o cauza, dar la baza sta proasta educatie, instructia sumara si starea de sanatate pe care nimeni n-o socoteste importanta in Romania.

Prin urmare, cititi daca doriti „noile reguli de examinare auto”, si trimiteti pana pe 13 august sugestiile voastre pe site-ul ministerului, dar nu va agitati prea tare ca regulile de aur raman: sutele de euro plasate corespunzator va garanteaza obtinerea cartonasului mic de plastic. Dupa asta nu va ramane decat sa aveti noroc sa nu nimeriti alaturi de altul ca voi in trafic, si sa nu aveti viteza prea mare 😉 Ca pe Piedone si pe Vali Vijelie ii stie toata lumea, si n-aveti voi noroc sa dati tocmai peste ei 😀

Etichete: , ,

One Response la “Guvernul se face ca schimba examenul auto” Subscribe

  1. vali 06/08/2010 at 17:58 #

    adevarat,numai ca tot tiganul analfabet castiga si sala si traseul

Lasă un comentariu

Oldies but goldies

De ce picură în Casa Poporului

casa poporului senat

Un accident umed a fost descoperit ieri, pe Facebook, în Parlament. Pentru că am apucat s-o cunosc pe mama Casei Poporului înainte să moară, vă invit să citiți un text din care veți afla și voi cum e când se sparge o țeavă în Palat, cum intră zăpada în birouri iarna, de ce unii zic că ar fi nevoie de termopane noi, câtă apă, curent și nervi consumă Casa Poporului ca să fie ceea ce este: locul în care cei mai iubiți fii ai poporului muncesc zi de zi pentru propășirea noastră, a tutulor.

Generaţia „Silicon Valley” de România, după 50 de ani (II)

Bucuria revederii dupa 50 de ani

Noi nu am muncit pentru un regim politic, ci pentru bunăstarea unui popor. Am rămas aici ca o datorie față de cei care ne-au învățat. Însă acum în România specialiștii sunt tratați în bătaie de joc. Eu încă nu sunt pensionar, deci nu simt că atentez la siguranța țării, cum sunt considerați acum pensionarii, cu veniturile lor

Cum am fost jefuiți în Valparaiso

20180312_112948

Tâlhăriți de bagaje în piața centrală a celui mai vechi port sud-american, Valparaiso, orașul chilian de patrimoniu UNESCO.

„Căpșunarii” care construiesc metroul din Drumul Taberei

Faur, Gheorghe și Vișovan în fața scutului cu care vor săpa tunelul de metrou

Au plecat de 10-20 de ani din țară, s-au specializat în săpat tuneluri în Spania sau Italia, și acum vin ca specialiști „străini”. Vestea proastă e că vor să plece înapoi. Sunt dezamăgiți că România nu a ajuns Europa din urmă cât timp ei au fost plecați.

Cum a distrus Oprescu o investiție de 14 milioane de euro, deturnând 5 milioane

oprescu_telegondola

Pentru o datorie de 5 milioane de euro a RATB către Metrorex, Primăria Capitalei preferă să arunce la coș o investiție de 14 milioane de euro, parte a unui proiect mai amplu, de 35 de milioane de euro, făcut din credite externe.

Viceroy vrea să-și ia permisul, Bianca – doar să se mărite

IMG_2114

Pentru că statusul social adevărat stă în Dacia papuc, cu care se poate căra „marfa”, și în numărul de puradei agățați de fusta nevestei. Restul e deșertăciune.