Hidroelectrica nu i-a mai trimis mamei nicio factură din luna iulie 2022, adică de fix un an. De fapt și factura din iulie a fost prima și ultima, după ce am transferat-o de la ENEL. În schimb a primit prin primăvară noua ofertă de preț. Toată birocrația am făcut-o eu, evident, contractare, transmitere lunară de index etc, cum de altfel îi și plătesc facturile la toate utilitățile. Mama, la 80+, nu are adresă de email și nici nu s-ar descurca să sune măcar ca să întrebe ce se întâmplă.
În urmă cu câteva luni, văzând că pentru contul meu vin facturile câte două pe lună, am scris la adresa formular.client@hidroelectrica.ro ca să întreb dacă pentru contul mamei nu cumva sunt facturi emise și neprimite. Mi s-a răspuns aproape instantaneu, pe email, că aia e singura factură și gata. Pe 25 iulie anul ăsta am scris din nou, la aceeași adresă, cu aceeași solicitare: facturile, băă, trimiteți facturile! Nimic n-am primit la schimb.
Luna asta, pentru contul meu, am primit deja facturile din mai și iunie – deci cu unele conturi au ajuns la zi cu facturarea. Iar mama mă tot întreabă, cu grijă, ce se întâmplă cu facturile ei. Ba încă se tot chinuie să facă economie la curent și pe căldurile alea mari se jena să bage ventilatorul în priză că cine știe cât o să vină facturile, când or veni.
Așa că mi-am luat inima în dinți azi să sun direct la Hidroelectrica și să întreb care e treaba cu facturile alea? Am așteptat 30 de minute fix ca să fiu preluată de un „consultant”. Am zis care e problema și a venit nucleara:
– Sunteți titularul de contract?
– Nu, sunt fiica, titulara e mama, dar vă pot da toate datele…
– Trebuie să revină titulara de contract cu un telefon sau cu un email ca să putem furniza datele.
– Pe bune, adică am așteptat 30 de minute ca să-mi spuneți să mai sune mama o dată? Mama are 80 de ani, eu i-am făcut contractul, eu îi plătesc facturile, eu am scris și emailul din 25 iulie la care nu am primit niciun răspuns. Adică dacă acum v-aș fi mințit și v-aș fi spus că sunt titulara de contract cum m-ați fi verificat că sunt eu? Că am toate informațiile, buletinul ei, codul de client, tot.
– E, chiar așa poliție nu suntem.
– Păi atunci haideți să nu fim nici absurzi cu respectarea unor reguli fără sens, vă cer doar informații despre facturi ca să vă pot da bani, nu ca să-mi dați dvs mie ceva.
– Nu se poate, trebuie să revină titulara de contract cu un telefon sau email.
– Păi email am scris, v-am spus, în 25 iulie. Nu am primit niciun răspuns.
– Nu s-au împlinit cele 30 de zile…
– Durează 30 de zile ca să primesc un răspuns la „ce se întâmplă cu facturile mele?”
– Da, dar dat fiind că sunt multe solicitări perioada s-ar putea prelungi.
Așadar, cea mai profitabilă companie de stat românească, la care salariile oscilează între 2000 și 7000 de euro (google it), nu facturează serviciile furnizate pe cel puțin un an, iar dacă insiști să fii un bun platnic și un client preocupat – că poate e dracului ceva în neregulă cu contul ăla de nu se trimit facturile – ți se cere să minți ca să-ți spună cum stă treaba.
Mi-am dat seama abia după ce am închis telefonul că puteam să spun că și eu dețin jumătate din apartamentul mamei, ceea ce e adevărat, doar că pe contractul de furnizare e trecută doar ea. Probabil n-ar fi contat oricum. Când am încheiat contractul – făcut pe platforma aia pentru care i-am și lăudat, că funcționează excelent – nu s-au întrebat dacă titularul actelor este cel care butonează și schimbă furnizorii. La fel când au primit plata pentru factura din iulie, dintr-un cont bancar cu alt titular, nu s-au îngrijorat. Acum, ca să spună ce e în neregulă cu facturarea aia, de întârzie un an, brusc sunt loviți de respectarea unei reguli stupide.
A nu se înțelege greșit, sunt conștientă de importanța regulilor și respectarea lor, dar mai cred și că unele reguli trebuie gândite mai bine înainte de a fi impuse pentru că nu aduc vreun beneficiu. O înțeleg și pe doamna de la call center, mai ales că acele apeluri sunt înregistrate, pentru îmbunătățirea calității serviciului bla, bla, nu putea să încalce regula internă. Exact asta i-am și zis, să transmită superiorilor, odată cu înregistrarea acelui apel și faptul că regula asta este idioată.
Pentru că nu văd în ce fel i-ar fi dăunat clientului faptul că Hidroelectrica ar fi furnizat date despre facturarea întârziată cuiva străin. Mă tot gândesc la ce scenarii posibile ar fi într-un astfel de caz, care să ducă la prejudicierea clientului sau a companiei, și nu găsesc niciuna. Dacă aveți vreo idee vă rog să mă luminați, că poate nu sunt eu suficient de imaginativă cu variantele de fraudare posibile.
M-am gândit să sun din nou de pe telefonul domnului inginer, să mai aștept 30 de minute și să le zic că sunt mama, ca să obțin informația, dar m-a calmat tot el spunându-mi că nu am de ce să mă agit, până la urmă o să le plătesc facturile, când or veni, eșalonat pe o perioadă cât pot eu de lungă. Iar după trei ani orice datorie se prescrie 😉 Îmi pare rău că le-am dat oricum niște bani acum pe cele 30 de minute de așteptare la telefon.
Buna ziua,
Puteți găsi pe link-ul de mai jos tot felul de pățanii similare cu Hidroelectrica. Iar la unele dintre problemele similare s-au găsit si rezolvari dar, bineinteles ca tot in urma unor discutii telefonice sau fata in fata intr-o sucursala.
Sa vedeti bucurie ce se starneste pe forum cand se anunta ca se emit facturi noi 🙂
https://forum.softpedia.com/topic/1200661-hidroelectrica-casnic-pareri-sugestii-reclamatii/page__st__15228
„Ba au avut. In sistemul lor intern nu puteau introduce adrese email care contineau anumite caractere speciale, caractere care trebuiau acceptate conform RFC2818 si RFC5322 chiar in variante de adrese simple (non-‘quoted string’, aceasta din urma varianta accepand cam orice). De aceea nu primeam facturile nici macar pe mail (nu mai zic de posta cum alesesem, ca pe hartie nu le trimiteau probabil din principiu) si nici nu aveam acces sa vad facturile sau sa dau indexul online.”
„Zicea cineva anterior ca era blocat indexul la HE pentru un contract, de-aia nu se mai emiteau facturi…si a fost deblocat de catre o angajata HE in urma unei vizite la o sucursala…a primit 14 facturi restante dintr-o strigare…
….
Indexul de la contor era blocat in sistemul lor informatic, probabil dintr-un ecran de administrare sau un bug al platformei online de comunicare a indexului sau de citire a indexului de la distribuitor…zero inregistrari (modificari ulterioare) ale indexului = zero facturi emise (la consum zero, nu se emit facturi)…”
Nu știu dacă indexul e blocat, eu îl trimit lună de lună, la fel cum trimit și pentru mine, și primesc același mesaj, că s-a înregistrat. Ar fi trebuit să primesc ceva mesaj dacă era blocat, nu?
HE procesează indexul care e transmis de Distribuitor si acolo poate aparea blocajul.
Sau poate fi cealalta problema cu caracterele „speciale” in adresa de mail.
Oricum ar fi, trebuie sa ajungeti sa discutați cu ei, fie la telefon sub o alta identitate 😈, fie într-o sucursală (deși acolo cel mai probabil va veti lovi de problema identității titularului).
Păi cred că Hidroelectrica e și producător și distribuitor. Și n-am nici caractere speciale în email 🙂
HE e doar producator. Pentru București distribuitor este e-distributie Muntenia și ei confirma indexul pe care îl transmiteți lunar.
@Dollo
Hidroelectica e producator (produce energia) si furnizor (o vinde), nu e distribuitor (administratorul retelei de cabluri si contoare). Contoarele sint in proprietatea si administrarea distribuitorului (diferit, pe mai multe judete), furnizorii primesc indexii, ii confirma cu distribuitorul (distribuitorul este cel care isi citeste contoarele la fiecare 3-6 luni in teren) si apoi ii baga in factura. Sint si distribuitori care au instalat contoare inteligente cu transmitere la distanta si atunci procedura e invers, distribuitorul trimite furnizorului lunar indexii cititi automat.
Doamna Dollo mereu aveți necazjri cu furnizorii/distribuitorii din zonă! După Enel, acum Hidroelectrica.
Nu vă mai agitați! Să vă spun cu indexul! Eu ca pensionar Enel și posesor de contor smart, transmiteam lună de lună indexul la Hidro. Cînd au început să vină facturile am obsevat că indexul facturat era cel transmis de distribuitor, în speță Enel, către Hidro. De atunci n-am mai transmis! Am observat că și la alți prieteni, care nu au contoare smart ci contoare normale fără transmitere automată a indexului, indexul facturat este unul estimat sau cel citit de cititor.
Puteți să vedeți ce index a transmis distribuitoru ENEL către furnizorul Hidro, dacă vă faceți un cont pe e-Distribuție.
În ceeace privește comunicarea cu call centerul Hidro, trebuia să mințiți cu dezinvoltură! Eu așa fac pentru prietenii cărora le țin contul la curent! Altă dată să știți! Lăsați corectitudinea că e păguboasă uneori!
Mai sunații și procedați așa!
Succes!
Problema e clasica.
Am patit de multe ori sa sun dimineata la un call center si sa nu rezolv nimic, iar la a doua incercare dupa amiaza, dupa schimbarea turei, cu aceeasi problema sa se rezolve totul simplu (nu in Romania ci in alta tara europeana).
Nu toti cei care sunt la celalalt capat al firului mai si gandesc, sau altii gandesc dar urmeaza strict regulamentuil care spune ceva ca mai sus, si nu le pasa de compania la care lucreaza si de rezolvarea problemei.
Am auzit inclusiv un caz in care cineva s-a dat drept titularul contractului (decedat recent).pentru a anula un simplu abonament de telefonie mobila, ca daca suna cineva din familie nu se putea, iar alternativa oficiala era mult mai complicata si presupunea o multime de acte si kilometrii parcursi aiurea.
Deci o respiratie adanca si inca un apel ar putea sterge subiectul de pe lista de puncte deschise si stresante inutil 🙂
Oi mai încerca dacă văd că trece și luna și nu primesc răspuns nici pe email, dar clar nu voi mai fi sinceră.
Hidroelectrica e producator. Cum de a ajuns si distribuitor pina la apartamente mintea mea proasta divizata in producator, transportator si distribuitor nu pricepe.
Auzi sa le dau eu indexul!!! Pai li-l dau, contra unui tarif de 1000 de euro pe ora. (10 minute sa-l citeasca mama, 5 minute sa mi-l spuna la telefon, inca 5 minute sa ma conectez eu la net si sa scriu mailul. Total 20 min, adica vreo 333 de euro plus TVA) Nu le convine sa vina sa-l citeasca.
Cum adica sa fac eu munca lor?
Sa puna contoare destepte cu citire la distanta, sa angajeze cititor de contoare…. Maine poimaine va cer si sa va scrieti factura pe formularul lor tip… Ca doar ce mare brinza, faci un formular tipi excel in spate si-n fata apare fatada de factura. Ai scris indexul vechi de pe factura precedenta, il scrii pe cel nou si gata, restul face excelul.
Cind era un sistem integrat era mult mai bine. Faptul ca teoretic luati de la producator e doar teorie. El are in pret si tariful de acces la retea, si transportul, si transformarea de la inalta la joasa tensiune si tarif de distributie, desi el n-are nici o retea si nu el o repara si o intretine. Asa ca pe ansamblu platiti mai mult…
Da, tariful oricum a ajuns la 0,80 anul ăsta, cu tot cu taxele de injectare, distribuție etc. Dar nu e aproape 2 lei ca la alții. Mă rog, acum oricum e plafonat pentru toată lumea. Citirea și transmiterea indexului nici măcar nu mă deranjează așa mult, iar contoare inteligente există la unii. Cititori de contoare nu mai au niciunii, căci au transformat poștașii în cititori. La moșie, poștărița, care are în sarcină vreo nouă sate, ne roagă prin whatsapp să-i trimitem poză cu contorul, așa că aici s-a ajuns.
E o chestie de principiu! Nu esti in stare sa faci ceva, nu intri in afaceri…
De ce sa stau cu gija ca sa citesc contoarul pe 30 sau 31 seara? De ce sa-mi faca cineva program cind eu il platesc? Despre asta e vorba.
Eu refuz sa merg la casele automate fiindca fac eu munca de casier si, in plus, nu e treaba mea sa stiu codul de 4-5 cifre al verzei, rosiilor sau nu stiu ce fructe. Si le-am zis in fata asta.
Dar devenim niste robotei care nu mai avem timp sa gindim si sa reflectam fiindca suntem preocupati de drama din Hawaii, incediile din Australia si inundatiile din….
e ok sa nu citesti contoarul, faci economie de 333 eur pe luna si iti iei ferrari
se foloseste pentru facturare conventia declarata in contract pana cand vine „cititorul”, daca nu se citeste automat de la distanta.
cititorul e obligat sa vina macar la 3 luni, parca.
@Stelian ce parere ai despre 5G? cu casele automate am lamurit-o.
Serviciile de call center sunt de obicei externalizare asa ca nu prea ai cu cine discuta…
Singura modalitate Este email si, daca tot vrei probllema rezolvata, si in link la Petitii pe siteul anre.ro
In orice caz, nu ai cum sa demonstrezi ca ai fi suferit vre-un prejudiciul si orice factura ulterioara de regularizare poate fi esalonata pe o perioada egala cu cea a esalonarii.
Inexul autotrimis ar trebui sa ajunga la operatorul de distributor din Zona (care Este operatorul de masurare) si AR trebui sa il vezi daca iti faci cont pe site-ul lor…macar ca te asiguri ca s-a inregistrat ce s-a transmis…
Eu zic sa verifici la operatorul de distributor indecsii si cam at deocamdata…tinem legatura…
Sunt client HE din 2022, abia din primavara au inceput să vină facturile pe anul trecut dar recent am primit ultima factura, pe lunile aprilie – mai, pe e-mail. N-am avut nici o corespondenta cu ei, pur si simplu am asteptat facturile si le-am achitat. Iar tariful este 68 bani. Deci, răbdare!
M-as fi aruncat î Dunare in ’89 cu camera de tractor pentru mult mai puțin de atît.
Am lucrat la CONEL, e plin de idioți acolo.
Nu se mai poate face nimic, atîta s-a putut.
Va stresati prea mult, cu totii. Incercati sa lucrati cu Enel, sa vedeti acolo facturi…
Pentru linistea sufleteasca, va scriu ca ma aflu intr-o o situatie similara. Contractul de furnizare cu HE atat la locuinta noastra cat si a baiatului nostru este pe numele lui. Pentru adresa noastra ultima factura primita este pentru iulie ’22 in timp ce pentru adresa lui ultima factura primita este pentru iunie ’23.
Nu m-am ingrijorat insa, stiam ca au probleme cu softurile si ma gandesc ca la un moment dat vor ajunge la zi. Atat timp cat nu mi se taie curentul, procedez ardeleneste: nu ma agit (in ciuda numelui, sunt nascut in Ardeal si se pare ca locul nasterii si copilariei conteaza mult…).
Da, nu taie curentul, dar tot nu e sănătos să nu primești facturi un an de zile și te face să te întrebi dacă nu cumva e ceva în neregulă cu contractul tău. Acum că am aflat că suntem mai mulți m-am mai calmat 🙂
In aprilie 2025 se fac 3 ani de cand am devenit prosumator si am contractat serviciile HE. In acesti aproape 3 ani am primit o singura factura de catva lei. Intre timp am consumat din retea 48 Mwh si am dat in retea peste 32 Mwh. Am sunat, m-am agitat, degeaba. A inceput sa ma cam streseze situatia, recunosc, avand in vedere cantitatile consumate. Oare dupa 3 ani incep sa se prescrie sumele datorate lunar?