Celebra companie Orange, de telefonie mobila, m-a gratulat azi cu doua sms-uri. In primul imi spunea ca mi-a emis factura pe luna februarie, iar in al doilea, la cateva ore distanta, ma soma sa platesc dracului in doua zile, ca daca nu imi suspenda numarul si imi confisca si punctele „Thank you”. Nu stiu daca e doar foame de bani, eroare umana sau nesimtire, ca de jumatate de ora incerc sa sun la 411 ca sa ma cert cu cineva de la ei, si suna ocupat. Or fi multi amenintati, care le trimit acum multe puncte „Fuck you” pe cale orala.
Concret, am abonament la Orange de peste zece ani. Din 2006 il am si pe al doilea, al mamei, iar de aproape un an il am pe al treilea, de internet mobil. In total, lunar, platesc constiincios in contul Orange in jur de 150 de ron, adica intre 30 si 40 de euro. Niciodata in anii astia nu am avut numarul suspendat pe motiv de neplata, si am platit facturile in ciuda faptului ca in ultimele luni au tot fost crescatoare fara o motivatie anume. Verificarea corectitudinii facturarii e aproape imposibila, de vreme ce Orange a renuntat de aproape un an sa mai trimita facturi pe hartie, chipurile ca sa protejeze mediul. Ok, daca tot ne informatizam si protejam mediul, si fiecare abonat are pe site-ul companiei un cont in care exista o evidenta a facturilor platite, de ce naiba nu e acolo si o evidenta a facturarii, ca sa vada si ochiul prostului care plateste pe ce a dat banii. Nu, daca vrei sa vezi factura, trebuie s-o ceri, si ti se promite ca o vei primi in doua saptamani. Pana atunci, insa, trebuie sa platesti!
Azi dimineata am primit sms-ul ca mi s-a emis factura in valoare de peste 170 de ron. Cu cateva zeci de lei peste aia de luna trecuta care fusese de 130. La cateva ore dupa mesajul cu factura, primesc altul, in care mi se spune sa platesc factura pana pe 4 martie, adica in maximum doua zile, ca altfel mi se suspenda numarul si pierd punctele „Thank You” pe care le primesti normal daca platesti facturile. Bomboana de pe coliva: dupa ce platesc trebuie sa le trimit si confirmarea prin sms la *131# sau sa sun la un numar de telefon fix. Adica Orange face economie la hartie, plicuri si la saliva lipitorilor de plicuri, nu mai trimite facturi, dar imi cere mie ca dupa ce i-o platesc, sa-i confirm ca i-am platit-o. Cred ca i-o fi fost greu in ultimii ani sa distinga intre facturile platite prin virament bancar, care a cui o fi, si s-a decis sa ne puna la munca pe noi, abonatii. Ce alta treaba mai ai pe lumea asta decat sa platesti facturile Orange, si sa te interesezi apoi cum sa faci sa ajunga vestea asta buna la urechile companiei? Luna viitoare cred ca Orange o sa ne ceara sa mergem si la cel mai apropiat sediu al firmei, ca sa intrebam daca a ajuns sms-ul.
M-am uitat si pe site-ul Orange, in contul meu, unde am aflat ca nu figurez cu vreo restanta, si ca termenul de plata a facturii e de 14 zile. Si atunci?
In timp ce scriam acest post am primit al treilea sms de la Orange pe ziua de azi. Deja devine o relatie pasionala. N-am mai primit atatea sms-uri de la aceeasi sursa de cand imi facea cineva curte 😀
In al treilea sms mi se spune ca daca am platit deja factura pe februarie sa nu iau in considerare precedentul sms, pentru care isi cer scuze. Pai cum sa platesc deja factura pe februarie, bai portocaliilor, daca abia ati emis-o azi?!
Probabil o sa ne mai trimita si al patrulea sms ca sa ne spuna ca au vrut sa zica factura pe ianuarie. Daca nu, eu oricum sunt decisa sa achit factura in alea 14 zile legale, nu mai devreme. Daca imi suspenda numarul intre timp, o sa le trimit si eu un sms cu multe puncte „Fuck you”, ca „Thank you” pentru o relatie platonica de durata.
Daca te ajuta cu ceva, in curand Cosmote o sa devina T-Mobile si putem migra spre ei. Gata cu sms-urile nebune de la Orange sau Vodafone (ca si ei fac tampenii ca cele descrise mai sus).
Macar T-Mobile au avantajul de a fi roz 🙂
@monica – si crezi ca T-mobile n-or sa faca? 🙂 Toti strainii se imbolnavesc de "romanita" cand vin sa opereze pe meleaguri mioritice.
@je – si care zici ca e metoda aia concurenta fara costuri? 🙂
Mda, au plecat francezii expati din management si au ramas miticii romani (bwhahahaha, ce de rahat suna) sa faca ei management si sa scumpeasca in plina criza. Ha ca fu tare.
In alta ordine de idei, pentru ca e criza si stimabilii in loc sa ieftineasca chestii tocmai le-au scumpit semnificativ, am decis sa-i penalizez prin limitarea la plata abonamentului in valoare de pana la 10 euro, fara alte depasiri si costuri suplimentare, si folosirea pentru comunicarea cu familia si prietenii a unei solutii de la concurenta, care nu presupune plata nici unui abonament, deci nici o obligatie. In aceste conditii astept cu interes urmatorul comunicat PR (prrrr… ) portocaliu in care se va comunica noile nivele minime ale ARPU.
Se intampla ceva ciudat cu Orange-ul in ultima vreme. Mie, in mod curios, nu mi-au trimis nimic – spun ca e curios pentru ca eu in fiecare luna am termen de plata pe 11 si platesc pe 15, si asta de ani buni. Pe de alta parte, jumatatea mea mai buna are abonament business de cand s-a infiintat Dialog-ul, cu numar direct la operator, client platinum, vrajeli de-astea, si a primit aceleasi 2 mesaje indicate de tine mai sus desi plateste lunar niste sume fabuloase si nu are nicio restanta. Ma gandeam ca o fi fost vreo greseala, si de aia au trimis al doilea sms.
Cat despre partea cu confirmarea, sa stii ca ii gasesc o oarecare justificare: daca platesti prin OP, banii le intra lor si dupa 4 zile, timp in care ei nu au habar ca tu ai platit si ar putea foarte bine sa intrerupa serviciul daca s-a depasit termenul de plata.
O ultima mentiune: eu primesc inca facturi detaliate pe hartie, le-am solicitat asa acum multi ani si nu s-a schimbat nimic cand au trecut ei la "protectia mediului". Banuiesc ca si acum poti sa ceri asta pentru viitor.
@andreea – de acord cu tine la treaba cu OP-ul. Las la o parte faptul ca eu de regula plateam in primele zile dupa ce primeam sms-ul, pe principiul ca sunt uituca si daca las sa treaca multe zile, uit sa platesc. Deci de la mine le intrau banii chiar mai rapid decat termenul legal prevazut. Dar hai, sa zicem… Tot mi se pare aiurea sa ma pui sa-ti confirm plata, deci sa fac eu un efort in plus. Doar de aia s-a inventat plata prin virament, ca sa ma scuteasca de niste eforturi sau drumuri, nu? Nu mai bine astepti tu sa vezi care sunt aia rau platnici si tratezi direct cu ei? Asa, daca ma tot pui sa fac diverse chestii ca sa stii tu ca sunt abonatul tau, risti sa devii un serviciu enervant si obositor. Pentru mine cel putin cel mai bun serviciu din lume e ala care-mi e la indemana si nu ma obliga sa interactionez deloc cu oamenii lui. Daca merge si eu platesc la timp nu avem de ce sa socializam mai mult.
Eu am o problema personala cu Orange. Atata nesimtire la o companie nu am vazut, si am lucrat cu zeci de firme de telecomunicatii, mai mari sau mai mici.
Am facut cu Orange un contract pentru internet mobil (mai mult fix, il foloseam doar acasa) cu viteze de pana la 3.6 mbps. Am facut contractul pe 2 ani ca sa primesc modemul gratuit. Nu mi-am pus problema ca este contract pe durata cam lunga pentru ca totusi era vorba de Orange.
A mers o saptamana. Dupa care au urmat 3 luni in care nu a mers. Am facut solicitari peste solicitari, acelasi raspuns : termenul este de 30 de zile lucratoare sa rezolvam situatia.
Ca orice om normal am sunat sa reziliez contractul, cu acordul partilor. Surprizaaaaaaa, ce daca nu merge, nu se poate. Trebuie sa platesc abonamentul pe cei 2 ani pentru a rezilia contractul.
Am reusit, dupa inca 2 saptaman,i sa ajung la un manager (un om foarte ocupat) care mi-a explicat foarte senin ca trebuie sa platesc abonamentul pe cei doi ani pentru ca ei au facut o investitie in acest contract (???????) si trebuie recuperata.
Motivul pentru care nu mergea internetul era ca antena 3G s-a ars, iar echipa tehnica incearca sa o repare, daca se poate.Despre investit in o antena noua nu putea fi vorba, costa destul de mult (iar orange e saraca lipita),
Deci ei mi-au dat un modem, pe care urma sa il dau inapoi, iar eu urma sa platesc 700 de euro contravaloarea contractului pe 2 ani, si sa zic mersi ca nu platesc penalizarea de 200 de euro pentru intreruperea contractului.
In cele din urma am reusit sa intrerup contractul cu ei, cu ajutorul unui angajat care probabil ca tocmai isi daduse demisia de la ei si a fost de mare ajutor.
Sa nu mai aud de Orange, le sugerez tuturor prietenilor acelasi lucru.
@dollo Oricat de "rasu' plansu'" e, draga mea, nu m-am putut abtzine ca pe masura ce inaintam cu cititul post-ului sa nu mi se transforme zambetul in chicoteala! Scuze! Si bineantzeles, ooooof, ce ironie!
desi am avut probleme grave cu ei, cand a fost vorba de service, garantie and stuff, Cosmote ca si telefonie mobila pare ok pentru orasele mari.
De exemplu eu am o cartela (am avut si abonamente la ei, dar le-am intrerupt cand am vazut cat de magari sunt), ziceam ca am o cartela cosmote, pe care am incarcat-o cu 10 euro in luna octombrie 2009,
am activat extraoptiunea freestyle care ma costa 50 eurocenti pe luna,
iar conform acestei extra optiuni, vorbesc in cosmote cu 1 cent pe minut, iar national cu 9 centi pe minut. Mai am posibilitatea sa imi stabilesc si un numar favorit cu care sa vorbesc cu 6 centi pe minut.
Cu cei 10 euro incarcati in octombrie 2009, termenul de valabilitate al cartelei este pana in octombrie 2010. Si nu am fost nevoit sa reincarc inca. Cei 10 euro se consuma incet incet. Ei imi vor ajunge pentru abonamentul pe 10 luni la aceasta extraoptiune (5 euro total, 50 eurocenti pe luna), iar restul de 5 euro inseamna 500 minute in cosmote, sau 50 minute nationale.
Cum national nu vorbesc (pentru asta s-a inventat telefonul pe vodafon, orange, romtelecom), nu am probleme.
De asemenea, am un abonament la vodafone, cu 7 euro pe luna, am 500 minute in vodafon, si 60 minute nationale, sau cam asa ceva. oricujm, imi vine factura 30 ron pe luna.