Cel mai tare din parcarea goala

Pentru bani, primarii s-au inhaitat cu politia si au pus semne de stationare ilegala pe stalpi. Fraierii platesc ridicarea masinii, smecherii folosesc avariile

Aseara am asistat si eu, ca satenii din Buzau la femeia spanzurata, cum le ridicau hingherii de masini Mercedesurile unora pe Bulevardul Sincai. Erau parcate lateral cu trotuarul, intr-o zona in care se parcheaza de cand … existau trasurile, chiar daca asta insemna ca blocheaza prima banda de circulatie, ca peste tot in orasul asta minunat.

De cateva luni, insa, cam de cand a descoperit si Piedone filonul de aur pentru partid care zace in fiecare firma de ridicari masini din Bucuresti (afacere pornita de PD-L, dar, iata, preluata si de Partidul Conservator), a aparut pe un stalp din zona un semn de stationare interzisa, intr-o raza de 50 de metri. Adica mulgerea de 800-1000 de lei a cel putin 50 de metri de fraieri care-si lasa masinile acolo zilnic,  fara sa bage de seama semnul, pe considerentul ca mai exista si altii parcati aici, sau am mai parcat si alta data.

Aseara, in timp ce eu pozam de zor actiunea politieneasco-edilitara, un domn in tricou roz si cu un pantof in mana (!) m-a abordat de pe margine ca sa-mi explice indignarea lui. Nu, nu i se ridicase masina, dar isi dadea si el cu parerea. Si nu m-a lasat sa plec pana n-a eliberat politia prima banda, ca sa-mi arate ca e o prostie ce fac aia, pentru ca oricum nicio masina care vine dispre Liceul Sincai nu circula prima banda. Un motiv ar fi ca in intersectia de la Tineretului prima banda e ocupata de taximetristii care asteapta clienti in mod ilegal (si ei ar trebui goniti de politie!), apoi banda se elibereaza pentru 50-100 de metri, ca sa se ocupe din nou mai incolo, de unde incepe alta parcare de masini pe prima banda, de data asta legala. Cu alte cuvinte, prima banda nu e libera dintr-un capat in altul al bulevardului, ca sa fluidizeze cu adevarat circulatia, zice omul.

In felul lui avea dreptate, chiar daca afara nu era de stat cu maneca scurta, iar rostul pantofului pe care-l tinea in mana mi-a scapat. Insa tot la fel de adevarat e ca daca banda aia va fi vesnic goala de acum incolo, la un moment dat se va circula si pe ea, candva.

Dupa jumatate de ora de la actiunea politiei, trecand inapoi prin zona, am constatat ca banda se ocupase la loc. Erau trei masini, si intamplator in momentul ala venisera si stapanii Mercedesurilor ridicate. Erau niste baieti de 20 si ceva de ani, care se uitau prosti la locul pe care-si lasasera masinile si acum nu mai erau. Bineinteles, m-am bagat in seama si le-am zis ca am vazut io cand le-au ridicat masinile (!). Si le-am mai zis si de semnul de pe stalp, na, sa se invete minte! 🙂 Tipii erau indignati.

Ce vreau sa zic cu asta. Ca nu le plang de mila neaparat soferilor, dar nici nu pot sa nu remarc ca hingherii de masini nu nimeresc niciodata „avariatii” care dubleaza masinile parcate, ocupand cu nesimtire si banda a doua, doar pentru ca vor ei sa se dea jos din masina in scara unde au treaba. Ca nu-i ridica niciodata pe aia care parcheaza cu nesimtire criminala chiar pe colturile strazilor, blocand vizibilitatea pentru aia care ies de pe strada. Am eu cateva colturi in vedere si vesnic sunt acolo unii parcati, pe care i-as spanzura de volan daca as putea.

Eu doar asa as vedea eficiente aceste servicii, care, de altfel, de asta au si fost infiintate. Toti primarii au promis, demagogi, la inceput ca aceste servicii de ridicare vor lua strict masinile care incurca traficul. Cu alte cuvinte nu neaparat pe toate care sunt parcate ilegal, ci doar alea care incalca flagrant bunul simt. Iar acest ilegal, dupa cum se vede, e inventat cand si unde vrea politia si primaria. Avem de facut niste bani urgent pentru partid? Hai sa montam un semn de stationare interzisa si le luam banii la fraieri. Pentru ca banii aia nu ajung la buget, ci in conturile firmei pe care primarul a agreat-o ca sa presteze serviciul.

Nu va bucurati, chiar daca n-a reusit sa-si faca si el jucarie din asta de ridicat masini, Oprescu n-a ratat ocazia sa-si faca un biznis la fel de inutil pentru trafic, dar banos pentru partid. Cum care partid? Ala apolitic 😉

Pe criteriul „sa cheltuim niste bani, sa ne facem ca facem” se incepe acum o a doua parcare subterana la Universitate. Ati vazut ca s-au mutat statuile, ca sa inceapa sapaturile la parcare. Teoretic statuile se vor pune la loc, daca intre timp nu sare cineva cu banu si nu ridica un mall acolo, ca uite cata locul s-a facut daca au dat la o parte patru morti urcati pe socluri. Problema e ca daca sapa prea cu sarg s-ar putea sa ocupe locurile libere din parcarea de sub Intercontinental. Care mai mereu e goala.

La ce naiba trebuie ditamai investitia acolo, sub statui, cand dincolo de intersectie, sub Inter, Teatrul national, si cred ca si sub Sala Dalles, se intinde ditamai parcarea veche, dinainte de 1989? Dar acolo nu se duce soferul comod. Costa si e si greu sa cobori cu masina, sa urci cu liftul… Greu. Mai bine o lasi pe avarii, nu? Ca asa vede si lumea ce masina tare ai.

Etichete: , ,

3 comentarii la “Cel mai tare din parcarea goala” Subscribe

  1. Xanaxdu 14/10/2010 at 13:16 #

    Poveste din Budapesta: a fost odata intr-o simbata dimineata, parcasem pe unul din 'Ringurile' budapestane (loc autorizat, pe banda 1). Nu era mare circulatie, ca mai intotdeauna pe la 10-11 simbata. Pe cind sa ies din parcare, traiectoria imi era partial blocata de o masina (ceva mare, nu mai retin exact, transporter sau jeep), cu avariile puse, numar de Bucuresti, fara sofer. Eu, inima de roman, imi spun, 'vai saracul, l-a apucat defectiunea taman in Budapesta, cum sa fac sa il ajut, poate cu traducerea daca are nevoie, ia sa mai stau putin ca poate vine omul disperat'

    Nu trec doua minutele, si apare intr-adevar soferul disperat, cu o punga de sandwichuri Subway in mina. Urca linistit si porneste in tromba. Abia atunci am realizat ca domnul respectiv parcase pe banda doi (in fapt banda 1 de circulatie) cu maxim tupeu exact in fata la Subway.

    Trebuie sa spun ca in momentul ala m-am enervat la marginea apoplexiei si mi-am dorit din tot sufletul sa il umfle politia, indiferent pentru ce contraventie. E plina si Budapesta de nesimtiti in materie de parcare (mai ales faza cu parcatul la colt), dar inca nu s-a ajuns la faza de a parca pe una din principalele artere ale orasului in fata la Subway, KFC, McDonald's sau ce o fi, doar ca ti-o fi un pic foame…De unde si naivitatea mea, care nu mi-am putut imagina vazind o masina cu avariile 'on' pe banda de circulatie ca omul nu are o problema reala, si ca de fapt asta e obiceiul pe la Bucuresti. Se pare ca intr-adevar am plecat de prea mult timp din tara ca sa mai tin pasul cu progresele facute in domeniul nesimtirii…

    Locuri de parcare libere (autorizate, pe banda 1), asa si asa, dar cu putina bunavointa se gaseau. Cum mergeam eu incetisor pe banda 2, vad oprita in fata mea

    • Dollo 14/10/2010 at 13:32 #

      Inseamna ca ala chiar avea tupeu de tupeu, ca de regula romanasii astia nu au curaj sa faca aceleasi magarii si in strainatate, ca stiu ca acolo politia e un pic altfel. Oricum, la Bucuresti nesimtirea a mers pana acolo incat unii au parcat si pe linia de tramvai, tinand in spate coloane intregi de tramvaie si masini, pana a venit politia, apoi macaraua…

  2. Xanaxdu 14/10/2010 at 16:20 #

    …scuze pentru ultima propozitie neterminata din comment, e dovada chinurilor facerii comentariului – a ramas nestearsa in urma diverselor contorsionari stilistice…

    Ar mai fi de adaugat ca pe autostrazile unguresti ca regula generala masinile care 'te fac din faruri' pe banda 2 sint romanesti (BMW, Audi, samd). Si ar mai fi si complaintul pe care il aud de pe la prietenii romani veniti in vizita cum ca ei 'ar fi auzit ca politistii unguri au ceva cu masinile cu numar de Romania'. Pai si eu am ceva cu ele, daca e a fim cinstiti…

Lasă un comentariu

Anunță-mă prin email când apar comentarii noi.
Te poti abona si fara sa comentezi.

Oldies but goldies

Când religia contrazice nevoile societății – eșecul german

biserica catolica

Biserica are monopol pe protecția socială în anumite zone din Germania, așa cum vrea și România să facă. Nemții își dau seama, după 50 de ani, că au greșit.

„Bună, ce faci?!” – varianta nipono-americană cu happy end

gene-hitaki

Epstein și Kobayashi – Ce șanse erau ca un evreu și o japoneză, el economist, ea pictoriță, ambii trecuți de 60 de ani, să se întâlnească și să se iubească, în ditamai New York-ul?

Metodologia bătutului în ușă

suricate

Sau cât de mult seamănă românul cu americanul, când trebuie să-și dea zăpada din fața casei sau să facă front comun cu vecinii în fața autorităților

Generaţia „Silicon Valley” de România, după 50 de ani

Politehnica Bucuresti, Falcultatea de Electronica si Telecomunicatii - Generatia 1960 - numai vise

Au absolvit în 1960 Politehnica. Erau 150. Mai târziu unii au emigrat și au ridicat cu creierele lor celebra Silicon Valley din California. Cei care au avut cu adevărat vână de aventurieri au rămas aici, în România. Acum mai sunt vreo 50.

(III) Clientul român e mitocan și nespălat

sexwork is work

Ultima parte a interviului cu „Profesoara” – una dintre cele mai vechi prostituate din București – face un portret robot al clientului român, de la gunoier și căcănar, până la politician și preot.

Scrisoarea pe care n-a mai primit-o Eugen Ionescu

dosarul-profesorul

Povestea profesorului Ion Nițulescu – un „element dușmănos” față de orânduirea socialistă – și a delatorilor săi, dintre care numai securistul șef mai trăiește azi bine mersi, măncându-și pensia într-o vilă somptuoasă chiar în satul natal al victimei sale