Ce se mai suspendă prin țara lu’ Orbete

În țara cu prospere bugete de siguranță națională, căile ferate suspendă trenuri pentru că sunt incapabile să lupte cu hoții și să-și securizeze barierele

Știți bancul ăla de pe vremea lui Ceaușescu: care e asemănarea între noi și japonezi? Trenurile suspendate. Azi la știrile ProTV am văzut ilustrarea bancului. Ministerul transporturilor preferă să suspende circulația Intercity pe ruta București-Constanța, pe motiv că s-au furat toate piesele care asigură semnalizarea la bariere, și din cauza asta trenurile făceau cinci ore până la mare, în loc de două. Reporterii ProTV citează surse din cadrul CFR care spun că de fapt „șefii” ar avea interes să rentabilizeze cursele de autocare pe ruta amintită, că altfel nu se explică de ce se fură piesele alea numai pe linia ferată spre litoral. Aceiași șefi, pesemne, care patronau rețeaua nașilor de tren și-au mutat acum interesele pe rutele auto.

Poate că o fi cum zic și sursele alea, poate că o fi și pentru că piesele alea sunt mai noi. Doar linia București-Constanța a fost reabilitată în ultimii zece ani cu un miliard de euro. Ne tot amenințau miniștrii transporturilor că vom ajunge la mare cu viteza sunetului. I-am fi depășit pe japonezi și la gânduri, dacă nu ne împiedicam acum de niște relee. Acum, na, că îi egalăm iar la suspendare.

Așadar, România, campioană europeană la numărul de agenți ai serviciilor secrete (așa eram prin 2010, nu cred să ne fi detronat cineva între timp), țara ale cărei bugete destinate serviciilor secrete și siguranței naționale au fost singurele care au crescut constant în anii ăștia de criză, ei bine această țară se dovedește incapabilă să prindă și să oprească niște găinari care prădează cutiile de semnalizare de la bariere. Bine, hai, nu pui securiștii să afle cine ce face cu releele alea, că ei au treburi mai importante, cu lupta împotriva terorismului de la fruntarii, bla, bla. Dar cât de greu o fi să pui niște jandarmi, care altfel sperie babele și hipsterii pe la proteste prin București, să păzească barierele alea ?

Adică în loc să-i atârni pe la diverse șușe de manifestații publice, la care și participanții mor de plictiseală, pui câte un jandarm din ăsta înarmat până în dinți să păzească bariera. Și de hoți și de șoferi tâmpiți care cred că au mașini mai tari ca trenul.

De exemplu, aseară, când am trecut pe la Universitate am văzut vreo 20 de oameni care „protestau” în fața paiațelor lui Caragiale. De fapt atârnau p-acolo și vorbeau între ei. O mamaie cânta, ca în corul bisericii, într-o margine de grup: „Parlamente, parlamente, suspendează-l pe Orbete, că ne-am săturat de el, că e hoț și e mișel”. La fața locului erau șase jandarmi care „asigurau ordinea publică” la vedere și alții probabil erau masați înspre Teatrul Național, în cunoscuta dubă. Dacă se umfla tărâța în mamaia care s-a săturat de Orbete și exploda mămăliga?

Ieri credeam că știrea cu pista de la aeroportul din Cluj, care intersectează șoseaua de centură dintr-o „eroare de proiectare”, este un etalon de prostie. Azi nu mai sunt așa sigură. Vedeți, asta e adevărata partea mișto a României, că își depășește în fiecare zi câte o culme. Chiar nu pot să-i înțeleg pe românii care pleacă din țara asta frumoasă, locuită și mai ales bine administrată! Și securizată 😉

 

Etichete: , , , , ,

18 comentarii la “Ce se mai suspendă prin țara lu’ Orbete” Subscribe

  1. Ioana 01/02/2013 at 22:58 #

    Nu se fura piese de la semnalizare doar spre Constanta. Acum un an sau doi am prins eu de doua ori in 4 luni cabluri furate la Brazi si dirijare manuala = o ora intarziere venind de la Bistrita la Bucuresti (drum si asa de 9 ore jumate dupa ce acum 10 ani era de 8 ore). Sigur se mai intampla oriunde sunt zone mai fara camere de luat vederi.

    • Dollo 01/02/2013 at 23:18 #

      Culmea e că ăștia de la Pro aveau și o înregistrare cu unii când furau piesele astea. Captură video de la o cameră de supraveghere.

      • Ioana 01/02/2013 at 23:20 #

        Si evident ca nu foloseste nimanui inregistrarea 🙂

  2. Bogdan 01/02/2013 at 23:30 #

    Mai, dar ce carcotasa esti vineri seara!

    Las ca noi ne ocupam de securitatea aia serioasa – cu cipuri, cu pasapoarte electronice, carti de identitate electronice si carti de sanatate electronice.
    (vezi la ultimele http://adimunteanu.wordpress.com/2013/01/28/cardul-electronic-de-sanatate-limba-romana-si-securitatea-informatiilor/)

    Ce ne trebe noua trenuri? O sa avem teleportare in curind! Securizata!!!

    • Dollo 01/02/2013 at 23:50 #

      Mda, va fi hazliu. Dar să privim partea plină a paharului, dacă au cardul de sănătate la ei când merg la furat, hoții de cabluri vor fi mult mai vulnerabili 😉

  3. skrum 01/02/2013 at 23:34 #

    e de rasul curcilor!

    un pas inainte si doi inapoi, istoria Romaniei si istoria prostiei…

    sunt sigur ca „autoritatile” stiu care si cum fura dar nu se baga, in dulcele stil local, purtand vestitul motto „de ce sa-mi complic viata?”, ca nu-s prost, filozofie dupa care se fac si micile afaceri din Romania (vezi rutele auto pomenite), „bai, eu de unde mai sug ceva?”, nu se pune problema de a crea ceva, de a face ceva pentru ceilalti (in schimbul banilor, c-asa-i in biznis), nu, hai sa vedem cum sa sugem noi de la unu mare, de pilda statul, si ne-am rezolvatara problemele si noi cu firma auto si amaratii cu cablurile; eu nu stiu, frate, ce-i atat de greu de inteles…

    n-ati obsevat cat timp se pierde in tara asta pentru cate unul care nu-si face treaba?

  4. ioana 01/02/2013 at 23:45 #

    De acord cu toate, mai puţin cu „căile ferate suspendă trenuri pentru că e incapabilă”

    • Dollo 01/02/2013 at 23:55 #

      dap, din corectură în corectură a ieșit ditamai dezacordul

  5. Liviu 02/02/2013 at 01:35 #

    „Ieri credeam că știrea cu pista de la aeroportul din Cluj, care intersectează șoseaua de centură dintr-o „eroare de proiectare”, este un etalon de prostie….”

    Poate s-au inspirat de la britanici, având ca model pista din
    Gibraltar !

  6. Gilbert 02/02/2013 at 01:59 #

    Ai punctat-o bine cu partea mişto a României: auto-depăşirea în fiecare zi a câte unei culmi. 🙂 Hi hi hi!!! Ce mai: sunteţi cei mai tari, sunteţi campioni. Nu ştiu zău dacă vă mai întrece careva.
    Acuma, aşa ca între noi: sigur nu vă dopaţi? Ştiu (pe surse) că Oprah abia aşteaptă să vă destăinuiţi…

  7. VASILIU MIRCEA PAUL 02/02/2013 at 07:11 #

    În schimb ´telectualii de frunte ai țărișoarei au treabă cu Lucian Boia fiind ei foarte atinși la „vîna patriotică” de palmele bine țintite ale istoricului. Ce mai freamăt, ce mai zbucium ! Ia priviți o mostră de argumentație (apud Alex Ștefănescu):

    „Eu cred chiar că resemnarea românilor, lipsa lor de reacţie la diverse pierderi este şi o expresie indirectă a vitalităţii lor. Un popor fără vlagă nu cedează nimic, nu face nicio concesie şi nu tace atunci când i se ia ceva. Dar un popor cu multă viaţă în el, talentat şi capabil, cum este în mod evident poporul român acceptă nepăsător să piardă. De ce? Pentru că are de unde.”

    Dacă n-ar fi serioasă ai crede că-i o glumă. Și uite așa Orbete împreună cu orbeții joacă tontoroiul pe creierele noastre, trenurile dispar, bunul simț dispare, Aristotel se întoarce în mormînt și Maestrul Ștefănescu împreună cu gașca lui mai pun un deget de slană pe gușa lor de „dăștepți” care ar trebui să lumineze poporul.

  8. ovi 02/02/2013 at 11:20 #

    Dollo,
    De ce cazi si tu in capcana ziaristilor dornici de senzational? Asta apropo de centura de la Cluj. Daca ti-ai fi facut un pic temele (e.g. te-ai fi documentat din surse credibile) ai fi vazut ca lucrurile nu stau deloc asa cum au fost aruncate in presa de un politruc care intentioneaza sa prinda un contract cu statul pentru o firma prietena ba mai mult sa si loveasca in adversarii politici respectiv PDL. Deh, politrucul nu e prost pt ca el impusca 2 iepuri dintr-o lovitura. Problema e la ziariastii care au uscat momeala pe nemestecate si din pacate, de data asta ai cazut si tu in capcana asta.
    O minima documentare ti-ar fi aratat ca initial autoritatea aeronautica a cerut o pista de 3000 metri o lungime suficienta pentru ca avioane mari inclusiv transatlantice gen Boeing 747 (ala cu cocoasa) sa poata ateriza. Si pe acel proiect s-a facut centura. Dupa vreo 2 ani, timp in care centura se terminase, autoritatea s-a trezit ca ar fi bine o pista de 3500 metri in loc de 3000 ca deh, a venit DHL si a anuntat ca vrea sa-si faca centru logistic pe aeroportul din Cluj si e posibil ca ei sa vina chiar cu cele mai mari aeronave gen Airbus A380 carora nu le ajung 3000 de metri de pista. Asta e toata povestea. Si oricum bomba de presa s-a si fasait pentru ca intre timp a iesit directorul aeroportului si a spus ca la cum merg lucrurile abia peste 7 ani mutarea centurii ar fi o problema. Ori pana atunci vor reusi ei sa faca rost de bani si s-o bage pe sub pista, adica printr-un tunel la fel cum e la Paris sau la Amsterdam unde autostrazile trec pe sub pistele aeroportului. Si cel mai probabil USL nici nu va mai fi la guvernare pe-atunci la cata bunastare le ofera propriilor votanti cu noile masuri de austeritate si mariri de taxe.
    Deci no, te stimez Dollo dar sa nu uitam sa ne facem temele acasa, da?

    • Dollo 02/02/2013 at 15:57 #

      Dragă Ovi, mulțumesc și pentru stimă și pentru informare. O să țin cont pe viitor.

  9. Elena 02/02/2013 at 11:31 #

    Mai mult decat furatul de pe linia ferata, pe mine ma socheaza decolteul prezentatoarei… N-am mai vazut craptura tzatzelor la stiri. WOW. Si asta e o culme a culmilor!

    • VASILIU MIRCEA PAUL 02/02/2013 at 12:28 #

      Păi nu ”se futu´butonu´” ? Ce mai vreți ?

      Mă distrează (pînă la lacrimi) concentrarea tuturor asupra jegoaselor antene, uitînd cum a început rapănul televizoristic. Iar Esca-PROTV au jucat un rol IMENS.

    • Dollo 02/02/2013 at 15:56 #

      Da, dar (și) crăpătura asta ține ratingul sus la știrile ProTV 😉 De ani de zile cel mai mare rating între toate televiziunile. Are credibilitate 😀

      • Xanaxdoo 06/02/2013 at 17:53 #

        Jur ca si eu exact de acest subiect off topic voiam sa ma leg, anume ca ar trebui sa ii spuna cineva Escai ca titele ei nu se mai preteaza la asemenea decoltee generoase. Si e valabil si pentru Loredana, btw, precum si Liana Stanciu. Facem o petitie pentru asta?

        • Dollo 06/02/2013 at 18:06 #

          Măcar ale lor sunt naturale, mă, prin urmare și supuse gravitației. Într-o lume plină de silicoane eu aș zice că dimpotrivă, trebuie predate la școală, ca să știe tinerii să facă diferența mai târziu în viață 😉

Lasă un comentariu

Anunță-mă prin email când apar comentarii noi.
Te poti abona si fara sa comentezi.

Oldies but goldies

Ziua 2: Dragă, eu unde dorm? că mă întreabă recenzorul….

Ospitalitate, dar nu degeaba

Dacă vă calcă recenzorul oferiți-i, vă rog eu, un pahar cu apă. Nici nu știți ce nevoie are!

Dacă-ți iubești copilul

adam si eva

Dacă s-ar face un referendum pentru introducerea în Constituție a dreptului de a fi tras de curent, probabil mi-ar fi greu s-o conving pe mama să nu meargă să voteze. Dar pentru ăsta din 6-7 octombrie nu a trebuit să-i explic că dragostea are forme atât de diverse, încât nu e treaba omului s-o înghesuie într-un tipar alb-negru

Cât valorează un om? Dar după moarte?

sidonia cu geo bogza si miron

Cum am descoperit-o pe Sidonia Drăgușanu – scriitoare, ziarist freelancer în timpul războiului, activistă feministă, sfătuitoarea doamnelor, prietena domnilor – deși o uitase toată lumea, inclusiv Uniunea Scriitorilor

Je suis doamna de la litera B

realitate

Doamna care răspunde de litera B mănâncă dintr-o caserolă, lucrează la un birou care nu se vede de dosare, zilnic cu o armată de oameni nerăbdători la ușă, care nu lasă nici măcar timpul să iasă bășina celui dinaintea lor din birou, că dau năvală să-i ia locul. Nu vreau să știu ce s-ar întâmpla dacă pe doamna ar apuca-o pântecăraia.

Cum e PSD-ul în Germania

metin-hakverdi2

Ce promite în campanie un parlamentar german de origine turcă, votat de peste 40% dintre alegători: impozitarea multinaționalelor, creșterea impozitelor pentru bogați, subvenții pentru femei și săraci

De unde ne informăm în epoca dezinformării

informare

Câteva metode de informare alternativă și de verificare a știrilor, pentru aceia debusolați și preocupați să nu se lase manipulați de presă.