O să muncim nemțește

Muncitorii de la Uzina RATB vor invata sa faca tramvaie nemtesti la preturi romanesti. Adica niste Volkswagen la pret de Logan

Tramvaiul pe care-l vedeți în imagine o să se numească Imperio și va fi fabricat la București, grație asocierii între Uzina de Reparații Ateliere Centrale -URAC (care aparține de RATB, deci de Primăria Capitalei), cu Astra Vagoane Arad și Simens. Mai concret Astra vine cu licența pentru Imperio, dar și cu banii pentru retehnologizarea halelor URAC, Siemens cu know-how-ul și cu „elementele tehnice de înaltă calitate” (respectiv boghiurile într-o primă fază), iar RATB pune mâna de lucru și spațiile de producție. Vestea și mai bună e că datorită acestui parteneriat, muncitorii de la URAC o să învețe să muncească nemțește. Iar procedura va fi așa:

„Prin 2001, când am început să lucrăm pentru Siemens, am trimis niște muncitori de la Astra în Germania, la specializare. Cât au stat acolo, oamenii din fabrica lor au luat și o vacanță, iar producția a fost asigurată de ai noștri. Așa de bine au lucrat. Când s-au întors acasă, ne-am gândit: dacă-i punem să lucreze la un loc cu ceilalți, într-o lună de zile se românizează la loc. Așa că le-am făcut un habitat special în uzină, să lucreze izolați de restul muncitorilor. Și pe rând, din timp în timp, am început să mai introducem în habitatul lor, câțiva din muncitorii fabricii. Până învățau și ăia să muncească nemțește. Am reușit până la urmă să le schimbăm stilul de muncă la toți!” – Valer Blidar, președintele Astra Arad.

Semnatarii parteneriatului au refuzat cu încăpățânare să divulge cifre privind investiția, costurile ulterioare, împărțirea profiturilor etc. Toți speră, însă, ca Imperio să iasă mai ieftin ca tramvaiele Siemens originale (că doar sunt făcute cu mână de lucru mai ieftină) și să se vândă atât în România, cât și în afară. Adrian Criț, directorul RATB, spune că Imperio va fi un soi de „Logan al tramvaielor”. Blidar l-a contrazis, și a zis că o să fie mai mult, „un Volkswagen la preț de Logan”.

Ca un termen de comparație, vă spun că un tramvai Siemens ajunge să coste și 2,5 milioane de euro, în timp ce un Imperio ar vrea să coste maximum 2 milioane de euro.

Rămâne de văzut. Teoretic ar trebui să fie gata prototipul până la sfârșitul anului.  Dacă va avea podeaua joasă în totalitate (adică nu va trebui să urci nicio treaptă ca să intri în el), iar Siemens își va da acceptul să-și vopsească sigla pe tabla lui, înseamnă că vor fi învățat și românii de la URAC să muncească nemțește.

Etichete: , , , ,

3 comentarii la “O să muncim nemțește” Subscribe

  1. mircea 22/02/2011 at 01:43 #

    Bah, io-s singurul care face ochii mari la asa preturi? Iti zic io, stiu niste iahturi mai ieftine de doo meleoane de oiro! Santuri in loc de strazi, ca apa-i orizontala pe gratis, nu trebuie reasfaltata in fiecare primavara, iar daca si un tramvai a ajuns sa coste cit un yacht, nu mai bine te plinbi cu yachtul? 2.000.000 un tramvai… sigur n-ai grezit zerourile???
    P.S. A ajuns steagul, multam!

    • Dollo 22/02/2011 at 08:55 #

      Nope, 2 meleoane, si peste. Acum vrei trei-patru ani, cand voia Videanu sa cumpere fo 200 de tramvaie, s-a facut licitatie, si se bateau Siemens si Bombardier sa ne dea niste bucatele d-astea cu podeaua joasa 100%. Pretul si atunci se invartea tot p-aci, dar venisera cehii de la Skoda sa le strice preturile astora. Nu ca erau mult mai ieftini, dar deh, erau cehi. Si ai nostri de la primarie tineau coada sus. Pana la urma au tinut-o de tot, ca nu s-a mai facut contractul. Si eu atunci am avut senzatia ca vorbim de avioane. Ulterior am aflat ca sunt scumpe rau boghiurile astea plate, care permit podeaua joasa. Care la noi momentan nu se fac. Oricum, daca e sa fim cinstiti, cica pretul real n-ar trebui sa sara mult de 1-1,5 milioane. Dar, deh, firme mari… raspundere mare 😀
      P.S. deci Posta Romana si-a facut datoria mai repede decat spera chiar doamna de la ghiseu 🙂 Sa fluture bine, zic!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Tweets that mention O să muncim nemțește | Dollo zice Bine -- Topsy.com - 22/02/2011

    […] This post was mentioned on Twitter by Ganduri Libere…, dollo. dollo said: O să muncim nemțește: Muncitorii de la Uzina RATB vor invata sa faca tramvaie nemtesti la… http://goo.gl/fb/27JHX […]

Lasă un comentariu

Oldies but goldies

Când religia contrazice nevoile societății – eșecul german

biserica catolica

Biserica are monopol pe protecția socială în anumite zone din Germania, așa cum vrea și România să facă. Nemții își dau seama, după 50 de ani, că au greșit.

Parcul meu IOR

Parcul IOR

Mi-a fost alături 40 de ani, m-a crescut și relaxat. Acum e rândul meu să-l apăr de șmecheri. Dacă sunteți din sectorul 3, veniți mâine la Titan ca să ne păstrăm parcul.

Povești de la capătul lumii

vapor expeditie antarctica

Fin del mundo – sau curul lumii cum îi mai zic argentinienii – e la fel de scump ca Londra. Dar au pinguini, lei de mare și balene în fața casei.

Generaţia „Silicon Valley” de România, după 50 de ani (II)

Bucuria revederii dupa 50 de ani

Noi nu am muncit pentru un regim politic, ci pentru bunăstarea unui popor. Am rămas aici ca o datorie față de cei care ne-au învățat. Însă acum în România specialiștii sunt tratați în bătaie de joc. Eu încă nu sunt pensionar, deci nu simt că atentez la siguranța țării, cum sunt considerați acum pensionarii, cu veniturile lor

Depre ziduri

pano

și oamenii care se încăpățânează să le construiască și să repete istorii de care omenirea ar trebui să se rușineze.

Pentru Dan. Și pentru toți cei care au murit „ca fraierii” la Revoluție

O bunică de pe strada care-i poartă numele lui Dan

Azi e doar un nume de stradă în Berceni. Pe ea locuiesc oameni. Probabil unii dintre ei s-au enervat acum câțiva ani când au fost nevoiți să-și schimbe buletinele pentru că primăria le schimbase numele străzii.